Linia H nie zniknie z rozkładu
Vivo! udostępni Miastu i MZK pomieszczenie w galerii, tym samym wywiąże się z wcześniejszych ustaleń i w ten sposób będzie partycypować w utrzymaniu linii miejskiej komunikacji H.
Linią H można dojechać nie tylko do Vivo!, ale i do innych centrów handlowych Stalowej Woli. Autobus na tej linii kursuje ulicami Chopina- Al. Jana Pawła II- Czarnieckiego- Ofiar Katynia- KEN- Okulickiego- Poniatowskiego- Chopina i z powrotem w dni robocze między 16 a 22:20, a w dni wolne od pracy przez cały dzień o określonych godzinach. W kosztach kursów miała partycypować galeria Vivo!
- Jeszcze końcem zeszłego roku rozpoczęliśmy rozmowy z Vivo! mówiące o tym, że uruchomimy im linię, natomiast mieliśmy i mamy świadomość, że ta linia będzie deficytowa, natomiast jakby w pewnej rekompensacie wzajemnych usług Vivo! zobowiązało się przekazać nam pomieszczenie, w którym moglibyśmy zrobić punkt informacyjny wzorem tego punktu przy Urzędzie Miasta. Ociągali się i ociągali, bo to miało być już uruchomione jeszcze w tamtym roku przed świętami, więc zdecydowaliśmy się wystąpić do Rady Miasta o likwidację tej linii, skoro nie ma partnera po drugiej stronie. Po tym piśmie partner się znalazł- mówi Mariusz Piasecki z MZK.
Miasto i MZK będzie więc mieć punkt w Vivo! Kierownik działu rozliczeń galerii wskazał już miejsce, z lokalizacji którego zadowolone są obie strony. Do podpisania umów jeszcze nie doszło. Takie rozwiązanie byłoby korzystne dla mieszkańców, bo w galerii można by załatwić część spraw administracyjnych, a i dojechać do punktów handlowych niemal pod same drzwi. Ustalenia będą znane za mniej więcej miesiąc.
[AB]
Komentarze
linia powinna być dostosowana do nas ludzi a nie jezdzi aby zaliczyc dniówkę - po ok 16 tej jedzie jeden za drugim koło mgaleri fajnie to wygjada jak dwa autobusiki się ścigaja - moze nalezy rozkład usprawnić
Do wyborca
Dziś skorzystałem z linii H. Pasażerów można policzyć na palcach jednej ręki, ale mieszkańcy CHCĄ z niej korzystać. Problem w tym, że nikt nie wie o jej istnieniu. Rozkład układał jakiś (cenzura). VIVO zamykają o 21:00, a autobus odjeżdża o 21:30. Ludzie dzwonili po rodzinę lub znajomych, aby przyjechali samochodem po nich. Przecież nie będą pół godziny stać i marznąć! Nawet pracownice pewnego sklepu sportowego jeżdżą tym autobusem, bo może im się opłaca. Powinien odjeżdżać max o 21:10 tak aby każdy zdążył zamknąć kasę i opuścić galerię, ale nie stał jak palant i skończony frajer pół godziny, bo ktoś, kto nie jeździ MKS-em, tak ułożył rozkład. Poza tym są godziny, że nie dojedziecie do VIVO. Jeśli już jeżdżą linie HA i HB (w obu kierunkach), to niech jeżdżą w miarę równych odstępach czasu. Przystanki na ulicach są przecież po obu stronach!
MZK oszczędza na kanarach? Bilety sprawdzał kierowca smiech2
Do Wyborca~~ Autobus MZK lini H jest tylko jeden nie ma HA i HB jak uważasz. Wydaje ci się tylko że są dwa. Ten autobus raz jedzie w jedna stronę a raz w drugą jeśli nie wierzysz to się dowiedz lepiej stąd tez nie może jeździć w rownych odstępach czasu.
A o kanarach jeżeli już też wspominasz to żaden problem możesz złożyc podanie o przyjecie do pracy bo podobno poszukują chętnych osób i będziesz wtedy kolejnym kanarem
~ehh - taszczył zakupów? To jest galeria handlowa, a nie odzież na wagę, tu się na kilogramy nie kupuje, więc jak ktoś kupi kurtkę itp. to spokojnie z tym wróci do domu mks'em.
A aut będzie mniej, jeśli właśnie rozkład będzie ułożony sensownie i będzie można tam się dostać i wrócić autobusem - to, że u nas każdy nauczony wozić tyłek autem zamiast MKS nie oznacza, że jest to normalne i dobre.
Przeczytajcie „artykuł naukowy” na konkurencyjnym portalu o tytule: „Statystyka zdarzeń drogowych w Stalowej Woli … od strony naukowej”
Moim zdaniem artykuł nawet nie nosi nawet znamion naukowości… to tylko statystyki opisowe „procenty” w kategoriach i jakiś bełkot dziwnych i niczym nie potwierdzonych stwierdzeń. Poniżej część podstawowych błędów:
1. Błąd metodyki badania – powinno być: „dochodziło” – autorka nie wskazała czy wyniki badania można przenieść na populację generalną zdarzeń (domyślam się, że nie można!!) cytat (… w Stalowej Woli najczęściej dochodzi w godzinach przedpołudniowych…). Tego typu błąd jest powielany wielokrotnie w artykule np. „Najczęściej do zdarzeń drogowych w Stalowej Woli dochodzi z winy kierujących samochodami osobowymi” – powinno być w czasie przeszłym bo to dotyczy tylko i wyłącznie badanego okresu.
2. Czy na podstawie tego „badania” można wysnuć wniosek: „Odpowiedź wydaje się prosta: są to główne arterie miasta, a więc o największym natężeniu ruchu.” ? To spekulacja, a nie naukowo potwierdzona hipoteza.
3. Autorka porusza temat kto częściej powoduje wypadki: mężczyźni czy kobiety po czym nie wyjaśnia tego – nie podaje żadnych danych tylko dziwne stwierdzenie ogólne niczym nie poparte: „Jeśli bowiem przyjąć, że statystycznie częściej kierującymi pojazdami są mężczyźni, to oczywistym jest, że częściej będą oni powodować kolizje i wypadki drogowe…”
4. „Faktem jest, że młodzi (a więc jeszcze mało doświadczeni kierowcy) jeżdżą bardziej brawurowo…” – skąd taki fakt? Jakie źródło?
5. hipoteza – „MIEJSCE ZAMIESZKANIA NIE MA Z NIC WSPÓLNEGO Z POZIOMEM UMIEJĘTNOSCI KIEROWCÓW!” – jak Pani zweryfikowała powyższą hipotezę? Naukowiec bez potwierdzenia nie pisze w ten sposób, a tu jeszcze wykrzykniki
6. Jaka część zdarzeń drogowych, które miały miejsce w Stalowej Woli nie została opisana na portalu „stalówka.net” – rozumiem, że „badanie” dotyczy tylko tych opisanych na portalu – źródłem powinno być KPP w Stalowej Woli.
7. A co z kolizjami, które nie są zgłaszane na policję? To też kolizje i należałoby się jakoś z tym zmierzyć, a nie iść na łatwiznę Pani Autorko Naukowego opracowania
8. W kontekście punktu nr 7 – nigdy nie sądziłem, że jest więcej wypadków niż kolizji…
Błędów jest więcej, ale cenzura stalówki pewnie nie przepuści.
Tak jest, tylko wszystkie brzozy na trasie do likwidacji.
Brygada młodzieżowa, pragnie zaproponować inicjatywę młodzieżową, której celem jest zmiana nazwy linii H mogącej kojarzyć się z wiadomą częścią ciała osobnika płci męskiej na linie Smoleńską.
dlaczego raozkład odjazdu po jest nie dostosowany do potrzeb - autobus odjeżdza wcześniej niz zamykaja galerie czy ktoś to analizował
~vielitz - Jak to mniej aut na ulicach? Właśnie więcej aut, bo oprócz samochodów dochodzi autobus linii H.
Nikt nie zrezygnuje z jazdy samochodem do galerii, bo każdy szanuje swój czas i nikt nie będzie taszczył zakupów do autobusu.
Narzekacie na twarde krzesła we Wrzosie. Dla mnie były miękkie. A co mają powiedzieć pasażerowie MKS? Tam dopiero d..a boli! W Rzeszowie też takie jeździły, ale szybko wymieniono tapicerkę.
~ehh - zadowolonych mieszkańców, mniej aut na ulicach? MKS ma służyć mieszkańcom miasta, nie na nich zarabiać - należy więc tylko lepiej dograć rozkład i promować te linie - wtedy nie powinny być deficytowe, ale może nawet będą na siebie zarabiać.
No dobra, ale jakie korzyści finansowe odniesie z tego tytułu miasto?
Dziś skorzystałem z linii H. Pasażerów można policzyć na palcach jednej ręki, ale mieszkańcy CHCĄ z niej korzystać. Problem w tym, że nikt nie wie o jej istnieniu. Rozkład układał jakiś (cenzura). VIVO zamykają o 21:00, a autobus odjeżdża o 21:30. Ludzie dzwonili po rodzinę lub znajomych, aby przyjechali samochodem po nich. Przecież nie będą pół godziny stać i marznąć! Nawet pracownice pewnego sklepu sportowego jeżdżą tym autobusem, bo może im się opłaca. Powinien odjeżdżać max o 21:10 tak aby każdy zdążył zamknąć kasę i opuścić galerię, ale nie stał jak palant i skończony frajer pół godziny, bo ktoś, kto nie jeździ MKS-em, tak ułożył rozkład. Poza tym są godziny, że nie dojedziecie do VIVO. Jeśli już jeżdżą linie HA i HB (w obu kierunkach), to niech jeżdżą w miarę równych odstępach czasu. Przystanki na ulicach są przecież po obu stronach!
MZK oszczędza na kanarach? Bilety sprawdzał kierowca