Zarządzanie poprzez jakość popłaca
Rozmowa z Marcinem Sobotą, właścicielem SOLO PPHU
- Grupa SOLO to obecnie lider w dystrybucji produktów różnych producentów stolarki otworowej na terenie południowo-wschodniej Polski. Jak Państwo doszli do takiej pozycji?
- Historia marki SOLO sięga 1998 roku. Wówczas rozpocząłem działalność w tej branży jako handlowiec, poznając ówczesne trendy, specyfikę rynku, oraz potrzeby klientów. Przełomem stało się nawiązanie współpracy z firmą Wiśniowski co zaowocowało rozwojem sieci dystrybucji. W naszej ofercie szybko pojawiły się wyroby innych czołowych producentów stolarki. Kolejno powstawały nowe, firmowe punkty sprzedaży Solo, tym samym sukcesywnie poszerzaliśmy swój zasięg i grono klientów.
- Jak obecnie przedstawia się Państwa asortyment?
- Grupa SOLO współpracuje dziś z około 1000 odbiorców, z czego 400 to systematycznie zamawiający partnerzy. Obecnie posiadamy w asortymencie wiodące marki takie jak: Wiśniowski, DRE, POL-SKONE, INTENSO, Centurion-R, PORTA, INVADO, Gerda, KMT, Came. Wspieramy klientów wiedzą techniczną, zapewniamy wsparcie logistyczne oraz serwis. Dzięki szerokiej ofercie nabywca ma wybór oraz gwarancję profesjonalnej obsługi. Wspólnie z klientem znajdziemy najkorzystniejsze dla niego rozwiązanie.
Realizujemy również inwestycje deweloperskie w kraju i za granicą.
Działając w obszarze dystrybucji oraz sprzedaży detalicznej przyszła kolej na wprowadzenie na rynek własnego produktu. Decydując się na produkcje postawiłem sobie za cel stworzenie wyrobu, który pod względem dbałości o detale nie będzie miał sobie równych. Oczywiście wiązało się to z wykorzystaniem materiałów z najwyższej półki i po takie właśnie sięgnąłem.
– Proszę nam przybliżyć proces produkcji.
- Od początku bazujemy na profilach Salamander, cechujących się doskonałymi parametrami. Wszystkie elementy wykorzystywane do montażu systemów posiadają atesty kwalifikujące je jako A-klasowe, ponadto jako jedyni w standardzie zapewniamy 3 zaczepy antywłamaniowe. Stosujemy najnowsze technologie wytwarzania. Do najistotniejszych należy zaliczyć specjalne piły tnące pod kątem 135 stopni. Zastosowanie ich w produkcji skutkuje idealnym zachowaniem wymiarów okna. Wprowadziliśmy też zintegrowany program do ofertowania, składania zamówień oraz fakturowania. Dzięki temu wszyscy nasi partnerzy działają w obrębie jednego systemu. Zdajemy sobie jednak sprawę, że w procesie produkcyjnym najistotniejszym ogniwem pozostanie zawsze człowiek. Dlatego tzw. manufaktura czyli ręczne rzemiosło, które zapewnia ostateczny, niepowtarzalny kształt naszym wyrobom ma w naszym procesie produkcji szczególne miejsce.
- Co dla Państwa oznacza pojęcie jakości?
- W naszym rozumieniu pod tym terminem kryje się ciągły rozwój zarówno kadry, jak i managementu, to lata doświadczeń, którymi dzielimy się między sobą oraz wspólnie wyciągamy wnioski na przyszłość. Bazując na systemie 5S metodzie Kaizen oraz Lean Management tworzymy własne solidne filary stanowiące podstawę sprawnie działającej organizacji. Wzorujemy się na standardach Toyoty i innych autorytetach kultury linowskiej. Nieustannie inwestujemy w nowe technologie, by dostosować się do wymagań rynku. Skupiamy się na eliminowaniu przyczyn powstawania błędów, stawiamy na ciągłe usprawnienie procesów. Rozmawiamy o problemach zamiast ich unikać. Każdy pracownik jest świadomy celu firmy oraz własnej roli w jego osiągnięciu. Cały czas w centrum uwagi znajduje się jednak klient i jego satysfakcja z naszych starań, dlatego prowadzimy regularne badanie zadowolenia zarówno z produktów, obsługi sprzedażowej oraz wykonanych prac montażowych. Najbardziej cieszy mnie odpowiedzialne podejście pracowników grupy SOLO, którzy sami wychodzą z wieloma inicjatywami projakościowymi.
- Co nowego zamierzają Państwo wprowadzić do swojej oferty?
- W najbliższym czasie uzupełnimy asortyment o rolety okienne, moskitiery, stolarkę przeciwpożarową oraz kolejne modele okien aluminiowych i PCV.
- Życząc sukcesów, dziękuję za rozmowę.
Łukasz Bąk
Komentarze