Co dalej z kładką?
Rada Miejska wyraziła zgodę na dołożenie pieniędzy z kasy miejskiej na budowę poziomego przejścia przez tory i rozbiórkę starej kładki. To wreszcie pozwoli na rozstrzygnięcie przetargu.
Przetarg dotyczący budowy poziomego przejścia przez tory oraz rozbiórki starej kładki był ogłaszany dwukrotnie. Za pierwszym razem wpłynęła tylko jedna oferta, która była niemal dwa razy wyższa niż zakładano (a zakładano ok. 1mln 350 tys.). Za drugim razem najdroższa oferta opiewała na około 2, 5 mln, a najniższa na 1, 66 mln zł. W tej sytuacji Rada Miejska podjęła uchwałę o przeznaczeniu dodatkowych pieniędzy na kładkę, dzięki czemu wreszcie będzie można zrealizować tę inwestycję. Jeśli żadna firma biorąca udział w przetargu nie wniesie sprzeciwu, miasto będzie mogło podpisać umowę z wykonawcą. Kolejnym etapem będzie podpisanie harmonogramu prac z firmą, która wygrała przetarg.
- W tym roku na to zadanie mamy przeznaczone 305 tys. zł, w przyszłym- 1, 35 mln. Ze względu na uzgodnienia z partnerami kolejowymi wykonawca najprawdopodobniej nie będzie mógł rozpocząć głównych prac, natomiast wszystko to zależy od uzgodnień, które będzie podejmować. Najważniejsze jest to, że można podpisać umowę z wykonawcą, a więc to zadanie zostanie w końcu zrealizowane. Stara kładka zostanie rozebrana i w przyszłym roku będziemy mieć poziome przejście przez tory- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.
W dokumentacji technicznej znajduje się zapis mówiący o tym, że spółka kolejowa życzy sobie, by uzgodnić z nią sposób realizacji zadania na 102 dni przed rozpoczęciem prac.
Komentarze
mankun ma rację - lokalizacja nowej galerii i dworców jest idealna aby stworzyć coś na miarę dworca w krakowie - wszystko w jednym kompleksie.
nie odwalać prowizorki wiejskiej za taką kasę tylko iść w tym kierunku, nawet jeśli to ma być przesunięte w czasie.
Jaki sukces?Raczej porażka żeby przez prawie dwa lata nie doprowadzić do zakończenia tego co rozpoczą poprzednik.
Projekt idiotyczny - wystarczy przyspieszyć procedury budowy galerii dworcowej - inwestor chce m.in. tunelu pod torami kolejowymi do placu Piłsudskiego. Gdyby jeszcze wykorzystać środki PKP PLK i fundusze z RPO/PO PW - a projekt modernizacji tej linii kolejowej jest wpisany na listę , otrzymalibyśmy tak naprawdę dworzec z przejściem podziemnym.
Tymczasem władze idą w zaparte, zamiast korzystać z okazji i upiec kilka pieczeni przy jednym ogniu - wkładając niewiele z budżetu.
W miejscu gdzie stoi obecna kładka jest wystarczająco dużo miejsca na powierzchni terenu aby zbudować łagodnie opadający tunel. A w nim też i ścieżka dla rowerów powinna być. Taki tunel jest nam bardziej potrzebny niż wiadukt widmo na którym widzę samochody widmo. Proponuję przedyskutować, przemyśleć, jeszcze raz przedyskutować , i jeszcze raz przemyśleć sprawę. Jeszcze nie jest za późno.
Ja z rodzina deklaruje ze nie bede glosowac na PIS za ten cyrk z kładka i marnowaniem pieniedzy.Mozna przeciez zamknac kladke i zaoszczedzic kase.A przejscie puscic obok ,jest juz przejscie do polowy torow,wystarczy dolozyc pare płyt dalej i bedzie calosc.
krych masz racje.Takie dziadostwo ze az sie noz w kieszeni otwiera.kuzwa co za debilizm.W XXI wieku budowac w centrum miasta klepisko po torach z zaporami .Czy wy rzadzacy nie macie poczucia estetyki?Za ten czas to by miasto trzy przejscia pddziemne wybudowac powinno.
Nie róbcie pośmiewiska ze Stalowej Woli z tym przejściem poziomym w centrum miasta. Czy naprawdę nie można się dogadać i w ramach współpracy publiczno-prywatnej zrobić przejście podziemne?!
zabawne znowu sukces?