Jest dyspozycja przetargu na obwodnicę

Image

Tam na razie jest nieużytek, ale będzie z niego pożytek. Tak najkrócej można powiedzieć o działkach, na których powstanie obwodnica. W piątek w obecności ministra ogłoszono II etap przetargu.

Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska to strategiczna inwestycja dla obu miast. Przede wszystkim zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców obu miejscowości, a także na osiedlach zrobi się ciszej i czyściej. W piątek, w miejscu, gdzie będzie powstawać obwodnica w Stalowej Woli spotkali się Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, który przekazał dyspozycję GDDKiA ogłoszenia II etapu przetargu, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit, marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl, europoseł Tomasz Poręba, senator Janina Sagatowska, poseł Wojciech Buczak, poseł Rafał Weber, prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny i burmistrz Miasta i Gminy Nisko Julian Ozimek, przewodniczący Rady Miasta Stanisław Sobieraj, dyrektor Oddziału GDDKiA w Rzeszowie Wiesław Kaczor, przedstawiciel wojewody podkarpackiej, dyrektor UW w Rzeszowie Marcin Zaborniak .

O Ważności S-19 mówił marszałek Władysław Ortyl. Przypomniał, że województwo musi wykonać wiele zadań przygotowując się do tej inwestycji, czyli wybudować szereg dróg, zjazdów i wjazdów na przyszłą „ekspresówkę” co wiąże się z inwestycjami finansowanymi z RPO, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i z innych źródeł.

- W czasie, kiedy był negocjowany kontrakt terytorialny stoczyła się bardzo duża walka i bitwa o to, aby S-19 mogła tam być wpisana i w tym także, aby mogła być wpisana obwodnica Stalowej Woli i Niska, która podłącza się do drogi S-19. Dziś to jest faktem, dziś to ogłosimy. Pan minister i jego obecność tutaj to jak gdyby dokumentuje. Rusza duża inwestycja, na Podkarpacie wpływają duże środki. Oznacza to dynamiczny wzrost inwestycji i dobre perspektywy dla Podkarpacia na przyszłość- mówi marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

Jak powiedział europoseł Tomasz Poręba piątkowe spotkanie to dowód na to, że Prawo i Sprawiedliwość nie rzucało słów na wiatr. Wszystkie działania na rzecz S-19 przyspieszyły w ostatnich miesiącach. To, że obwodnica Stalowej Woli i Niska została wpisana do zadania to zasługa obecnego marszałka- uważa i włodarz naszego miasta, i europoseł.

Głos zabrali również nasi parlamentarzyści. Janina Sagatowska podkreśliła, że dzisiejsza uroczystość to początek sukcesu naszej małej Ojczyzny. Dziś zaświeciło słońce dla rozwoju miasta, regionu, podobnie jak to miało miejsce kiedyś, gdy powstawał COP. Poseł Rafał Weber przypomniał, że zarówno przez Stalową Wolę, jak i Nisko przebiega Droga Krajowa nr 77, którą każdego dnia przejeżdża około 15 tys. samochodów. Wyprowadzenie ruchu da bezpieczeństwo i poprawę komfortu życia obu miast. Jak powiedział poseł po przejęciu programu budowy po PO i PSL na S-19 zabrakło około 93 mld zł i tylko roztropność i doświadczenie ministra Adamczyka sprawiły, że inwestycję da się zrealizować.

Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk chwalił lokalnych parlamentarzystów, marszałka, europosła za zaangażowanie w sprawy lokalne.

- Obejmując rządy stanęliśmy przed ogromnym dylematem, bo pozostawiony nam Program Budowy Dróg Krajowych został wyszacowany na blisko 200 mld zł, a limit finansowy, który został na to przeznaczony to zaledwie 107 mld zł. Zdaliśmy sobie z tego sprawę, że każda decyzja skierowania do realizacji, do II etapu przetargu pociąga za sobą daleko idące konsekwencje, że musimy każdą złotówkę oglądać nie tylko w dwójnasób, ale w trójnasób i czwórnasób- mówił Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit.

II etapu budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska oraz drogi ekspresowej S19 od granicy województw lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska będzie szacunkowo kosztować 1,3 mld zł (długość prawie 40 km).

W najbliższym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosi wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie oraz wybudowanie obwodnicy miasta Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl, o dł. około 15,3 km. Planowane podpisanie umowy to połowa przyszłego roku. Początek projektowanej obwodnicy zlokalizowany jest w ciągu drogi krajowej w miejscu skrzyżowania ulic Podskarpowej i Chopina w Stalowej Woli. Koniec zaś stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej DK77 w Przędzelu przed węzłem "Rudnik", stanowiącym połączenie projektowanej obwodnicy z drogą ekspresową S19 (docelowo po wybudowaniu drogi ekspresowej – włączenie do węzła „Rudnik”).

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji. Przekazanie placu budowy i rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w IV kwartale 2018 r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2021 r. Rzeczywisty koszt budowy będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu.

Na przełomie roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosi wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie oraz wybudowanie drogi ekspresowej S19 od granicy województw lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska. Zadanie podzielone zostało na trzy odcinki realizacyjne:

- Zadanie „A” Lasy Janowskie - Zdziary o dł. ok. 9,3 km;

- Zadanie „B” Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. ok. 9 km;

- Zadanie „C” Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. ok. 6 km.

Umowy na realizację zostaną podpisane w II połowie przyszłego roku.

Przekazanie placu budowy i rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I połowie 2019r. a zakończenie w 2021 r. Rzeczywisty koszt budowy będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu.

Droga ekspresowa S19 biegnąca na Podkarpaciu połączy się z odcinkami realizowanymi przez lubelski Oddział GDDKiA. Zgodnie z PBDK 2014 - 2023 S19 między Rzeszowem a Lublinem będzie miała długość 157,5 km.

Obecnie na terenie województwa podkarpackiego realizowane są dwa odcinki S19 (Sokołów Młp.-Stobierna i Świlcza-w. Rzeszów Południe). Po zakończeniu tych inwestycji w połowie 2017 roku droga S19 w województwie podkarpackim będzie miała długość ponad 31 km.

Przewiń do komentarzy

























Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~ReniaBut

Jak już mówita o wyborach to głosujta na mnie pamientajta co dla was zrobiłam a niechtam przypomna wom.
Podwyższenie wieku emerytalnego do 67 lat;

Wzrost zadłużenia kraju (z 530 do 976 mld zł);

Rozrost biurokracji (sto tysięcy nowych etatów);

Grabież oszczędności Polaków z OFE (153 mld zł); 

Prace nad nowelizacją kodeksu pracy wprowadzającego 6-dniowy tydzień pracy;

Zamrożenie na 7 lat wzrostu kwoty wolnej od podatku oraz progów podatkowych (coraz biedniejsi muszą płacić coraz większe podatki);

Podwyżka podatku VAT do 23 proc.; 

Zgoda na podatek smartfonowy i tabletowy;

Prace nad nowym podatkiem audiowizualnym (wejście w życie w 2015 r.);

Kilkukrotne podwyżki akcyzy;

Podwyżki składek ZUS o ponad 50 proc.;

Likwidacja ważnych dla Polaków ulg podatkowych (budowlanej i internetowej);

Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego;

Afera taśmowa (Belka-Sienkiewicz Gate);

Afera hazardowa;

Afera stoczniowa;

Afera stadionowa;

Afera autostradowa;

Afera z informatyzacją MSW;

Afera z budową gazoportu w Świnoujściu oraz dostawami gazu z Kataru;

Podpisanie z Rosją niekorzystnej umowy gazowej (najdroższy gaz w Europie);

Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego;

Paraliż legislacyjny w sprawie wydobywania gazu łupkowego;

Doprowadzenie do agonii służby zdrowia (czekanie po kilka lat na wizytę u lekarza specjalisty);

Przyjęcie ustawy o tzw. bratniej pomocy (umożliwiającej wprowadzenie na terytorium Polski sił spoza NATO i UE);

Wyprzedaż majątku narodowego za ponad 65 mld zł (w tym spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów); 

Kompromitacja na arenie międzynarodowej (rzeczywiste i trwałe ograniczenie roli naszego kraju w stosunkach międzynarodowych);

Drenaż Funduszu Rezerwy Demograficznej;

Zmielenie miliona podpisów w/s JOW;

Odrzucenie podpisanych przez miliony Polaków wniosków o referenda w/s 6-latków i wieku emerytalnego;

Wszechobecny nepotyzm i kolesiostwo (tysiące stanowisk opłacanych z publicznej kasy dla platformianych kolesi)

Próba wciśnięcia na intratne stanowisko członka zarządu PKN Orlen Igora Ostachowicza (pijarowiec Tuska);

Opóźniona publikacja ustawy ograniczającej możliwości transferowania podatków do rajów podatkowych przez Rządowe Centrum Legislacji (koszt opóźnienia dla budżetu państwa to ok. 3 mld zł);

~siwy

czyli kiedy będzie już obwodnica gotowa? za 100 lat?

manukun

Przecież to będzie zwykła droga powiatowa - 15 km, 2 pasy na jednej jezdni, 5 rond i obecne już, 6 obok vivo. To jest jakaś nowość? Przecież taką kolizyjną drogę już mamy.

Weber jak zwykle nie ma pojęcia o czym mówi. 15 tys/dobę pojazdów jest tylko na odcinku Stalowa Wola - Nisko. Na pozostałych odcinkach nie przekracza 7 tys. A w kolejce po obwodnice były takie miasta jak Sanok czy Opatów, gdzie dobowe natężenie ruchu wyniosło ponad 30.000 pojazdów. Zwykły zdrowy rozsądek spowodował, że obwodnica BYĆ MOŻE powstanie dopiero teraz.

Oczywiście zjazd niemal wszystkich partyjnych musiał mieć miejsce, bo ostatnio wszyscy obrywają za swoją nieudolność. Nieważne, że te kontrakty miały być podpisane pół roku temu, a budowa zacząć się w przyszłym roku. Ważne, że można znowu się pokazać przed kamerami.

Ciemny lud to kupi

~irex

a ile rond bedzie na tej drodze bo niewiem czy zdolam sie rozpedzic do 90 ostatnio jakach chora mania budowanaia wszedzio tego badziejstwa rond

~obywatel

piket tak sobie myślę, że jeśli będzie kontynuacja władzy to inwestycja powinna się normalnie zakończyć, bo ten rząd postawił na te nie inne drogi i to będzie robił...

~piket

wybory w 2018 to i obiecanki. pewnie wkopią łopatę, że niby się zaczyna a po wyborach znów stop. obym się mylił, ale z doświadczenia wiadomo, że rządzący są mocni tylko w gębie. ale lans i sesja musi być. tak zimno a tam kolejka przemawiąjących. pytam się po co? i jak zawsze weber, sagatowska nadbereżny mają najwięcej do powiedzenia. zawsze dużo w mowie a nic w czynie. ozimek jaki jest wiadomo, ale przynajmniej nie pcha się do kamer jak świnia do koryta.

~60latPRL

i tak wiekszosc z tych 15 tys bedzie dalej jezdzic miastem bo oni jada do miasta a nie je omijaja
no moze czesc kierowcow zjedzie zaraz za mostem na pysznice( jak zrobia zjazd na obwodnice) na obwodnice i pojedzie w kierunku galeri ( odciazy poniatowskiego ale pozostala czesc ( tych co jada do pracy czy sklepow pojedzie na stara droge jana pawła

~gggg

a co ze zjazdem z ronda na poniatowskiego do galeri czy bedzie zalsepiony i czy jak bo niewiem

~123rt

to jak to bedzie 2 pasy od agatówki do galeri potem dalej 2 pasy az do elektrowni a po srodku kinderniespodzianka rondo i wychamowanie do zera
no to niezle jak juz budowac to po 2 pasy i bez zadnych rond tylko szybki przejazd bez krecenia

umarly

Nie trzeba zdjęć oglądać żeby stwierdzić że portal jest pisowski, wystarczy poczytać artykuły a zauważysz że kaczory i ludzie z nimi związani są chwaleni na każdym kroku. Popatrz na naszego Wielkiego Włodarza Miasta - gość nic nie robi konkretnego za wyjątkiem kosmetyki miasta a artykuł na temat jego "dokonań"pojawia się średnio co drugi dzień z kolei inwestorów a co za tym idzie nowych miejsc pracy jak nie było tak nie ma ale na zdjęcie musi się znaleźć okazja. Czekam na kolejne wybory...

~lechJarosław

PiSowski portal. Musicie tak wszystkich dokładnie fotografować, żeby czasem kogoś nie zabrakło na zdjęciach nie ? Co do obwodnicy to będzięcie widzieć jak świnia niebo. Przed wyborami kolejna taka pokazówka w sprawie obwodnicy- gwarantuje wam to.