Czy to zemsta wyborcza PO?

Image

Na wniosek europosłów Platformy Obywatelskiej Komisja Petycji PE zdecydowała o zamknięciu petycji dotyczącej Via Carpathia. „Polskimi rękami zamknięto cenną inicjatywę budowy drogi, która poprawiłaby dostępność komunikacyjną naszego kraju. Wstyd i kompromitacja” - powiedział Tomasz Poręba.

Podczas posiedzenia Komisji Petycji europoseł PiS podkreślał, że budowa szlaku Via Carpathia przebiegającego z Kłajpedy do Tesalonik byłaby zgodna z filozofią UE w zakresie wyrównywania różnic między krajami nowej i starej UE. Przypomniał, że w poprzedniej kadencji komisja zadecydowała o utrzymaniu petycji i rozważeniu możliwości wysłania misji obserwacyjnej, by w bezpośrednim kontakcie rozpoznać możliwości jej budowy w najbliższych latach.

- To jest kwestia strategicznych interesów UE, żeby wschodnia flanka była lepiej skomunikowana i zasobniejsza, co na pewno przełoży się na bezpieczeństwo UE - mówił Tomasz Poręba podczas dzisiejszego posiedzenia Komisji Petycji.

O konieczności budowy Via Carpathia przekonywał również Janusz Wojciechowski, który zaznaczył, że nie może być mowy o rozwoju UE bez odpowiednich inwestycji komunikacyjnych.

Jarosław Wałęsa z PO stwierdził, że nic nie można w tej sprawie zrobić i zaapelował o zamknięcie petycji raz na zawsze.

Z kolei Julia Pitera oceniła, że Podkarpacie jest jednym z najlepiej dofinansowanych regionów w Polsce i poddała w wątpliwość zasadność inwestycji.

- Jesteście posłami z Polski i domagacie się zamknięcia projektu, który przyczyniłby się do rozwoju naszego kraju. To wstyd i kompromitacja - odpowiedział im Tomasz Poręba.

Ostatecznie głosami europosłów Platformy Obywatelskiej oraz innych należących do Europejskiej Partii Ludowej zdecydowano o zamknięciu petycji.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~student

~HIV

Z kolei ja nie miałem czasu, ale pewnie to sobie odczytasz ;)

Jak zadajesz pytania, udzielając w nich jednocześnie odpowiedzi, to na co liczysz? ;)

Już Ci wytłumaczyłem, że to nie jest pomysł/zasługa Ortyla ani jego inicjatywa, bo nikt z nim na ten temat nie rozmawiał i nie będzie rozmawiał, ponieważ on może nagwizdać. To jest decyzja odgórna, zapewne podyktowana apelami, które w tej sprawie spłynęły do GDDIK. Ortyl może sobie zabiegać o przebieg drogi wojewódzkiej, bo to leży w jego kompetencjach, a nie krajowej, które się nawet sprzeciwić nie może. Prawo, przepisy i zasady funkcjonowania samorządu się kłaniają. Nie wiem też skąd takie sensacje bierzesz - wierzysz w to co oni mówią?? Ortyl był natomiast proszony o wsparcie obwodnicy Stalowej Woli. Słyszałeś, żeby się zająknął na ten temat? Stwierdził, że jedną bzdurną interpelacją Sagatowska załatwiła sprawę. Może też dać pieniądze na ten cel z budżetu województwa, np w wysokości 50% - dał? Przyjedzie wstęgę przecinać, ale mam nadzieję że dostanie solidnego kopa w doope wtedy, jak się pojawi i mieszkańcy na niego naplują. Zabrał most (słusznie czy nie), nie dał na obwodnicę, mianował politruka dyrektorem WORD-u, tyle narobił. A w Mielcu buduje sobie drogie donikąd, z mostem przez Wisłę i tereny podmokłe, za 10tki mln PLN. Taki z niego marszałek województwa. Nikt, kto jest rozsądny z tym gościem nie rozmawia, bo to prostak, cham i garnie do siebie/do swoich. Takie zaściankowe myślenie, że o to nie jestem marszałkiem całego województwa, tylko jestem marszałkiem Mielca i okolic, bo tam na mnie głosują. To w porównaniu do zachowania PO, co by nie było nie zawsze słusznego - vide pomysł Pendolino, to Podkarpacie pomimo, że głosuje na PiS, dużo więcej zyskało - autostrada, ogrom obwodnic i to w sytuacji, gdy np Góra Kalwaria nadal się jej doczekać nie może.. Niż Stalowa Wola od Ortyla, który jeszcze pomawia i dyskredytuje na otwarciu odcinków nowej drogi naszych samorządowców, bo nie należą do właściwej opcji.

Szyszko to schizofrenik, to już chyba ustaliliśmy bezsprzecznie. Skoro sam krytykuje ustawy, które podpisał. Zresztą z nim to był największy skandal podczas krótkiego epizodu IV RP, jak się okazało, że nie wie co podpisuje. Taki z niego specjalista właśnie. Dlatego nie chcę komentować, co on mówi, czego nie mówi, bo to bez sensu. S-19, będzie najpierw na odcinku Lublin - Rzeszów, gdzie jest największe obciążenie. Do Barwinka, to przede wszystkim jest duży problem, żeby ona dotarła, bo tam jest to o czym piszesz - natura 2000 - czyli problemy z ekologią i jej przebiegiem, plus horrendalny koszt, bo w większości będą to wiadukty i estakady. To jest bardzo duży problem, a niestety ruchu tam jakiegoś strasznego ostatnio nie ma. Także, moim zdaniem, najpierw zróbmy odcinek Lublin Rzeszów solidnie, a potem można myśleć o ciągnięciu do Barwinka. Jak to jest w tej chwili, to ja się nie orientuję, bo mnie to średnio interesuje. Wiem jednak jedno - S-19 przez chwilę wyleciała jako całość w ogóle, bo znaczenie tej drogi jest dosyć znikome w skali całego kraju. Szyszko bajdurzy na ten temat, zresztą jak zwykle. Gdyby nie zabiegi Butrynowej w tym temacie i jej ciągłe interpelacje, to by nic z tego nie było, nawet z jednego odcinka, ponieważ są w tej chwili drogi o dużo większych natężeniach ruchu i potrzebach, niż S-19, która jest na dalekim wschodzie, jeżeli chodzi o myślenie technokratów z Brukseli. Trzeba się więc cieszyć nawet z tego jednego odcinka, bo jest on w tej chwili kluczowy i niezbędny, do dalszego rozwoju regionu. W okolicach łącznika do Barwinka, nawet 10-ta część ludzi nie mieszka, tego co wokół tego obecnie budowanego.

~Agnes

ta, to wielka inwestycja i pozostawiona do realizacji lokalnym "ekipom" na drodze jej przebiegu źle wróży całej inwestycji. Zacznie się przesuwanie środków, a znamy to doskonale na przykładzie naszej obwodnicy i ul. przemyslowej jak to się "robi".

~KRYSTEK

Ktoś wcześniej pisał że rząd PO PSL funduje nam S19 jako 2+1 od Stobiernej do Sokołowa na stronce GDDKIA taka informacja:

IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji
Zadanie planowane jest do wykonania w całości tj. jako jeden odcinek Sokołów Młp. – Stobierna. Etapowanie przekroju zostało ustalone protokołem z posiedzenia KOPI Nr 9/2007 z dnia 9.03.2007 r.:
- w I Etapie budowa jednojezdniowej (2+1) drogi ekspresowej na całym rozpatrywanym odcinku,
- w II Etapie dobudowa drugiej jezdni – po roku 2030.

CIEKAWE KTO W TYM CZASIE RZADZIŁ CZYŻ NIE TA OD TEGO IENIACZA POREBY PARTIA ????????????????????

OBŁUDA

~ddd

Najwidoczniej PO/PSL chce budować drogi zachód-wschod i do tego potrzebuje wszystkie dostępne środki. Rzad nie występował, nie naciskał tylko opóźniał nasza inwestycje a jego europosłowie glosowali na nie. Co by się stało gdyby zagłosowali na tak? Glosowanie odbyło się przecież nie bez powodu umiech

HIV

No to krótko i na temat. Konkretne pytania. Czemu rząd zaplanował drogę do Racławówki, a Ortyl wywalczył wydłużenie do Babicy? W pierwotnej wersji kontraktu nie było tej drogi do Babicy, a potem jak województwo nie chciało podpisać droga się pojawiła. Kiedy ten "hojny" dla Podkarpacia układ rządzący ma zamiar zbudować drogę do Barwinka - daty? No i kolejne pytanie, czemu pierwszy rząd PO wywalił S 19 ze swojej strategii, jak mówi Szyszko? Konkretne odpowiedzi, bo jadę w trasę i nie będę mógł odpisywać przez jakiś czas.

~student

~HIV

Ty naprawdę jesteś dziwny. Jedno Ci wyjaśnić, to wywlekasz co innego.. Ortyl nic nie zapisał w żadnym kontrakcie. To rząd przedstawia propozycję budowy nie województwo, a ustalenie co do przebiegu i tego co będzie budowane, zapadły zanim Ortyl został marszałkiem. Zresztą czy Ty w ogóle czytasz, to co piszesz.. z jednej strony twierdzisz, że decyduje Warszawa, z drugiej że Ortyl.. Jak Ci wygodniej. Tak jak Szyszko, który wprowadził ustawę o ekranach, którą teraz krytykuje. Schizofrenia postępująca.

Pismo, jest standardowym pismem, które wysyła komisja petycji i mówi o "technicznej możliwości" dalszego procedowania. Do przyznania środków są potrzebne negocjacje i zgoda innych państwa/europosłów na taki projekt. Komisje odpowiedzialne za transport, zarekomendowały w kwesti budowy TEN-T przeznaczenie środków na kolej. Koniec kropka bałamucenia ludziom w głowach. Radio Maryja, niezalezna.pl, TV Trwam wPolityce wSieci czy inne tego typu media są dla ludzi, którzy nic nie rozumieją i się na niczym nie znają. Normalny człowiek widzi jak manipulują informacjami i jak robią wodę z mózgu. Możesz mi w tej sprawie nie wierzyć, ale w Stalowej Woli jest bibliotek wybudowana przez Szlęzaka. Są tam zapewne książki o UE. Idź poczytaj o legislaturze i jak to wygląda w Parlamencie. W przypadku Via Carpatii była negatywna rekomendacja komisji, nie z przyczyn środowiskowych ale użytecznościowo/finansowych. Ta droga byłaby w dużej mierze pusta, a spowodowałaby że zaniedbaneby zostały inne odcinki. Bieńkowska zgłosiła, że w jej ramach będzie budowany odcinek newralgiczny i najbardziej obciążony - Lublin Rzeszów i że wykonamy to z innego projektu. Aby to zrobić, ten projek i tak bez szans i poparcia wśród innych państw, musiał zostać zamknięty, bo nie można się starać o finansowanie z dwóch projektów jednego przedsięwzięcia. Poręba tego potrzebował i obiecywał ludziom tylko pod kampanię. Zrozum w końcu tą prostą rzecz. Zostałeś zrobiony bez mydła i teraz się głupio muszą tłumaczyć Tuskiem, zresztą jak zwykle i jak Szyszko, że to PO buduje ekrany. Nie widzsz tej hipokryzji? I co gadam jak oni. Jacy oni. Opieram się o fakty, a nie o pierdoły polityków.

~wyga

Łujacijewska dobrze powiedziała, że to lans "kapciowego" z marginalej partii w UE i tylko temu to służyło a ten Szyszko to autorytet? dla kogo?

HIV

janie, Buzek był największym nieudacznikiem, rozwalił AWS, a teraz dostaje jedną z największych liczb głosów na Śląsku. W tym przypadku chodzi o podkreślenie tematu blokady drogi a nie o jego ministerialny życiorys.

~jan

.... @HIV wskazałeś prawdziwy ,,autorytet", Szyszko jak był ministrem środowiska w rządzie PiS przepchał w Sejmie wraz z pozostałymi pisowskimi ,,specjalistami" najbardziej restrykcyjną na świecie ustawę srodowiskową dotyczącą hałasu, dzięki temu pisowskiemu ,,geniuszowi" mamy setki kilometrów ekranów akustycznych zamiast setek kilometrów nowych dróg.

HIV

Ortyl miał do S 19 bo ją zapisał w kontrakcie wojewódzkim z rządem. Rząd pierwotnie jej nie chciał. Rozmawiamy o storpedowaniu drogi S 19 przez rządzącą koalicję PO-PSL. Jak powiedział Szyszko, ten rząd wywalił w/w drogę już w swojej pierwszej kadencji. Nie jest to działanie na szkodę naszego regionu? Nie musisz być z PO, ale mówisz ich językiem. Ja też nie jestem z PiS, ale w tej kwestii całkowicie ich popieram. Głosowałem na Korwina. Nie trzeba być wielce rozeznanym w zbiurokratyzowanych strukturach eurokołchozu, by widzieć, że obecny rząd wyraźnie preferuje inne tereny Polski a nas traktuje po macoszemu. Miały być zbiorniki przeciwpowodziowe, miała być droga S 74 i inne sprawy, które poszły do kosza. W Rzeszowie nie potrafią latami odmulić zalewu. Nie podlega on pod miasto i to jest problem, bo miasto już dawno by sobie poradziło. Podlega pod instytucję rządową. Ludzie tutaj nie będą nigdy głosować na PO bo tu jest inna mentalność, inne wartości. Nie oznacza to, że można nas olewać. Ty myślisz, że Podkarpacie jest najbardziej zacofane bo tak wynika ze wskaźników? Oficjalnie tak. Ale tutaj lud nie jest głupi i nie daje się kroić rządowi. Oficjalnie wykazuje najniższą krajową a realnie ma 3 razy tyle, bo nikt mądry nie wierzy w ZUSy, składki, emerytury. Skończy się na emeryturze obywatelskiej, socjalnej, każdemu po 800 zł, niezależnie od lat pracy, składek, bo państwo na tyle tylko będzie stać. I kto na tym wygra? Ci, którzy już dziś nie dają się okradać przez to państwo. To bardzo zaradny lud, gospodarski, zadbane domy, obejścia, a nie tak jak na terenach północno - zachodnich, gdzie przesiedlono do poniemieckich domów przodków dzisiejszych fanów PO, którzy po raz pierwszy zobaczyli łazienkę i kibel, pili z niego wodę, bo myśleli, że to źródełko. Reasumując, styl uprawiania polityki, styl życia wyznaczany przez PO jest obcy na naszych terenach. A olewanie nas, którzy jednak płacą te podatki spowoduje jeszcze większy bunt i jeszcze większe lekceważenie tego teoretycznego państwa. Tak jak walczyło się z okupantem w czasie zaborów czy z komuną w PRL. Państwo musi być matką a nie macochą. Na razie jest wiedźmą.

~Gino

tym hofmanom nic nie zrobią, zwykłych ludzi wsadzaja za batonik, ale tylko zwykłych prawi i sprawiedliwi są bezkarni

~wyga

ja czekam aż rozliczą Sagatowska z wojazy po świecie, bo wałki pewnie niezłe były i to nie tylko ostatnia kadencję ale i poprzdnie z Grześkowiak za kasę podatników

~student

~HIV

Tak jak już pisałem - Ortyl - miał tyle do S-19, co ja do Króla Singapuru.

Tak, źródło informacji, źródłem. Problem pozostaje w wiarygodności osoby wypowiadającej dane kwestie i to czy się mija z prawdą, mówi półprawdy, mówi ćwierć prawdy, czy goowno prawdy. Problem w tym, że ani Poręba, ani Szyszko prawdy nie mówią, a wystarczy trochę wiedzieć na temat legislatury PE, żeby się zorientować, że opowiadają banialuki. Reszta to ogólniki i puste frazesy, bo z bólem serca odsłuchałem całości. Mało tego, Szyszko nie mówi wszystkiego, że tak się w UE często dzieje, że takie projekty jak Via Carpatia tracą na znaczeniu, zwłaszcza że UE zaczęło stawiać na kolej. Szyszko oczywiście twierdzi, że to wina PO, co jest nieprawdą, bo o ile mi wiadomo, to PO w UE większości nie ma. Ciężko mi sobie też wyobrazić, że UE, będzie budować drogę przez Białoruś i Ukrainę, no ale jakie źródło - takie informacje. Banialuki, pustostan i może w to uwierzyć tylko człowiek, który się totalnie nie zna. Bez urazy oczywiście. I najśmieszniejsze jest to - koncepcja po 2 wojnie światowej, że Polska ma być krajem tranzytowym, pomiędzy wschodem i zachodem. No Eureka, odkrył fakt, który ma miejsce od V w. p.n.e. Inna kwestia - ekrany akustyczne - to jest projekt i przepis z czasów jeszcze PiS-u. Zmieniony przez PO w 2012, bo wyszło fatalnie, że ekrany faktycznie były budowane bez sensu. Tu nagle Szyszko chyba doznał amnezji i zapomniał, na co się sam zgadzał umiech Masowo zaczęto je budować przy drogach od 2006 roku!!!! RZĄDZIŁ PIS, to oni ustalili takie limity!!!

http://www.nowin(...)40829916

Te i inne byzdury na antenie Radia Maryja ;)

I reasumując, bo mam naukę i nie mam czasu sobie tutaj strzępić języka bez sensu - ja z żadnej opcji nie jestem - żebyś mi mówił, że ktoś mnie pogonił. Jak jesteś troszeczkę mniej w pewnych kwestiach obeznany i nie do końca doinformowany, to warto się słuchać ludzi, którzy się orientują w sprawie, a nie polityków, którzy zarówno z jednej jak i z drugiej strony robią Ci wodę z mózgu. Radio Maryja należy do głównych instytucji robiących w Polsce robiącym ludziom wodę w głowach.

~Rozwiazanie

Glosujmy przeciwko staraniom naszego regionu o Via Carpathia.

To najlepsze co możemy zrobić żeby pomóc.

HIV

belfer wykształciuszku, twój idol Szlęzak dostał baty, wy dostaliście baty i jeszcze śmiesz kwestionować zasadność tych batów wyborczych? Ludzie takich jak ty i tobie podobni tutaj nie chcą, przynajmniej znaczna większość.
student, to nie są fakty, które przedstawiłeś tylko pobożne życzenia takie same jak przed euro 2012. Wtedy też zapewniano tak samo, a co wyszło wszyscy widzimy. Wytłumacz czemu rząd PO wyrzucił dawno temu drogę S19 z planów dróg w Polsce? Jeszcze nie ma tego nagrania, ale dziś wypowiadał się minister Szyszko na ten temat. Jak tylko się pojawi nagranie umieszczę link. Gdyby rządziło cały czas PiS, ta droga skończona byłaby w 2013 roku. Cała, a nie jakieś fragmenty. I TAK, nadal kwestionuję to, że odcinek Lublin - Rzeszów powstanie do 2020 roku. Po prostu, nie mam zaufania do instytucji zarządzanych przez ludzi PO-PSL i nie wierzę w żadne ich zapewnienia, bo doświadczenie pokazuje co innego. Most na Sanie w Stalowej? Po co? W pola? Jesteście tak zakłamani i obłudni, że aż to boli. Któryś z waszych napisał niżej, że cała S 19 ma być do lasu, co nie jest prawdą. A most na Sanie ma być wielkim kopem do rozwoju miasta Stalowa Wola. Ludzie wam podziękowali. Niech wreszcie to dotrze do was. I żadne wykształciuszkowe teksty (belfer) nie zmienią nastawienia "mas" do was. Najwyżej jeszcze większe baty dostaniecie w następnych wyborach. Ludzie nie lubią wymądrzających się "elyt", które tak na prawdę kłamią i oszukują. A czy warszafka nadal będzie olewać, to się okaże. Na razie Ortyl zmusił ich do przedłużenia drogi S 19 do Babicy. TO JEST FAKT, a nie pobożne życzenie. Pytam zatem raz jeszcze, kiedy rząd PO-PSL ma w planach wybudowanie drogi S 19 do Barwinka?

~student

~HIV

Chyba poniosły Cię zanadto emocje i przestałeś myśleć jasno, po przeczytaniu mojego postu, który dobitnie postawił Cię pod ścianą i zadał kłam Twoim twierdzeniom. Brniesz więc w dalsze kłamstwa i manipulacje.

Przede wszystkim nie popieram ani PO, ani PiS-u - popieram rozsądek, informację i wiarygodność. W całej sprawie PiS jest niewiarygodny, łącznie z tym co zrobił ostatnio Ortyl i jak sobie zaczął przypisywać nieswoje zasługi. Guzik on ma do gadania przy budowie autostrady, czy S-19, bo jak słusznie zauważyłeś, to Warszawa i rząd decyduje. Skąd więc wniosek, że on może o coś zabiegać i u kogo? U sprzątaczki w sejmie chyba, o to żeby mu płaszcz podała. Wszelkie drzwi, przed nim są pozamykane jak mniemam i przed Porębą zresztą też, bo wiadomo co robią. Na coś się umawiają, a potem chodzą i judzą, wykorzystując wzburzenie ludzkie do granic możliwości. Dziwi mnie jednak jedno - wyłożyłem Ci kawę na ławę, a ty dalej uparcie twierdzisz swoje - że nie ma, nie będzie i że się nie da. Otóż, w jednym masz rację - obsówy się zdarzają, bankructwa się zdarzają, ale jakoś ostatnimi czasy cisza o tym. Odcinki się kończą budować, firmy się wyrabiają. GDDiK wyrzuca z przetargów niewiarygodnych oferentów. Kaczyński pięści gryzie, że się wszystko udaje i na co narzekać nie ma. Poręba zresztą to samo.

Ortyl decydował o moście na Sanie, na który pieniądze zabrał.

Niezależnie od wszystkiego, Podkarpacie uzyskało ogromne pieniędze na swój rozwój, dużo większe niż reszta kraju, m. in. za sprawą programów unijnych dla ściany wschodniej. Niestety ludzie tam mieszkający w większości są pozbawieni jak widać rozsądku i brak im instynktu samozachowawczego - głosują na wichrzycieli i karierowiczów, w najlepsze oddając im rok rocznie władzę w województwie. Nie domyśliłeś się że być może przez to jest, jak jest, że województwo, m. in. za sprawą ciągłej wygranej PiS-u jest w opłakanym stanie? Tak naprawdę ostatnie lata coś się zaczęło dziać, jakieś pociągi zostały zamówione, jakieś drogi się pojawiły. Teraz wrócił Ortyl i się zaczęło, odebrał pociągi kupione przez Karapytę, zabrał most na sanie, nie dał na obwodnicę Stalowej złamanego centa, a w Mielcu buduje most na Wiśle i łącznik donikąd, bo taki ma kaprys. Często tam jeżdżę to widzę. Pojedź zobacz, jak PiS o Ciebie dba.

Także za ~belfer - użyj głowy do myślenia, a nie do noszenia kapelusza. I ja osobiście współczuję tej rozsądnej mniejszości na Podkarpaciu, która nie chce głosować na populistów i która pewnie ten region swoimi zarobkami/podatkami w więszkości utrzymuje.

~belfer

@student

CYTAT
Wystarczy sobie trochę mózg odpisić, żeby zobaczyć rzeczy takie jakimi chcą, a nie jakim chcą abyś je widział politycy, których popierasz.

Aleś ty naiwny...
Naprawdę sądzisz, że taki tępak jak HIV używa mózgu?
On używa tylko głowy - do noszenia kapelusza uśmiech

HIV

Durny, naiwny studenciku, założę się że 2020 rok będzie nierealny, bo kolesie biorący udział w przetargach w międzyczasie zbankrutują i trzeba będzie ogłaszać wszystko od początku. I o czym w ogóle piszecie zwolennicy obecnego rządu? O małym odcinku od Rzeszowa do Lublina? S 19 miała być ogólnoeuropejska a nie między tymi 2 miastami. Platfusy pomyślały przez ponad dobę co by tu odpowiedzieć i odwracają kota ogonem, że oni tak naprawdę chcieli tej drogi. Już nikt na wasze kłamstwa nie nabierze się na Podkarpaciu. Zresztą, ostatnie wybory to pokazały. Czemu wasz nierząd nie chciał tej drogi na południe od Rzeszowa tylko Ortyl musiał walczyć o ten kolejny malutki odcinek? Kiedy rząd PO-PSL planuje zbudować tę drogę do Barwinka, w 2050 roku czy wcale? Czy w parlamencie eurokołchozowym posłowie PO walczyli w ogóle o całą S 19 w Europie, a jeśli tak to kiedy? A najlepiej jakby Podkarpacie wraz z innymi regionami nie myślącymi po peowsku uzyskało autonomię, tak by na poziomie województwa decydować o swoim rozwoju, bez uzyskiwania zgody w warszafce, która tendencyjnie faworyzuje zachód i północ Polski.

~student

~HIV

Wolę byc lemingiem, niż półgłówkiem czytającym niezalezna.pl i twierdzącym przy tym, że ma rację. S-19 będzie budowane w koncepcji projektuj, optymalizuj i buduj, co znacząco przyspieszy jej wykonanie. Wszystkie decyzje odnośnie przebiegu już zostały oprotestowane i te protesty akurat się skończyły, bo ustalono ostateczny przebieg. Więc nikt więcej się bużył nie będzie, bo już nie ma podstaw.

Decyzja środowiska może być oprotestowana a nie budowa kałmuku, a od Lublina do granicy województwa jakoś się już uprawomocniła.

http://www.gddki(...)ewodztwa

Decyzja środowiskowa od Sokołowa Małopolskiego do granicy województwa została wydana z rygorem natychmiastowej wykonalności, bez możliwości składania protestu. Taką możliwość daje właśnie nowe prawo, ustanowione przez ten rząd, którego jak twierdzisz nie ma.

http://www.dzien(...)40509779

Mało tego został wyłoniony już realizator, który ją zaprojektuje i wykona w ciągu 30 m-cy - realnie 35 m-cy czyli dokładnie 2,5 roku do 3 lat maks. Całość wraz z obwodnicą musi być rozliczona do końca 2020 i nie ma bada na jakieś Twoje "niezależne" pitolenie. Tak się właśnie "niezależnie" znasz na funduszach unijnych i ich wydatkowaniu. Autostrady, o których mówisz, rozliczone miały być do końca 2015 roku i będą. 2012 to były pobożne życzenia.

http://www.gddki(...)ezen-UZP

Co do samej S-19 to i tak cud, że jednak będzie. Słowa oddania należą się tutaj już wspomnianej posłance Butryn, która złożyła szereg interpelacji w tym celu, m. in. poddała pomysł, aby wraz z budową wykonać obwodnicę Stalowej Woli i Niska. Problem w tym, że nie chodziła do gazet i nie opowiadała, jak to się pięknie stara i się jej nie udaje, jak to zrobił Poseł Poręba, tylko sprawę załatwiła. I to przy biernej postawie Szlęzaka, oraz pozostałych polityków z regionu, którym jest to sól w oczy, bo to nie oni zrobili.

A4 nie ma jednego małego odcinka, który jest bez znaczenia tak naprawdę, bo istnieje już obwodnica Łańcuta. Tak, cała od zachodu na wschód jest przejezdna.

Na tym ostatnim ruszyła budowa i do końca 2015 zostanie oddana do użytkowania.

Co do motywacji Poręby i jego intencji, to się dziś Łukacijewska wypowiedziała dosyć jasno i dosadnie, ośmieszając gościa doszczętnie.

Także życzę mniej piany na pysku, więcej informacji. Wystarczy sobie trochę mózg odpisić, żeby zobaczyć rzeczy takie jakimi chcą, a nie jakim chcą abyś je widział politycy, których popierasz.

Ja żadnej z tych śmiesznych partii nie popieram, ale też nie jestem idiotą, żeby pleść co mi ślina na język przyniesie.

~n/c

HIV- napisz po prostu że Poręba nie wie co mówi i chce was do końca ogłupić

Niezależni - czy ta gazeta wychodzi taniej niż papier toaletowy bo może bym zaprenumerował do wychodka ?

~Viva droga

Chyba zdecydowaną większość można przekonać, że jesli drogę poprowadzi się do lasu, to ten las zmieni się w zimię obiecaną, sama droga spowoduje, że obszar rozkwitnie gospodarczo, że jest jedyną sprawczą przyczyną ożywienia katatonicznego pod wzglegem gospodarczym terenu. Jesli poprowadzi się drogę do lasu to dalej tam będzie las, tyle tylko, że z doprowadzonę drogą. Gdyby to było takie proste to wszystkie urzędy odpowiedzialne za sprawy gospodarcze powinny być zlikiwdowane oprócz ministerstaw zajmującego sie planowaniem i budową dróg. Pojawia się problem gospodarczy w SW to wybudujmi im bezpośrednie połączenie drogowe, powietrzne z Pekinem i Paryżem, a wnet się szybko rozwiną jak bakterir i grzyby na odpowiednich pożywkach

Nie wim co wie poseł Poręba o drogach i ich związku ze stanem gospodarki, ale na pewno wie, że poziom czytelnictwa jest w Polsce żałosy, że większość to zwykłe zjeby , którym można wmówić jeśli nie wszystko to bardzo dużo, od dziwacznych przyczyn katasrof lotniczych po zwycięskie safałszowane wybory i masę innych głupot które miejscowe polskie ludki w swojej statystycznej masie chłoną niczym wódkę i jezuska bez opamietania i w bardzo toksycznych dawkach dzieki którym różnym Porębom żyje sie lepiej.

~Ola

Niech Poreba ta zmyslona informacje odszczeka!!! zawsze szczul i sial zamet to juz takie ... nasienie.

~~Jan

Ci co tak chwalą PO i ubolewają że podkarpacie zagłosowało na PiS i dlatego nasz region jest zacofany są w błędzie. Przez te 12 lat rządziła PO z PSL , posłanka z PO , do wybuchu afery marszałek województwa był z koalicji PO-PSL , prezydent Szlęzak był popierany przez PO-SLD i co na tym zyskała Stalowa Wola? Do tej pory doczekaliśmy się kawałek obwodnicy po której nie da się jeździć bo wygląda jak specjalny tor prób zawieszenia pojazdów.To że europosłowie PO w Brukseli srają we własne gniazdo to żenada i nigdy już nie powinni tam zasiadać.Polski europoseł który głosuję przeciw własnemu krajowi powinien wisieć na szubienicy!!!a tu PO ich broni i cieszą się że na złość nie wybudują nam drogi.

HIV

sofik i mieszkaniec, zgadza się, ale jedno nie wyklucza drugiego. Ten kontrakt dotyczy jedynie fragmentu drogi S19 do Babicy. A nie całej od Barwinka do granicy z Litwą, którą zablokowano w Brukseli głosami m.in. euroosłów PO. Droga S19 wg rządu miała kończyć się na wysokości Racławówki i nowo zbudowaną drogą wojewódzką 878 łączyć się z ul. Podkarpacką w Rzeszowie, tam gdzie dziś wyjeżdża się z ul. Przemysłowej. Marszałek Ortyl negocjował, nie podpisywał wcześniejszego kontraktu i w końcu udało się wymusić przedłużenie S19 do Babicy. Ale to nie dzięki rządowi PO-PSL tylko dzięki uporowi marszałka z PiSu. Gdyby województwem rządziła skompromitowana klika karapytowa, nic takiego by nie podpisano, bo przecież nie kwestionowano by jedynie słusznych decyzji warszafki. Przedłużenie S 19 chociaż do Babicy spowoduje rozładowanie zakorkowania południa Rzeszowa i Boguchwały, bowiem w Babicy następuje rozwidlenie dróg w stronę Strzyżowa, Jasła, Krosna a także w Bieszczady i na Barwinek. To jest ta "łaska pańska" warszafki, która to na zachodzie Polski buduje inne S-ki "ino furczy". Z naszych podkarpackich podatków też. Warto dodać, że S 19 budowana do Sokołowa i może dalej (nie jestem do końca pewny) ma być w wersji 2+1 czyli coś takiego jak jest teraz od Stobiernej do zjazdu na Jasionkę. 2+2 to za drogo, za mało zostanie na ośmiorniczki.

~sofik

Na onecie podano co cytuję:

"Rząd na wtorkowym posiedzeniu zatwierdził Kontrakt Terytorialny dla województwa podkarpackiego. W ramach inwestycji zapisanych w tym dokumencie na Podkarpacie w najbliższych latach trafi ok. 22 mld zł...

...Po uzgodnieniu treści dokumentu marszałek województwa Władysław Ortyl mówił na konferencji prasowej w Rzeszowie, że to bardzo dobra wiadomość dla regionu. - Udało nam się zapisać na liście podstawowej budowę S19 od Rzeszowa (Kielanówki) do Babicy. Dwa pozostałe etapy tej inwestycji są na liście rezerwowej. Myślę, że warto było o to dłużej negocjować - mówił Ortyl.

Droga ekspresowa S19 jest niezwykle ważna dla regionu i całej wschodniej części Polski. Ma przebiegać od granicy z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku. Plany zakładają, że polska S19 będzie częścią korytarza transeuropejskiego „Via Carpatia”. Szlak ten ma rozpoczynać się na północy Europy w Kłajpedzie na Litwie i będzie biegł przez Polskę i dalej na południe przez Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię aż do Grecji."

~Mieszkaniec

Całkiem inne informacje są na Onecie. Został podpisany Kontrakt Terytorialny w sprawie budowy VC.

~Jola

Do niezalezni: wg ciebie to tylko PiS jest partia sprawiedliwa i prawa. Nazwisk nie bede wymieniac jak ty/ta buraku bo chce ci przypomniec sedziow jak "kopali" opozycje a pozniej mieli sie dobrze w partii PiS. Jakie morale ma ta partia na czele z prawnikiem to ostatnio mozna obserwowac, zaznaczam, ze obecne czasy nie sa okresem zniewolenia na ktory ta partia nawoluje. Sadze, ze msciwosc, zlosc, obrazanie, knucie sa ich sztandarem katolickich zachowan nic juz tej partii nie zmieni. Ich zasada co zlego to nie my. Poprzedni rzecznik tej partii byl szuja (dobrze skonczyl) ale obecny jest nareszcie na wlasciwym miejscu, ten rzecznik to twarz i charakter polityczny PiS.

~Jan

No i jak można głosować na tych nieudaczników z PO? Sami blokują bardzo ważną inwestycję dla Polski Wschodniej i kilku innych państw UE... Co za żenada. A ta Pitera za tę wypowiedź powinna dostać dożywocie. Błazenada w wykonaniu partii nieudaczników.