Obwodnica z poślizgiem?

Image

Nie ma jeszcze wszystkich pozwoleń, a co za tym idzie, nie ma też wszystkich badań geologicznych. Będzie więc poślizg. Koncepcja obwodnicy Stalowej Woli i Niska powstanie nieco później.

Brak pozwoleń= brak prac geologicznych

Warta 293 mln zł obwodnica Stalowej Woli i Niska (budowa ma trwać 2 lata i rozpocząć się w 2017 roku) będzie połączona z budową drogi S-19. Ma mieć 15,3 km długości, z czego 4,8 km ma przebiegać w granicach Stalowej Woli. W ramach tej inwestycji zostaną wybudowane skrzyżowania jednopoziomowe- w Stalowej Woli: na początku obwodnicy- na przecięciu z ul. Chopina, następnie na ul. Solidarności i w Nisku: na skrzyżowaniu z ul. Modrzewiową, skrzyżowaniu na DK19 oraz skrzyżowaniu z DK77. W granicach obwodnicy ma powstać estakada o długości 570 metrów oraz 4 wiadukty i 1 most. Teraz, żeby opracować koncepcję i wykonać prace geologiczne trzeba zdobyć szereg pozwoleń i to właśnie na nie wciąż czeka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wszystko odwleka się więc w czasie. W tej sytuacji termin na oddanie koncepcji został przesunięty i gotowa dokumentacja pojawić się ma z dużym prawdopodobieństwem w II kwartale 2015 roku.

Przetarg na budowę jeszcze nie może być ogłoszony

Jak to w Polsce bywa, żeby cokolwiek zacząć i stworzyć trzeba mieć szereg zgromadzonych papierów i pozwoleń. W tej sytuacji nie można również ogłosić przetargu na budowę obwodnicy Niska i Stalowej Woli. Wszystko to również dlatego, że został jeszcze zatwierdzony rządowy program budowy dróg, z którego sfinansowana ma zostać cała inwestycja. Przetarg będzie odbywał się dwuetapowo: najpierw ma zostać skierowane zaproszenie do składania ofert, a później dopiero po uzyskaniu zgody centrali zostanie ogłoszony przetarg właściwy.

Gdzie jeszcze będą obwodnice?

Nowych obwodnic na drogach krajowych będzie co najmniej 35: 14 to inwestycje wymienione wcześniej w obowiązującym wciąż programie na lata 2011–2015. Kto doczeka się wymarzonej drogi? W gronie szczęśliwców znalazł się: Olsztyn, Brodnica, Inowrocław, Wieluń, Bełchatów, Jarocin, Ostrów Wielkopolski, Góra Kalwaria, Kłodzk, Nysa, Kościerzyna, Sanok, Szczecinek i Wałcz. 21 kolejnych obwodnic zostało „dopisanych” przez rząd Ewy Kopacz pod koniec 2014 roku. Wśród wybrańców znalazły się: trasa obwodowa Brzozowa na S3 oraz druga jezdnia obwodnicy Kobylanki, obwodnica Morzyczyna i Zieleniowa (S10), obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej, Ostrowca Świętokrzyskiego i Opatowa, na Mazowszu obwodnica Kołbieli na drodze nr 50, Iłży na „9”, na Pomorzu kierowcy ominą Ujście i Kępno, na Śląsku powstanie obwodnica Poręb i Zawiercia, w Małopolsce pojawi się obwodnica Zatora, Zabierzowa, będzie też obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej, Nowego Sącza i Chełmca, wzdłuż tzw. „ekspresówki” S17 wybudowana zostanie obwodnica Tomaszowa Lubelskiego, na Opolszczyźnie obwodnica Kędzierzyna-Koźla i Myśliny, kolejna pojawi się koło Wrocławia, a także przy Nowym Mieście Lubawskim. My cieszyć będziemy się obwodnicą Stalowej Woli i Niska.

AW

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~olo

jak maja ja wykonac tak jak ta pierwsza czesc to niech lepiej sobie daruja i przeznacza srodki na jakies cele charytatywne.

~tosemja

Jezeli nie zrobią węzła na Czarnieckiego to będzie jedno wielkie nieporozumienie!!!. Budują wiadukty na drogach osiedlowych. Na skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi czy powiatowymi zwykłe jednopoziomówki albo wogóle brak połączenia - PORAŻKA.

~antyPIS

Nadbereżny wypuszczał szczura z wiadomością, że to my mamy Ortylowi dopłacać do Przewozów Regionalnych i jeszcze mamy się z tego cieszyć! Jeszcze próbował to sprzedać tak, że rzekomo Rozwadów rozkwitnie, bo za część tych pieniędzy Ortyl mu przestawi zabytkową lokomotywę, żeby była bardziej wyeksponowana. Nigdy w życiu nie dopłacaliśmy do województwa, a przed wyborami oszukiwano, że Ortyl sypnie nam groszem. Teraz ten pajacyk się będzie podlizywać Ortylowi szastając naszą kasą! Utrzymanie Przewozów Regionalnych to zadanie własne samorządu wojewódzkiego i dostaje na to pieniądze, nawet z Janosikowego. Wara wam pisiory od pieniędzy Stalowej Woli. U nas już był prawie zaklepany nowy, trzeci most na Sanie, ale podkarpacie i Stalowa Wola wybrała inaczej. Znudziło się, że było normalnie? Teraz Ortyl buduje most u siebie. W Mielcu! Pamiętacie skandal z Ortylem i Nadbereżnym na otwarciu drogi w Lipie? Czy po takim niesłychanym zachowaniu możemy liczyć na jakąkolwiek przychylność rządu w kwestiach dofinansowań ze środków rządowych?

~triu

Aborygen zamiast pracować to robi za głupka na konwencji wyborczej pissekty.

~w-11

Naprawcie najpierw tą co jest, bo tylko nam auta psuje

~albin

jaka kuzwa obwodnica-droga polna! i tyle mniejsze popierduły mają dwujezdniowe a u nas co to ma byc .ze dwa POslizgi i nie dozyje

~albin

jaka kuzwa obwodnica-droga polna! i tyle mniejsze popierduły mają dwujezdniowe a u nas co to ma byc .ze dwa POslizgi i nie dozyje

~Olo

Nadbereżny masz wynik poparcia dla Dudy, mało afiszuj się dalej swoim pisem aż do końca tego miasta

~bubazuba

bubazuba

~Donau

Powinno byc skrzyżowanie /możliwośc wjazdu i zjazdu/ na ul Czarnieckiego przed mostem na Pysznice. Bez tego Poniatowskiego zajeżdżą na amen.

~buba

Na obwodnicy powinny stanąć znaki,które będą informować o progach zwalniających co kilkadziesiąt metrów. Jedyny plus to,że łby podskakują tym którzy za bardzo się spieszą.