Turborondo już za rok

Image

Ofiar Katynia, Solidarności, Mickiewicza połączy turborondo. To początek zadań w tym rejonie Stalowej Woli.

W piątek gmina złoży wniosek o dofinansowanie w ramach tzw. „schetynówek” („Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019”). Jak zapewnił prezydent Lucjusz Nadbereżny nowe turborondo będzie mieć charakter bezkolizyjny. Modernizacji ma ulec również ulica Solidarności.

- Kolejne etapy będą wiodły do przygotowania całej sieci dróg w strefie ekonomicznej do niej prowadzących, do wybudowania w ostatecznym etapie łącznika do obwodnicy Stalowej Woli i Niska tak, aby ruch ciężki wyprowadzać ze strefy ekonomicznej poza nasze osiedla, bezpośrednio do obwodnicy. Jednym z pierwszych etapów jest rozładowanie korków, wprowadzenie płynności ruchu u zbiegu ulic Ofiar Katynia, Mickiewicza i Solidarności- mówi prezydent.

Obecne rozwiązania nie sprawdzają się. Nowy układ, który powstanie w kilku etapach, a który jest niezbędny w kontekście wprowadzenia w strefę nowych inwestorów, pozwoli skutecznie poprawić organizację ruchu w tym miejscu Stalowej Woli (rejon ulicy Solidarności i Ofiar Katynia oraz teren TSSE Euro – Park Wisłosan, podstrefa Stalowa Wola). Obecnie korki tworzą się aż do ulicy Niezłomnych i Orzeszkowej. Poprawą komunikacji zajmie się wspólnie miasto i powiat.

Naczelnik Wydziału Inwestycji, Transportu i Promocji Gospodarczej Sylwester Piechota poinformował, że osoby jadące z ul. Ofiar Katynia na ul. Mickiewicza skorzystają z lewego pasa, natomiast jadące w kierunku ul. Solidarności ustawią się na prawym. Przebudowane zostanie również skrzyżowanie ul. Kwiatkowskiego z ul. Ofiar Katynia w celu zapewnienia lepszej efektywności nowego rozwiązania.

W projekcie założono również budowę nowego przystanku autobusowego przy karczmie. To ukłon w stronę osób podróżujących pociągami, które od przyszłego roku będą mogły po przyjeździe do Stalowej Woli skorzystać z miejskiej komunikacji.

Realizacja projektu zaplanowana jest na rok 2016. Całkowita wartość zadania, jak poinformował prezydent, wynosi ponad 6 mln 990 tys. zł. W budżecie miasta trzeba zabezpieczyć na ten cel ponad 5 mln zł. Budowa ronda jest pierwszym etapem modernizacji dróg. Drugim etapem będzie przebudowa ulicy Solidarności do ulicy Grabskiego.

- Jeśli chodzi o ulicę Solidarności zakładamy wzmocnienie jezdni w tzw. technologii MCE (mieszanka mineralno- cementowo- emulsyjna), będzie polegać to na tym, że kombajn będzie szedł drogą mieląc całą podbudowę i pozostałe warstwy wiążące oraz ścieralne jezdni, będą dodane odpowiednie ilości kruszywa. Droga będzie podniesiona do tzw. kategorii KR4- mówi Sylwester Piechota.

Poza tym wymieniona i podniesiona o 12 cm zostanie ścieżka rowerowa, wzdłuż krawężników pojawi się odwodnienie.

Podczas sesji Rady Powiatu ustalono, że powiat dofinansuje projekt Gminy w wysokości ok. 10% wkładu własnego gminy (dotyczy kosztów kwalifikowanych- 3 303 796,90 zł). Przewidywane dofinansowanie z budżetu państwa wyniesie 1 651 899 zł.

[AB]

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Drogowiec

Nie robi się ronda przed przejazdem kolejowym. Wtajemniczeni to wiedządzą ;)

Rygler

Już dawno zauważono, że należy rozważać to skrzyżowanie łącznie ze skrzyżowaniem Kwiatkowskiego - Ofiar Katynia, bo tam problem nadal pozostanie. Wydać spore pieniądze nie rozwiązując przy tym problemu to niegospodarne, a jeszcze i przejazd kolejowy koliduje ...
A może by tak wiadukt z Grabskiego nad torami wprost w Energetyków bardziej by usprawnił komunikację?
(Oczywiście z rondem na Energetyków ;)

~RNI

Unia płaci ale tylko małą część

~tattak

spn - masz racje!!! Trzeba na policje dzwonic tak blisko....

~turbo

kiedyś był taki zespół TURBOumiech

~Nowakowskii2

Bardzo dobrze ze robia takie rondo!!

jula86

kobieta nie da rady;)

jula86

brak słow

~mirex

zwykłe skrzyżowanie ze światłami zajęło bym mniej miejsca do tego było by" łatwiejsze" i do tego pewniejsze bo daje możliwość każdemu na jazde ( nawet po odczekaniu na czerwonym) a tutaj jeden kierunek będzie dominował reszta jak stała tak stać będzie a jak zamkną przejazd to i tak wszytsko się zatrzyma bo tam ciąg aut jest dłuższy niż te 2 pasy

~0,5l

do ~jak: a nie mam racji?

~spn

Pewnie po zamknięciu przejazdu rondo będzie stało, bo w stw jest taki zwyczaj, że mimo iż z ronda zjechać się nie da, to się buraki pchają, bo "jak juz se wjadę, to nikogo puszczać nie musze" - patrz rondo przy policji. Chcąc zjechać np. z hutniczej na sierpnia przy zamkniętym przejedzie nie da się, bo tępaki jadące w stronę przejazdu zawalają całe rondo choć wiedzą, że wjeżdżają na nie i z niego nie zjadą. Poza tym turborondo z artykułu jest całkiem czytelne i niegłupie.

~jak

~0,5l - starsi się będą gubić??????????????? Oj dzieciaku.

~spoko

spoko

~0,5l

za trudne rondo dla stalowowolskich kierowców. starsi będą się gubić na nim. o flaszkę się zakładam że będzie pełno kolizji

~córka

Prezydencie - szanuj najstarszych mieszkańców Stalowej Woli. Od ronda Pileckiego do torów. Chcą spokojnie żyć. Dziś to wegetacja.

~małgosia

terazrondo ma tzw.turbodziure

~UWAGA

Na Żwirki jest masakra. Biorąc pod uwagę wyjące karetki i korki (nie tylko w godzinach szczytu) brakuje kogoś, kto się tym zainteresuje. Piszecie o hałasie, monitorowaniu go, obrażacie się nawzajem. Jakieś namioty stawiane w czasie kampanii? Po co? W tej okolicy mieszkają w większości ludzie, którzy budowali to miasto. Dziś na starość mają to co mają. Osiedle Ogrody w pięknym ArtDeco (kto komu i za ile?), hałas, brak normalności.

~60larPRL

nie jeden rowerzysta straci rower na tym rondzie
a kierowcy jak tali stać będą dalej
a przejazd jak zamkną tak wszyscy stoją
zgadzam się z~123rt
normalne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlna wystarczy plus 2 pas dla tych co skręcają w solidarnosci i dla tych co jada od solidarnosci w stronę ofiar Katynia
nie zawsze rondo to dobre rozwiązanie
rondo sparwdza się tam gdzie ruch jest jednostajny z każdego kierunku ( do tego nie jest za duży) a jak któryś kierunek przeważa to reszta wlotów ( kierunków korkuje się )
a i tutaj faktycznie będzie spory problem z przejazdami rowerowymi plus piesi

~123rt

jak bezkolizyjny wszystkie kierunki przecinają się a do tego ten bardzo ryzykowny zjazd z Mickiewicza w ofiar Katynia będzie dużo kolizji na końcówce pasa
do tego korki jak były tak będą bo powróci w zasadzie "pierwszeństwo " z solidarnosci w ofiar Katynia oraz z ofiar Katynia w Mickiewicza
ci co jada od solidarnosci będą stać a ci co jada od ofiar Katynia w Mickiewicza będą jechać
do tego tam jest ogromny ruch rowerowy wiec non stop trzeba się będzie zatrzymywać i przepuszczać rowery

moim zdaniem lepszym rozwiązaniem w tym miejscu było by skrzyżowanie z sygnalizacja świetlna i do tego 1 przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym od strony dworca pkp
no cóż ale taka moda na ronda wiec niech budują a zycie pokaze
już miało być lepiej z rondem na poniatowskiego i Czarneckiego
a jest katastrofa
po 15 korki z każdej strony po 100 metrów
do tego ci co jada od mostu w strone lidla nigdy się nei zatrzymują i nie puszczają pieszych masakra jednym słowem

~ksr

Po co takie zakrętasy na rondzie.tylko zamieszanie będzie. A zróbcie normalne duże rondo.
Jest turborondo na Bojanowskiej i nie wiem po co na dwie drogi, jak normalne by też spełniało zadanie. A prawdę powiedziawszy to rondo to powinno był być zrobione na wysokości hotelu .

newgothic

przydałby sie wiadukty nad torami w stalówce

kudlaj

Do widzial problem w Polsce polega na tym że w zimie jest śnieg i co mi z lini jak od grudnia do marca ich nie widać

~Mr WHO

Mania "turborond" w pełni umiechtaki nasz miejscowy widzę folklor. No ale jak widać "Unia płaci". Zwykłe w zupełności by wystarczyło umiechi kasa na inne tematy by się może łatwiej znalazła no ale po linii medialnej idzie ta nasza lokalna władza umiech

bzzz

"jak" weź się za patrzenie ze zrozumieniem, zamnkij sobie przejazd i zobacz ze przjazd przez rondo jest dalej drożny.
* jedynie zablokuje się wtedy gdy zamkną przejazd kolejowy z bocznicy HSW, ale to bardzo rzaTko.

~jak

wystarczy ze pociąg bedzie jechał i takie rondo nie zda egzaminu

~logiczne

Zwykła zmiana organizacji ruchu warta 5 mln zł. Solidarności będzie podporządkowana będzie stała po 2 godziny w korku o 15 lub przy zamkniętych torach. Jedyne rozwiązanie jest takie:
Solidarności połączyć z ofiar katynia na poziomie 0. Mickiewicza na filary już od szkoły nr 2. na filarach nad torami rondo łączące boczne wjazdy i zjazdy z ofiar katynia i solidarności. Koszt wyższy ale gwarantowane 0 korków do końca istnienia miasta.

~tom

współczuję tym co bedą chcieli włączyć się do ruchu jadąc od ul.Solidarności, oraz jadącym od huty w stronę szpitala.

~widzial

wszystko fajnie tylko te koszty, w Anglii rozwiazuje sie to za pomoca lini ciaglej czyli u nas z prawego pasa tylko zjazd w pierwsza w prawo i po klopocie - na pewno koszty duzo mniejsze