Jak mieszkańcy oceniają urzędników?

Image

Jak pokazują ostatnie badania przeprowadzone wśród klientów urzędu miasta, petenci są na ogół zadowoleni z jakości usług oferowanych przez magistrat. Ankietowani zwrócili jednak uwagę m.in. na to, że brakuje windy w budynku przy ul. Wolności 7…

Badania wśród klientów i pracowników na temat jakości usług i funkcjonowania Urzędu Miasta w Stalowej Woli rozpoczęły się 20 czerwca i trwały do końca miesiąca. Były one realizowane już po raz 7. Każdy z ankietowanych otrzymywał kwestionariusz skierowany do klientów, którzy w okresie prowadzenia badań przyszli skorzystać z usług urzędu. Do badań wybrano usługi prowadzone przez poszczególne wydziały i referaty Urzędu Miasta w Stalowej Woli (Kancelaria Prezydenta, Wydział Budżetu i Finansów, Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, Wydział Edukacji i Zdrowia, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, Wydział Działalności Gospodarczej i Społecznej, Wydział Gospodarki Komunalnej, Urząd Stanu Cywilnego, Zespół Projektowy oraz Referat Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska).

Przebadano w sumie 200 osób, w tym 94 mężczyzn oraz 106 kobiet. Większość ankietowanych (39%) była w wieku od 31-40 lat. Znacznie mniejszą grupę stanowiły osoby powyżej 51 roku życia (22%) oraz w wieku 41-50 lat (20,5%). Równocześnie, w badanej grupie jedynie 17% osób miała między 19 a 30 lat (a 1,5% ankietowanych nie osiągnęło 18 roku życia).

Zdecydowana większość respondentów rzadko korzysta z usług Urzędu Miasta w Stalowej Woli. Około 60% z nich przybywa do magistratu w celu załatwienia spraw rzadziej niż raz na kwartał, a 25,5% przynajmniej raz na kwartał. Jedynie 14,5% ankietowanych dość często korzysta z usług urzędu, odwiedzając tutejszy magistrat przynajmniej raz na miesiąc.

Głównym celem wizyty ankietowanych w urzędzie było złożenie podania, wniosku, prośby (43,2% ankietowanych). Znacznie mniej osób wskazywało na zasięgniecie informacji (26,7%) i odebranie decyzji, dokumentu (22%). Najmniejszy odsetek badanych stanowili interesanci interweniujący u Prezydenta Miasta (3,8%) oraz załatwiający inne niż powyżej wymienione sprawy (4,3%). Niektórzy respondenci zgłaszali więcej niż jeden cel wizyty, stąd liczba odpowiedzi jest większa niż liczba badanych.

Badani wskazywali, iż najczęściej o tym, gdzie i jak załatwić sprawy w tutejszym magistracie dowiadują się dzwoniąc do konkretnego referatu w urzędzie (18,6%) i pytając urzędników na miejscu, przychodząc do konkretnych pokoi (18,6%). Nieco mniej osób uzyskuje informacje pytając w Kancelarii/Sekretariacie urzędu (17,6%). Jeszcze mniej ankietowanych wykorzystuje natomiast strony internetowe urzędu (15,4%), pyta swoich znajomych (14%) lub korzysta ze strony BIP (11,2%). Równocześnie, znikoma liczba respondentów czyta publikacje urzędowe (3,5%) oraz korzysta z innych niż wyżej wymienione źródeł informacji (1,1%). Niektórzy respondenci wskazywali więcej niż jedno źródło informacji o sposobie załatwiania spraw urzędowych, stąd liczba odpowiedzi jest większa niż liczba badanych.

Ankietowanych poproszono również o ocenę dostępu do informacji zawartych na stronie BIP urzędu. Jak się okazuje 66,2% badanych było zadowolonych z dostępnych na tej stronie informacji (53,7% oceniło stronę dobrze, a 12,5% ankietowanych bardzo dobrze). Tylko 3,1% respondentów uznało, iż dostęp do informacji o funkcjonowaniu i usługach urzędu, zawartych na stronie BIP jest zły. Według 30,7% badanych zakres informacji na stronie jest zadowalający, a 8 osób nie udzieliło odpowiedzi na to pytanie.

Warunki obsługi klientów w Urzędzie Miasta Stalowej Woli były oceniane bardzo dobrze przez 32% respondentów, a dobrze przez 43% ankietowanych. Równocześnie 1,5% badanych nie jest zadowolonych z warunków obsługi klientów panujących w tutejszym magistracie. Z kolei 23,5% uznało, iż warunki obsługi klienta są na zadowalającym poziomie.

Ankietowani klienci dość wysoko ocenili kompetencje urzędników. Około 77,5% badanych uważa, że urzędnicy pracujący w Urzędzie Miasta Stalowej Woli są kompetentni (wysoka lub bardzo wysoka ocena kompetencji). Nie zgadza się z tym stwierdzeniem jedynie 0,5% respondentów. Znaczny odsetek (22%) uznaje kompetencje urzędników za zadowalające.

Zdecydowana większość respondentów doceniła również kulturę osobistą i uprzejmość urzędników. Około 79,5% badanych stwierdziło, że stalowowolscy urzędnicy mają wysoką, bądź bardzo wysoką kulturę osobistą. Przeciwnego zdania było tylko 0,5% respondentów. Z kolei 20% ankietowanych uważa, że kultura urzędników jest na zadowalającym poziomie.

p] Większość osób (79%) uważa, iż sprawy w urzędzie załatwiane są terminowo (59,5% ankietowanych oceniło terminowość dobrze, a 19,5% bardzo dobrze). Tylko 2% badanych twierdzi, że tak nie jest. Z kolei 19% respondentów uznało, iż terminowość załatwiania spraw w urzędzie jest zadowalająca.[/p]

Znaczna liczba klientów urzędu (64%) wyraziła swoje zadowolenie z terminu załatwienia sprawy w urzędzie (w tym na bardzo wysoki poziom zadowolenia wskazało 18% badanych, a na wysoki poziom zadowolenia wskazało 46%). Przeciwnego zdania jest jedynie 1% respondentów. Równocześnie 35% osób uznało, iż termin załatwienia ich sprawy w urzędzie był zadowalający.

Ogólnie podoba nam się obsługa w urzędzie. 23% uważa, że ogólnie jakość pracy stalowowolskiego magistratu należy ocenić dobrze, a 61% nawet bardzo dobrze. Kolejne 15,5% badanych jest średnio zadowolonych z jakości usług. Tych, którym UM zupełnie nie pasuje pod względem obsługi jest zaledwie 0,5%.

W ankiecie pojawiło się kilka pytań otwartych. Z możliwości wypowiedzenia się skorzystało 83 z 200 respondentów objętych badaniem. Na pytanie co Pana/Pani zdaniem należy poprawić w obsłudze klienta w tutejszym urzędzie uwagi zgłosiło 72 respondentów, z czego 28 nie miało zastrzeżeń do stalowowolskiego magistratu. 14 osób wskazało, że konieczna jest poprawa warunków lokalowych urzędu, w tym: zamontowanie windy w budynku przy ul. Wolności 7, stworzenie w urzędzie miejsc do wypełniania dokumentów (biurka, stoliki - w tym umieszczenie na korytarzu w USC stabilnego stolika), zapewnienie wody dla klientów w lecie, poprawa estetyki biura, ograniczenie hałasu komunikacyjnego z zewnątrz w USC itd. 8 osób zauważyło konieczność poprawy przepływu i dostępu do informacji, w tym: poprawę działania ogólnego punktu informacyjnego, umieszczenie na parterze wykazu wskazującego co i gdzie załatwić w danym budynku, umieszczenie informacji co można załatwić w poszczególnych pokojach, umieszczenie tablic informacyjnych na budynkach i drzwiach itd. 6 osób zaproponowało zmiany w zakresie czasu pracy urzędu, szybkości obsługi klientów i terminowości załatwiania spraw, w tym: wydłużenie godzin pracy urzędu, skrócenie terminu załatwiania spraw, przyspieszenie obiegu dokumentów i czasu rozpatrywania wniosków, obsługę wszystkich świadczeń pomocowych w jednym okresie (zasiłek rodzinny, dodatek mieszkaniowy). 5 osób wskazało na konieczność poprawy zachowania urzędników wobec klientów. Według ankietowanych pracownicy urzędu powinni być bardziej przychylni petentowi, bardziej uprzejmi, bardziej mili, bardziej dyskretni. 3 osoby zauważyły konieczność rozszerzenia oferty usług świadczonych przez Internet/drogą elektroniczną oraz dołożenia starań do bieżącej aktualizacji strony internetowej. 2 osoby zaproponowały podniesienie poziomu wiedzy urzędników i zwiększenie liczby szkoleń dla pracowników urzędu.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~MŁODY_PAN

Popieram! Ruda powinna odejść!

~CELINA

Kompetencje kompetencjami, ale kultura osobista Rudej Pani z pokoju nr 20 jest żenująca. Petent oczekuje odpowiedzi na pytanie to nie raczy nawet podnieść głowy tylko dłubie w paznokciach i narzeka jaka to nie jest zmęczona a gówno robi za przeproszeniem. Dziwie się, że osoby jej pokroju jeszcze pracują i to w dodatku z ludzmi!! zamiast odejść na emeryturę.

~CELINA

Kompetencje kompetencjami, ale kultura osobista Rudej Pani z pokoju nr 20 jest żenująca. Petent oczekuje odpowiedzi na pytanie to nie raczy nawet podnieść głowy tylko dłubie w paznokciach i narzeka jaka to nie jest zmęczona a gówno robi za przeproszeniem. Dziwie się, że osoby jej pokroju jeszcze pracują i to w dodatku z ludzmi!! zamiast odejść na emeryturę.

~Grażyna

do "wariatki" na pewno nie na podstawie tych badań, które nie wiadomo kto robił i kto płacił.
A na jakiej podstawie "wariatki" twierdzą, że urzędniczki myślą i rozumują logicznie? A kompetencja tych pąń na czym polega.

p.s. W kościele się nie pracuje, w kościele wierni się modlą. Widać że "wariatki" też mają problem z logiką i prawidłowym myśleniem.

~wariatki

A na jkiej podstawie"dyletantki" twierdzą, że urzędniczkom brak urzędniczych kompetencji i nie przejawiają intelegintnego zachowania, że ich reakcje są irracjonalne i sprawiają wrażenie jakby pracowały w kościele a nie w urzędzie miejskim?

~dyletantki

Co to za badania? Kto je robił z nazwiska i jak?

A rzeczywistość to kompletny brak kompetencji urzędniczek !! Po wieczorówkach i pseudouczelniach. Nie potrafią w ogóle myśleć. Logika dla tych pań urzędniczek to science fiction.
Bez asystenta ani rusz.

Jedyne co "umieją" to kto z kim.

~dyletantki

Co to za badania? Kto je robił z nazwiska i jak?

A rzeczywistość to kompletny brak kompetencji urzędniczek !! Po wieczorówkach i pseudouczelniach. Nie potrafią w ogóle myśleć. Logika dla tych pań urzędniczek to science fiction.
Bez asystenta ani rusz.

Jedyne co umieją to kto z kim.

~mrówka

Jedyny celem dla którego Szlęzaka przychodzi do pracy, to lekceważenie ludzi. Więc teraz postanowił nie przychodzić do pracy, żeby ich nie lekceważyć w ramach poprawy jakości funkcjonowania urzędu i uczynienia z niego instytucji bardziej przyjaznej społeczeństwu. Szlęzak nawet jak nic nie robi, to robi to dla dobra mieszkańców, więc czwarta kadencja należy mu się jak burkowi piłeczka.

~TELIMENA

Zeby jeszcze Szlezak przychodzil do pracy i nie lekcewazyl ludzi.Jaki pan taki kram,a pana wszystko wali.

~banda&wanda

dokładnie, znowu propaganda sukcesu

~,,,

patch na glowe

~hehe

;szarik , "najbardziej zdziczała części elektoratu" to były palikoty. I niezmiennie są... Kolesie to termin szerszy, opisuje zasady funkcjonowania obecnej wersji państwa. A ci czują się jak ryba w wodzie w tym układzie.

~cygaro

To guma antynnikotynowa. Urządniczka wychodzi z głębokiego nałogu, podjęła takie postanowienie na pielgrzymce, że da radę i to zrobi. Więc trzymajmy za nią kciuki w intencji jej abstyneji , a nałogowcy mogą wypalić za nią jednego papierosa 20 dnia każdego miesiąca. Niech będzie w końcu urzędniczką beznikotynową i odsmoloną, bo mieszkańcy na takową w pełni zasłużyli, oczywiście nie wszyscy, burki pisowskie na pewno nie, ich może obsługiwać popileniczka.

~petentka

Osobiście nie podoba mi się jak pani z pok. nr 20 przyjmuje petentów żując gumę .Wywraca tą gębą tam i z powrotem .Jeszcze identyfikator ma przypięty na sukience przy nodze ,już nie napiszę blisko czego .Szok to jest normalne lekceważenie klienta !!!!!!!!!!!!

~szarik

Nie kolesie tylko podwładni i pracownicy magistratu, którzy całkiem dobrze sobie radzą z urzędniczymi sprawami pod przewodnictwem Szlęzak jak wynika z przeprowadzonej ankiety wśród osób które miały coś do załatwienia w urządzie. Więc kolesie, dzika horda i burki Lucjusza będą zmuszone decyzją wyborców jeszcze trochę poczekać zanim będą mogli zalać urząd swoją niekompetencją, kompletną pustką programową i patologiczną wiernością Jarosławowi i biskupowi dla, których liczy się już tylko zdobycie władzy głosami najbardziej zdziczałej części elektoratu.

NIEdlaSzlęzaka

Prezydent i jego kolesie do wymiany w Listopadzie!