Zespół kolejowy dokona zmian?

Image

Na linii nr 68 od 1 stycznia 2015 roku odwołano 6 z 12 kursujących pociągów w relacji Przeworsk – Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk. Specjalnie powołany zespół ma teraz zastanowić się jak uzdrowić kolej…

Znalezienie optymalnych rozwiązań dla podkarpackiej kolei – tak w skrócie można opisać cel powstania specjalnego zespołu, powołanego w Urzędzie Marszałkowskim.

Związkowcy, samorządowcy, przedstawiciele spółek kolejowych wyłonili ze swojego grona grupę osób, która będzie organem doradczym dla Przewozów Regionalnych i samorządu województwa. W ten sposób powstał „Zespół ds. optymalizacji rozkładów jazdy pociągów i inwestycji towarzyszących poprawie oferty przewozowej”. Pomagać mu będą mniejsze podzespoły utworzone dla każdej linii kolejowej z osobna.

- Kierunek jest jasny i oczywisty, chcemy ożywić przewozy pasażerskie. Musimy znaleźć sposoby aby zachęcić pasażerów do korzystania z kolei. Stąd też nasze ostatnie kroki, spotkania, ale również plany inwestycyjne, które wielokrotnie prezentowaliśmy. Liczę, że zespół nam w tym mocno pomoże. Cieszę się i dziękuję panu marszałkowi, że powołał ten zespół. Doczekaliśmy się chwili, w której będziemy mieli na coś wpływ. To ważny krok w naszej współpracy – powiedział Jan Szczepański, który w zespole będzie reprezentował związki zawodowe PLK. Jego powstanie to również realizacja porozumienia ze związkami zawodowymi. – powiedział wicemarszałek Wojciech Buczak.

W skład zespołu głównego weszli: Jan Lech, Sławomir Chmiel i w zastępstwie Jacek Guzik (Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego), Krzysztof Pawlak i Lesław Świętoniowski (Przewozy Regionalne), Marek Małacha, Krzysztof Leszkowicz (Polskie Linie Kolejowe), Krzysztof Bożek i w zastępstwie Teodor Więcek (Przewozy Regionalne - związki zawodowe), Jan Szczepański i w zastępstwie Andrzej Kubas (PLK – związki zawodowe).

Skład podzespołów zostanie uzupełniony w najbliższych dniach, ponieważ podczas środowego spotkania zabrakło przedstawicieli niektórych samorządów. Wszyscy obecni zgłosili akces do pracy w tych podzespołach, pierwsze posiedzenie grupy zajmującej się linią 108 zaplanowano już na 17 lutego.

Odwołanie od 1 stycznia 2015 roku podkarpackie pociągi

- na linii nr 68 odwołano 6 z 12 kursujących pociągów w relacji Przeworsk – Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk,

- na linii nr 108 Jasło – Zagórz nastąpiło całkowite zawieszenie przewozów regionalnych (odwołanie 4 pociągów),

- na linii nr 106 zostały odwołane 4 połączenia w relacji Rzeszów – Strzyżów – Rzeszów i 1 połączenie w relacji Rzeszów – Jasło – Rzeszów,

- na linii nr 101 Jarosław Horyniec Zdrój nastąpiło całkowite zawieszenie przewozów regionalnych od poniedziałku do czwartku i w soboty, natomiast w piątki i niedziele kursuje 1 pociąg,

- na linii nr 91 odwołano ostatnie 3 połączenia dobowe w relacjach Rzeszów – Tarnów, Tarnów – Rzeszów i Przemyśl – Przeworsk,

- na linii 71 odwołano połączenia Rzeszów – Tarnobrzeg – Rzeszów.

Fab

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~nikuś

To skład związkowy ma uzdrowić kolej. Przecież oni już zlikwidowali kolej w Rozwadowie. Te kosy i inne ptaki to się do niczego nie nadają.

~~Patriota~~

Jak uzdrowic ??Mniej walcie pieniedzy zwiazkom.Tak my wiemy jaka gigantyczna pula z budzetu na to idzie,a nie bedziecie ceny biletow podnosic,bo tak najprosciej a przystanki kolejowej dalej beda wygladac jak z trzeciego swiata.Wstyd.

~stalowiak

W każdym przedsiębiorstwie przewozowym jest dział logistyki co takie problemy ma rozwiązywać, a tu następny twór utworzyli żeby kasę do kieszeni legalnie brać. Polska rzeczywistość. Bliżej nam do Wschodu (Budowa w Soczi) niż do Zachodu

~stalowiak

W każdym przedsiębiorstwie przewozowym jest dział logistyki co takie problemy ma rozwiązywać, a tu następny twór utworzyli żeby kasę do kieszeni legalnie brać. Polska rzeczywistość. Bliżej nam do Wschodu (Budowa w Soczi) niż do Zachodu

~;;;

Słusznie piszesz o przejściach przez tory. Pod koniec kadencji Szlęzak zdobył w końcu wszystkie zgody kolejarskich spółek, które nam przepadną ( przeterminują się ), bo Nadbereżny nie ma zamiaru realizować żadnego z przejść. Miały być przynajmniej dwa. Jedno w okolicy starej kładki i drugie obok KUL-u.

piwniczanka2

na linii 68 odwołano kursy do Przeworska a szkoda bo ludzie do pracy do Przeworska jadą przez Rzeszów . Paranoja , pan Marszałek głuchy na ludzkie głosy , które proszą o przywrócenie kursu chociaż rano.

~Kst

Jeszcze nigdy żaden zespół nie rozwiązał ,żadnego problemu do którego został powołany.Zespól to jak para w gwizdek. To jest takie mydlenie oczu.

~warres

Nigdy nie jechałem pociągiem na lini Stalowa WOla- Przework, czy ten pociąg zahacza o Rzeszów?

~Smoliwąs

Ale za to SOK-istów w okolicach Hali Targowej coraz więcej! PKP doszło do wniosku, że lepiej pobierać haracz za przechodzenie przez tory, niż zarabiać na przewożeniu pasażerów. Mało tego - już teraz wiadomo dlaczego tak kombinują z wybudowaniem cywilizowanego przejścia przez tory. Takie rzeczy tylko w Polsce. Tory i kamieni kupa...