Miasto pozyskało dofinansowanie w ramach "schetynówki" na budowę skrzyżowania ulic (turboronda): Ofiar Katynia, Mickiewicza, Solidarności...
Stalowa Wola znalazła się w gronie gmin, którym udało się pozyskać dofinansowanie na wartą ponad 3,4 mln zł inwestycję. Wartość dofinansowania wynosi ponad 1,7 mln zł, drugie tyle miasto wyłoży z własnej kieszeni.
Gmina Stalowa Wola ogłosiła już przetarg na budowę skrzyżowania ulic: Ofiar Katynia, Mickiewicza, Solidarności. Wykonawca zajmie się m.in. budową kanalizacji deszczowej i oświetlenia, robotami związanymi z przebudową infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją. Prace budowlane powinny rozpocząć się pod koniec I kwartału tego roku, a ich finał powinien nastąpić nie później niż 30 października 2016 r.
O potrzebie tej inwestycji mówi się w Stalowej Woli od kilku lat, m.in. ze względu na ogromne korki powstające w godzinach szczytu w obrębie tych ulic. Budowa nowego turboronda będzie mieć charakter bezkolizyjny. Jest to pierwszy etap modernizacji dróg w tym rejonie. Drugim będzie przebudowa ulicy Solidarności aż do ulicy Grabskiego.
@mieszkaniec
A czym innym, jeśli nie zamknięciem linii, jest zakazanie jazdy pociągom? Czasowe. Ale PKP zbyt niską prędkość handlową, żeby moc pozwolić sobie na kolejne opóźnienia. Już szybciej da się z nimi dogadać i wybudować kolejny bezkolizyjny przejazd. Opcje były 2: wiadukt między Przemysłową i Okulickiego oraz tunel między Grabskiego i Energetyków. Pierwsza odpadła. Druga ma szansę. Tylko po co wydawać te 7 mln w tym roku na turborondo, skoro możnaby przeznaczyć na tunel od razu? Przecież wtedy przejazd kolejowy na Mickiewicza i byłby praktycznie nieużywany, bo wszyscy z Grabskiego pojechaliby tunelem.
Kolej to nie tylko ruiny dworca w Rozwadowie. Podobno jesteś taki światowy i obeznany, a nie widzisz zmian.PKP intercity rokrocznie chwali się coraz większą liczbą przewożonych pasażerów. Największy wzrost notowany jest na remontowanych liniach. I takie są plany wobec linii kolejowej w mieście.
Do ''manekin'' widzę że lubisz ze mną dyskutować to znaczy że mnie szanujesz. Piszesz mi ze kolej nigdy nie zamknie żadnej linii ale czy ja coś komentowałem o zamykaniu jakichkolwiek linii, coś ci się pomyliło. Ja pisalem o zmianie czasu przejazdów pociągów szczególnie towarowych bo one najdłużej wstrzymują ruch samochodów, może trochę przesadziłem z tym czasem zakazu przejazdów ale między 14,30 i 15,30 można by ten ruch ograniczyć bo wtedy tam na tej ul. Solidarności tworzą sie największe korki. Jeszcze jedną rzecz muszę dodać ,wielu kierowców naszego miasta pracujących na ul GRABSKIEGO. jeździ w kierunku tego ronda na ul. Przyszowskiej i dzięki temu jest mniejszy korek na Solidarności.Co do tego jak piszesz że coraz wiecej ludzi jeździ koleją to się z tobą nie zgadzam często jak jestem na rynku patrzę na te przejeżdżające szynobusy i przeważnie widzę tam jedną albo dwie osoby w środku tych pociągów. Co do tego tunelu na Grabskiego to jestem za mogę się pochwalić ze to był,mój pomysł i wierzę że kiedyś ten tunel powstanie.
Mogę być lemingiem bo to bardzo sympatyczny gryzoń jest, za to ty jesteś typem człowieka żyjącego we własnym wyimaginowanym świecie schizofrenika politycznego. Żegnam idioto.
@mieszkaniec
Zaś co do planu. Rysunek techniczny obejmuje fragment kilkudziesięciu metrów ul. Solidarności. Myślisz, że będzie 3 posty na pozostałym odcinku? Korek może mieć nawet kilometr, i co da turborondo, jeśli się nie da do niego dojechać?
@mieszkaniec
Dowaliłeś jak łysy grzywką. Zakaz jazdy pociągów? Kolej ma priorytet. Zawsze. Nawet tramwaj ma pierwszeństwo przed samochodem. Jeśli masz prawo jazdy powinieneś o tym wiedzieć.
Nie fantazjuj, tylko myśl o możliwych do realizacji problemach. Kolej może zmienić czas przejazdu, ale na pewno nie zrezygnuje z zamykania linii. Z choinki się urwałeś?
Gdybyś interesował się tematem kolei, również byś wiedział, że transport kolejowy ma coraz większe znaczenie. Remonty infrastruktury i zakup nowego taboru jeszcze bardziej przyspieszą. Coraz więcej pasażerów podróżuje koleją. Coraz więcej pociągów będzie przejeżdżać przez miasto, zwłaszcza po elektryfikacji LK 68 Lublin-Stalowa Wola Rozwadów. Już teraz miasto się blokuje, gdy przejeżdża pociąg. PKP to nie interesuje. Miasto musi dbać o to, żeby zwiększać ilość bezkolizyjnych skrzyżowań z torami. Zamiast przyspieszyć budowę tunelu w ciągu Grabskiego pod torami, władze bawią się w jakieś turboronda.
Ludzie nie dojeżdżają pociągami do pracy, bo nie ma dobrej oferty. To chyba oczywiste.
Do ''harry'' gdybyś był ciut mądrzejszy to byś wiedział że nikt pociągami do szkół czy pracy w dzisiejszych czasach nie dojeżdża. Ludzie używają własne samochody czy komunikację autobusową i dlatego jest taki problem z korkami w godzinach szczytu, ale komu ja to tłumaczę ty jesteś lemingiem.
Zakaz ruchu pociągów w godzinach od 6-8 i od 14-16, czyli wtedy kiedy wiele ludzi dojeżdża do pracy, czy szkół, a potem z nich wraca. To już jest kolejny szczyt głupoty osiągnięty przez tego człowieka.
Jeszcze raz ci wytłumaczę bo widzę że nie masz pojęcia o czym mówisz. Jak widzisz na tym planie turbo ronda jest wyraźnie narysowane że na ulicy Solidarności powstanie dodatkowy pas ruchu przy torach. Wszyscy którzy będą jechać w kierunku UL. Ofiar Katynia bedą korzystać z tego środkowego pasa a jadący w kierunku szpitala czy ul. leśnej z pasa przylegającego do torów [ze strzałką jazdy tylko w prawo]. Także jadący w kierunku ul. Hutniczej będą mieli wolną drogę środkowym pasem. Gdybym to ja miał wpływ na to co dzieje się kolei to bym wydał całkowity zakaz ruchu pociągów towarowych i pasażerskich w godzinach od 6 rano do 8 a także od 2 do 4 po południu. Także w tym czasie ten szlaban nigdy by nie był zamykany.
.....Dziś w MDK koncert wyborczy im. pana prezydenta pt"głosuj na dyrygenta a dam ci pączka" ciekawe ile kasy z budżetu miasta miłościwie nam panujący przeznaczył. Czy wam też podoba się taka defraudacja w imię kampanii wyborczej?????????????????????????
.....Dziś w MDK koncert wyborczy im. pana prezydenta pt"głosuj na dyrygenta a dam ci pączka" ciekawe ile kasy z budżetu miasta miłościwie nam panujący przeznaczył. Czy wam też podoba się taka defraudacja w imię kampanii wyborczej?????????????????????????
Tu sprawę załatwiłoby zwykłe rondo niemalże tak samo jak to cudo.
Zupełnie zapomniano o skrzyżowaniu z betonową drogą obok, dlaczego nie zrobią ronda przypominającego znak continuum? Na śląsku widuje takie rozwiązania i są super.
@mieszkaniec
Zanim się skompromitujesz kolejny raz, sprawdź, ile pasów ruchu posiada ul. Solidarności. Zastanów się, jakie korzyści z wydawania środków na te rondo uzyskamy, jeśli pociąg będzie przejeżdżał w czasie szczytu komunikacyjnego. 2 pasy dojazdowe do ronda nie pomogą wiele, jeśli korek zacznie się przed dwupasmowym odcinkiem jezdni.
Tutaj nie chodzi o rysunek. Tylko sytuacje, które będą miały miejsce poza jego obszarem.
Ale czego oczekiwać od bezmyślnych klakierów. Na pewno nie logicznego myślenia. Prędzej przytakiwania na dyktando centrali.
@mieszkaniec. Płynnie to nawet przepływ informacji w twoim mózgu się nie odbywa. Nawet nie zrozumiałeś, że chodzi mi o ruch od strony OK/Solidarności w kierunku do przejazdu i dalej ul Mickiewicza, a nie pomiędzy Zatorzem, a Hutnikiem. Już raz ci raz magistratowy trollu pisałem, żebyś więcej nie wypisał komentarzy pod moim adresem, gdyż nie życzę ich sobie.
Do ''miszczyszyn'' nie kompromituj się do reszty ja przed chwilą wytłumaczyłem drugiemu takiemu mądremu jak ty, co nie ma pojęcia na temat rysunku technicznego. Ztego planu turbo ronda wyraźnie widać ze przy zamkniętym szlabanie ruch samochodów w kierunku ul. Hutniczej czy w kierunku osiedla Hutnik będzie się odbywał płynnie. Tak że daj sobie spokój z twoimi mądrościami bo się bardzo ośmieszasz.
Problem w komunikacji na tym skrzyżowaniu turbo rondo rozwiązało by w dobrym stopniu, gdy nie fatalne połozenie tego skrzyżowania zaraz obok przejazdu kolejowego. Przecież jak opuszczą rogatki na czas przejazdu pociągu to ruch i tak, czy siak będzie zablokowany i kierowcy jadący od strony Zatorza, czy Hutnika nadal będą musieli czekać na rozładowanie ruchu na samym rondzie, tak aby mogli na nie bezpiecznie wjechać. Jedynym w miarę sensownym rozwiazaniem było by przeprowadzenie ulicy Solidarności przez tory bądź nad nimi do ul. Leśnej i dalej do ul. Mickiewicza.
Do ''manekin'' gdybyś się znał na rysunkach technicznych to nie wypisywałbyś takich głupot. Popatrz dobrze na te nowe turbo rondo i z łatwością zauważysz jeśli się znasz że to nowe rondo będzie miało 2 pasy wzdłuż ul. Solidarności od strony torów. Gdybyś lemingu pełowski trollu jeździł tą drogą codziennie do pracy to nie pisałbyś że urząd miasta marnuje pieniądze na te rondo. Według ciebie U .M. nie powinien nic robić bo to jest marnowanie pieniędzy. A za 3 lata będziesz coś bredził że pan prezydent L. N. nic dla mieszkańców nie zrobił.
żadne turbo tu nic nie da doputy ,dopuki nie zorganizuje się normalnej przeprawy nad/pod torowiskiem z ul solidarnosci do energetykow.na odcinu solidarnosci do oś hutnikow .a mejsca jest w bród(cały pas zieleni przy energetykow
@mieszkaniec
Od kiedy Solidarności jest dwupasmowa? Przecież przy obecnym natężeniu ruchu drogowego w tamtym miejscu korki dalej będą. Nic nie da turborondo, bo nie da się do niego dojechać.
Oczywiście jak zwykle bezmyślnie chwalisz, bo Twoja ekipa marnuje na to pieniądze.
RNI czy RTA to czy tamto a nie raz widziałem idiotę na RST tacy to super kierowcy się znaleźli moja rada pozostańcie przy tych rowerach będzie bezpieczniej!
Na rysunku to to wygląda jak labirynt. Zobaczymy jak zbudują. Myślę ,że to trochę na wyrost . Podobnie jak już istniejące turborondo do Bojanowa . Normalne rondo było by tak samo funkcjonalne i nie jeździli by przyjezdni dookoła jak teraz.
Do ''manekin'' i znowu nie masz pojęcia o czym pleciesz, to rondo zda doskonale swoje zadanie. Przede wszystkim dlatego że na ul. Solidarności w kierunku stacji kolejowej będą dwa pasy i nawet wtedy gdy będzie zamknięty szlaban wszyscy będą mogli przejeżdżac w kierunku ul. OFIAR KATYNIA. Problemem obecnej sytuacji jest to że gdy szlaban jest zamknięty wszyscy którzy chcą jechać w kierunku ul. hutniczej są zatrzymani przez tych którzy skręcają w kierunku szpitala czy ul. leśnej. Zanim coś wypocisz zastanów się co piszesz.
Komentarze
@mieszkaniec
A czym innym, jeśli nie zamknięciem linii, jest zakazanie jazdy pociągom? Czasowe. Ale PKP zbyt niską prędkość handlową, żeby moc pozwolić sobie na kolejne opóźnienia. Już szybciej da się z nimi dogadać i wybudować kolejny bezkolizyjny przejazd. Opcje były 2: wiadukt między Przemysłową i Okulickiego oraz tunel między Grabskiego i Energetyków. Pierwsza odpadła. Druga ma szansę. Tylko po co wydawać te 7 mln w tym roku na turborondo, skoro możnaby przeznaczyć na tunel od razu? Przecież wtedy przejazd kolejowy na Mickiewicza i byłby praktycznie nieużywany, bo wszyscy z Grabskiego pojechaliby tunelem.
Kolej to nie tylko ruiny dworca w Rozwadowie. Podobno jesteś taki światowy i obeznany, a nie widzisz zmian.PKP intercity rokrocznie chwali się coraz większą liczbą przewożonych pasażerów. Największy wzrost notowany jest na remontowanych liniach. I takie są plany wobec linii kolejowej w mieście.
Do ''manekin'' widzę że lubisz ze mną dyskutować to znaczy że mnie szanujesz. Piszesz mi ze kolej nigdy nie zamknie żadnej linii ale czy ja coś komentowałem o zamykaniu jakichkolwiek linii, coś ci się pomyliło. Ja pisalem o zmianie czasu przejazdów pociągów szczególnie towarowych bo one najdłużej wstrzymują ruch samochodów, może trochę przesadziłem z tym czasem zakazu przejazdów ale między 14,30 i 15,30 można by ten ruch ograniczyć bo wtedy tam na tej ul. Solidarności tworzą sie największe korki. Jeszcze jedną rzecz muszę dodać ,wielu kierowców naszego miasta pracujących na ul GRABSKIEGO. jeździ w kierunku tego ronda na ul. Przyszowskiej i dzięki temu jest mniejszy korek na Solidarności.Co do tego jak piszesz że coraz wiecej ludzi jeździ koleją to się z tobą nie zgadzam często jak jestem na rynku patrzę na te przejeżdżające szynobusy i przeważnie widzę tam jedną albo dwie osoby w środku tych pociągów. Co do tego tunelu na Grabskiego to jestem za mogę się pochwalić ze to był,mój pomysł i wierzę że kiedyś ten tunel powstanie.
Mogę być lemingiem bo to bardzo sympatyczny gryzoń jest, za to ty jesteś typem człowieka żyjącego we własnym wyimaginowanym świecie schizofrenika politycznego. Żegnam idioto.
@mieszkaniec
Zaś co do planu. Rysunek techniczny obejmuje fragment kilkudziesięciu metrów ul. Solidarności. Myślisz, że będzie 3 posty na pozostałym odcinku? Korek może mieć nawet kilometr, i co da turborondo, jeśli się nie da do niego dojechać?
@mieszkaniec
Dowaliłeś jak łysy grzywką. Zakaz jazdy pociągów? Kolej ma priorytet. Zawsze. Nawet tramwaj ma pierwszeństwo przed samochodem. Jeśli masz prawo jazdy powinieneś o tym wiedzieć.
Nie fantazjuj, tylko myśl o możliwych do realizacji problemach. Kolej może zmienić czas przejazdu, ale na pewno nie zrezygnuje z zamykania linii. Z choinki się urwałeś?
Gdybyś interesował się tematem kolei, również byś wiedział, że transport kolejowy ma coraz większe znaczenie. Remonty infrastruktury i zakup nowego taboru jeszcze bardziej przyspieszą. Coraz więcej pasażerów podróżuje koleją. Coraz więcej pociągów będzie przejeżdżać przez miasto, zwłaszcza po elektryfikacji LK 68 Lublin-Stalowa Wola Rozwadów. Już teraz miasto się blokuje, gdy przejeżdża pociąg. PKP to nie interesuje. Miasto musi dbać o to, żeby zwiększać ilość bezkolizyjnych skrzyżowań z torami. Zamiast przyspieszyć budowę tunelu w ciągu Grabskiego pod torami, władze bawią się w jakieś turboronda.
Ludzie nie dojeżdżają pociągami do pracy, bo nie ma dobrej oferty. To chyba oczywiste.
Do ''harry'' gdybyś był ciut mądrzejszy to byś wiedział że nikt pociągami do szkół czy pracy w dzisiejszych czasach nie dojeżdża. Ludzie używają własne samochody czy komunikację autobusową i dlatego jest taki problem z korkami w godzinach szczytu, ale komu ja to tłumaczę ty jesteś lemingiem.
Zakaz ruchu pociągów w godzinach od 6-8 i od 14-16, czyli wtedy kiedy wiele ludzi dojeżdża do pracy, czy szkół, a potem z nich wraca. To już jest kolejny szczyt głupoty osiągnięty przez tego człowieka.
Zakaz ruchu pociągów. No nie mogę. Ale idiota.
Jeszcze raz ci wytłumaczę bo widzę że nie masz pojęcia o czym mówisz. Jak widzisz na tym planie turbo ronda jest wyraźnie narysowane że na ulicy Solidarności powstanie dodatkowy pas ruchu przy torach. Wszyscy którzy będą jechać w kierunku UL. Ofiar Katynia bedą korzystać z tego środkowego pasa a jadący w kierunku szpitala czy ul. leśnej z pasa przylegającego do torów [ze strzałką jazdy tylko w prawo]. Także jadący w kierunku ul. Hutniczej będą mieli wolną drogę środkowym pasem. Gdybym to ja miał wpływ na to co dzieje się kolei to bym wydał całkowity zakaz ruchu pociągów towarowych i pasażerskich w godzinach od 6 rano do 8 a także od 2 do 4 po południu. Także w tym czasie ten szlaban nigdy by nie był zamykany.
.....Dziś w MDK koncert wyborczy im. pana prezydenta pt"głosuj na dyrygenta a dam ci pączka" ciekawe ile kasy z budżetu miasta miłościwie nam panujący przeznaczył. Czy wam też podoba się taka defraudacja w imię kampanii wyborczej?????????????????????????
.....Dziś w MDK koncert wyborczy im. pana prezydenta pt"głosuj na dyrygenta a dam ci pączka" ciekawe ile kasy z budżetu miasta miłościwie nam panujący przeznaczył. Czy wam też podoba się taka defraudacja w imię kampanii wyborczej?????????????????????????
Tu sprawę załatwiłoby zwykłe rondo niemalże tak samo jak to cudo.
Zupełnie zapomniano o skrzyżowaniu z betonową drogą obok, dlaczego nie zrobią ronda przypominającego znak continuum? Na śląsku widuje takie rozwiązania i są super.
@mieszkaniec
Zanim się skompromitujesz kolejny raz, sprawdź, ile pasów ruchu posiada ul. Solidarności. Zastanów się, jakie korzyści z wydawania środków na te rondo uzyskamy, jeśli pociąg będzie przejeżdżał w czasie szczytu komunikacyjnego. 2 pasy dojazdowe do ronda nie pomogą wiele, jeśli korek zacznie się przed dwupasmowym odcinkiem jezdni.
Tutaj nie chodzi o rysunek. Tylko sytuacje, które będą miały miejsce poza jego obszarem.
Ale czego oczekiwać od bezmyślnych klakierów. Na pewno nie logicznego myślenia. Prędzej przytakiwania na dyktando centrali.
bo w Radomiu jeszcze jeżdżą furmankami ))
@mieszkaniec. Płynnie to nawet przepływ informacji w twoim mózgu się nie odbywa. Nawet nie zrozumiałeś, że chodzi mi o ruch od strony OK/Solidarności w kierunku do przejazdu i dalej ul Mickiewicza, a nie pomiędzy Zatorzem, a Hutnikiem. Już raz ci raz magistratowy trollu pisałem, żebyś więcej nie wypisał komentarzy pod moim adresem, gdyż nie życzę ich sobie.
Do ''miszczyszyn'' nie kompromituj się do reszty ja przed chwilą wytłumaczyłem drugiemu takiemu mądremu jak ty, co nie ma pojęcia na temat rysunku technicznego. Ztego planu turbo ronda wyraźnie widać ze przy zamkniętym szlabanie ruch samochodów w kierunku ul. Hutniczej czy w kierunku osiedla Hutnik będzie się odbywał płynnie. Tak że daj sobie spokój z twoimi mądrościami bo się bardzo ośmieszasz.
Problem w komunikacji na tym skrzyżowaniu turbo rondo rozwiązało by w dobrym stopniu, gdy nie fatalne połozenie tego skrzyżowania zaraz obok przejazdu kolejowego. Przecież jak opuszczą rogatki na czas przejazdu pociągu to ruch i tak, czy siak będzie zablokowany i kierowcy jadący od strony Zatorza, czy Hutnika nadal będą musieli czekać na rozładowanie ruchu na samym rondzie, tak aby mogli na nie bezpiecznie wjechać. Jedynym w miarę sensownym rozwiazaniem było by przeprowadzenie ulicy Solidarności przez tory bądź nad nimi do ul. Leśnej i dalej do ul. Mickiewicza.
@mieszkaniec do roboty urzędnicza miernoto.
Do ''manekin'' gdybyś się znał na rysunkach technicznych to nie wypisywałbyś takich głupot. Popatrz dobrze na te nowe turbo rondo i z łatwością zauważysz jeśli się znasz że to nowe rondo będzie miało 2 pasy wzdłuż ul. Solidarności od strony torów. Gdybyś lemingu pełowski trollu jeździł tą drogą codziennie do pracy to nie pisałbyś że urząd miasta marnuje pieniądze na te rondo. Według ciebie U .M. nie powinien nic robić bo to jest marnowanie pieniędzy. A za 3 lata będziesz coś bredził że pan prezydent L. N. nic dla mieszkańców nie zrobił.
~radom
RST- REGION STRASZNIE TĘPY. I TAK JEST JAK OBSERWUJE NA DROGACH CAŁEJ POLSKI
Jakby ci to powiedzieć...jesteś z Radomia, a przy was to nawet eRNI wymięka
żadne turbo tu nic nie da doputy ,dopuki nie zorganizuje się normalnej przeprawy nad/pod torowiskiem z ul solidarnosci do energetykow.na odcinu solidarnosci do oś hutnikow .a mejsca jest w bród(cały pas zieleni przy energetykow
@mieszkaniec
Od kiedy Solidarności jest dwupasmowa? Przecież przy obecnym natężeniu ruchu drogowego w tamtym miejscu korki dalej będą. Nic nie da turborondo, bo nie da się do niego dojechać.
Oczywiście jak zwykle bezmyślnie chwalisz, bo Twoja ekipa marnuje na to pieniądze.
RNI czy RTA to czy tamto a nie raz widziałem idiotę na RST tacy to super kierowcy się znaleźli moja rada pozostańcie przy tych rowerach będzie bezpieczniej!
RST- REGION STRASZNIE TĘPY. I TAK JEST JAK OBSERWUJE NA DROGACH CAŁEJ POLSKI
Czy ktoś widział jak RTA zawracaja na turbo rondzie na Kwiatkowskiego to zastanawiam się kto wydał im prawo jazdy.
Stalowa na liście Schetynówek a nie Dudówek, Kaczyńskówek, Pawłowiczówek, płezydentówek itp.
A ja jestem za!!!!
A ja jestem za!!!!
Na rysunku to to wygląda jak labirynt. Zobaczymy jak zbudują. Myślę ,że to trochę na wyrost . Podobnie jak już istniejące turborondo do Bojanowa . Normalne rondo było by tak samo funkcjonalne i nie jeździli by przyjezdni dookoła jak teraz.
Do ''manekin'' i znowu nie masz pojęcia o czym pleciesz, to rondo zda doskonale swoje zadanie. Przede wszystkim dlatego że na ul. Solidarności w kierunku stacji kolejowej będą dwa pasy i nawet wtedy gdy będzie zamknięty szlaban wszyscy będą mogli przejeżdżac w kierunku ul. OFIAR KATYNIA. Problemem obecnej sytuacji jest to że gdy szlaban jest zamknięty wszyscy którzy chcą jechać w kierunku ul. hutniczej są zatrzymani przez tych którzy skręcają w kierunku szpitala czy ul. leśnej. Zanim coś wypocisz zastanów się co piszesz.