Huta znów podpisze "gruby" kontrakt?
900 ciężarówek na trafić do polskiego wojska. Za ich wykonanie będzie odpowiadała Huta Stalowa Wola, jako właściciel podwrocławskiej spółki.
Od niedawana Huta Stalowa Wola jest właścicielem firmy Jelcz Komponenty. Wizja podpisania kontraktu o dużej wartości wiąże się z wieloletnim planem modernizacji technicznej wojska. Zgodnie z nim do 2018 roku wojsko polskie ma być uposażone w ponad 866 ciężarówek.
W ubiegłym tygodniu Inspektorat Uzbrojenia zarekomendował zakup ciężarówek w trybie negocjacji z jednym wykonawcą – firmą Jelcz Komponenty. Jest to jedyny w Polsce producent ciężarówek, dlatego to właśnie on miałby zająć się wykonaniem kontraktu. Ministerstwo Obrony stawia na tę firmę, bo jak podkreśla, zależy im na tym by te pieniądze trafiły właśnie do polskich firm, a nie zasiliły budżet zagranicznych. Fundusze przeznaczone na ten cel są niemałe, bo wartość kontraktu opiewać będzie na około 300-400 mln. zł.
Obecnie w polskiej armii jest około 16 tys. ciężarówek, ale większość z nich swoje już „wysłużyła”. Ogromna część była produkowana w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Wśród nich są na przykład Stary 266. Samochody służą zarówno do transportu ludzi, jak i sprzętu, dlatego kupno nowego sprzętu jest konieczne.
Jeżeli Jelcz podpisze kontrakt na produkcję ciężarówek, będzie także zobowiązanych do uruchomienia produkcji podzespołów m.in., skrzyń biegów, skrzyń rozdzielczych itp. Dzięki temu będzie możliwy rozwój firmy, co wiąże się także ze wzrostem zatrudnienia.
Mendi
Komentarze
Nsjlepiej siedzieć przed kompem i narzekać i się wymondrzać. Skoro zakłady Jelcza należą do huty to siłom rzeczy coś skapnie STW. A może i czas się nieco przebranżowić i wejść zakładem choć w komponenty produkcji Jelcza. Bo potem będzie eksploatacja w wojsku i zakup części zamiennych. Akurat w tym siedzę i wiem co piszę.
Ten pojazd nie posiada żadnych blach opancerzonych, jak wcześniej napisałem, Stalowa Wola nic ba ty nie zyska. A z tym prestizem to mnie rozśmieszyłeś bis, widać że masz nikłe pojęcie w temacie.
Spokojnie, opancerzenie (blachy) będą z huty, a i inne części też będzie robić w HSW. Do tego liczy się kontrakt i prestiż.
Ale sensacja, tylko ze w HSW nie produkuje się żadnego podzespołu do tej ciężarówki. Więc roboty nie przybędzie.
beda widziec kase jak swinia niebo
kolejna propaganda pozywka dla wielbicieli PO
Bardzo dobre wieści. Oby się udało. To bardzo ważny dla HSW kontrakt dlatego trzymam kciuki.
brawo, trzymamy chciuki.
...a może ktoś w szczegółach wyłuszczy jak rozdysponowane zostały środki pochodzące ze sprzedaży części cywilnej huty? Jelcz- wiemy, jakies podwyżki/premie- tez pewnie. I na co jeszcze??????
Jeszcze nie podpisali więc za wcześnie na wiwaty.