Wybrano wykonawcę odcinka S19

Image

Jak informuje GDDKiA najkorzystniejszą ofertę w ramach przetargu na kontynuację projektowania oraz budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) złożyło konsorcjum firm: Eurovia Polska SA i Warbud SA.

Jej wartość to 342,5 mln zł. Konsorcjum zaoferowało termin wykonania 34 miesiące oraz 10 letnią gwarancję. Kolejnym etapem będzie przekazanie dokumentów z postępowania do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

W przypadku braku odwołań pozostałych stron postępowania oraz pozytywnego wyniku kontroli, będzie można podpisać umowę z Wykonawcą. W postępowaniu przetargowym przyjęte zostały trzy kryteria oceny ofert: cena, okres gwarancji oraz termin wykonania. Odcinek ten będzie powiązany ze zrealizowanym odcinkiem drogi S19 węzeł Rzeszów Zachód – węzeł Świlcza.

Zakres robót obejmie wykonanie drogi 2-wu jezdniowej, 4-ro pasowej wraz z budową obiektów inżynierskich, węzła Rzeszów Południe, przebudową kolidującej infrastruktury technicznej oraz budową dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
Maciej

W Polsce kilometr drogi czy autostrady porównywalny jest z kosztami w Austrii. W Polsce jednak nie przebija się tylu tuneli co w Alpach. Ja myślę, że spowodowane jest to jakąś pomrocznością jasną wykonawców. Na całym świecie buduje się krótkie odcinki 10÷15km i po skończonej pracy przenosi się ludzi na kolejny odcinek, a tutaj trwają prace wykończeniowe. W takich układach potrzeba do wybudowania tego odcinka 5 ładowarek, 3 koparek, 5 dużych wywrotek i 200 pracowników. I tak przerzuca się sprzęt co 10km. Koszta są, i owszem, ale wprost proporcjonalne do wykonanych prac. W Polsce, natomiast, buduje się odcinki 40÷60km, i jak łatwo obliczyć, potrzeba jest tego sprzętu 6 razy więcej. Podobnie jest z ludźmi. A to podnosi koszty. Proste i logiczne. Tylko jak widać, nie dla każdego :(

~sołtys

A czy nie można zrobić drogi metodami czy w technologi ul KOlejowej????

~Lukasy

Ale dobrą drogę też da się zrobić, przykład: trasa Podskarpowa na odcinku od Agatówki do ulicy Brandwickiej.

~no i co ?

A my lubimy Andrzejka. Prawie zawsze się z nim zgadzamy. Na pewno nie można go nazwać błaznem.
Andrzejek jest bardzo sympatycznym gościem.Podzielamy jego poglądy w wielu sprawach.

~BUL

Andrzejek błazen ze stalowego miasta już się odezwał umiech

~no i co?

Oooj, nie domyśliłeś się moich intencji Andrzejku.
Po prostu ubolewam, że tak wysokie są koszty budowy 1 km ekspresówki, na naszych piaskowych równinach, w stosunku do naszych możliwości finansowych.
Zastanawiam się, po ilu latach zostanie zbudowana s19 do Niska ? To astronomiczne kwoty dla naszego państwa. Straszą nas jeszcze, że planuje się zaniechanie działań z Funduszu Spójności. Mamy wyjątkowo niskie wykorzystanie tych środków na infrastrukturę transportową.
Niewiele jest firm, które mogą się podjąć budowy drogi, a i tak najczęściej tworzą konsorcja.
Budowa ekspresówki to potężne przedsięwzięcie i nie mam o tym pojęcia. Sama kwestia budowy warstw nawierzchni, która sprawdziłaby się w warunkach od minus 30 do plus 30 spędza sen z oczu wielu naukowcom.
Droga od ronda Pileckiego do Pysznicy już w ubiegłym roku była połatana.
Można się zastanawiać, czy nasze przepisy prawa rzeczywiście służą ograniczeniu wydatkowania publicznych środków, przy równoczesnym zagwarantowaniu dobrej jakości? Myślę, że nie. Zmiana w kc, służąca ochronie interesów podwykonawców, często podwaja kwotę jaką zamawiający musi zapłacić.

Andrzejek

~no i co? uważasz że da się to zrobić taniej? Trzeba było złożyć ofertę. Z przed ekranu monitora wszystko mozna zrobić lepiej i taniej. Problemy zaczynają się gdy trzeba przeczytać projekt i skalkulować ceny.
W przyszłości składaj oferty pokaz jak się robi taniej i zarabiaj a nie hejteruj przed monitorem.

~no i co?

to daje 57 mln zł za kilometr
albo 19 mln usd za kilometr
albo 14 mln eur za kilometr
a po ile wyszło w Sochi?
mamy rekord świata?
Za ile budowano drogi na przestrzeni lat?
data dodania: 2013-02-08 11:21:18
źródło: Rynek Infrastruktury
W tym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakomunikowała, że polskie autostrady buduje się za 9,6 mln euro za kilometr, co wynosi niemal tyle, co średnia europejska (10 mln euro). W ciągu ostatnich lat, niektóre z budowanych dróg kilkakrotnie przewyższały średnią kwotę powstania jednego kilometra drogi , o której mówi GDDKiA.
http://www.rynek(...)lat.html

~Trewor

Spoko cena (342,5 mln zł) za 6 kilometrów drogi...