Rondo
przy ul. Ofiar Katynia

Image

Decyzja o przebudowie ulic Ofiar Katynia, Solidarności i Mickiewicza w Stalowe Woli została podjęta. Robert Fila zgodził się na tę inwestycję. Realizacja zaplanowana jest na przyszły rok. Kierowcy w końcu odetchną z ulgą, bo ruch w tym miejscu ma być znacznie rozładowany.

Będą radykalne zmiany

Od lat toczy się dyskusja wokół tego skrzyżowania. Jest niebezpieczne i wciąż „zakorkowane”. W godzinach szczytu nie można tędy przejechać. W końcu udało się uzyskać pozwolenie na przebudowę i w tym miejscu powstanie turbo rondo. Za same prace projektowe miasto zapłaciło już ponad 54,2 tys. zł. A to dopiero początek. Koszt budowy ronda ma wynieść 6,5 mln zł. Znaczną część kosztów pochłonie przebudowa instalacji. Będą przekładane biegnące pod drogą przewody i rury.

Miasto samo sfinansuje inwestycje

Pieniądze na ten cel miasto wygospodaruje z własnego budżetu. Na wsparcie ze strony Unii Europejskiej nie ma co liczyć, dlatego też prace rozpoczną się dopiero w przyszłym roku.

Nowe rondo miałoby rozładować ruch w tym miejscu. Ma zapewnić wlot z ul. Ofiar Katynia, Solidarności, Mickiewicza. Skoordynuje także ruch na terenie HSJ. Przejazd z ul. Ofiar Katynia w kierunku Solidarności będzie możliwy nawet, kiedy szlabany na ul Mickiewicza będą zamknięte. Rondo ma być podobne do tego przy skrzyżowaniu ul. Bojanowskiej z Kwiatkowskiego.

Kierowcy nie kryją entuzjazmu. – Czekam na efekty. W tym miejscu naprawdę nie da się przejechać w godzinach szczytu – powiedział Adam Mniszek. Anna Boryjska także jest zachwycona: Oczywiście, że się cieszę. Jeśli to coś zmieni, to będzie wspaniale.

Mendi

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Kierowca

CYTAT
Powodzenia wszystkim zamkniętym między rogatkami, przy pełnym obciążeniu skrzyżowania.

jupiter, najpierw sam poczytaj przepisy ruchu drogowego dotyczące zachowania się na skrzyżowaniach, a potem wygłaszaj mądrości.
Jeśli nie masz możliwości pokonania skrzyżowania/przejazdu kolejowego bo np. jest korek, zamknięte zapory itp. to na niego nie wjeżdżasz-proste i logiczne. Doucz się sam, a potem nauczaj innych.
Przyczyną 90% korków są sami kierowcy.
Wystarczy przyjrzeć się jak ruszają na zielonym świetle, jak używają kierunkowskazów, etc. Temat rzeka.
Niech każdy najpierw zacznie od siebie to wszystkim będzie się lepiej żyło.

~jupiter

Totalna głupota, rondo przy przejedzie kolejowym. Takich rozwiązań zabraniają kryteria brd. Powodzenia wszystkim zamkniętym między rogatkami, przy pełnym obciążeniu skrzyżowania.

Andrzejek

~irex, gdzie Ty na Ofiar Katynia chcesz zmieścić 2 pasy? W przyszłości zanim coś głupiego walniesz to pomyśl. 1500 razy.

~mirek, koszty.

~kolo

~irex, jak moda? to najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza że kultura jazdy naszych rodzimych 'kubiców' jest taka a nie inna. odkąd przebudowano zwykłe skrzyzowanie nieopodal mnie to jeszcze żadnego wypadku nie było.

~mirek

to nic nie da jedenpas dla samochodu wjezdzajacego a jeden do zjazdu tam poprostu jest za wasko potrzeba 2 pasmówki jawet jak zroba 2 ronda to nic nie da bo przed i za rondem dalej bedzie jeden pas zrozumcie to ktos kiedys dobrze mysla zrobic od nowej kuzi 2 pasmowke do energetyków z wiaduktem nad torami i bezkolizyjne wlonczenie w energetykow zero korków ale jak wolicie co 100 metrów rondo no to macie akurat władze odpowiednia do tego ja wiole jedna porzadna droge

~irex

za duzo tych rond to juz zakrawa na farse ale coz moda taka tylko za kilka lat bedzie tragedia teraz trzeba budowac porzadne drogi najlepiej 2 pasmowe szerokie