Turborondo już za rok
Ofiar Katynia, Solidarności, Mickiewicza połączy turborondo. To początek zadań w tym rejonie Stalowej Woli.
W piątek gmina złoży wniosek o dofinansowanie w ramach tzw. „schetynówek” („Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019”). Jak zapewnił prezydent Lucjusz Nadbereżny nowe turborondo będzie mieć charakter bezkolizyjny. Modernizacji ma ulec również ulica Solidarności.
- Kolejne etapy będą wiodły do przygotowania całej sieci dróg w strefie ekonomicznej do niej prowadzących, do wybudowania w ostatecznym etapie łącznika do obwodnicy Stalowej Woli i Niska tak, aby ruch ciężki wyprowadzać ze strefy ekonomicznej poza nasze osiedla, bezpośrednio do obwodnicy. Jednym z pierwszych etapów jest rozładowanie korków, wprowadzenie płynności ruchu u zbiegu ulic Ofiar Katynia, Mickiewicza i Solidarności- mówi prezydent.
Obecne rozwiązania nie sprawdzają się. Nowy układ, który powstanie w kilku etapach, a który jest niezbędny w kontekście wprowadzenia w strefę nowych inwestorów, pozwoli skutecznie poprawić organizację ruchu w tym miejscu Stalowej Woli (rejon ulicy Solidarności i Ofiar Katynia oraz teren TSSE Euro – Park Wisłosan, podstrefa Stalowa Wola). Obecnie korki tworzą się aż do ulicy Niezłomnych i Orzeszkowej. Poprawą komunikacji zajmie się wspólnie miasto i powiat.
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Transportu i Promocji Gospodarczej Sylwester Piechota poinformował, że osoby jadące z ul. Ofiar Katynia na ul. Mickiewicza skorzystają z lewego pasa, natomiast jadące w kierunku ul. Solidarności ustawią się na prawym. Przebudowane zostanie również skrzyżowanie ul. Kwiatkowskiego z ul. Ofiar Katynia w celu zapewnienia lepszej efektywności nowego rozwiązania.
W projekcie założono również budowę nowego przystanku autobusowego przy karczmie. To ukłon w stronę osób podróżujących pociągami, które od przyszłego roku będą mogły po przyjeździe do Stalowej Woli skorzystać z miejskiej komunikacji.
Realizacja projektu zaplanowana jest na rok 2016. Całkowita wartość zadania, jak poinformował prezydent, wynosi ponad 6 mln 990 tys. zł. W budżecie miasta trzeba zabezpieczyć na ten cel ponad 5 mln zł. Budowa ronda jest pierwszym etapem modernizacji dróg. Drugim etapem będzie przebudowa ulicy Solidarności do ulicy Grabskiego.
- Jeśli chodzi o ulicę Solidarności zakładamy wzmocnienie jezdni w tzw. technologii MCE (mieszanka mineralno- cementowo- emulsyjna), będzie polegać to na tym, że kombajn będzie szedł drogą mieląc całą podbudowę i pozostałe warstwy wiążące oraz ścieralne jezdni, będą dodane odpowiednie ilości kruszywa. Droga będzie podniesiona do tzw. kategorii KR4- mówi Sylwester Piechota.
Poza tym wymieniona i podniesiona o 12 cm zostanie ścieżka rowerowa, wzdłuż krawężników pojawi się odwodnienie.
Podczas sesji Rady Powiatu ustalono, że powiat dofinansuje projekt Gminy w wysokości ok. 10% wkładu własnego gminy (dotyczy kosztów kwalifikowanych- 3 303 796,90 zł). Przewidywane dofinansowanie z budżetu państwa wyniesie 1 651 899 zł.
[AB]
Komentarze
Nie robi się ronda przed przejazdem kolejowym. Wtajemniczeni to wiedządzą ;)
Już dawno zauważono, że należy rozważać to skrzyżowanie łącznie ze skrzyżowaniem Kwiatkowskiego - Ofiar Katynia, bo tam problem nadal pozostanie. Wydać spore pieniądze nie rozwiązując przy tym problemu to niegospodarne, a jeszcze i przejazd kolejowy koliduje ...
A może by tak wiadukt z Grabskiego nad torami wprost w Energetyków bardziej by usprawnił komunikację?
(Oczywiście z rondem na Energetyków ;)
Unia płaci ale tylko małą część
spn - masz racje!!! Trzeba na policje dzwonic tak blisko....
kiedyś był taki zespół TURBO
Bardzo dobrze ze robia takie rondo!!
kobieta nie da rady;)
brak słow
zwykłe skrzyżowanie ze światłami zajęło bym mniej miejsca do tego było by" łatwiejsze" i do tego pewniejsze bo daje możliwość każdemu na jazde ( nawet po odczekaniu na czerwonym) a tutaj jeden kierunek będzie dominował reszta jak stała tak stać będzie a jak zamkną przejazd to i tak wszytsko się zatrzyma bo tam ciąg aut jest dłuższy niż te 2 pasy
do ~jak: a nie mam racji?
Pewnie po zamknięciu przejazdu rondo będzie stało, bo w stw jest taki zwyczaj, że mimo iż z ronda zjechać się nie da, to się buraki pchają, bo "jak juz se wjadę, to nikogo puszczać nie musze" - patrz rondo przy policji. Chcąc zjechać np. z hutniczej na sierpnia przy zamkniętym przejedzie nie da się, bo tępaki jadące w stronę przejazdu zawalają całe rondo choć wiedzą, że wjeżdżają na nie i z niego nie zjadą. Poza tym turborondo z artykułu jest całkiem czytelne i niegłupie.
~0,5l - starsi się będą gubić??????????????? Oj dzieciaku.
spoko
za trudne rondo dla stalowowolskich kierowców. starsi będą się gubić na nim. o flaszkę się zakładam że będzie pełno kolizji
Prezydencie - szanuj najstarszych mieszkańców Stalowej Woli. Od ronda Pileckiego do torów. Chcą spokojnie żyć. Dziś to wegetacja.
terazrondo ma tzw.turbodziure
Na Żwirki jest masakra. Biorąc pod uwagę wyjące karetki i korki (nie tylko w godzinach szczytu) brakuje kogoś, kto się tym zainteresuje. Piszecie o hałasie, monitorowaniu go, obrażacie się nawzajem. Jakieś namioty stawiane w czasie kampanii? Po co? W tej okolicy mieszkają w większości ludzie, którzy budowali to miasto. Dziś na starość mają to co mają. Osiedle Ogrody w pięknym ArtDeco (kto komu i za ile?), hałas, brak normalności.
nie jeden rowerzysta straci rower na tym rondzie
a kierowcy jak tali stać będą dalej
a przejazd jak zamkną tak wszyscy stoją
zgadzam się z~123rt
normalne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlna wystarczy plus 2 pas dla tych co skręcają w solidarnosci i dla tych co jada od solidarnosci w stronę ofiar Katynia
nie zawsze rondo to dobre rozwiązanie
rondo sparwdza się tam gdzie ruch jest jednostajny z każdego kierunku ( do tego nie jest za duży) a jak któryś kierunek przeważa to reszta wlotów ( kierunków korkuje się )
a i tutaj faktycznie będzie spory problem z przejazdami rowerowymi plus piesi
jak bezkolizyjny wszystkie kierunki przecinają się a do tego ten bardzo ryzykowny zjazd z Mickiewicza w ofiar Katynia będzie dużo kolizji na końcówce pasa
do tego korki jak były tak będą bo powróci w zasadzie "pierwszeństwo " z solidarnosci w ofiar Katynia oraz z ofiar Katynia w Mickiewicza
ci co jada od solidarnosci będą stać a ci co jada od ofiar Katynia w Mickiewicza będą jechać
do tego tam jest ogromny ruch rowerowy wiec non stop trzeba się będzie zatrzymywać i przepuszczać rowery
moim zdaniem lepszym rozwiązaniem w tym miejscu było by skrzyżowanie z sygnalizacja świetlna i do tego 1 przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym od strony dworca pkp
no cóż ale taka moda na ronda wiec niech budują a zycie pokaze
już miało być lepiej z rondem na poniatowskiego i Czarneckiego
a jest katastrofa
po 15 korki z każdej strony po 100 metrów
do tego ci co jada od mostu w strone lidla nigdy się nei zatrzymują i nie puszczają pieszych masakra jednym słowem
Po co takie zakrętasy na rondzie.tylko zamieszanie będzie. A zróbcie normalne duże rondo.
Jest turborondo na Bojanowskiej i nie wiem po co na dwie drogi, jak normalne by też spełniało zadanie. A prawdę powiedziawszy to rondo to powinno był być zrobione na wysokości hotelu .
przydałby sie wiadukty nad torami w stalówce
Do widzial problem w Polsce polega na tym że w zimie jest śnieg i co mi z lini jak od grudnia do marca ich nie widać
Mania "turborond" w pełni taki nasz miejscowy widzę folklor. No ale jak widać "Unia płaci". Zwykłe w zupełności by wystarczyło i kasa na inne tematy by się może łatwiej znalazła no ale po linii medialnej idzie ta nasza lokalna władza
"jak" weź się za patrzenie ze zrozumieniem, zamnkij sobie przejazd i zobacz ze przjazd przez rondo jest dalej drożny.
* jedynie zablokuje się wtedy gdy zamkną przejazd kolejowy z bocznicy HSW, ale to bardzo rzaTko.
wystarczy ze pociąg bedzie jechał i takie rondo nie zda egzaminu
Zwykła zmiana organizacji ruchu warta 5 mln zł. Solidarności będzie podporządkowana będzie stała po 2 godziny w korku o 15 lub przy zamkniętych torach. Jedyne rozwiązanie jest takie:
Solidarności połączyć z ofiar katynia na poziomie 0. Mickiewicza na filary już od szkoły nr 2. na filarach nad torami rondo łączące boczne wjazdy i zjazdy z ofiar katynia i solidarności. Koszt wyższy ale gwarantowane 0 korków do końca istnienia miasta.
współczuję tym co bedą chcieli włączyć się do ruchu jadąc od ul.Solidarności, oraz jadącym od huty w stronę szpitala.
wszystko fajnie tylko te koszty, w Anglii rozwiazuje sie to za pomoca lini ciaglej czyli u nas z prawego pasa tylko zjazd w pierwsza w prawo i po klopocie - na pewno koszty duzo mniejsze