Stoi na stacji lokomotywa

Image

Zakończyły się prace związane z odnowieniem i wyeksponowaniem zabytkowej lokomotywy usytuowanej przy budynku stacji PKP w Stalowej Woli – Rozwadowie. Na początku kwietnia zabytkowy parowóz towarowy Ty2-16 został przeniesiony na specjalny tor, ale nie prezentował się godnie, tak jak powinien. Obecnie możemy już podziwiać zabytek w pełnej krasie.

Parowóz został pomalowany, zgodnie z tym, jak kiedyś wyglądał. Całą lokomotywę odmalowano na czarno, natomiast koła i inne elementy na czerwono i biało, czyli w kolorach, które pierwotnie tam były. Pojawiły się na nim biało-czerwone tabliczki i inne elementy. Miasto Stalowa Wola zrewitalizowało także teren wokół pociągu. Cały obszar przy obiekcie został wyłożony kostką, zostało też zrobione oświetlenie tego zabytku. Ponadto przy parowozie zostały zainstalowane schodki, którymi można wejść do środka i zobaczyć miejsce pracy maszynisty. Obok ustawiono pompę oraz semafor.

Jak zaznacza Prezydent Miasta Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny, zależało mu na tym, by odrestaurować emerytowaną lokomotywę i poprawić tym samym wygląd dworca przy ul. Dąbrowskiego.

– Pielęgnujemy najpiękniejsze tradycje kolejowe jednocześnie zmieniając estetykę tego miejsca– mówi.

Podziękował również partnerom z kolei za udaną współpracę.

Dzięki pracom renowacyjnym, miejsce to stało się teraz atrakcją turystyczną i przypomina o kolejarskich tradycjach Rozwadowa i jego dawnej świetności.


Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Nom

Przy okazji pragnę zauważyć, że pierwszy automatyczny system sygnalizacji kolejowej wynalazł we Francji polski inżynier Jan Józef Baranowski!

~kolejorz

Witam wszystkich czytających ten artykuł i patrzących na to ciekawe foto, na którym zaważyłem jeszcze jeden szczegół, dla mnie bardzo ważny, sam pracowałem w tej branży. Słup linii telefonicznej, kiedy nie było jeszcze "komórek" a łączności nie tylko dla kolei ale i dla rozmów międzymiastowych przebiegały wzdłuż linii kolejowych, właśnie na takich najczęściej drewnianych słupach. Dziękuję rekonstruktorom za umieszczenie tego obiektu przy obrazie parowozu .

~Pawel

Brawo! Wspaniala inicjatywa. Popieram calym sercem. Ta lokomotywa to kawal historii naszego miasta. Dobrze ze ocalala i tak pieknie sie prezentuje

~kris35

''Pielęgnujemy najpiękniejsze tradycje kolejowe ''. Hmmm .... Wyburzenie parowozowni to oczywiście pielęgnacja techniki kolejowej. Czytając ten artykuł można jedynie pokpić z niego i tego gaduły.

manukun

Zdecydowanie lepszym pomysłem było wystawienie parowozu na widoczne miejsce, niż pozwolić na jego niszczenie w krzakach gdzieś na bocznicy.

~yabu

do yeti jeszcze raz,- a tak prywatnie,dowiedz się gdzieś u żródeł dlaczego ta lokomotywa została wyłączona z ruchu(!)

~yabu

do yeti,-jeżdzić to możesz dupą po dywanie a nie starym parowozem wożąc turystów,dowiedz się zatem co to jest ważność kotła a potem siadaj za komputer i pisz głupoty.(żeby zabłysnąć)

~Pebe

Dobra inicjatywa, do kompletu można by odświerzyć jeszcze ten pług i zagospodarować ten zakątek do końca.

~Piotr

~yeti Masz 100% Racji!

~yeti

Zlom tej lokomotywy jak stal, tak stoi tylko ze w innym miejscu. Dlaczego ma stać jak może jezdzic i zarabiać na turystach?Ogolnie PKP to banda złodziei i niszczycieli.Prezesi w dzieciństwie mieli kolejki i to ich największe doświadczenie do tego zawodu.