Łukacijewska odpowiada Porębie

Image

Oświadczenie Elżbiety Łukacijewskiej oraz Jarosława Wałęsy, eurodeputowanych PO, ws. petycji dotyczącej "Via Carpathia".

Jako poseł do Parlamentu Europejskiego z Podkarpacia, nie mogę pozostać obojętna wobec fałszywych oskarżeń kierowanych przez posła Tomasza Porębę pod adresem europosłów Platformy Obywatelskiej oraz innych posłów należących do Europejskiej Partii Ludowej, którzy według niego "zamknęli cenną inicjatywę budowy drogi Via Carpathia", głosując w komisji petycji za zamknięciem petycji dotyczącej "Via Carpathia".

Komisja petycji w żaden sposób nie ma wpływu na realizację projektów inwestycyjnych. Decyzja komisji pozbawiła Pana posła możliwości "biegania" po mediach i udawania, że jest jedynym walczącym o sprawy Podkarpacia. Nie ulega wątpliwości, że zaistniała sytuacja pozbawiła również Pana posła możliwości nieustannego atakowania polskiego rządu, co w ostatnim czasie, po wyborach samorządowych znacznie się nasiliło. Poseł Tomasz Poręba, znany na Podkarpaciu z roztrząsania sprawy "Via Carpathia", po raz kolejny prezentuje swoją nieudolność działania, nastawioną jedynie na medialny rozgłos.

Warto dodać, iż podczas wysłuchania publicznego na wczorajszym posiedzeniu komisji transportu i turystyki, Pan Marszałek Władysław Ortyl przedstawił montaż finansowy drogi "Via Carpathia" (S19) na terenie naszego województwa ze środków unijnych. Tym samym potwierdzając, że środki na budowę drogi będą dostępne, a droga będzie budowana – oświadczyła Elżbieta Łukacijewska (PO).

Jarosław Wałęsa (PO), członek komisji petycji PE, precyzuje, że komisja głosowała w sprawie zamknięcia petycji "Via Carpathia" a nie w sprawie zablokowania inicjatywy budowania tego szlaku komunikacyjnego. - Komisja Petycji nie posiada uprawnień w zakresie podejmowania decyzji odnośnie budowy czy modernizacji dróg w państwach członkowskich. Inicjatywa w Polsce będzie realizowana tak jak do tej pory, przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Na tym szlaku powstaje lub jest zaplanowanych szereg inwestycji infrastrukturalnych. Część z nich, spełniających wymogi formalne, powstanie w ramach sieci TEN-T, inne mogą być finansowane z Funduszu Spójności oraz środków własnych budżetu państwa – powiedział Jarosław Wałęsa (PO).

Dodatkowe informacje oraz kontekst petycji:

Jak mówi europoseł Elżbieta Łukacijewska Petycję do Parlamentu Europejskiego może skierować każdy obywatel Unii Europejskiej, w sprawie, która wchodzi w zakres działalności UE.

W 2013 roku do Komisji Petycji wpłynęła petycja pana Rafała Dąbrowskiego oraz 31 współsygnatariuszy o następującej treści: " Ja Rafał Dąbrowski opowiadam się za tym, aby trasa "Via Carpathia" przebiegała po drogach S8 i S19 na odcinkach: granica polsko-litewska - Budzisko - Suwałki - Augustów - Raczki - Korycin - Knyszyn - Dobrzyniewo Duże - Choroszcz - Siemiatycze - Lublin - Nisko - Rzeszów - Barwinek - granica polsko-słowacka, ze względu na ważny interes gospodarczy i rozwój Polski oraz krajów nią objętych".

Petycja została uznana za dopuszczalną i skierowana zgodnie z procedurami do Komisji Europejskiej.

Komisja Europejska ustosunkowała się do tej petycji w swojej odpowiedzi z 28 lutego 2014 roku podkreślając, że wytyczne odnośnie transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) oparte są na jasnej metodologii, która była uzgadniana od 2009 roku pomiędzy Państwami Członkowskimi, Parlamentem Europejskim oraz innymi interesariuszami. Sieć TEN-T składa się z części bazowej oraz kompleksowej. Sieć bazowa, która powstanie szybciej, do roku 2030, obejmuje połączenia między stolicami, dużymi aglomeracjami, głównymi portami kolejowymi, drogowymi oraz połączenia żeglugi śródlądowej.

W konkluzjach swojego stanowiska Komisja Europejska podkreśliła, że polskie ministerstwo odpowiedzialne za transport jest przedmiotowym w kontekście planowanie oraz dalszej modernizacji dróg oraz ubiegania się o ich finansowanie.

O opinię w tej sprawie została także poproszona Komisja Transportu w Parlamencie Europejskim, podkreśliła, że są to kompetencje państw członkowskich.

Kolejnym etapem było przesłanie przez władze polskie listu wyjaśniającego odnośnie budowy oraz modernizacji szlaku komunikacyjnego "Via Carpathia" na terytorium Polski. Minister Infrastruktury i Rozwoju stwierdziła w nim, że przebieg tej trasy został określony kierunkowo, a nie w sposób szczegółowy. Podkreślono także, że w korytarzu, w którym zlokalizowany jest szlak: "Via Carpathia" Polska realizuje oraz przygotowuje szereg inwestycji drogowych, które zostały wyszczególnione w dalszej części listu.

Podczas posiedzenia Komisji Petycji w dniu 1 grudnia i debaty w tej sprawie z udziałem przedstawiciela Komisji Europejskiej, władz polskich oraz posłów do Parlamentu Europejskiego, zauważono zasadność tych argumentów. Decyzje odnośnie budowy oraz modernizacji dróg zależą od Państw Członkowskich, więc zgodnie z procedurami, podczas głosowania, petycja została zamknięta.

Projekt "Via Carpathia" będzie realizowany zgodnie z wytycznymi i terminami ustalonymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Yamaha

To młodego Bolka już poskładali?

lubelak

Po pierwsze to Ty poto masz faszystowskie nawyki.
Jeśli nie będę miał żadnych skutków ubocznych związanych z UE to ichnie plusy mnie kompletnie nie interesują.
Ale skoro większość wybrała, wszyscy za to płacą to i wszyscy moga czerpac bonusy. Proste, tak wygląda demokracja. To co głosisz jest czystym faszyzmem i podlega paragrafom z kk!

~poto

Po pierwsze, to ludzie zakłamani z pisu nie powinni być w Brukseli- nie wyrażali chęci w 2004 r wstąpienia Polski do UE.
Po wtóre skoro już tam są to powinni rozumieć po co tam są!
Po trzecie jaki cel chce osiągnąć p. Poręba głosząc rzeczy od rzeczy?
Pani Elżbieta jest piękną posłanką i nie ma to znaczenia/żadnego!!!/ że jest blondynką!

~Jola

Poreba odszczekaj to kolejna nagonke!!! to specjalista od intryg i klamst, takie rzeczy wynosi sie z domu lub z macierzystej partii.

~Marek

Zakłamana tępa strzała z PO. Tu nie chodzi tylko o Podkarpacie bo na Podkarpaciu najszybciej powstanie najdłuższy odcinek. Tu chodzi o Lubelskie i Podlaskie gdzie psy dup*ami szczekają. Tam rządzą wasi kolesie z PO i robicie im pod górkę umiech Banda niedouczonych i zawistnych idiotów.

~Prawda

Wybieranie ludzi z PO zawsze kończy się zakłopotanym uśmiechem i peanami sukcesu umiech

Elizabet

Moje pytania pod cytatem dotyczą oczywiście artykułu na stalowym mieście

Elizabet

Jak wynika z dokumentów, do jakich dotarł portal niezalezna.pl Komisja Europejska już w kwietniu 2014 r. stwierdziła, że projekt „Via Carpathia” „kwalifikuje się do finansowania ze środków europejskich funduszy strukturalnych i w gestii rządu Rzeczpospolitej Polskiej leży wystąpienie o finansowanie na ten cel”. Mimo to, projekt szlaku komunikacyjnego, kluczowego dla Polski Wschodniej, został w ostatni poniedziałek w PE przez europosłów PO zablokowany.......

.......Również podczas pierwszego czytania na forum Komisji Petycji PE w kwietniu br. – petycja została ona oceniona pozytywnie. W liście do ówczesnej wicepremier i jednocześnie minister rozwoju i infrastruktury Elżbiety Bieńkowskiej, przewodnicząca komisji Erminia Mazzoni napisała, że nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby „Via Carpathia” była finansowana ze środków Unii Europejskiej, a warunkiem było wystąpienie o to polskiego rządu.

„Przed rozpatrywaniem tejże petycji, Komisja Petycji zasięgnęła opinii Komisji Europejskiej oraz Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego, które zgodnie stwierdzają, że projekt ten kwalifikuje się do finansowania ze środków europejskich funduszy strukturalnych i w gestii rządu Rzeczpospolitej Polskiej leży wystąpienie o finansowanie na ten cel" – napisała Mazzoni. Co więcej, przewodnicząca komisji odnosząc się do projektu podkreśliła, że Komisja Petycji „pragnie nadać mu odpowiednią wagę i dogłębnie zbadać” i poprosiła o przedstawienie stanowiska polskiego rządu ws. „Via Carpathia”.

Na szansę z wysłania europejskich obserwatorów wskazuje również europoseł Prawa i Sprawiedliwości w swoim oświadczeniu. – Dawała ona [petycja ws. Via Carpathia – przyp.] szansę na dalsze procedowanie tej sprawy na poziomie europejskim, wysłanie misji obserwacyjnej do naszego kraju, która mogłaby ocenić możliwość budowy Via Carpathia na całej jej długości w najbliższych latach, a także możliwość sporządzenia raportu PE i wywierania dalszej presji na polski rząd na rzecz budowy tej drogi – pisze Poręba.


Kto jest autorem tego artykułu? Bo nikt się nie podpisał. Poseł Poręba prawdę powiedział. Kilku przeciwników PiSu łyknęło ściemę, bo była sposobność poużywać sobie na Porębie. Ale zastanówcie się jak was w konia robią w żywe oczy.Nawet w telewizji inaczej mówili.

Zawarte w artykule oświadczenie pani Łukacijewskiej i pana Wałęsy zwłaszcza w części dyskredytującej pracę pana posła Poręby jest naprawdę dnem. Po europarlamentarzystach można by się spodziewać trochę innego poziomu.

Pani posłanko piękny uśmiech ale co z tego skoro nieszczery.

~taaa

ciemny lud nie kupuje glosowania PO na naszą szkodę

~Pan

Elżbieta Łukacijewska KŁAMCA JESTEŚ I DNO!

~pytanie

nie PiS
Jak zwykle eurodupowaty PiS robi swoim wyznawcom wodę z mózgu. Ale jaki elektorat, taki poseł. Ponieważ PiS to partia Ciemnogrodu - to Poręba liczy, że "ciemny lud to kupi" a on zarobi parę punktów dla swojej antypolskiej partii.

Podpowiedz jaką partią jest PO?

~POmocy

Słuchajcie drodzy wyborcy: jak zawsze glosowaliśmy przeciwko waszemu interesowi

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

~przeciwko

POsrancy glosują jak donek każe

~nie PiS

Jak zwykle eurodupowaty PiS robi swoim wyznawcom wodę z mózgu. Ale jaki elektorat, taki poseł. Ponieważ PiS to partia Ciemnogrodu - to Poręba liczy, że "ciemny lud to kupi" a on zarobi parę punktów dla swojej antypolskiej partii.

~myszy i sery

Ona sie cieszy jak droga z sera do Poreby, a Poręba się cieszy kiedy ponownie odbiera wypłatę i wie, że to dzieki głosującemu serowi, do którego trzeba jeszcze bardziej głupio mówić niż sie uśmiechać aby dalej dojrzewał czyli pleśniał.

~c.d

"Na łazarskim rejonie nie jest kolorowo..."

~pirazyoko

ona się śmieje jak głupi do sera.

~błazen

No i to same podkarpacie podesłało takiego drobnego cwaniaczka do Europejskiego Parlamentu, który urządza na potrzeby karajowe żałosne przedstawienie mające na celu kretynizację wyborczego elektoratu aby powiększyć swoją twardą wyborczą bazę, a sobie finansową przyszłość. Zmarnowany mandat.

~do Ela

raczej blondynka zaszczany gimbusie

~belfer

No i wyszedł z Poręby mały gnojek dbający tylko o nagłośnienie swojej osoby.
Czy on wogóle coś konkretnego dla Polski załatwił w tej Brukseli?

~#~ela

Ale szyderczy uśmieszek- typowa blądynka , zostało ci jeszcze rok!!!
Oj ela straciłaś przyjaciela!!!!!!!!!!!!!!!!

~buba

Projekt "Via Carpathia" będzie realizowany zgodnie z wytycznymi i terminami ustalonymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Podatki miały być obniżone a stało się odwrotnie, być może podobnie będzie i w tym przypadku. Obawy są uzasadnione doświadczeniem. Politycy niech zaczną podpisywać się pod obietnicami, a w razie ich nie dotrzymania poniosą odpowiednie konsekwencję. Odpowiednie , czyli nie upomnienia, nagany ale kary pieniężne, pozbawiania sprawowania funkcji publicznych itd. Może wtedy nie zużywali by tak cennego tlenu i nie denerwowali społeczeństwa.

~bubek

kto ja wybral ?Łukacijewska pewnie slaba jest w swoim zawodzie to poszla po duza kase w biurokracji.

~n/c

Poręba to gamoń jak reszta pisiaków który mówi co wie ale już żadzie wie co mówi