Kobieta i dziecko potrącone na przejściu

Image

We wtorek, 8 grudnia na ul. Ofiar Katynia w Stalowej Woli doszło do wypadku drogowego. 88-letni kierowca mercedesa potrącił na przejściu dla pieszych 66-letnią kobietę i 8-letnią dziewczynkę. Policjanci wyjaśniają okoliczności wypadku.

Do zdarzenia doszło tuż przed godz. 8:00. Wstępne ustalenia policjantów pracujących na miejscu wypadku wskazują, że 88-letni kierowca mercedesa potrącił przechodzącą przez przejście dla pieszych 66-letnią mieszkankę Stalowej Woli i 8-letnią dziewczynkę. Piesze zostały ranne i trafiły do stalowowolskiego szpitala.

Policjanci zabezpieczyli miejsce wypadku. Badanie stanu trzeźwości kierowcy mercedesa wykazało, że był trzeźwy. Droga jest częściowo zablokowana. Policjanci apelują o zachowanie ostrożności.

Przewiń do komentarzy















Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Taki jeden

Ja wam wyjasnie przyczyne wypadku : ten starszy Pan, jest tak samo nierozgarniety , jak byl w mlodosci.Po prostu niczym nie odroznia sie od stalowolskich ( glownie mlodych ) durni , nie zatrzymujacych sie przed przejsciem dla pieszych ,w trosce o to , aby inny kierowca pieszego nie potracil.Ten starszy Pan uwaza rowniez , ze w samochodzie jest bezpieczny i to pieszy , narazony na kalectwo lub smierc , powinien uwazac na pana kierowce.To jest glowna przyczyna potracen pieszych na pasach.Durni ludzie w durnym kraju.Przepasc istniejaca od wiekow miedzy Polska i Niemcami , widoczna jest w kazdej dziedzinie.

~mmm

Do -baban- Czy ty wiesz co napisałeś ? bo ja nie .To w takim razie pytam Cię a gdzie miał oczy ten kiereowca 88 letni.

Kierowcy się śpieszą ,piesi też .A gdzie powaga tego zamieszania.W końcu p a s y dla pieszych są po to żeby kulturalnie przechodzić a nie jak w Turcji gdzie bądż.

cyklista

W Niemczech ochrona pieszego przechodzącego przez jezdnię na przejściu dla pieszych rozpoczyna się w momencie zbliżania się do jezdni. Kierujący pojazdami zobowiązani są do zatrzymania się, gdy zamiar pieszego przejścia przez jezdnię jest „wyraźnie zauważalny”. Reguluje to ustawa o ruchu drogowym, która w ust. 26 (1) zawiera przepis mówiący: „Za wyjątkiem pojazdów szynowych, pojazdy na przejściach dla pieszych zobowiązane są do umożliwienia pieszym oraz osobom poruszającym się na wózkach przejścia przez jezdnię, gdy osoby te pokazują w sposób zauważalny zamiar skorzystania z przejścia. W takim przypadku, pojazdy mogą jedynie zbliżyć się do przejścia z umiarkowaną prędkością; w razie konieczności, muszą zaczekać.” Niemieckie prawo nie określa odległości od jezdni, jaka jest konieczna, aby pieszy był chroniony. W praktyce orzeczniczej, zamiar pieszego przejścia przez jezdnię jest wyraźnie zauważalny, gdy pieszy stoi przy krawężniku patrząc na przejście lub gdy szybko zbliża się do przejścia. Z drugiej strony, zamiar pieszego przejścia przez jezdnię nie jest wyraźnie zauważalny w przypadku, gdy pieszy zbliża się do przejścia równolegle do jezdni w pewnej odległości. Zgodnie z ustalonym orzecznictwem, zakres ochrony obejmuje kilka metrów poza strefę przejścia. W praktyce orzeczniczej, ochrona dotyczy odległości co najmniej czterech metrów od przejścia, lecz nie więcej niż sześć do ośmiu metrów wzdłuż przejścia.

~kaczystan

Ania s.aj i sikaj,bo tylko tyle potrafisz,ale wąchaj te swoje "barchany"

~Ania

Z wysiłku po napisaniu głupiego komentarza zesrałam się w barchany,Jerrry PRZEPRASZAM.Mam demencję starczą i nieraz nie wiem co robię!!

as1234

jak już napisałem ci na forum - w konfrontacji z samochodem sądzić cię będą prawa fizyki a nie prawo o ruchu drogowym.
Prawo o ruchu drogowym sądzić będzie kierowcę, jak cię przejedzie.
Jemu fizycznie nic nie będzie. Jak będziesz pieszym/cyklistą, który postanowi sprawdzić empirycznie działanie pierwszeństwa w bezpośrednim kontakcie z samochodem, niekoniecznie.

~kkk

W okolicy tego ronda znajduje się szkoła podstawowa, jak na tej ulicy za********lają pomimo, że są widoczne znaki.
Gdzie ta koalicja radnych okręgu 21, niech się wypowie w tym temacie!

cyklista

1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.

2. Kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany ustawić go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej.

3. W czasie postoju na drodze poza obszarem zabudowanym pojazd powinien znajdować się, jeżeli to tylko możliwe, poza jezdnią.

4. Kierujący pojazdem jest obowiązany stosować sposób zatrzymania lub postoju wskazany znakami drogowymi.

5. Kierujący pojazdem jest obowiązany w czasie postoju zabezpieczyć pojazd przed możliwością jego uruchomienia przez osobę niepowołaną oraz zachować inne środki ostrożności niezbędne do uniknięcia wypadku.

Art. 47.
1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:

na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;
szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.
2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego, motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.

Art. 47a.
Kierujący pojazdem w tunelu, podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, jest obowiązany zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 5 m.

Art. 48. (uchylony).
Art. 49.
1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:

na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania;
na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;
w tunelu, na moście lub na wiadukcie;
na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych, jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię;
na jezdni obok linii przerywanej wyznaczającej krawędź jezdni oraz na jezdni i na poboczu obok linii ciągłej wyznaczającej krawędź jezdni;
w odległości mniejszej niż 10 m od przedniej strony znaku lub sygnału drogowego, jeżeli zostałyby one zasłonięte przez pojazd;
na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu;
na pasie między jezdniami;
w odległości mniejszej niż 15 m od słupka lub tablicy oznaczającej przystanek, a na przystanku z zatoką – na całej jej długości;
w odległości mniejszej niż 15 m od punktów krańcowych wysepki, jeżeli jezdnia z prawej jej strony ma tylko jeden pas ruchu;
na drodze dla rowerów, pasie ruchu dla rowerów oraz w śluzie rowerowej, z wyjątkiem roweru.
2. Zabrania się postoju:

w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej;
w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu;
przed i za przejazdem kolejowym, po obu stronach drogi, na odcinku od przejazdu kolejowego do słupka wskaźnikowego z jedną kreską;
w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;
na obszarze zabudowanym, pojazdu lub zespołu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 16 t lub o długości przekraczającej 12 m, poza wyznaczonymi w tym celu parkingami.
3. Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze ekspresowej w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu. Jeżeli unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych uczestników ruchu.

4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

cyklista

Art. 26.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

3. Kierującemu pojazdem zabrania się:

wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;
jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych.
4. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu.

5. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio podczas jazdy po placu, na którym ze względu na brak wyodrębnienia jezdni i chodników ruch pieszych i pojazdów odbywa się po tej samej powierzchni.

6. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji publicznej.

7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia.

Art. 27.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu nawprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej częścidrogi, którą zamierza opuścić.

2. (uchylony).

3. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi.

4. Kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na przejeździe dla rowerzystów i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejazdu, na którym ruch jest kierowany.

~gdzie byli

Gdzie rodzice dziecka? A gdzie byli rodzice kierowcy, kiedy wsiadał za kierownicę, gdzie są lekarze geriatrzy, gdzie kapelan kierowców, gdzie prezydent Nadbereżny i Jarosław Kaczyński, kiedy stare capy życie mlodego pokolenia narażają, pokolenia które jest tak nieliczne i jeszcze starych capów ze swoich podatków musi utrzymać i w niedalekiej przyszłości z coraz wyższych, bo starców emerytów będzie przybywać szybciej niż aktywnych zawodowo.

cyklista

Dziadek zdawał egzamin na prawo jazdy jak jeszcze rond nie budowali wiec skąd mial wiedzirc jak się ma zachować, i jakie zasady i obowiązki ma kierowca przed, na, i przy zjeździe z ronda.

~fff

więcej rond budujcie to na pewno piesi będą bezpieczniejsi swoja droga 88 lat i jedzie autem to jest nie poważne gdzie było rodzenstwo tego człowieka

~baban

a gdzie byli rodzice tego dziecka jak i rodzice tej babci toz to w glowie sie nie miesci taka nonszalancja rodzicow!!!!!!!!!!!

~Noja

Dziadek powinien jezdzić MKS-em!Przejazdy ma za darmo już! a nie za kierownicą!!!!65 lat i zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych!!!A mamie dziecka i babci wspóczuje z całego serca.Bardzo mnie poruszyło to wydarzenie:-((

~zao

sprawca tego wydarzenia już miał popis kilka miesięcy temu... mógł zabić sąsiada, wjeżdzając mu do garażu, traf chciał że w tym czasie go tam nie było normalnie nóż się w kieszeni otwiera szanujmy starość i doświadczenie ale nie głupotę i butę, bo życie i zdrowie to najwyższe wartości !!!!!!!!

Niemiec

Samochody nie powinno się prowadzić przed 30 i po 80. Ta grupa kierowców powoduje najwięcej wypadków

~Matka

Boże kochany mam córeczkę 8 letnią i w głowie mi się ta tragedia nie mieści. Wspolczuje rodzicom ; ( kochana dziecinko wracaj do zdrowia, babci życzę tego samego. A tego starego piernika to bym rozniosła jak bym go dopadła w swoje ręce. Różaniec i pod pięć a nie za kierownicę :(

~Emigrant30

Wy tak eksperci nie mówcie, że starsi ludzie to, czy to. Sami nie potraficie dobrze poruszać się po drogach, a tu piszecie swoje wypociny. Skręcając na rondzie w lewo czy w prawo, nie jest chyba trudno dać kierunkowskaz?. Eksperci, że hej.

~mieszkaniec

Masakra!!!!!!!!Nie widzi nie słyszy mgła ślisko ale jedzie stary zgred!!!!!Ciekawe kiedy miał badania!!!!!!!!!

~mela11

W tym wieku już nie powinien prowadzić samochodu

~strugacz

Brawo Jerry, trzeba wiedzieć kiedy zejść ze sceny. A Anię na obowiązkowy egzamin, być może trzeba jej pomoc w podjęciu właściwej decyzji zanim ktoś ucierpi. Jeździ po Stalowej pare wywrotowych babć nie mających wyraźnego kontaktu z otaczającą rzeczywistością...

~RSTRST

Stary pierdziel dorwał się do auta. Wysyłać ich na obowiązkowe badania i zabierać prawka bo to przechodzi ludzkie pojęcie.

~Ania

~Jerry wiem gnojku ze masz 20 pare lat i nikogo nie oszukasz nie pisz takich bzdur bo aż siejesz głupotom!

~Jerry

Mam 75 lat i byłem zawodowym kierowcą od 1958 roku.Nie czując się dobrze za kierownicą rok wstecz sprzedałem samochod i nie jeżdże już .Tym samym nie stwarzam zagrożenia na ulicach.

~Mr WHO

Jeszcze taka historia odnośnie rond: rondo w Rozwadowie. Ponieważ nie ma tam ścieżek rowerowych miałem okazje to rondo pokonywać rekreacyjnie rowerem i wielką przyjemność pokazać faka kierowcy, który chciał mnie minąć i chyba wymusić zjazd z ronda chociaż ja zamierzałem zjechać w następną uliczkę i najwyraźniej mu w tym przeszkodziłem . Czasami takie pseudo szofery głupieją na takich krzyżówkach....

~Mr WHO

Powiem wprost: 90-cio letni pirat drogowy...

cyklista

Na rondach w naszym miescie kierowcy notorycznie nie sygnalizuja, zamiaru opuszczenia ronda, wiec skad ini uczestnicy maja wiedzieć czy opuszcza rondo czy sie dalej po nim porusza.

~szok

Dziadzio z racji wieku zapomniał gdzie ma hamulec.Oby dziecko przeżyło i było zdrowe.

~motstw

Gdy wchodzili na przejście to kierowca był na rondzie i powinien to widzieć. Jechałem rowerem i wjezdzalem razem z nimi, tyle ze katem oka zauwazyłem, ze samochod nie zwalnia i na cale szczescie przyhamowałem, skończyło się na otarciu kola. Wiec wina babci taka że zaufala kierowcy, watpie zeby ktokolwiek w takiej sytuacji nie wszedl na przejscie. Ogólnie to ogromny pech, 10 sec wcześniej lub poźniej i skończyłoby się w najgorszym razie na strachu.

~dante

Nie tylko badania (bo tu senior może miec znajomości) ale również obowiązkowy test w WORD-zie sprawdzający umiejętności powtarzany raz do roku. Porównywanie do młodych za kołkiem jest po prostu głupie, bo tu nie o brawurę chodzi a o koordynację wzrokowo ruchową i refleks. To nie są umiejętności na całe życie. Patrzcie gdzie dziadek się zatrzymał za przejściem, mimo że nie mogł mieć więcej jak 40 na zegarze. Wyjeżdżał przecież z ronda, dla mnie to takie same zagrożenie jak pijaki za kółkiem. Uprzedzę że nie chodzi o wszystkich kierowcow w podeszłym wieku, ale ktoś to powinien weryfikować skoro niektorzy nei potrafią się w odpowiednim czasie wycofać.