Pod jedną „banderą”

Image

1 grudnia Zakład Miejskiej Komunikacji Samochodowej wszedł w struktury Miejskiego Zakładu Komunalnego. Symbolicznie, w obecności prezydenta miasta Lucjusza Nadbereżnego i władz obydwu spółek, ściągnięto bramę z płotu grodzącego obydwie firmy. Przy okazji zaprezentowano także odświeżone logo MZK. A co połączenie obydwu spółek oznacza dla pasażerów?

MZK kupił od miasta 28 autobusów, siedzibę, grunt ZMKS oraz przejął około 90 pracowników. Konsolidacja, jaką zapowiedział i wdraża prezydent Stalowej Woli, pozwoli na wprowadzenie kilku rozwiązań, które sprawią, że po Stalowej Woli będzie można szybko i tanio się poruszać.

-To trudny i odważny proces, ale w pełni przemyślany, ukierunkowany na najwyższą jakość i najlepszą cenę świadczonych usług dla Mieszkańców Stalowej Woli. Gwarantuję, że konsolidacja przyczyni się do poszerzenia usług, przy optymalizacji kosztów administracyjnych struktury miasta. Ta decyzja odważnie wybiega w przyszłość o nowe możliwości jakie stworzymy Mieszkańcom Stalowej Woli, nie tylko jutro, ale również za 5, 10 oraz 15 lat – zapewnia prezydent Lucjusz Nadbrzeżny.

Oprócz typowych napędzanych dieslem pojazdów MZK przymierza się do zakupu elektrycznych lub napędzane gazem CNG autobusów. Nowe autobusy będą bardzo wygodne, wyposażone w klimatyzację. Przy takich upałach, jakie utrzymywały się minionego lata, rzecz nie do przecenienia. Uzupełnieniem komunikacji autobusowej mogą stać się rowery miejskie, a na przystankach będą mogły pojawić się elektroniczne wyświetlacze dokładnie informujące, kiedy podjedzie autobus. Bez połączenia ZMKS-u i MZK, o takich rzeczach mieszkańcy Stalowej Woli mogliby tylko pomarzyć. Miejskiego przewoźnika nie byłoby stać na takie inwestycje, nawet jeśli miały być dofinansowane ze środków europejskich. MZK sobie z takimi wyzwaniami poradzi. Nawet jeśli jest to „melodia przyszłości”, to raczej niezbyt odległej. Na początek, już w 2016 roku MZK zamierza uzupełnić tabor o trzy autobusy i dwa mniejsze busy.

Co jeszcze się zmieni po połączeniu obydwu spółek? Obecnie wiele rejonów Stalowej Woli jest źle skomunikowanych. Od domu do pracy, nawet jadąc autobusem, musimy przejść jeszcze wiele metrów. To dlatego wielu z nas decyduje się na samochód. Mimo, że wychodzi drożej.

– Dlatego ważnie jest przeprojektowanie systemu komunikacji, aby autobus stał się dla wielu mieszkańców miasta głównym środkiem transportu. Przy nowych zakładach pracy powinny powstawać nie tylko parkingi, ale i przystanki autobusowe, oraz stanowiska roweru miejskiego – zauważa Mariusz Piasecki, dyrektor ds. rozwoju w Miejskim Zakładzie Komunalnym.

Od września wejdzie w życie nowy rozkład jazdy oparty na opracowywanym przez miasto zrównoważonym planie transportu zbiorowego. Wnioski i program w nim zawarty będzie podstawą do dokonania odpowiednich zmian w sposobie działania komunikacji miejskiej. Istotną sprawą będzie ustalenie i zmiana częstotliwość kursów wraz z dopasowaniem do określonych linii i godzin szczytu odpowiedniego taboru oraz punktualność jazdy.

Dla tych, którzy cenią ruch i sport, MZK myśli o alternatywie, o rowerze miejskim.

To będzie uzupełnienie komunikacji autobusowej. Rower będziemy mogli wypożyczyć w specjalnych punktach, ulokowanych przy niektórych przystankach, centrach handlowych, szkołach, zakładach pracy, aby szybko i łatwo dotrzeć do określonego celu lub innego punktu z rowerami, aby go zwrócić – przekonuje Anna Pasztaleniec, prezes Miejskiego Zakładu Komunalnego. Oczywiście te zmiany nie zostaną wprowadzone od razu. Najszybciej w życie, bo już od nowego roku wejdą zapowiadane już przez prezydenta Lucjusza Nadbereżnego i szefa ZMKS-u Ryszarda Drobnego zmiany w biletach.

- Autobusowe bilety będą od nowego roku prostsze. Normalny i ulgowy. Bez podziału na strefy i nie ważne gdzie, kto jest zameldowany. A także gdzie chce jechać – przekonywali obydwaj panowie już miesiąc temu na konferencji prasowej.

Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2016 roku w Stalowej Woli będą obowiązywać dwa rodzaje biletów: jednostrefowy w granicach administracyjnych miasta za 2,20 zł i 1,10 (ulgowy) oraz międzystrefowy 3 zł i (1,50 - ulgowy). Ale za 2,20 zł będzie można dojechać także z Niska na Podwolinę, między Zarzeczem a Niskiem, czy Kłyżowem a Pysznicą. Te miejscowości są w jednej podmiejskiej strefie. Z bezpłatnej komunikacji miejskiej będą mogły korzystać dzieci do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, emeryci i renciści, którzy ukończyli 60. rok życia; osoby, które ukończyły 70. rok życia oraz rodziny mające co najmniej czworo dzieci i ogólnopolską Kartę Dużych Rodzin.

Niewykluczone, że niedługo wspomniane bilety będziemy mogli kupić w specjalnych automatach. Przy przystanku, płacąc gotówką albo kartą. Także w automacie w autobusie. Wszystko proste i czytelne, nawet dla starszych. Kiedy przyjedzie autobus? Tego dowiemy się ze specjalnych elektronicznych tablic. Poinformują dokładnie za ile minut, który autobus zjawi się na przystanku. Bez względu na korki. W jaki sposób? Korzystając z urządzeń GPS wbudowanych w autobus. Tak, tych samych, które już są w miejskich autobusach i informują, do którego przystanku dojeżdżamy i który będzie następny. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wysyłały te same informacje, tylko do innego systemu. Podejrzeć, za ile minut podjedzie autobus będziemy mogli także w swoim telefonie komórkowym. I to wszystko dzięki temu, że ZMKS połączył się z MZK.

MP

Materiał video

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~mieszkaniec

Do ''gdzie'' lemingu ja już wielokrotnie komentowałem że do naszego miasta żaden inwestor nie przyjdzie. Po pierwsze w naszym mieście brakuje rąk do roboty dlatego firmy działające w strefie ekonomicznej zatrudniają UKRAINCÓW. Po drugie SZLĘZAK tak zasyfił tą strefę że kto przyjdzie do tego smrodu z dużą kasą jak może otworzyć działalność w zdrowym środowisku.

~Polak

CYTAT

CYTAT
Z 90 pracowników ZMKS 45-50 to kierowcy, reszta to administracja.
Skoro przyjęto 90 pracowników, to gdzie te oszczędności?

Po co 2 księgowości, po co 2 działy kadr i płac, po co dyspozytorzy których ma już MZK, po co magazynierzy których MZK już ma, po co zaopatrzeniowcy skoro są w Mzk.
Jedynie co lepszych mechaników zostawić tj. 4-5 osoby,
bo reszta do niczego się nie nadaje, jak i administracja.


Podobnie na MOSIRZE tyle zmian a ci od Szlęzaka jak Chmielewski z pensją dyrektora, to samo w inkubatorze. Szlęzak ma niezły ubaw.
Przegrał wybory a ma wpływy i de facto rządzi i miesza.


Odciąć od koryta, bo będą ujadać za nasze pieniądze.
Dlatego ludzie głosowali na PIS.

~gdzie

To ci dopiero główny ekonomista i manager Stalowej Woli umiech
Istna rewolucja! Jeszcze większa niż w WORD i w Urzędzie Marszałkowskim...umiech

Park, parking, plac zabaw, boisko, lodowisko, zraszacze,kible, sylwester itp. No i fajnie umiech
A gdzie nowi inwestorzy i miejsca pracy? Skończmy z tematami średnio ważnymi i zajmijmy się najważniejszymi, czyli zmniejszeniem bezrobocia i rozwojem gosp. miasta i powiatu! To trzeba zrobić panie prezydencie. Dacie radę?
...Watpię.

manukun

@Synalek Butryn
Myślę, że wysokość zarobków poseł Butryn nie jest tajemnicą. Niemniej jednak boli, gdy się widzi wiadra pomyj wylewane na osobę, która zasłużyła na pochwałę. Szybko odbije się to czkawką. Czas pokaże, co "dobrego" załatwi jedyny reprezentant miasta poza jego granicami...


Ciekawe, czy teraz Weber też będzie narzekał na wysokość zarobków w radio? Nastała cisza. Nadbereżny zarabia największą możliwą stawkę dla prezydenta. Prawie ćwierć miliona złotych rocznie. Ale jak Szlęzak tyle zarabiał, mieliśmy do czynienia z wybitnym jazgotem opozycji.

~SynalekButryn

Moja matka zarabiała za uczciwą pracę. Jest osobą z wyższym wykształceniem i z najwyższym stopniem mianowania. Była też radną powiatową i zastępcą przewodniczącego tego gremium. Zarabiała mniej niż Weber czy Nadbereżny w WORD, gdzie dostali się nie posiadając kompetencji, a tylko i wyłącznie polityczne plecy. Także jak liczymy już czyjeś pieniądze, to liczmy dokładnie. Nadbereżny obecnie dostaje pensje zbliżoną do pensji prezydent Warszawy. O tym się nie mówi.

Kolega poniżej ma rację, jak się przedstawi racjonalne i słuszne argumenty, to się spotyka ze ślepą agresją i atakami personalnymi, bo argumenty bronią się same i są nie do podważenia. Do tego stopnia, że niedawno wymazano nam spayem całą klatkę, tam gdzie rodzice mieszkają. Taki jest właśnie poziom ludzi popierających PIS w tym mieście i takich jak @ewa. Ślepa nienawiść i ataki personalne. Butryn, jako polityk zrobiła dla tego miasta więcej, niże w sumie wszyscy posłowie po 89 i senatorowie. Zrobiła tyle co się da, dla ludzi, którzy jej teraz tak pięknie podziękowali i tak o niej mówią jak @ewa. No nic, miejmy nadzieję, że cisi to Ci uczciwi. Pozdrawiam.

~Harry

@ewa Mówisz coś o lemingach i innego tego typu rzeczach, a sama nie umiesz włączyć samodzielnego myślenia, tylko ślepo wierzysz w to, co opowiada Nadbereżny. Możesz się z "synalekButryn" zgadzać lub nie, ale na jego argumenty nie odpowiedziałaś żadnymi swoimi, tylko ślepą agresją, bo ma inne poglądy.

~ewa

Do ''madagaskar'' zgadzam się z tobą na 1000 procent pełowskie mendy będą szkodzić naszemu miastu do końca świata i jeden dzień dłużej. To są hipokryci beznadziejni a ten ''synalek'' jak twierdzi że on z partii politycznych nie korzysta to jeżeli to prawda ze to prawdziwy syn BUTRYN to własnie on najwięcej skorzystał na polityce . Jego matka przez 8 lat kasowała takie pieniądze że przeciętny POLAK może sobie o takiej kasie tylko pomarzyć, a przy okazji zjeździł trochę świata na koszt podatników tak samo jak jego mamcia. Lemingu synku pani Butryn zejdź na ziemię bo się strasznie kompromitujesz.

~Polak

CYTAT
Z 90 pracowników ZMKS 45-50 to kierowcy, reszta to administracja.
Skoro przyjęto 90 pracowników, to gdzie te oszczędności?

Po co 2 księgowości, po co 2 działy kadr i płac, po co dyspozytorzy których ma już MZK, po co magazynierzy których MZK już ma, po co zaopatrzeniowcy skoro są w Mzk.
Jedynie co lepszych mechaników zostawić tj. 4-5 osoby,
bo reszta do niczego się nie nadaje, jak i administracja.


Podobnie na MOSIRZE tyle zmian a ci od Szlęzaka jak Chmielewski z pensją dyrektora, to samo w inkubatorze. Szlęzak ma niezły ubaw.
Przegrał wybory a ma wpływy i de facto rządzi i miesza.

Odciąć od koryta. Dlatego ludzie głosowali na PIS.

~tusek

Niech żyje Lucek - nasze słońce, niech nigdy nie zachodzi. Artykuł sponsorowany.

~wodobus.

CYTAT

MZK kupił od miasta 28 autobusów, siedzibę, grunt ZMKS. Za ile kupił? Kto to wycenił? Skąd miał kasę? Co to k...a jest? Zasilenie kasy miasta pod rządami nieudolnego prezydenta kasą Spółki? I to poprzez sprzedaż majątku gminy? Oczywiście nierentownego majątku. Ha ha ha! Nieźle się daje dymać MZK.


Trochę to dziwnie bardzo brzmi i na pierszy a nawet na rugi rzut oka malo sensownie, poniewarz miasto jest włascicielem tak zakładu budżetowego MKS jak i MZK S.zoo. Jesli doszło by do tranzakcji finansowej, to znaczy, że miasto samo sobie sprzedało autobusy.
Wglada raczej na to, że miasto wniosło do społki MZK majątek MKS-u, który będzie teraz finasował komunikację zbiorową.

~wróżbita

Wspaniały koncert życzeń jaki ten Lucek zarozumiały,arogancki pewny siebie,dupek wszystkie rozumy pozjadał, przez niego powstaje nikomu nie potrzebny nowy moloch.I znowu my zapłacimy za bezmyślność Nadbereżnego. MZKS powinien być w prywatnych rękach i sam na siebie zarabiać. Dlaczego nadal nie ma busów na mało uczęszczanych trasach.Dlaczego nikt z tego kółka wzajemnej adoracji nie myśli ekonomicznie tylko Im wydaje się że my mieszkańcy mamy wory pieniędzy które łatwo od nas wyciągną.
Jestem pewien że bedziemy przez nieudacznika L.N płakali krokodylimi łzami.

Ps. będzie tak wspaniale że teraz autobusy MZK będą fruwały a pan L>N w MZK będzie miał swój ołtarzyk do samouwielbienia.

~Ciekawy

MZK kupił od miasta 28 autobusów, siedzibę, grunt ZMKS. Za ile kupił? Kto to wycenił? Skąd miał kasę? Co to k...a jest? Zasilenie kasy miasta pod rządami nieudolnego prezydenta kasą Spółki? I to poprzez sprzedaż majątku gminy? Oczywiście nierentownego majątku. Ha ha ha! Nieźle się daje dymać MZK.

wyborca

Nawet w Dębicy są tabliczki z odjazdami kolejnych autobusów, więc trzeba nadrobić zaległości.

~sosna

To logo to taki miś na mirę naszych możliwości. Patrzcie to nasze, przez nas zrobione i to nie jest nasze ostatnie słowo.

cdn

~kilometrówka
JESTES DEBILEM

~kilometrówka

Kto i ile zarobił na nowym logo MZK?
Teraz z nowym logo żyje się jakby łatwiej.

cdn

Swietnie wyglada to duze nowe logo na autobusie.Mam nadzieje ze bedzie na kazdym.Zamist tych wstretnych reklam .Te reklamy sa ochydne.

~Mr WHO

"~podatniczka
Czyli teraz deficyt ZMKS pokryją wszyscy mieszkańcy miasta w cenie wody i śmieci, podobnie jak kiedyś miejskie imprezy w cenie PEC.
Dziękujemy Nadbereżnemu i PIS."

....podatniczka niechcący zauważyła prawdziwą ideę tego konglomeratu. Już nie trzeba martwić się o budżet umiech ...oby nam na to wszytko starczyło pieniędzy w przyszłym roku bo jako mieszkańcy możemy ostro dostać po kieszeni.

~po co?

Z 90 pracowników ZMKS 45-50 to kierowcy, reszta to administracja.
Skoro przyjęto 90 pracowników, to gdzie te oszczędności?

Po co 2 księgowości, po co 2 działy kadr i płac, po co dyspozytorzy których ma już MZK, po co magazynierzy których MZK już ma, po co zaopatrzeniowcy skoro są w Mzk.
Jedynie co lepszych mechaników zostawić tj. 4-5 osoby,
bo reszta do niczego się nie nadaje, jak i administracja.

~kalafiory

Symbolika i baśnie to główne motto obecnej płezydentuły

~kierowca

Z 90 pracowników ZMKS 45-50 to kierowcy, reszta to administracja.
Skoro przyjęto 90 pracowników, to gdzie te oszczędności?

Po co 2 księgowości, po co 2 działy kadr i płac, po co dyspozytorzy których ma już MZK, po co magazynierzy których MZK już ma, po co zaopatrzeniowcy skoro są w Mzk.
Jedynie co lepszych mechaników zostawić tj. 4-5 osoby,
bo reszta do niczego się nie nadaje, jak i administracja.

~SynalekButryn

@Abant

Nic mi nie zrobił. Osobiście nic do niego nie mam i uważam go prywatnie za porządnego człowieka. Krytykuję jego polityczne działania, bo to hipokryta i oszust, nic więcej. Całe życie miał problemy z mówieniem prawdy, teraz jak mu się problemy zwaliły na głowę, sam już nie wie czy stąpa po ziemi, czy w niebiosach. Skorzystał też z protekcji politycznej, pchając się na nienależne stanowiska, czym wiele osób do siebie zraził. Zwłaszcza tych uczciwych, które ciężko pracują na kawałek chleba. On dostał wszystko za darmo, bo należał do "odpowiedniej partii". Ja z partii nigdy nie korzystałem i nie skorzystam, bo uważam to za poniżej godności ludzkiej. Nadbereżny ma odwrotne zdanie, dorobił się więc głosu sumienia, którego nie ma i mu obiecałem, że nie popuszczę, za to że sam szczuł na Szlęzaka. Tyle mogę zrobić, dla ludzi, którzy chcą wiedzieć, jak jest naprawdę. Jak celnie trafił poprzednika i przyłapał go na wałach wokół zakupu kompaktora, to mu nawet oferowałem pomoc i mu wysłałem informacje, co i dlaczego jest nie tak. To zrobili to po swojemu i sprawa została umorzona. Ten gość się do tarcia chrzanu nie nadaje, a co dopiero do kierowania miastem. Robi więc ładne opakowanie i tyle, nic więcej. Jako osoba, która się w tym mieście wychowała, osobiście uważam, że zasługuje ona na coś więcej, niż prezydent mydlący ludziom oczy, ile to nie zrobił. Bo o jego braku honoru to już nie wspomnę, że "zapomina" sukcesem się podzielić, z ludźmi, którzy za niego też byli odpowiedzialni. Taka mentalność gnidy trochę i tyle. Nauczył się tego od swoich mentorów, a głównie od Ortyla. To tyle. Taka prawda na temat Twojego prezydenta. Siał wiatr, będzie zbierał burzę już o to zadbam. Nic mu nie ujdzie na sucho.

~kierowca

Z 90 pracowników ZMKS 45-50 to kierowcy, reszta to administracja.
Skoro przyjęto 90 pracowników, to gdzie te oszczędności?

~Abant

@ SynalekButryn oni nie przyznają się do błędu, ty się nie przyznasz do obłędu. Co ten nadbereżny ci zrobił, że trollisz e na co najmniej dwóch portalach? Dowiemy się? Może dowiemy się co takiego ma zrobić, żeby Ci już dobrze żyło w stw. Aaaa... Ty nie z stw piszesz. Hahahaha.....

~SynalekButryn

@obcy

Ale co ty się przejmujesz klakierem sekty Nadbereżnego. Każdy rozsądny argument przeciwko działaniom świętego Lucjusza nazwą jadem. Nawet jakby im ktoś kapitałami na czole napisał, że nie mają racji, to Ci powiedzą, że i tak mają. Taka małomiejsko-wiejska mentalność. Nie przyznają się do błędu, choćby się mieli zesrać na rzadko i by im nogawką płynęło, to stwierdzą, że to nie oni i tylko się ubrudzili, dlatego się za nimi ciągnie. Taka mentalność hipokryty i drobnego oszusta.

~rex

Przecież ZMKS to zakład budżetowy a nie spółka..

~Obcy

~Madagaskar! To było do mnie?! Gdzie ty tu widzisz jad z mojej strony?! Wytknąłem poprostu kłamstwo jakie pojawiło się w artykule "podpierając" to zapisem uchwały na ten temat! Kłamałem?!

~SynalekButryn

buhahaha i ciemny lud kupi, a jakże. Będą nowe stanowiska dyrektorskie oj będą i partiokracja, kto popiera Lucjuszka, dyrektor lub wice. Zgłaszajcie się już. Połączenie to ma tylko i wyłącznie jeden cel - stworzenie stanowisk dla wiernych partyjniaków. Jest sprzeczne z logiką zarządzania i każdą inną. Prezesów zastąpią dyrektorzy wydziałów i ich zastępcy z taką samą pensją. Będzie się tylko inaczej nazywać. Takie połączenie umożliwi tylko łatwiejsze ręczne sterowanie, za pomocą Pasztaleniec i to wszystko. Na kiwnięcie palcem Lucjusza, będzie spełniała każde życzenie. PiS sobie ze spółek miejskich robi swój folwark pasienia się na kasie mieszkańców. Nic więcej!

~Madagaskar

Peowska mowa nienawiści. Żal mi was. Co zdaniem tych trolli należy zrobić, żeby było dobrze? Nic bo nigdy dobrze nie będzie. Bo to nie ten robi co trzeba. Bo ku**a deszcz pada, a autobus jest czerwony. Zawsze źle. I wy jeszcze z tego żalu i jawnej 'niesprawiedliwości' jeszcze nie wisicie? Wieszajcie się na drzewach najlepiej w środku miasta, żeby było widać co to za głupki.

~Obcy

I jeszcze dla scisłości to zgodnie z uchwałą RM to nie całe rodziny będą miały bezpłatny przejazd a tylok i wyłącznie dzieci!!!!! Tak że panie Lucjusz proszę nie okłamywać społeczeństwa!