Nisko dołączyło do Funduszu

Image

Nisko, Dębica, Nowa Sarzyna, Tryńcza oraz Przemyśl. To podkarpackie miejscowości, które działają w Lokalnym Funduszu Pożyczkowym Samorządowa Polska…

Województwo Podkarpackie jest trzecim regionem w Polsce, gdzie funkcjonuje program. Prowadzi go Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego.

Lokalny Fundusz Pożyczkowy „Samorządowa Polska” jest instytucją finansową powoływaną w każdej zainteresowanej gminie, której zadaniem jest pobudzanie lokalnej aktywności gospodarczej poprzez dystrybucję pożyczek i poręczeń dostępnych w Programie „Samorządowa Polska”. Powołany przez władze gminy LFP będzie docierać do lokalnych przedsiębiorców z ofertą mikropożyczek, które mogą pomóc w rozwijaniu ich działalności rynkowej. Dobra znajomość lokalnych przedsiębiorców, ich potrzeb i możliwości ułatwi również weryfikację zdolności pożyczkowej i jej kontrolę.

Lokalny fundusz pożyczkowy prowadzi działalność not for profit, a jego udziałowcami są gmina (40 proc. udziałów) oraz Centrum Operacyjne (60% udziałów). Sieć LFP stanowi fundament Programu „Samorządowa Polska” tworząc sprawny i jednolity mechanizm sprzedaży mikropożyczek i innych produktów finansowych.

LFP wyróżnia się uproszczoną strukturą organizacyjną, co pozwala na sprawne zarządzanie kosztami spółki. Model funkcjonowania oparty jest bowiem na pełnym wsparciu Centrum Operacyjnego „Samorządowa Polska”, który pełni rolę organizatora, realizatora oraz koordynatora Programu. Koszty funkcjonowania LFP pojawiają się dopiero w momencie generowania przychodów z tytułu udzielonych pożyczek. Wypracowany mechanizm pozwala na ustalanie wysokości kosztów od skali działalności pożyczkowej, dzięki czemu koszty LFP pokrywane są zawsze z przychodów uzyskanych z prowizji pobranej od udzielonych pożyczek, przy czym koszty obsługi prawnej i księgowej są ponoszone przez Centrum Operacyjne. Taki model zapewnia pełne bezpieczeństwo funkcjonowania LFP, jako komunalnej spółki prawa handlowego.

Lokalne fundusze pożyczkowe tworzą sieć skutecznej dystrybucji produktów finansowych, pochodzących zarówno ze środków unijnych jak i bankowych. Wiodąca rola samorządu terytorialnego szczebla gminnego stanowi o skuteczności komunikacji pomiędzy LFP, a przedsiębiorcami. Taki sposób funkcjonowania sieci stanowi o nowatorskiej konstrukcji i unikalności modelu sprzedaży. Charakter bliskiej relacji między gminą, a przedsiębiorcami z jej terenu wraz z optymalizacją kosztów funkcjonowania LFP, to silne atuty wpływające na efektywność zbudowanego systemu.

AB

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =