Koniec z dodatkowymi środkami czystości
Placówki oświatowe, jednostki podległe gminie nie będą otrzymywać już środków na herbatę oraz środki czystości. Na tym posunięciu w miejskiej skarbonce pozostanie ponad 70 tys. zł.
Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie miasta na 2016 rok. Jeden z jej zapisów dotyczył zmniejszenia planu wydatków w związku z odstąpieniem od przydziału herbaty oraz środków higieny osobistej (mydło, ręczniki) dla pracowników we wszystkich jednostkach oświatowych. Oszczędności obejmą następujące jednostki: ZAB, Urząd Miasta Stalowa Wola, jednostki oświatowe, żłobek miejski oraz Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji.
- W przepisach BHP jest napisane, że jeżeli pracownik ma nieograniczony dostęp do bieżącej wody i ma zapewnione środki higieny, tak jak jest w naszych łazienkach, czyli jest woda, mydło, papier, ręczniki papierowe, to nie ma obowiązku kupowania dodatkowo mydeł i ręczników dla pracowników. Tak samo jest z herbatą, każdy kupuje herbatę sobie sam- mówi Bogusława Gdula, skarbnik miasta.
Inaczej wygląda sprawa w przypadku osób, które pracują na zewnątrz lub w przypadku opiekunek społecznych, które pracują w terenie. Dla tej grupy pracowników dodatkowe środki czystości będą nadal przeznaczane. Osoby pracujące za biurkiem będą zmuszone pożegnać z dodatkowymi środkami czystości.
MP
Komentarze
pracownik a kiedy się myjesz przed 15 czy po 15 godz?
u nie w ogole nie ma mydła w pracy, o papierze nie ma co marzyc.
Jestem pracownikiem ........ Nie napiszę ze względu na reklamę mam taką pracę gdzie są smary kurz pył itd jak w pracy są prysznice jak mam się kąpać bez mydła!!!???? czy to jakiś żart czy chamstwo!??