Kolejny eko-autobus w Stalowej Woli

Image

Od wtorku 21 czerwca do niedzieli 26 czerwca mieszkańcy Stalowej Woli znów będą mogli podróżować elektrycznym autobusem. Tym razem testowany będzie pojazd marki Solaris, model Urbino 12 Electric.

– Autobus o długości 12 metrów wyposażony jest w baterie o pojemności 240 kWh i jak podaje producent może przejechać około 140 kilometrów pomiędzy pełnymi cyklami doładowania. Na pokład zabiera maksymalnie siedemdziesięciu pasażerów, do których dyspozycji pozostaje 30 miejsc siedzących. Masa akumulatorów wynosi około 1,8 tony. Pojazd jest wyposażony w dwa silniki elektryczne przy kołach napędowych, natomiast brak w nim skrzyni biegów i tylnego mostu, w które wyposażone są autobusy napędzane olejem napędowym. Ciekawostką jest fakt, że pulpit kierowcy stanowią panele dotykowe– informuje Ryszard Drobny, dyrektor Zakładu Komunikacji Miejskiej w MZK.

Pasażerowie podróżujący autobusem elektrycznym nie będą musieli kasować biletów, gdyż przejazdy na kursach obsługiwanych Solarisem będą bezpłatne.

– Autobus przyjechał do nas z Lublina. Na linie komunikacji miejskiej wyjedzie we wtorek 21 czerwca i będzie kursował od świtu do wyczerpania baterii. Poprzedni eko-autobus cieszył się ogromnym zainteresowaniem naszych pasażerów. Mieliśmy wiele pytań technicznych, niektórzy pasjonaci przyjeżdżali specjalnie do Stalowej Woli, po to by móc przejechać się tym autobusem, niejako „przetestować” go osobiście. Zachęcamy do podróżowania i dzielenia się wrażeniami. Przejazd autobusem od wtorku do niedzieli jest zupełnie darmowy - zachęca Karolina Głogowska z MZK.

Testy kolejnego autobusu napędzanego energią elektryczną wpisują się w strategię sukcesywnej wymiany taboru zakładu komunikacji miejskiej w Stalowej Woli. To pierwszy krok w kierunku otwarcia miasta na nowoczesne i ekologiczne środki transportu. MZK czeka na programy unijne, które pozwolą sfinansować ich zakup, a póki co testuje różne marki i pojazdy, po to by zarówno kierowcy Zakładu Komunikacji Miejskiej jak i władze MZK wyrobiły sobie opinię na temat możliwości technicznych nowoczesnych i ekologicznych autobusów.




Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
rst..38

MANKUM... budowa autobusów jest taka, że nie ma znaczenia koszty eksploatacji 12 czy 17 m. tu są tylko koszty wstępne. Silniki te same. Poza tym, małym mozna więcej..hehehee

manukun

@Andrzej
Jeśli faktycznie żywotność baterii Solarisa jest duża, to nie widzę przeszkód. Martwi mnie jednak, żeby znowu nie zakupiono jedynie 12-metrowych autobusów, które są zbyt kosztowne w eksploatacji na liniach o mniejszym obłożeniu.

rst..38

A kiedy będzie nowy rozkład jazdy. Prawdopodobnie będzie pięć linii kursujących o 4...10 minut. Do Niska ma być co 15 min
Fajnie by było jeździć takim fajnym autobusem kiedy by człowiek nie wyszedł na przystanek

~Niezależny.pl

Manakun, ty mądryjało, przeczytaj dokładnie artykuł i przestań się kompromitować.

manukun

@Andrzej
Ale nikt się nie będzie przejmować kosztami. Kupią, bo nowy, ładny, cichy, a późnej po roku się okaże, że baterie się zużyły i trzeba wymienić. Władze patrzą jedynie na perspektywy własnych kadencji, zamiast kilkunastu lat do przodu.

manukun

@xxx
Jak cena biletu skoczy do 4 zł, to jeszcze zatęsknisz za starymi jelczami. Ale przecież emeryci jeżdżą za darmo, więc co ich obchodzi ucisk fiskalny pracujących...

~xxx

miaalm okazje jechac elektroautobusami w stalowej Woli i uwazam , ze sa super , bardzo cicho jezdza i jak tylko bede mogla to z przyjemnoscia przejade sie kolejnym w ramach testu .

~Andrzejek 2.0

Naczytaliście się głupot i nic nie wiecie, tylko rowery i ostre pedałowanie może ten świat uratować.

~Kasjan

@1+1=2 Mówisz o technologii cywilnej...
Wojsko ma takie baterie o jakich zwykły Kowalski usłyszy może właśnie za 30 lat...
Taka "tajna" bateria w telefonie komórkowym pozwala na ciągłe używanie i nie ładownie telefonu przez miesiąc.

Niestety lobby naftowe skutecznie spowalnia biznes "elektryczny".

~1+1=2

CYTAT
"Masa akumulatorów wynosi około 1,8 tony"


Ta technologia dopiero raczkuje... masa akumulatorów jest niewyobrażalna. Może za 20-30 lat będzie dopiero naprawdę sens robić pojazdy elektryczne, bo obecnie popyt na nie wynika tylko z "mody" na "ekologię".

manukun

Mam nadzieję, że MZK nie kupi jedynie autobusów elektrycznych. Jest to nowa technologia i wiele miast kupuje jedynie kilka sztuk w ramach projektów unijnych. Byłoby źle utopić tyle pieniędzy, bo elektryk jest niemal dwukrotnie droższy od tradycyjnych diesli.

~RASTAR

I super, że coś się dzieje, a nie tylko biadolenie i półgodzinne monologi na sesjach, jak to było przed laty...