Na tym skrzyżowaniu zachowaj uwagę

Image

Skrzyżowanie KEN i Al. Jana Pawła II, popularnie nazywane dużym rondem, to miejsce gdzie wciąż dochodzi do kolizji i wypadków. Dla kierowców mamy złe wieści: lepiej nie będzie...

Najczęściej winni różnych zdarzeń drogowych są kierowcy przyjezdni, którzy mylnie odczytują światła z sygnalizacji świetlnej. Jadąc na wprost (z każdej strony) trzeba liczyć się z tym, że dwukrotnie poczekamy na „zielone”. Kierowcy poruszający się na co dzień po Stalowej Woli doskonale wiedzą, że swój wzrok (po zatrzymaniu się) muszą kierować do góry, patrząc na sygnalizację znajdującą się przed skrzyżowaniem, a którą nierzadko trudniej dostrzec niż tą, która stoi kilkanaście metrów dalej, ale jest przeznaczona dla kierujących pojazdami, które z ulicy zakręcają (prostopadłej do tej, którą jedziemy).

- To nie jest rondo. Jest ono tylko potocznie nazywane w ten sposób. Jest to skrzyżowanie z wyspą. Jeśli sygnalizacja miałaby awarię, to należy poruszać się z oznakowaniem pionowym. To, że dochodzi tu do kolizji jest winą kierowców, którzy stoją przed światłem, a patrzą na światła znajdujące się dalej. Kodeks drogowy jest dla każdego kierowcy, czy miejscowego, czy przyjezdnego. Jeśli ktoś się porusza zgodnie ze znakami i sygnalizacją i tego przestrzega, to nic złego się nie dzieje- mówi Czesław Łopucki, kierownik niżańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Sytuacje, jakie dochodziły na tym skrzyżowaniu były analizowane zarówno przez policję, jak i GDDKiA. Za każdym razem stwierdzano to samo: sygnalizacja świetlna ustawiona jest prawidłowo i to kierowcy ponoszą odpowiedzialność za to, że ruszają wcześniej aniżeli zmieni się dla nich światło. Sprawcy tego typu zdarzeń karani są mandatami karnymi, gdyż to z ich winy doszło do określonego zdarzenia.

Dodatkowym bodźcem do tego, aby zachować szczególną ostrożność na tym skrzyżowaniu będzie to, że zostanie tu zainstalowany system rejestrujący wjazd samochodów na czerwonym świetle. Ci, którzy będą np. próbowali „przemknąć” na żółtym będą musieli liczyć się z mandatem karnym, który może wynieść nawet 500 zł. Jak na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie Inspektorat Transportu Drogowego zleci instalację systemu.

MP

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
Andrzejek

~nikus pokaż mi radar ITD stojący w szczerym polu? Tam gdzie nie ma żadnego zagrożenia? Fotoradar nie robi fotek każdemu przejeżdżającemu autu. Cos ci sie koleżko w głowie poprzestawiało. Masz w ogóle prawo jazdy?

~henio

~60latPRL ~janek
kazdy ma troche racji
sparwa wyglada tak jak zbudowali ulice jana pawła ( kiedys skopenki)( lata 1977 do 1980)

to i wybudwali rondo ale takie rondo duze po ktorym jezdziło sie w kólko
ten co na rondzie miał pierwszenstwo
była masa wypadków
potem jak w latach 80 wybudwali 1 pas diaduktu to zmienili organizacje ruchu na rondzie na taka jak obecie tylko bez swiateł a ze znakami stop
też była masa wypadków
a jak dobrze pamientam w 1993 roku jak oddawali poniatowskiego to i zrobili światła na rondzie oraz koło edukacji

i jak widac tez sa wypadki
ale uwazam ze jest ich najmniej czyli te swiatła najlepszym rowiazaniem
takich skrzyzowan jest masa zgadza sie pare jest w rzeszowie czy krakowie
prawda jest ze jak ktos debil to mu nawet woda swiecona nie pomoze
więc tak po krotce wyglada historia tego skrzyzowania ktore istnieje tam od 1979 roku wczesniej była tak zwana kostka i ona była dosc kreta szczegolnie na pławie kto ma troche lat ten pamienta

~60latPRL

janek
nie MASZ RACJI
to było rondo
TYLE ZE ZNAKAMI STOPU NA WJEZDZIE I ZJEZDZIE
pamientam jak je budowali koncem lat 70bodajze 79 rok
i od zawsze tak było tylko potem zrobili światła bo była masa wypadków tyle tylko ze teraz na wjazadach masz 4 pasy (DWA PASY NA WPROST i dwa pasy jeden w lewo drugi w parwo)
a kiedys były 3 pasy zato dozua szersze no i nie było drogi poniatowskiego ani tego łacznika do niej

~amik

Pytam pana Łopuckiego po co było zakładać detektory-kamery ruchu na skrzyżowaniach?

Jedno skrzyżowanie kosztowało 130000 i co?
Poprostu NIE DZIAŁA jade po mieście głównie w nocy i czekam aż światła oblecą do okoła tzn dla każdego kierunku kilka minut ,pomimo że niema na skrzyżowaniu w tym czasie innych pojazdów.

Zajmnie się tym ktoś?

~nie rondo

To skrzyżowanie nigdy nie było rondem. Takich skrzyżowań w większych miastach są setki. I jakoś nie ma tam ciągle wypadków.Może kierowcy są bardziej rozgarnięci???

~janek

~60lat|PRL" pocatek lat 90(9zwykłe rondo było)" tam nigdy ronda nie było ani na początku lat 90 ani po oddaniu do użytku,od początku było to zespołem skrzyżowań.

~60lat|PRL

i bardzo dobrze ze sa tam swiatła kiedys nie było pocatek lat 90(9zwykłe rondo było)i tłukli sie na potege a ze bedzie radar i beda zdjecia i sowite mandaty do bardzo dobrze ukruca tym baranom co wydaje sie ze droga nalezy tylko do nich

~koko

ten co stoi zaraz przy pasach nie bardzo widzi swoje światła bo są za wysoko.

~nikus

Andrzejek, a czy wszystkie fotoradary ITD nastawione są na zwiększanie bezpieczeństwa czy haraczu zbieranego od kierowców? Andrzejek, ty to chyba w ITD pracujesz...

mix

powini też minutniki załoźyć za ile swiatło sie zmieni, ale to pewnie nie realne bo zysk by spadł

~kierowca

zrobic jak w rzeszowie czas leci ile do konca zielonego czy czerwonego i spokoj

BartekStw

Skoro na pomarańczowym świetle nie będzie robiło fotek to ok, po prostu obiło mi się o uszy, że jednak pomarańczowe załapie się na mandacik.

Andrzejek

BartekStw jeśli pomarańczowe zapali Ci się nad głową to zdążysz opuścić skrzyżowanie przed czerwonym i przepisów nie złamiesz. Gorzej jak kierowcy za tobą to zrobią. Ci już przejada na czerwonym i przepisy złamią. Miałem dziś taką sytuację przy nowym kościele. Za mną jeszcze dwóch kolesi pojechało. Ten drugi już wjeżdżał na czerwonym. Musiał wiedzieć co robi. no chyba, że nie patrzy jakie ma światło. mandacik spowodowałby że w przyszłości zwróci uwagę. Chyba że wcześniej trafi inne auto, poprawnie jadące.

~Hazar ty zwyczajnie !@#$%^&* i pokazujesz, że nie jesteś kierowcą.

~nikus ITD wymusiło na kierowcach ciężarówek przestrzeganie czasu pracy i wypadki zmniejszyły się. To nie poprawa bezpieczeństwa?

~nikus

I znowu problemy budżetowe biorą górę nad faktycznym bezpieczeństwem. ITD to instytucja poprawiająca głównie dochody budżetowe, a bezpieczeństwo jest na drugim planie. Gdyby było inaczej, zamiast propozycji montowania systemu rejestrującego wjazd na "czerwonym", znalazłby się pomysł montażu zegara określającego czas pozostający do wyłączenia "zielonego". Tak jest np. w Rzeszowie, bo tam dbają o bezpieczeństwo użytkowników dróg; u nas - musi być inaczej...

~Hazar

Bartek uczono i mnie tak ale żydostwu zależy tylko i wyłącznie na kasie oczywiście pretekstem jest bezpieczeństwo i znów polaczki biją brawo fajnie będzi bezpiecznie i wogóle,ciekaw jestem jak ktoś wyhamuje jadąc 50km/h będąc 5m przed sygnalizacją? kamera zarejestruje swoje....

BartekStw

czyli teraz jak będę jechał i będę widział zielone, a nie będę miał pewności jak długo już się świeci i czy zdąże przejechać, po prostu będę musiał zwolnić, żeby czasami nie trafić na pomarańczowe, bo mandacik murowany;/ Zaznaczam, że nie jeżdze jak wariat, nie przejeżdzam na czerwonym, każdemu się chyba zdarzy, że nad głową zapala sie pomarańczowe i nie ma sił, żeby wyhamować auto w takim momencie przed sygnalizacją świetlną. Uczono mnie, że jeżeli zatrzymanie pojazdu wymagałoby gwałtownego hamowania to przejazd na pomarańczowym nie jest sprawą naruszania przepisów, także jak się to ma do kamer rejestrujących przejazd na tym skrzyżowaniu?

~~Jan

Ilu kierowców tyle pomusłów!!! To skrzyżowanie jest OK tylko niektórzy kierowcy są niedołuczeni albo świadomie ignorują przepisy.
Byłem świadkiem dwa razy jak na tym skrzyżowaniu niektórzy jechali ,,pod prąd'',nasuwa się pytanie kto dał im prawo jazdy?

Mariusz77

Gównażeria szalejąca swoimi szrotami pewnie nie pamięta że nie tak dawno jeszcze, nie było tam świateł i ludzie po prostu uważali . A teraz byle łajza wsiądzie za kierownicę i jakby mózg odjęło .

~kłyżowiak

Tłumaczenie, ze światła są ustawione prawidłowo to mniej więcej tak jak tłumaczenie chirurga "Operacja się udała ale pacjent zmarł". Nie można ustawić świateł by zielone włączało się o takim samym czasie? W czym jest problem? Przecież jadąc na wprost to zanim dojadę do tych drugich świateł to ci co wjechali z prostopadłej zdążą już ruszyć i pojechać. W Rzeszowie główne skrzyżowanie pod pomnikiem tak działa i jest ok.

~RST

W niedzielę 8 lutego jadąc od strony avanti do duzego ronda stałem na czerwonym świetle za innym autem obok nas także stało auto na wprost w pewnym momencie zapaliło się światło zielone na tej drugiej sygnalizacji a obaj panowie ruszyli gdzie nam się świeciło nadal czerwone dobrze że nie jechało nic od strony Niska w kierunku Rozwadowa bo by była kolizja jak nic. A najlepsze to ze obaj kierowcy byli na stlowowolskich rejstracjach. Panowie jak czytacie to co pisze to troche rozważniej na drodze i patrzcie na swoje światła a nie te za ulica gdzie was w tym momencie nie dotyczyły wogóle.

~bogdan

myślę, że urządzenie rejestrujące wjazd na skrzyżowanie prz czerwonym świetle jeśli poprawi sytuację to niewiele albo nic, nie licząc ilości mandatów. Przecież nikt albo prawie nikt nie wjeżdża na czerwonym świetle dla fantazji. Kamera nie spowoduje zmniejszenia tego zjawiska, a tym samym zmniejszy ilości kolizji ani wypadków. Miejscowi wiedzą i będą wiedzieć o niebezpieczeństwie, a przecież sprawcami są najczęściej kierowcy z poza naszego terenu. Moim zdaniem należało by wydłużyć cykl światła żółtego na wlotach, co umożliwiło by właściwą reakcję kierujących i możliwość wyhamowania przed zapaleniem się czerwonego.

~Kerczi

Jesli kierowcy nie radzą sobie z tak prostym skrzyzowaniem, to
ja nie rozumiem jak taki ktos pojedzie do wiekszego miasta gdzie
są duzo trudniejsze skrzyzowania ? Strach wyjezdzac na droge ...

~driver

troche tego nie rozumiem bo wypadki i kolizje sa a policja i gddika uwaza ze wszystko ok, a moze jednak cos by zrobic zeby te sytuacje rozwiazac?

~Stefan

Ludzie na tym skrzyżowaniu sa swiatła,pomyślcie co się będzie działo jak ich zabraknie gdyby powstało rondo?
Normalni ludzie którzy stosują się do przepisów ruch drogowego wiedzą na jakich zasadach działa sygnalizacja świetlna.

doktor

Też uważam,że zrobić tam kolejne rondo i skończą się wypadki i kolizje jak miało to miejsce w Nisku na drodze Lublin Rzeszów.

~5451

sam widzialem tu kilka kolizji kiedy wracalm z pracy. cos trzeba by tu wymyslec

~wiki

turborondo zrobić i bedzie git