Dobre zmiany- S19 i reindustrializacja

Image

Stalowa Wola może rozwijać się dzięki dobrym zmianom. Są nimi budowa S-19 i reindustrializacja HSW. Między innymi o tym mówiono dziś na spotkaniu w magistracie z europosłem i posłem...

Zmiany są możliwe dzięki zmianom na szczeblu najwyższym

Poseł Rafał Weber i europoseł Tomasz Poręba- wiceprzewodniczący Komisji Transportu i Turystyki w Parlamencie Europejskim, byli dziś gośćmi władz miasta. Podczas zorganizowanej w magistracie konferencji prasowej opowiadano o budowie S-19 (Via Carpathia) i reindustrializacji, odbudowie potencjału gospodarczego w kontekście rozwoju takich zakładów jak HSW czy PZL Mielec. Jak mówi prezydent Stalowej Woli dobre zmiany dla regionu nie byłyby możliwe bez zmian na szczeblu najwyższym. O drodze S-19 mówił dziś europoseł z Podkarpacia. Tomasz Poręba zapewnił, że są już zagwarantowane środki na budowę odcinka do Lublina (powstanie on w ciągu kilku lat). W Polsce rozpisanych jest już kilka przetargów na wykonanie niektórych odcinków S-19.

- Północna część województwa podkarpackiego, ze Stalową Wolą na czele, jako największym miastem, na pewno dużo zyska na zwiększeniu dostępności komunikacyjnej, a to kluczowa sprawa w dzisiejszych czasach, żeby się rozwijać- mówi europoseł Tomasz Poręba.

S-19 zahaczy o Nisko i Stalową Wolę

Europoseł potwierdził, że S-19 będzie biegło przez Nisko i Stalową Wolę w stronę Lublina. Realizacja tej części drogi nastąpi w najbliższych latach.

- Zostały zagwarantowane środki na ten cel. Jest też druga, istotna wiadomość, pociągnięcie tej drogi w kierunku południowym. Co jest dla nas bardzo ważne, ważne dla Podkarpacia, dla Polski Wschodniej? To, by ta droga połączyła Polskę ze Słowacją w Barwinku, a następnie zarówno na Słowacji, jak i na Węgrzech była budowana w kolejnych latach tak, aby zwiększyć potencjał dostępności komunikacyjnej tej części Unii Europejskiej. Dobrą informacją jest to, że mamy potwierdzenie ze strony ministrów rozwoju regionalnego, ministrów transportu o zagwarantowaniu środków na ten kierunek południowy, pierwszy odcinek 12- kilometrowy w kierunku Babicy- mówi Tomasz Poręba.

Samo rozpoczęcie budowy na południu pozwoli na kontynuację w przyszłości rozwoju kolejnych szlaków. GDDKiA ostatnio zatwierdziła plany na odcinku Rzeszów- Barwinek i dzięki tej decyzji są zagwarantowane pieniądze na pierwszy odcinek S-19 na południu. Reszta szlaku zostanie podzielona na 4 odcinki. Do ich realizacji przystąpi się w przyszłości bazując na środkach unijnych. Przychylna inwestycji jest obecna władza i póki co jest szansa na realizację zadania pod auspicjami PiS.

Via Carpathia połączy 6 krajów europejskich

Via Carpathia połączy Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym i Śródziemnym. Będzie liczyć około 600 km. O S-19 mówili podczas spotkania ministrowie transportu Polski, Węgier, Litwy, Słowacji, Rumunii i Grecji. Podpisano wówczas deklarację polityczną, z której wynika, że w interesie tych państw jest stworzenie takiej drogi strategicznej i kluczowej dla rozwoju tej części Europy. Jest taka wola polityczne również w naszym rządzie- zapewnia Tomasz Poręba.

Nowa droga to nie tylko strategiczna potrzeba, rozwój dla poszczególnych regionów, to także o około 20% zmniejszenie migracji ludności, która dzięki nowym inwestorom nie będzie musiała szukać pracy daleko poza miejscem zamieszkania. To także więc zahamowanie wzrostu bezrobocia. Ważny jest też tu czynnik bezpieczeństwa międzynarodowego.

Dobre zmiany dla HSW

Budowa S-19 to zwiększenie potencjału zakładów, również w Stalowej Woli, a szczególnie Huty Stalowa Wola. Europoseł Tomasz Poręba zwiedził dziś HSW i przyjrzał się produkcji.

- Z tymi możliwościami, zmianą filozofii nowego rządu co do kwestii uzbrojenia polskiej armii, to właśnie Huta Stalowa Wola ma ten moment, który jest momentem unikalnym, bo jest wola polityczna i mam nadzieję, będzie podtrzymana, żeby wspierać zamówieniami Hutę. To również podnosi poziom bezpieczeństwa naszego kraju, bo HSW wpisuje się idealnie w koncepcję pana premiera Morawieckiego aby tutaj, na terenie dawnego Centralnego Okręgu Przemysłowego reindustrializować, odbudować przemysł ze szczególnym uwzględnieniem tego, co tu zawsze było robione, czyli tej produkcji wojskowej dla polskiej armii- mówi europoseł.

Z budowy drogi cieszy się prezydent Stalowej Woli i poseł Rafał Weber.

- Budujemy silne lobby na rzecz Stalowej Woli, bo ono jest nam potrzebne. Stalowa Wola z racji funkcji, które pełni- gospodarczych, handlowych, usługowych- jest pracodawcą dla pięciu powiatów. Organizuje życie kulturalne, społeczne. Potrzebujemy mocnego wiatru w nasze żagle, bo tutaj kapitał ludzki, technologiczny, produkcyjny jest bardzo mocny, ale w ostatnich latach czasami brakowało tego dobrego wiatru. Teraz mamy nadzieję, że w ramach dobrej zmiany ten dobry wiatr również dla Stalowej Woli nadciąga. My, jako samorząd bardzo mocno przygotowujemy się do tego, żeby to, co dzieje się centralnie (Via Carpathia- S-19, obwodnica Stalowej Woli i Niska) nie pozostało obok naszych inwestycji- mówił prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny.

Już w tym roku gmina wyda ok. 8 mln zł na zmianę układu komunikacyjnego w strefie ekonomicznej (rondo na Ofiar Katynia, zmiany na ul. Solidarności). Łącznie miasto w ciągu 3 lat „włoży” w tę część Stalowej Woli około 50 mln zł. Większość środków będzie pochodzić z RPO i programów rządowych. Również obwodnica Stalowej Woli i Niska jest częścią S-19 (odnogą tej trasy).

Drugim filarem transportowym, komunikacyjnym jest S-74. O tej drodze mówił poseł Rafał Weber.

- Droga ekspresowa prowadząca z Niska do centralnej Polski została jesienią poprzedniego roku przez poprzedni rząd wrzucona do Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad do 2023 roku, ale każdy kto tym tematem się interesuje wie, że oprócz drogi S-74 wrzucono do tego programu masę innych inwestycji drogowych, drogi szybkiego ruchu, obwodnice wielu miast polskich i po prostu Platforma Obywatelskie przeszacowała kwotę. Wyliczenia prowadzone przez obecne ministerstwo mówią, że wszystkie inwestycje, które zostały zawarte w tym programie miałyby kosztować około 200 mld zł, natomiast budżetowanie jest w wysokości 130 mld zł. Przed ministerstwem transportu i budownictwa stoi więc pewna weryfikacja tych projektów- mówi poseł Rafał Weber.

Przed posłem więc zadanie udowodnienia, że trasa ta jest bardzo potrzebna dla regionu. 6 kwietnia poseł Rafał Weber w tej sprawie, wraz z posłami ze świętokrzyskiego, będzie prowadził rozmowy z wiceministrem infrastruktury i budownictwa Jerzym Szmitem. Jak zapewnił Rafał Weber Huta będzie mieć rządowe zamówienia. Nastroje więc pracowników i zarządu znacznie się poprawiły. Nasze rodzime „skorupiaki” zaprezentowane zostaną również podczas szczytu NATO w lipcu 2016 roku.

[AB]





Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~skandal

"Budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska już nic nie powinno zagrozić ale trzeba pilnować jej realizacji. - Gdyby ktoś ją chciał nam odebrać byłaby to skandaliczna decyzja. Myślę, że nikt się nie odważy - zapewniała posłanka Renata Butryn we wrześniu minionego roku. - no i co? Przyszła kuźwa "dobra zmiana" i co nam półgłówki zrobiły? Rzygać się chce na nich....

~skandal

"Budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska już nic nie powinno zagrozić ale trzeba pilnować jej realizacji. - Gdyby ktoś ją chciał nam odebrać byłaby to skandaliczna decyzja. Myślę, że nikt się nie odważy - zapewniała posłanka Renata Butryn we wrześniu minionego roku. - no i co? Przyszła kuźwa "dobra zmiana" i co nam półgłówki zrobiły? Rzygać się chce na nich....

~skandal

"Budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska już nic nie powinno zagrozić ale trzeba pilnować jej realizacji. - Gdyby ktoś ją chciał nam odebrać byłaby to skandaliczna decyzja. Myślę, że nikt się nie odważy - zapewniała posłanka Renata Butryn we wrześniu minionego roku. - no i co? Przyszła kuźwa "dobra zmiana" i co nam półgłówki zrobiły? Rzygać się chce na nich....

manukun

@miszczyszyn
Ja jestem pełowcem, chociaż w życiu nie głosowałem na tę partię. Paranoja nie pozwala na zrozumienie, że bycie przeciwnikiem socjalistów i populistów nie oznacza poparcia opozycji...

miszczyszyn

@piket

O mnie twierdził, że jestem Szlęzakiem. Cóż oczekiwać od paranoika, który wszędzie widzi ludzi z poprzedniej władzy smiech2

~piket

"synalek butryn" hmm.. i co jeszcze wymyślisz? twoja ynteligencja poraża ale wymyśl cos jeszcze pod kopułką , bo normalni mieszkańcy pośmieją się jeszcze z takiego pisowskiego czopka jak ty.umiech

~mieszkaniec

Do ''pikiet'' [synalek Butryn] lemingu nie pajacuj bo to że peło poniosło sromotną klęskę w STALOWEJ i w POLSCE to zawdzięcza tylko tobie . Próbujesz coś mamrotać ale twoje idiotyczne argumenty trafiają w próżnie i sympatycy partii PIS mają wielki ubaw z lemingów twojego pokroju.[''mieszkaniec'' mówi jaka jest prawda].

manukun

@piket
Do tego warto jeszcze dodać zamieszanie związane z wysokością opłat komunalnych

~jaś

zaczęło się w Kielcach...

...referendum zorganizowano "w związku z pogarszającą się sytuacją w mieście. Mówimy tu o problemach budżetowych, rosnącym stale zadłużeniu, o problemie demograficznym, o zmniejszeniu liczby studentów. Tereny inwestycyjne są nieprzygotowane i nie są objęte planem zagospodarowania przestrzennego. Inwestorzy w Kielcach nie pojawiali się, miasto biedniało i wyludniało się" - wyliczał Materna.

~piket

zapomnieliście panowie dodać:
-nazwanie ronda obok jubilatu imienia wiadomo kogo
-śpioszki z logo.
same dobre zmiany, sukcesy. nic tylko piać z zachwytu jakiego mamy zaradnego płezydenta umiech

~skandal

"Budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska już nic nie powinno zagrozić ale trzeba pilnować jej realizacji. - Gdyby ktoś ją chciał nam odebrać byłaby to skandaliczna decyzja. Myślę, że nikt się nie odważy - zapewniała posłanka Renata Butryn we wrześniu minionego roku. - no i co? Przyszła kuźwa "dobra zmiana" i co nam półgłówki zrobiły? Rzygać się chce na nich....

manukun

@andrzejek
Sukcesy duże:
-pozbawienie miasta reprezentacji w sejmiku
-wyprowadzka Fraca
-bankructwo centrum handlowego na Niezłomnych
-zablokowanie budowy salonu samochodowego
-rezygnacja ze 150 mln na budowę mostu na Sanie
-deklaracja utrzymania wszystkich szkół(a raczej stołków dla zbędnych pracowników)
-wymiana osób na stanowiskach decyzyjnych na osoby zapisane do partii
-budowa turboronda zamiast tunelu pod torami kolejowymi
-wyprowadzanie pieniędzy z huty do ratowania fabryk w innych miastach
-wyprzedaż majątku miasta na kwotę 10 mln zł
-planowany kredyt w wysokości 35 mln

Sukcesy małe:
-mgiełka pod MDK
-lodowisko
-ławka dla zakochanych
-chodnik przy Okulickiego
-kwiaty na śmietnikach
-niedoszacowanie kosztów budowy żłobka
-dokładanie do pociągów Regio dla marszałka województwa podkarpackiego
-dokładanie powiatowi do szpitala - w zamian ten pozbawił miasta prawa pierwokupu budynku w parku charzewickim
-wydanie folderu reklamowego
-promocja huty i miasta na zjazdach partyjnych
-przypisywanie sobie cudzych zasług
-promowanie własnej osoby i kolegów partyjnych kosztem miasta
-remont budynków po KUL
-budowa parkingów parafialnych, oficjalnie nazywanych przyszkolnymi
-budowa boiska przy szkole podstawowej
-przesunięcie środków z sportowych sekcji młodzieżowych na rzecz sportu zawodowego
-przywrócenie oświetlenia świątyń

Andrzej2,0

~mieszkaniec przepraszam zapomniałem że jedynym skończonym to jesteś ty, skończonym idiotą. Zapomniałeś pajacu, że pis już był u władzy? Wymień te sukcesy PiS na lokalnym podwórku. Poważne sukcesy bo ławka w parku to poziom sołtysa.

~odleciał....

fuy Gdy dojdzie do Dnia Sądu Ostatecznego po tym jak PiS dojdzie do władzy to i tak następne wybory się nie odbędą bo TK będzie w niebie :-0

~walenty

podobno w damskiej ubikacji jest napisane GŁUPI MIESZKANIEC

manukun

@mieszkaniec
Pod koniec 2016 będzie gotowa cała A4. Kto mógł przewidzieć, że nawali jedna z najbardziej poważnych firm budujących tę autostradę - Polimex Mostostal?

A1 nie miała być gotowa na euro, bo fragment gierkówki spełniał swoje zadanie, a środki przesunięto m.in. na A4, która była niezbędna.

A2 na wschód od stolicy nie jest priorytetem do realizacji, z uwagi na mniejsze natężenie ruchu.

Remonty magistrali kolejowych utknęły w biurokracji PKP, niestety ten postpeerelowski beton pomimo upływu 25 lat, dalej nie nauczył się sprawnego zarządzania majątkiem. Koleje do tej pory nie mają pomysłu i gotowych projektów na rozdysponowanie tych 67 mld zł.

Czyja wina?

~mieszkaniec

Do ''andrzej2,0''masz wątpliwości że ja napisałem nie prawdę to wymień choć jedną z trzech budowanych w POLSCE która jest skończona od granicy do granicy. [mam tu na myśli autostrady A 1. A 4 .i A 2.] Wszystkie te autostrady miał być skończone na EURO 2012 rozgrywane w POLSCE, do dziś dnia żadna z tych autostrad nie jest skończona. Jeżeli chodzi o partię PIS to co ty lemingu chciałeś żeby PIS w ciągu 5 miesięcy skończył te autostrady.[''mieszkaniec'' mówi jaka jest prawda].

~fuy

Jakie mogą być skutki rządów PiS?
Jak ostrzegaliśmy przed Ziobra, Kamińskim, Macierewiczem - mówili "histeria".
Jak mówiliśmy o niszczeniu Konstytucji - mówili "histeria".
Jak zachodnie media ubolewają nad tym, ze Polska wraca w krąg przedwojennych upiorów nacjonalizmu - wiadomo, "histeria".
A najstraszniejsze jest to, ze świetnie wiadomo jak to się skończy. Za jakiś czas - rok, półtora, dwa, może nawet trzy - kiedy już PiS już do końca zamknie usta niezależnym mediom i opozycji, kiedy stworzy zapowiedziane przez Macierewicza oddziały wyposażonych w bron szturmowców, kiedy powsadza do wiezien opozycje, kiedy już przejmie akcje wciąż pozostające w OFE, kiedy zwiększy podatki...
Wtedy nagle okaże się, ze gospodarka kraju wywaliła się pod ciężarem tego całego rozdawnictwa pieniędzy, których nie ma; ze dolar kosztuje 20 złotych i nikogo już nie stać na zagraniczne wycieczki, ani zakup Lego dla dziecka; ze importowane towary poznikały ze sklepów, albo sa poza zasięgiem normalnego człowieka, ze na stacjach benzynowych brak paliwa, a przejęte przez SKOK-i banki nie maja nic na kontach.
I wtedy pewnego dnia władza PiS zniknie z dnia na dzień, tak jak w końcu zniknęła władza komunistów. Tylko stanie się to dużo szybciej, bo nie ma żadnego obcego mocarstwa, które by chciało podtrzymywać rządy pana Kaczyńskiego. To znaczy jest - jedno, jak wtedy Rosja, ale jest za słaba, by było ja na to stać.

No, i co my wtedy mamy zrobić z nimi? Z PiS-owcami? Znowu trzeba będzie odkreślać przeszłość gruba kreska i zaczynać od początku.

Tak się jeszcze nie musi stać. Ale to nie zależy od KOD, ani od Nowoczesnej, a tym bardziej nie od PO, czy Tuska. To zależy tylko od ludzi, którzy głosowali na PiS, którzy wspierają PiS i którzy mogą jeszcze to szaleństwo powstrzymać

~vienio

PISowskie pierdolenie

miszczyszyn

Skoro termin budowy obwodnicy został przesunięty o kolejne dwa lata do 2023 r. to bardzo dobra to zmiana. No rzeczywiście dobra. I jeszcze skonsolidowana z datą mityczną oddania S-19. Z Planowanych 600 km trasy S-19 zbudowanych jest obecnie ok 30 km. Ktoś nie wierzy to te dane łatwo wyszukać w internecie. W takim tempie ta droga nigdy nie powstanie. Wygląda to jak szukanie sobie alibi, dlaczego nie powstanie obwodnica Stalowej Woli. No bo skoro S-19 nie uda się ukończyć w terminie, to i obwodnica Stalowej, jako drogi łączącej się z tą trasą również nie powstanie, bo byłaby wtedy zupełnie zbyteczna.

Andrzej2,0

~mieszkaniec, żadna autostrada nie jest gotowa? Gdzieś ty sie chłopie uchował? Zanim zaczniesz kogokolwiek krytykować pochwal sie dokonaniami obecnej ekipy.

~wiktor

jakie dobre informacje termin budowy obwodnicy przesunięty super !!

~prawica

myślę że już czas ściągnąć Kononowicza, będzie lepszy, fajnie, że s-19 w ogóle wybudują, ech

~#mieszkaniec

Wszystkim rządzi bezzębny rencista, którego nikt nie wybierał.
2. Rencista nie sprawuje żadnej funkcji i nie ponosi w związku z tym żadnej odpowiedzialności.
3. Obowiązki premiera pełni jego sekretarka, wcielając w życie dyrektywy w oparciu o doświadczenia zdobyte w zadłużonej po uszy gminie Brzeszcze.
4. Prezydent udaje jego osobisty i najwidoczniej ubezwłasnowolniony podpisywacz, który nie potrafi nawet rozliczyć się z kosztów podróży do Nowego Tomyśla, ale ma ładny krawat.
5. Służbami specjalnymi kieruje skazany przestępca ułaskawiony poprzednio przez podpisywacza rencisty. Skazany za nadużywanie władzy i łamanie prawa w czasie kierowania służbami specjalnymi.
6. Prokuratorem Generalnym jest funkcjonariusz partyjny, który cudem uniknął trybunału stanu za nadużycia stanowiska, gdy poprzednio pełnił to stanowisko.
7. Korupcje w Policji będzie wykrywał Minister Spraw Wewnętrznych, którego pierwsza nominacja w Policji było mianowanie skorumpowanego komendanta głównego Policji i oskarżenie opozycji o swój błąd.
8. W mediach publicznych pluralizm zapewnia funkcjonariusz partii rządzącej z tuzinem prawomocnych wyroków za zniesławienie.
9. Ministrem obrony został paranoik i zwolennik teorii spiskowej dziejów. Jego hobby jest zaprowadzanie porządków w strukturach NATO w nocy przy pomocy łomu i wytrycha w oparciu o kadry nastolatków z prowincji.
10. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa kieruje koleś, który ma w toku dwa procesy- o łapówkarstwo i przekroczenie uprawnień.
11. Przewodniczącym Sejmowej Komisji Praw Człowieka jest komunistyczny prokurator, odznaczony przez komunistyczne władze za zamykanie opozycji.
12. Na czele sejmu stoi były hipis, absolwent policealnego Studium Ogrodniczego. Przez wiele lat nie dal rady pokonać drugiego semestru na KULu, ale według rencisty świetnie nadaje się do kierowania parlamentem.
13. Dyrektorem wszystkiego (nawet stadniny) zostaje się z nadania partyjnego. Warunkiem jest jednak całkowity brak doświadczenia i znajomość/pokrewieństwo z kimś z władz partyjnych. Ten system ma zapobiec niedobrej korupcji i kumoterstwu.
14. W TVP Info aferę Amber Gold komentuje specjalista- prawicowa dziennikarka skazana za wyłudzenie 270 tys.

~dobra zmiana

Nowa fucha żony Ziobry. To stołek w państwowej spółce
To się nazywa szczęście! Według informacji Faktu24.pl, żona ministra sprawiedliwości, Patrycja Kotecka, właśnie dostała nową, naprawdę nieźle płatną pracę w spółce-córce największego państwowego ubezpieczyciela - PZU. A szefem PZU jest dobry znajomy ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobry.
Rzecznik Link4, Marek Baran. Potwierdził, że kobieta pracuje w firmie, a pracę rozpoczęła dwa dni temu. Na pytanie, czy na stanowisko był ogłoszony konkurs, czy kobieta została zatrudniona z tzw. "wolnej ręki" odparł krótko:
- Nie komentujemy polityki personalnej spółki.
Jej zarobki są objęte tajemnicą.
Patrycja Kotecka została szefową marketingu w Link4. Mało kto wie, że ten ubezpieczyciel jest w stu procentach spółką zależną od PZU. Szefem największej polskiej ubezpieczalni został niedawno zaufany człowiek PiS - Michał Krupiński. To dobry przyjaciel brata Zbigniewa Ziobry - Witolda.
Wcześniej przez kilka lat pracowała także w „Gazecie Bankowej". To wydawnictwo, które wchodzi w skład imperium finansowego SKOK-ów, należące do senatora Gregora Biereckiego

~dobra zmiana

Prawnik Kaczyńskiej dostał państwową posadę! Pensja? Powala
Grzegorz Ksepko, działacz PiS na Pomorzu, były partner w kancelarii Głuchowski Siemiątkowski Zwara i Partnerzy i dobry znajomy Marty Kaczyńskiej został wiceprezesem Grupy Energa. Na nowym stanowisku może zarobić nawet 70 tys. zł miesięcznie!

manukun

@mieszkaniec
Już po kursie propagandy widzę. Teraz każą pisać o skomunikowaniu z ekspresówką? Chcę oświadczyć, że już jesteśmy z nią skomunikowani. Obecny układ drogowy pozwoli na dojazd do Ś19, problem w tym, że mamy do najbliższego węzła kilkanaście km. Niestety, żadne zaklęcia tych partyjniaków nie dadzą miastu dobrego dojazdu. Zaplanowana "obwodnica" będzie miała 5 skrzyżowań. Kolizyjnych. Zysk czasowy wyniesie raptem kilka minut.

Ale w zamian przez kilka lat doświadczymy propagandy sukcesu i przypisywania sobie przez partyjniaków cudzych zasług.

starykomuch

Jesteśmy już po pierwszym etapie przetargu. W drugim zaprosimy do składania ofert te z zainteresowanych firm, które dysponują największą wiedzą, doświadczeniem i potencjałem. Zwycięzcy przetargów będą musieli zbudować drogę przed 2020 rokiem - mówi Bartosz Wysoc- ki z GDDKiA w Rzeszowie.

W tym czasie powstanie trasa między węzłami Lasy Janowskie - Zdziary (9,3 km), Zdziary - Rudnik nad Sanem (9 km) i Rudnik nad Sanem - Nisko-Południe (6 km). W drugim przetargu GDDKiA szuka firmy, która zaprojektuje i wybuduje trasę od węzła Nisko-Południe do węzła Sokołów Małopolski-Północ. Tu także będą trzy odcinki, o długości 11,5 km, 10,5 km oraz 7,9 km.

Mieszkaniec tu nie ma planów na węzeł Nisko stalowa Wola, powiedz swojemu kumplowi Prezydentowi albo do lustra, Chłopie przestań piepszyć głupoty, przestań robić z siebie idiotą. Ludzie umieją czytać, ludzie wiedzą gdzie szukać prawdę.

~Korupcja

Do mieszkaniec,most w stalowej niepotrzebny za to w Mielcu czy Rzeszowie budują nowe mosty bo to sprzyja rozwojowi, kasa na most była z unii i z marszalkowskiego ale poszła do Mielca dzięki ortylowi i naszemu kudlatemu.

~Korupcja

Do mieszkaniec,most w stalowej niepotrzebny za to w Mielcu czy Rzeszowie budują nowe mosty bo to sprzyja rozwojowi, kasa na most była z unii i z marszalkowskiego ale poszła do Mielca dzięki ortylowi i naszemu kudlatemu.