Rada Miejska wyraziła zgodę na dołożenie pieniędzy z kasy miejskiej na budowę poziomego przejścia przez tory i rozbiórkę starej kładki. To wreszcie pozwoli na rozstrzygnięcie przetargu.
Przetarg dotyczący budowy poziomego przejścia przez tory oraz rozbiórki starej kładki był ogłaszany dwukrotnie. Za pierwszym razem wpłynęła tylko jedna oferta, która była niemal dwa razy wyższa niż zakładano (a zakładano ok. 1mln 350 tys.). Za drugim razem najdroższa oferta opiewała na około 2, 5 mln, a najniższa na 1, 66 mln zł. W tej sytuacji Rada Miejska podjęła uchwałę o przeznaczeniu dodatkowych pieniędzy na kładkę, dzięki czemu wreszcie będzie można zrealizować tę inwestycję. Jeśli żadna firma biorąca udział w przetargu nie wniesie sprzeciwu, miasto będzie mogło podpisać umowę z wykonawcą. Kolejnym etapem będzie podpisanie harmonogramu prac z firmą, która wygrała przetarg.
- W tym roku na to zadanie mamy przeznaczone 305 tys. zł, w przyszłym- 1, 35 mln. Ze względu na uzgodnienia z partnerami kolejowymi wykonawca najprawdopodobniej nie będzie mógł rozpocząć głównych prac, natomiast wszystko to zależy od uzgodnień, które będzie podejmować. Najważniejsze jest to, że można podpisać umowę z wykonawcą, a więc to zadanie zostanie w końcu zrealizowane. Stara kładka zostanie rozebrana i w przyszłym roku będziemy mieć poziome przejście przez tory- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.
W dokumentacji technicznej znajduje się zapis mówiący o tym, że spółka kolejowa życzy sobie, by uzgodnić z nią sposób realizacji zadania na 102 dni przed rozpoczęciem prac.
@szyderca
A remont na linii Rozwadów-Lublin już się skończył? Nawet nie zaczął, więc z jakiego tytułu mną być więcej połączeń, jeśli dalej byłyby niekonkurencyjne?
do Feliksa: A drogi budowane są za czyje pieniądze, jeśli nie publiczne? Neoliberałowie na początku lat 90-tych XX w opowiedzieli pewną bajkę, w którą niestety ogół uwierzył np. słynna trickle down theory, w którą już nie wierzą nawet jej twórcy, że są żelazne prawa ekonomii, jak prawa matematyki, a w końcu najbardziej chyba sfałszowany cytat o niewidzialnej ręce rynku. Adam Smith napisał o niewidzialnej ręce jedno zdanie, ale nie napisał czyja to jest ręka. Jedną z bajek neoliberałów była opowieść, że zbudujemy piękne autostrady i każdy będzie miał samochód, ale ta miłość Polaka do samochodu często wynika z wykluczenia komunikacyjnego mniejszych miejscowości, z których wyjazd do gminy czy powiatowego miasteczka jest wyprawą na drugi koniec świata. A wykluczenie to się pojawiło wskutek likwidacji połączeń kolejowych i autobusowych wskutek neoliberalnych dogmatów
Ja was prosze budujcie sobie nawet 10 linii kolejowych ale za swoje. Z publicznych to wywalanie kasy w bloto. Wiekszosc ludzi ma wlasne auta a reszte ogarniaja busiarze.
Dawno nie jechałem pociągiem ale z tego co pamiętam to te busy sie pojawiły jak ludzie mieli dość jeżdżenia jak bydło. Pociągi były brudne, syfiaste i jeździły jak chciały. Teraz jest inaczej?
@taki jeden: po to, żeby nie wąchać w busiarstwie swojskiego dezodorantu, nie trzymać nóg pod brodą, raczyć uszu "muzyką dla wytrawnych koneserów" tj disco polo i mocno się trzymać oparcia, bo niektórzy to jak rajdowcy jeźdżą tymi dostawczakami.
Po co więcej pociągów przez Stalową Wolę? No chyba, że tory puścimy tunelem pod miastem? Tory dzielą miasto. Pociągi robią hałas i blokują ruch. Po co nam to? Co miasto zyskuje dzięki PKP?
Nie wiem czy dobrze słyszałem, ale na tym przejściu mają być zapory, które będą otwierane przez dróżnika z budki obok policji po wciśnięciu dzwonka przez osobę która chce przejść na drugą stronę torów?
@szyderca
Stalowa Wola mogłaby być najważniejszym dworcem na Podkarpaciu po Rzeszowie, gdyby tylko zbudowano nowy odcinek torów z Łętowni do Załęża. Większość pociągów pojechalaby wtedy przez Rudnik, Stalową Wolę i Nisko, a nie Krzaklewo czy Pilchow City
na stronie ctz.org.pl znajduje się mapka, z której wynika, że do 2023 roku na linii Przeworsk-Rozwadów nie przewiduje się żadnych remontów, czyli ma zdziadzieć i pójść do zaorania
Za taką kasę to można wybudować dwie windy po obu stronach torów i nadal korzystać z kładki. Kto będzie chciał pójdzie pieszo po schodach. Dla innych będą windy.
@www
Dlaczego nikt nie chciał korzystać? Bo nie było dużego natężenia ruchu, a chodzenie po schodach zajmowało dłużej niż czekanie na światłach.
Teraz wyobraź sobie konieczność czekania kilku-kilkunastu minut na przejazd pociągu towarowego. Bezkolizyjne przejście jest niezbędne, tym bardziej, że mówimy o centrum miasta.
Dodatkowo, przejście powinno łączyć się z planowanym centrum handlowym, peronem kolejowym i placem Piłsudskiego - wtedy dopiero uzyskujemy dobrze zorganizowaną przestrzeń publiczną.
~XXI - To wasze pierniczenie o waleniżmie i kursie...stało się tak samo obrzydliwie nudne,jak to o Smoleńsku.Dosyć już tego zbiorowego obłędu.A sam temat kładki,to mistrzostwo świata.
Wszystkim, którzy nawołują do budowy przejścia podziemnego, przypominam, że w Stalowej Woli już takie przejście było - pod Al. Jana Pawła i nikt z niego nie chciał korzystać. Kładkę, też przez wiele lat starano się omijać poprzez dziury robione w płocie. Widać Stalowowolanie nie lubią nadkładać drogi i przejście w poziomie będzie najwłaściwsze
To kolejny krok do obniżenia prestiżu miasta. Na całym świecie nowe inwestycje robi się w celu usunięcia potencjalnych kolizji przejść i przejazdów, a w STW odwrotnie. EWENEMENT!
Ps. Podejrzewam, że remont z modernizacją istniejącej kładki byłby tańszy od nakładów na przejście poziome.
W Polsce istnieje wiele kładek wybudowanych wg tej samej konstrukcji co stalowowolska; służą zgodnie ze swoim przeznaczeniem i nie są rozbierane!
Może należy sobie przypomnieć, że mamy XXI wiek!
Już sobie wyobrażam to podziemne przejście -może przez tydzień będzie ok a potem zasilane wymalowane żeby nie powiedzieć obsrane bo kto będzie tam pilnował?A tak to chociaż deszcz zmyje.
krych
Nie róbcie pośmiewiska ze Stalowej Woli z tym przejściem poziomym w centrum miasta. Czy naprawdę nie można się dogadać i w ramach współpracy publiczno-prywatnej zrobić przejście podziemne?!
Pośmiewiska ? Niedawno wybudowali i otworzyli takie przejście w Krakowie.Łączy ono Castorame,Decatlon i Carrefura z Łagiewnikami.
Zapomniałem dopisać,że cena jest mocno zawyżona tak jak i cena na remont poczekalni gdzie trzeba zlikwidować tylko ściankę dzielącą kase od poczekalni a tam jest już ubikacja.
Odnoszę wrażenie, że nie chodzi tu o naszą wygodę tylko o wydanie pieniędzy.
Ja również odnoszę takie wrażenie ale sądze,że po tym rozdawnictwie po prostu brakuje środków w kasie a wszystko to próba wytłumaczenia swojej nieudolności i uniki stosowane przez Nadbereżnego.
CYTAT (Andrzej_2.0)
PKP jak remontowało przejazd to prowizorkę postawili w kilka godzin i prawdopodobnie nie kosztowało tyle co w artykule
O cenie to nawet nie chce mi się dyskutować a tylko można stwierdzić,że jest mocno zawyżona.
Myślę, że to zamieszanie z kładką to bardziej temat finansowy niż praktyczny. Odnoszę wrażenie, że nie chodzi tu o naszą wygodę tylko o wydanie pieniędzy. Te koszty to jakaś masakra. PKP jak remontowało przejazd to prowizorkę postawili w kilka godzin i prawdopodobnie nie kosztowało tyle co w artykule.
Kolejna sprawa to miasto pomaga PKP. Np remontując budynek kasy i poczekalnie a PKP robi jakieś problemy? Mamy bardzo kiepskich negocjatorów w mieście. Goście z PKP śmieją sie że mają takich frajerów po drugiej stronie stołu ;-)
Komentarze
@szyderca
A remont na linii Rozwadów-Lublin już się skończył? Nawet nie zaczął, więc z jakiego tytułu mną być więcej połączeń, jeśli dalej byłyby niekonkurencyjne?
musisz umieć przy nim zrobić i wozisz ze sobą warsztat, zepsuje się stajesz naprawiasz i jedziesz dalej
No proszę cię, jeżdżącego rupiecia kupisz już za 2 tysiące i nie musisz się oglądać na rozkłady
oczywista oczywistośc że drogi są budowane podatków, i niech będą.
do Feliksa: A drogi budowane są za czyje pieniądze, jeśli nie publiczne? Neoliberałowie na początku lat 90-tych XX w opowiedzieli pewną bajkę, w którą niestety ogół uwierzył np. słynna trickle down theory, w którą już nie wierzą nawet jej twórcy, że są żelazne prawa ekonomii, jak prawa matematyki, a w końcu najbardziej chyba sfałszowany cytat o niewidzialnej ręce rynku. Adam Smith napisał o niewidzialnej ręce jedno zdanie, ale nie napisał czyja to jest ręka. Jedną z bajek neoliberałów była opowieść, że zbudujemy piękne autostrady i każdy będzie miał samochód, ale ta miłość Polaka do samochodu często wynika z wykluczenia komunikacyjnego mniejszych miejscowości, z których wyjazd do gminy czy powiatowego miasteczka jest wyprawą na drugi koniec świata. A wykluczenie to się pojawiło wskutek likwidacji połączeń kolejowych i autobusowych wskutek neoliberalnych dogmatów
@taki jeden w busie jedziesz jak sardynka w puszce albo jak glonojad
Ja was prosze budujcie sobie nawet 10 linii kolejowych ale za swoje. Z publicznych to wywalanie kasy w bloto. Wiekszosc ludzi ma wlasne auta a reszte ogarniaja busiarze.
Dawno nie jechałem pociągiem ale z tego co pamiętam to te busy sie pojawiły jak ludzie mieli dość jeżdżenia jak bydło. Pociągi były brudne, syfiaste i jeździły jak chciały. Teraz jest inaczej?
@taki jeden: po to, żeby nie wąchać w busiarstwie swojskiego dezodorantu, nie trzymać nóg pod brodą, raczyć uszu "muzyką dla wytrawnych koneserów" tj disco polo i mocno się trzymać oparcia, bo niektórzy to jak rajdowcy jeźdżą tymi dostawczakami.
Po co więcej pociągów przez Stalową Wolę? No chyba, że tory puścimy tunelem pod miastem? Tory dzielą miasto. Pociągi robią hałas i blokują ruch. Po co nam to? Co miasto zyskuje dzięki PKP?
Nie wiem czy dobrze słyszałem, ale na tym przejściu mają być zapory, które będą otwierane przez dróżnika z budki obok policji po wciśnięciu dzwonka przez osobę która chce przejść na drugą stronę torów?
@szyderca
Stalowa Wola mogłaby być najważniejszym dworcem na Podkarpaciu po Rzeszowie, gdyby tylko zbudowano nowy odcinek torów z Łętowni do Załęża. Większość pociągów pojechalaby wtedy przez Rudnik, Stalową Wolę i Nisko, a nie Krzaklewo czy Pilchow City
@szyderca
Do zaorania nie pójdzie, towarowe mogą jeszcze jeździć
na stronie ctz.org.pl znajduje się mapka, z której wynika, że do 2023 roku na linii Przeworsk-Rozwadów nie przewiduje się żadnych remontów, czyli ma zdziadzieć i pójść do zaorania
A nie lepiej tunel zrobić w Pilchowie, tam się zatrzymują entersyty a nie tylko kible do Przeworska
Za taką kasę to można wybudować dwie windy po obu stronach torów i nadal korzystać z kładki. Kto będzie chciał pójdzie pieszo po schodach. Dla innych będą windy.
@www
Dlaczego nikt nie chciał korzystać? Bo nie było dużego natężenia ruchu, a chodzenie po schodach zajmowało dłużej niż czekanie na światłach.
Teraz wyobraź sobie konieczność czekania kilku-kilkunastu minut na przejazd pociągu towarowego. Bezkolizyjne przejście jest niezbędne, tym bardziej, że mówimy o centrum miasta.
Dodatkowo, przejście powinno łączyć się z planowanym centrum handlowym, peronem kolejowym i placem Piłsudskiego - wtedy dopiero uzyskujemy dobrze zorganizowaną przestrzeń publiczną.
~XXI - To wasze pierniczenie o waleniżmie i kursie...stało się tak samo obrzydliwie nudne,jak to o Smoleńsku.Dosyć już tego zbiorowego obłędu.A sam temat kładki,to mistrzostwo świata.
Wszystkim, którzy nawołują do budowy przejścia podziemnego, przypominam, że w Stalowej Woli już takie przejście było - pod Al. Jana Pawła i nikt z niego nie chciał korzystać. Kładkę, też przez wiele lat starano się omijać poprzez dziury robione w płocie. Widać Stalowowolanie nie lubią nadkładać drogi i przejście w poziomie będzie najwłaściwsze
jak zwykle probmely
jak zwykle probmely
jak zwykle probmely
@ ~OBUDZCIESIĘ
Jasne, że mamy XXI wiek. Dlatego walenizm został z hukiem odrzucony. O kursie bez jedzenia nie wspominając.
To kolejny krok do obniżenia prestiżu miasta. Na całym świecie nowe inwestycje robi się w celu usunięcia potencjalnych kolizji przejść i przejazdów, a w STW odwrotnie. EWENEMENT!
Ps. Podejrzewam, że remont z modernizacją istniejącej kładki byłby tańszy od nakładów na przejście poziome.
W Polsce istnieje wiele kładek wybudowanych wg tej samej konstrukcji co stalowowolska; służą zgodnie ze swoim przeznaczeniem i nie są rozbierane!
Może należy sobie przypomnieć, że mamy XXI wiek!
Już sobie wyobrażam to podziemne przejście -może przez tydzień będzie ok a potem zasilane wymalowane żeby nie powiedzieć obsrane bo kto będzie tam pilnował?A tak to chociaż deszcz zmyje.
krych
Nie róbcie pośmiewiska ze Stalowej Woli z tym przejściem poziomym w centrum miasta. Czy naprawdę nie można się dogadać i w ramach współpracy publiczno-prywatnej zrobić przejście podziemne?!
Pośmiewiska ? Niedawno wybudowali i otworzyli takie przejście w Krakowie.Łączy ono Castorame,Decatlon i Carrefura z Łagiewnikami.
Przed rozwaleniem tego gniota ochrania go chyba główny konserwator zabytków.
Temat tej kładki zaczyna być już nudny!
Zapomniałem dopisać,że cena jest mocno zawyżona tak jak i cena na remont poczekalni gdzie trzeba zlikwidować tylko ściankę dzielącą kase od poczekalni a tam jest już ubikacja.
Ja również odnoszę takie wrażenie ale sądze,że po tym rozdawnictwie po prostu brakuje środków w kasie a wszystko to próba wytłumaczenia swojej nieudolności i uniki stosowane przez Nadbereżnego.
O cenie to nawet nie chce mi się dyskutować a tylko można stwierdzić,że jest mocno zawyżona.
Myślę, że to zamieszanie z kładką to bardziej temat finansowy niż praktyczny. Odnoszę wrażenie, że nie chodzi tu o naszą wygodę tylko o wydanie pieniędzy. Te koszty to jakaś masakra. PKP jak remontowało przejazd to prowizorkę postawili w kilka godzin i prawdopodobnie nie kosztowało tyle co w artykule.
Kolejna sprawa to miasto pomaga PKP. Np remontując budynek kasy i poczekalnie a PKP robi jakieś problemy? Mamy bardzo kiepskich negocjatorów w mieście. Goście z PKP śmieją sie że mają takich frajerów po drugiej stronie stołu ;-)