W magistracie wielkie zmiany

Image

W stalowowolskim Urzędzie Miasta nastąpiły poważne zmiany. Powstały nowe wydziały, są starzy i nowi naczelnicy, niektórzy wysłani zostali na emeryturę…

- W poniedziałek (22 czerwca 2015 roku) została wprowadzona zmiana organizacyjna dotycząca funkcjonowania struktury Urzędu Miasta, został wprowadzony nowy regulamin organizacyjny. Ten regulamin jest wynikiem mojej obserwacji funkcjonowania urzędu, pewnego uporządkowania spraw tak, aby merytoryczne tematy znajdowały się w jednym wydziale, tak aby nie było dublowania się tematyki spraw pomiędzy różnymi wydziałami- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Oto najważniejsze zmiany, które wystąpiły w strukturze organizacyjnej

- Wydział Budżetu i Finansów- dotychczasowy referat dotyczący podatków i opłat lokalnych został wydzielony jako osobny wydział. Naczelnikiem będzie Marta Szkolak.

- Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarowania Nieruchomościami. W tej chwili Wydział Planowania Przestrzennego działać ma tylko i wyłącznie w zakresie planowania przestrzennego. Szefem będzie Maria Darocha.

- Wydział Mienia Gminnego i Gospodarki Lokalami. Jest to wydział, który przejął część kompetencji Wydziału Działalności Gospodarczej i Społecznej. Będzie zajmował się tematyką lokali socjalnych, komunalnych i pod wynajem oraz sprawami zarządzania nieruchomościami gminy i całym szeroko pojętym majątkiem gminy. Tym wydziałem pokieruje Sławomir Szkutnik, dotychczasowy naczelnik Wydziału DGiS.

- Wydział Gospodarki Komunalnej powiększa się. Jest to wydział, który teraz będzie nosił nazwę: Wydział Inwestycji Transportu i Promocji Gospodarczej. Naczelnikiem tego wydziału będzie Sylwester Piechota, jego zastępcą Andrzej Wojtaś. W ramach tego wydziału został wydzielony

- Referat do Pozyskiwania Funduszy i Promocji Gospodarczej. Tym referatem pokieruje Jolanta Kowalewska. Utworzony został po to, żeby maksymalnie wykorzystać szanse stojące przed miastem w związku z Nową Perspektywą Finansową w Regionalnym Programie Operacyjnym, a także uzyskać fundusze z programów rządowych czy ministerialnych.

- Z Wydziału Gospodarki Komunalnej został wydzielony również Wydział Gospodarki Odpadami. Jak mówi prezydent, to strategiczna część pod względem działalności miasta w związku z realizacją postanowień tzw. ustawy śmieciowej. Naczelnikiem tego wydziału został Witold Tutak.

- W innych wydziałach, jeśli chodzi o Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, Wydział Edukacji i Zdrowia i inne wydziały nastąpiły zmiany porządkowe, ale nie mają one takiego zasadniczego charakteru. Chciałbym podkreślić również, że te osoby, które zostały mianowane na te nowe stanowiska kierownicze (naczelnicy), to są przedstawiciele młodego pokolenia urzędników i jednocześnie osoby, które mają odpowiednie przygotowanie, doświadczenie, które w ostatnich latach w Urzędzie Miasta wykazywały się dużym zaangażowaniem, a mają takie świeże, odważne spojrzenie na różne sprawy. Mam nadzieję, że z takim odświeżonym zespołem będziemy wspólnie osiągali sukcesy- mówi prezydent.

W magistracie doszło też do innych roszad personalnych, głównie redukcji etatów. Dotyczyły one osób, które posiadały uprawnienia emerytalne. Dla prezydenta decyzje te nie były proste, ale ze względu na to, jak wygląda nasz rynek pracy, konieczne.

Lucjusz Nadbereżny zapewnia, że wszelkie zmiany dokonują się dla dobra mieszkańców, żeby łatwiej było i szybciej można załatwić sprawy w magistracie. W urzędzie wciąż są kolejki, zwłaszcza w Urzędzie Stanu Cywilnego, w Wydziale Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, gdzie załatwiamy sprawy związane z dowodem osobistym. Jak wyjaśnia prezydent, te problemy są związane z programem do obsługi mieszkańców o wdzięcznej nazwie Źródło, który miał skrócić czas oczekiwania petenta do 3 minut, a wydłużył do 10. Problem ten ma nie tylko nasze miasto, ale cała Polska.

- Będziemy musieli się jeszcze zastanowić, czy nie da się tego w inny sposób rozwiązać i usprawnić tej pracy, ale w tym okresie przepraszam wszystkich tych, którzy muszą stracić niestety więcej czasu na załatwienie swoich spraw urzędowych. Dlatego właśnie urząd pracuje dłużej w poniedziałki, a Urząd Stan Cywilnego ma sobotnie dyżury, wszystko to po to, by usprawnić pracę. Harmonogram pracy można sprawdzić na stronie internetowej- mówi prezydent Stalowej Woli.

[AB]

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~zyzy

Panie Prezydencie. Wszystko ładnie w założeniach to wygląda tylko
co z tego,że powstają nowe referaty w ramach funkcjonujących wydziałów zajmujące się promocją gospodarczą skoro miasto nie jest przytogotowane na pojawienie się nowych znaczących inwestorów bo nie ma odpowiednich terenów inwestycyjnych.
Miasto nie ma pomysłu jak pozyskiwać takie tereny na swoim obszarze choć 60 proc. jego powierzchni stanowią lasy. Poza tym na terenie miasta mnóstwo terenów rolnych które są de facto nieużytkami rolnymi i nic w tym temacie od lat się nie zmienia.
To ze nie ma terenów inwestycyjnych o odpowiednich parametrach
pokazał przykład z ubiegłego roku gdzie Chińczycy chcieli postawić hutę i dać prace dla ok. 1000 ludzi-ale niestety nie otrzymali działki o jaka się starali tj. o powierzchni 50 ha

~....

No i włazidupki awansowały...

~Kasia

Napewno wszyscy pracownicy z PIS, reszta to nie mieszkancy Stalowej WOLI..Nawet nalepsi Dyrektorzy szkol jak nie sa z PIS to sa zmieniani na nieukow z KUL...Szok...