Rondo
przy ul. Ofiar Katynia
Decyzja o przebudowie ulic Ofiar Katynia, Solidarności i Mickiewicza w Stalowe Woli została podjęta. Robert Fila zgodził się na tę inwestycję. Realizacja zaplanowana jest na przyszły rok. Kierowcy w końcu odetchną z ulgą, bo ruch w tym miejscu ma być znacznie rozładowany.
Będą radykalne zmianyOd lat toczy się dyskusja wokół tego skrzyżowania. Jest niebezpieczne i wciąż „zakorkowane”. W godzinach szczytu nie można tędy przejechać. W końcu udało się uzyskać pozwolenie na przebudowę i w tym miejscu powstanie turbo rondo. Za same prace projektowe miasto zapłaciło już ponad 54,2 tys. zł. A to dopiero początek. Koszt budowy ronda ma wynieść 6,5 mln zł. Znaczną część kosztów pochłonie przebudowa instalacji. Będą przekładane biegnące pod drogą przewody i rury.
Miasto samo sfinansuje inwestycjePieniądze na ten cel miasto wygospodaruje z własnego budżetu. Na wsparcie ze strony Unii Europejskiej nie ma co liczyć, dlatego też prace rozpoczną się dopiero w przyszłym roku.
Nowe rondo miałoby rozładować ruch w tym miejscu. Ma zapewnić wlot z ul. Ofiar Katynia, Solidarności, Mickiewicza. Skoordynuje także ruch na terenie HSJ. Przejazd z ul. Ofiar Katynia w kierunku Solidarności będzie możliwy nawet, kiedy szlabany na ul Mickiewicza będą zamknięte. Rondo ma być podobne do tego przy skrzyżowaniu ul. Bojanowskiej z Kwiatkowskiego.
Kierowcy nie kryją entuzjazmu. – Czekam na efekty. W tym miejscu naprawdę nie da się przejechać w godzinach szczytu – powiedział Adam Mniszek. Anna Boryjska także jest zachwycona: Oczywiście, że się cieszę. Jeśli to coś zmieni, to będzie wspaniale.
Mendi
Komentarze
jupiter, najpierw sam poczytaj przepisy ruchu drogowego dotyczące zachowania się na skrzyżowaniach, a potem wygłaszaj mądrości.
Jeśli nie masz możliwości pokonania skrzyżowania/przejazdu kolejowego bo np. jest korek, zamknięte zapory itp. to na niego nie wjeżdżasz-proste i logiczne. Doucz się sam, a potem nauczaj innych.
Przyczyną 90% korków są sami kierowcy.
Wystarczy przyjrzeć się jak ruszają na zielonym świetle, jak używają kierunkowskazów, etc. Temat rzeka.
Niech każdy najpierw zacznie od siebie to wszystkim będzie się lepiej żyło.
Totalna głupota, rondo przy przejedzie kolejowym. Takich rozwiązań zabraniają kryteria brd. Powodzenia wszystkim zamkniętym między rogatkami, przy pełnym obciążeniu skrzyżowania.
~irex, gdzie Ty na Ofiar Katynia chcesz zmieścić 2 pasy? W przyszłości zanim coś głupiego walniesz to pomyśl. 1500 razy.
~mirek, koszty.
~irex, jak moda? to najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza że kultura jazdy naszych rodzimych 'kubiców' jest taka a nie inna. odkąd przebudowano zwykłe skrzyzowanie nieopodal mnie to jeszcze żadnego wypadku nie było.
to nic nie da jedenpas dla samochodu wjezdzajacego a jeden do zjazdu tam poprostu jest za wasko potrzeba 2 pasmówki jawet jak zroba 2 ronda to nic nie da bo przed i za rondem dalej bedzie jeden pas zrozumcie to ktos kiedys dobrze mysla zrobic od nowej kuzi 2 pasmowke do energetyków z wiaduktem nad torami i bezkolizyjne wlonczenie w energetykow zero korków ale jak wolicie co 100 metrów rondo no to macie akurat władze odpowiednia do tego ja wiole jedna porzadna droge
za duzo tych rond to juz zakrawa na farse ale coz moda taka tylko za kilka lat bedzie tragedia teraz trzeba budowac porzadne drogi najlepiej 2 pasmowe szerokie