Poprawki na obwodnicy?

Image

Co słychać w sprawie obwodnicy Stalowej Woli i Niska? Czy będą jakieś zmiany? Czy dałoby się jeszcze ponegocjować np. co do ilość pasów ruchu?

O obwodnicę spytał prezydenta wiceprzewodniczący Rady Miasta. Czy gmina prowadzi lub będzie prowadzić jeszcze jakieś rozmowy z Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad?

- Czy będziemy prowadzić negocjacje odnośnie naszego odcinka obwodnicy, od węzła Chopina do węzła Solidarności, który pierwotnie był w wersji dwujezdniowej, dwupasmowej z łącznikami, z mostem, czy ewentualnie nie należałoby negocjować tej wersji jednojezdniowej, trzypasmowej, z tym środkowym pasem mijankowym tak, jak w tej chwili wykonuje się większość dróg szybkiego ruchu? Mając na uwadze procedurę realizacji tej obwodnicy w kontekście ostatnich harmonogramów realizacyjnych przedłożonych przez ostatni rząd, czy to jest jeszcze kwestia do podniesienia na tym etapie?- pytał podczas prac komisji Jan Sibiga.

Czy Stalowa Wola w przyszłości będzie mogła poszerzyć trasę i ma zabezpieczony pas drogowy pod budowę drugiej jezdni tej obwodnicy?

Prezydent w sprawie obwodnicy jest nieco tajemniczy i jak mówi, nie chce zapeszać. Wiadomo, że chodzi o dofinansowanie z ministerstwa. Dla Stalowej Woli to zbyt duży wydatek, którego spłata ciągnęłaby się latami. Konkretnych rozmów jednak z GDDKiA jeszcze nie było, ale i też za wiele nie ma o czym rozmawiać.

- Największym ograniczeniem i tym co jakby przecina moje możliwości dużej wyobraźni, którą posiadam, to jest kwestia ogłoszonego przetargu. W takiej sytuacji przetarg musiałby być najprawdopodobniej unieważniony, odwołany i musiałaby się rozpocząć od nowa procedura przetargowa. Pewne wytyczne wynikające z przetargu, koncepcje zostały już określone- mówi prezydent.

Dyskutować można jedynie o tym, co nie zawierał przetarg, czyli np. o łącznikach. Pewne rozmowy wciąż jeszcze przed miastem. Jan Sibiga przypomniał, że ci, którzy kiedyś ze względu na oszczędności budowali drogi szybkiego ruchu, zgodnie z wytycznymi jako jezdnie jednojezdniowe, dwupasmowe teraz rozbudowują drogi o trzeci pas mijankowy, bo natężenie ruchu w Polsce rośnie z roku na rok. Na krajowych drogach jest ciasno, w wielu miejscach tworzą się korki i wąski uliczki nie sprzyjają podróżowaniu.

- Na pewno pas, który był jak gdyby wyznaczony pod budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska zakładał realizację 4 pasów ruchu, po dwóch z każdej strony, taka była wydana decyzja środowiskowa, tak to miało być realizowane, a potem został włączony tryb oszczędnościowy, tak więc pewne kwestie zostały już chyba rozstrzygnięte- mówi prezydent.

Budowa drogi obwodowej Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S-19 na terenie gminy Nisko.

Droga krajowa Nr 77 zaliczana jest do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia ona dojazd do przejść granicznych południowo- wschodniej części kraju (Korczowa, Medyka).

Przebiega, w stanie istniejącym, przez intensywnie zabudowane tereny miasta Stalowa Wola i Niska, w wyniku czego uciążliwie oddziałuje na pobliskie otoczenie, a w szczególności na zabudowę mieszkaniową. Ponadto posiada skrzyżowania jednopoziomowe z ulicami bocznymi oraz jednopoziomowe przejście dla pieszych. Jest to, przy nakładaniu się ruchu tranzytowego na ruch lokalny, powodem utrudnień w ruchu, zwłaszcza w godzinach szczytu. Oprócz tego bardzo dużym utrudnieniem jest zastosowane ograniczenie dopuszczające ruch pojazdów o ciężarze do 3,5 t na odc. miejskim w Nisku. Spowodowane to jest złym stanem kanalizacji, przebiegającej pod nawierzchnią drogi.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~stalowiak

Bezpośrednie pociągi kursujące od WCZORAJ, czyli od 13 grudnia z miejscowości Pilchów do samego centrum stolicy naszego kraju w 4 kursach tam i w 4 z powrotem.

Były przez wiele lat tylko 2 bezpośrednie połączenia tam i 2 bezpośrednie z powrotem na tej trasie.


Te bezpośrednie pociągi są zaplanowane w odstępach 4 godzinnych od godziny około 6:00 do około 18:00


Wybór jest prosty, tym bardziej, że pociąg wjeżdża do centrum stolicy , czyli pod Pałac Kultury, a to samo centrum i jedzie przez wschodnią, zachodnią część stolicy, a nie jak autobusy czy busy tylko do Warszawy Zachodniej.

Busy i autobusy jadą średnio o pół godziny dłużej niż te wymieniane bezpośrednie pociągi.

Co jest więc szybsze i ma do tego wielce przydatną na takiej trasie toaletę? W którym środku lokomocji można się przespacerować, żeby rozprostować nogi? W tych powyższych połączeniach kolejowych praktycznie nie ma opóźnień.



Wybór jest prosty, a do tego aż 4 bezpośrednie połączenia tam i i 4 bezpośrednie z powrotem, czego nie było od wielu, wielu lat. Były przez wiele lat tylko 2 bezpośrednie połączenia tam i 2 bezpośrednie z powrotem na tej trasie.

Studenci i uczniowe mają ustawowe zniżki.

Najprawdopodobniej MIASTO zorganizuje dojazd do PILCHOWA na te kursy pociągów, jeśli będzie na nie dobra frekwencja wśród pasażerów ze Stalowej Woli.

Reszta szczegółów i możliwość kupna biletu online w wyszukiwarce połączeń operatora kolejowego, do której PRZEKIEROWANIE jest nawet na niniejszym portalu na jego głównej stronie po lewej stronie artykułów.

~zxcv

zdecydowanie po stronie huty obwodnica jest potrzebna, a po stronie sanu most = dodatkowe połączenia. A tak jest kulminacja na moście od pysznicy.

manukun

Nie wiem czy wiesz, ale Nisko ma zawsze problem. Kilkanaście lat temu nie mogli się zdecydować, którędy ma przebiegać obwodnica. Nie potrafili się określić na tyle długo, że rząd postanowił odebrać zaklepane środki w ministerstwie. Teraz najlepsze, zgadnij, kto te pieniądze dostał?

Stalowa Wola! W ekspresowym tempie zrobiono całą biurokrację i dzięki temu wyprowadzono ruch z Rozwadowa. A Nisko dalej się będzie zastanawiało, czy lepiej nad Sanem czy przez las. Niech tylko zacznie się budowa, to lokalni krzykacze zaczną protestować i proponować inne warianty.

Z S19 największy problem też był z ustaleniem przebiegu w rejonie Niska. Taka dziwna mentalność. Chwalą się remontem rynku, ale bezrobociem najwyższe w województwie nie ma się kto zająć. Lepiej czekać z założonymi rękami, aż Stalowa Wola ściągnie kolejnych inwestorów. Obawiam się, że przy obecnych władzach się tego nie doczekają...

manukun

@mieszkanie c
Szlęzak jasno się wyraził, że obwodnicy w obecnym kształcie nie powinno się traktować jako priorytet. Dla niego ważniejsza była koncepcja realizacji nowego przebiegu drogi wojewódzkiej z nowym mostem na Sanie i połączenie jej z S74. Następnie bezkolizyjnie moglibyśmy dojechać drogą ekspresową do S19 w Nisku. Odkąd GDDKiA stwierdziła, że natężenie ruchu jest małe, zrezygnowano z wariantu dwujezdniowego. Nie będzie rezerw pod rozbudowę w przyszłości. Pozwoliło to zmniejszyć koszty o jakieś 300 mln zł. Nie trzeba będzie budować drugiej nitki tunelu pod Czarnieckiego i linią kolejową, 600m drugiej estakady obok elektrowni ani bezkolizyjnych węzłów koło Niska. Zamiast tego, mamy zaplanowaną biedaulicę z rondami i ograniczeniem do 70km/h, bo taka jest projektowana prędkość dopuszczalna. W dodatku zaoranie działek i odcięcie od terenów rekreacyjnych.

Dodatkowe pieniądze mogliśmy dostać z województwa. Trzeba było tylko lobbować za tym projektem, tak jak robili nasi zaprzyjaźnieni radni sejmiku. Teraz nie tylko nie mamy nikogo, ale w dodatku Nadbereżny stwierdził, że most jest niepotrzebny. Projekt wykreślono z listy priorytetów. W zamian za to, wpisano kolejny most na Wisłoce w Mielcu. Wspaniały biznes. Dzięki Nadbereżnemu.

Reszta twojej wypowiedzi to zwykły bełkot. Nie obchodzimnie interes Niska, bo jest sprzeczny z interesem naszego miasta. Twierdzisz, że trzeba wykupić grunty rolne pod S74, a pod obwodnicę rolnicy to oddadzą je za darmo? 1/3 jej kosztów to estakada, bo Nisko nie zgodziło się na wariant biegnący przez lasy. Nie msz żadnej wiedzy na temat S74. Nie są planowane żadne przesiedlenia ani rozbiórki na naszym jej odcinku, gdyż możliwe jest przetrasowanie obszarami niezamieszkałymi. Podaj źródło tych swych rewelacji, jakoby trzeba było burzyć 100 domów. W dodatku ośmieszasz się, wyceniając czyjeś posiadłości na podstawie własnego widzimisię.

manukun

@rudy102
W Krośnie prezydent Przytocki doprowadził polityka oszczędności do sytuacji, w której miasto nie dopłaca do oświaty. Subwencja pokrywa koszty.

U nas trzeba dołożyć 23 mln zł, które wzrosły od ostatniego roku o 10 mln.

Propozycje Nadbereżnego to tylko wydatki. Ten humanista od siedmiu boleści nie ma nawet pomysłu na inwestycje, a co dopiero miałby wygenerować oszczędności. Rozdanie budżetu na prawo i lewo, a później płacz w mediach, że brakuje. Jak brakuje, typ się mniej wydaje, a nie podatki zwiększa.

~rudy102

W Krośnie oddano do użytku obwodnicę, trwało to kilka lat, ale jest. Trzeba mieć nadzieję, że w Stalowej też powstanie. Na wszystko potrzeba czasu, zatem uzbrójmy się w cierpliwość i dajmy działać odpowiedzialnym za to przedsięwzięcie !

~J 23

Drogi buduje się na lata. Należało to dobrze przemyśleć i zrobić raz a dobrze logicznie i z głową! A tak powstanie coś tylko po to żeby powstało. Pieniądze zmarnowane, przecięcie wstęgi i wszyscy zadowoleni.

~J 23

Kolejny BUBEL i zmarnowane pieniądze. Powtarzam to będzie dodatkowa ulica miasta w stylu Poniatowskiego prawdopodobnie z jednym pasem, zakazem wyprzedzania, ograniczeniem do 50km/h lub do 70. Zmarnowane pieniądze! Stalowej WOli potrzebna jest OBWODNICA A NIE ULICA. Wybrano wariant najgorszy z mozliwych, dla dobra Niska, a nie Stalowej Woli. Powinien być wybrany wariant A z dodatkowym mostem na Sanie. W tym momencie Stalowa Wola odgradza się od rzeki - to jest totalne nieporozumienie! Tamte tereny trzeba zagospodarować dla ludzi (brzeg sanu i tereny zielone), jak sandomierz, Tarnobrzeg i wiele miast w Polsce. Matki z dziećmi będą spacerowały po terenach huty? czy po terenach zielonych? Poza tym co to za "obwodnica" skoro część przemysłowa jest po drugiej stronie miasta...

manukun

@wertyk
Aktualnie patrzę przez okno na 6pasmową, zakorkowaną ulicę. Rzecz jasna, nie w Stalowej Woli. Coraz więcej ludzi wprowadza się w jej okolice, bo jest dobrze skominikowana z aglomeracją. Obwodnica obecna. Cały ring. U nas mamy mnóstwo narzekaczy,którym przeszkadza ruch samochodów w mieście i chcą ten problem rozwiązać każdym kosztem, nawet odcięcia miasta od terenów rekreacyjnych na błoniach i zaorania działek.

Tir za tirem powiadzasz. Śmiem twierdzić, że nie widziałeś takiego natężenia ruchu ciężarówek. Zapraszam do Opatowa. Co jest w tamtej miejscowości? W Stalowej Woli mamy normalny ruch miejski. Tranzytu jest niewiele. Na DK77 średni ruch to kilka tys. pojazdów na dobę, jedynie na odcinku między Stalową Wolą a Niskiem wynosi kilkanaście.

Zdaję sobie sprawę, jak uciążliwe jest mieszkanie przy ruchliwej ulicy. Uwaga dotycząca wyprowadzki na wieś była ad personam do mieszkańca. To on cały czas krzyczał na mnie, że chce budować most dla mieszkańców Chłopskiej Woli kosztem Stalowej Woli. Ale jak tłumaczyłem, że realizacja mostu na Sanie pozwoli walczyć o szybkią realizację S74 od węzła z S19 w Nisku do węzła stalowowolskiego, to stałem się wrogiem nr 1. Bo przecież to skandal, żeby wieśniakom zza Sanu drogę fundować. Nie pomyślał, że S74 będzie realizowana jako dwujezdniowa, bezkolizyjna trasa. Z uwagi na jej planowaną budowę, obwodnica będzie zwykłą, kolizyjną jezdnią.

~jasio

wystarczy zabronic wjazdu samochodom do miasta a obwodnica bedzie jeszcze w tym yorku

~bezradny

balon obietnic Nadbereżnego zamienia się w pusty kapciuch, a długi zaczynająą rosnąć w podwójnym tempie niż było to za Ślęzaka.

~igor

Prawda jest taka że decyzja została podjęta ponad rok temua teraz to tylko ogłoszono przetarg.
Jedynie co można to powalczyć o zjazd w stronę Pysznicy na wysokości Czarnieckiego bo nie ma tego w planie

jacky108

A ja manuku chetnie wyprowadzę się na wieś choć tiry i hałas nie specjalnie mi przeszkadza.Tylko mam mały problem - fundatora szukam.Nie zbywa ci chociaż 300 tyś. zł. Chetnie przygarne i już mnie tu nie ma.

jeterpeter

a po uj w ogole obwodnica z tej strony miasta jak caly ciezki przemysl jest po drugiej stronie miasta...

~mieszkaniec

Z tego co ja wiem to tą obwodnicę zaklepał SZLĘZAK razem z prezydentem NISKA, więc czy ktoś chce mi powiedzieć że SZLĘZAK nie wiedział co czyni. Druga ważna sprawa obwodnica według nie których osób powinna przebiegać za Sanem, to ja się pytam skąd wziąsć dodatkowe 100 milionów złotych na tą obwodnicę. Musiano by rozwalić około 100 domów większośc z nich tzw. nówki w cenie około 900 tysięcy złotych a także wykupić grunty od rolników przez które ta obwodnica by przechodziła. Anajważniejsza sprawa NISKO nie korzystało by z tej obwodnicy, na koniec trzeba tak tą obwodnicę zbudować zeby w przyszłości dało się zbudować dodatkowe 2 pasy [kiedy znajdą się na to pieniądze].

~kiku

najgorszy wariant wybrano. przez tereny działkowe, rekreacyjne i praktycznie w mieście. nikt nie myśli przyszłościowo. a prezydęt jak mówi, ma wyobraźnię to wie że to kicha i bubel.

manukun

@mieszkaniec
Jeśli męczy Cię mieszkanie w centrum miasta, przeprowadź się na wieś albo jakieś spokojne osiedle. Dlaczego dla twojego widzimisię miasto ma się odcinać od terenów rekreacyjnych na błoniach? Krytykowałeś pomysł nowego mosti na Sanie, mówiąc, żeby mieszkańcy Chłopskiej Woli sami sobie go finansowali. To ja Ci tym samym odpowiem, żebyś sam sobie zapłacił za obwodnicę, skoro w mieście samochody przeszkadzają.

Jacy fachowcy? Politycy zdecydowali o budowie obwodnicy. Gdyby zajęli się sprawą specjaliści logistyki i infrastruktury drogowej, nikt nie rzucał się na budowę drogiego badziewia. Od razu skupili by się na budowie S74 od węzła z S19 i połączyli tę trasę z układem komunikacyjnym miasta. Zamiast tego mamy w planach kolizyjną biedadrogę.

~Ania

Moim zdaniem ta obwodnica nie powstanie! Władze się nie dogadają!

~mieszkaniec

Najwięcej na temat tej obwodnicy to powinnisię wypowiadać mieszkańcy ul. STASZICA bo to oni najwięcej meczą się z tymi uciążliwościami wielkiego ruchu koło ich bloków.Druga sprawa to lokacja tej obwodnicy niektórym ludziom marzy się żeby ta obwodnica przebiegała za Sanem, zapominając że to jest obwonica także NISKA. Po za tym przebieg tej obwodnicy był w 5 wariantach i fachowcy od dróg ocenili że ta trasa koło elektrowni jest najlepsza. Dlatego dziwię się ze laicy próbują ustalać nowy przebieg tej obwodnicy.

manukun

@adek
I za taką właśnie obwodnicę krzyczał Nadbereżny. Stalowa Wola nie ma szans na rozbudowę, bo natężenie ruchu drogowego jest bardzo jasnym wskaźnikiem decydującym o tym, jakie parametry techniczne będzie miała jej przyszła obwodnica. Nie będzie kontynuacji obecnej czteropasmówki, tylko zwykła kolizyjna droga z rondami.
Najgorzej, że odetnie dostęp do terenów rekreacyjnych na błoniach. Ale kto by zwracał uwagę na takie detale?

mokasyn

Do koncepcji obwodnicy jednopasmowej dodałbym jeszcze ograniczenie do 3,5t. W ten sposób mielibyśmy super drogę na którą czekamy... ;(

~adek

I zamiast obwodnicy będzie kolejna zwykła asfaltowa zakorkowana ścieżka.