Nowy żłobek już kosztuje miasto

Image

Radni miejscy przeznaczyli właśnie środki na funkcjonowanie nowego żłobka. Placówka jeszcze nie funkcjonuje, ale już kosztuje…

Radni miejscy przeznaczyli właśnie na funkcjonowanie nowego żłobka w grudniu 2016 roku kwotę 109 tys. 458 zł. Ta mająca swoją siedzibę przy ulicy Poniatowskiego w Stalowej Woli placówka dla najmłodszych obywateli jeszcze nie działa, a już generuje koszty. Radny Edmund Myszka spytał skarbik miasta na co pójdzie ta kwota.

Jak wyjaśnił Bogusława Gdula żłobek dopiero uruchamia swoją działalność, a to oznacza, że miasto musi go wyposażyć od A do Z.

- Poza wynagrodzeniami i pochodnymi dla osób, które będą pracować w tym żłobku mamy w planach zakupy: trzy zestawy komputerowe za łączną kwotę 10 tys. 200 zł, licencje Vulcana i Optimusa za 1850 zł, Office 1000 zł, środki czystości 1000 zł, płyny do zmywania 400 zł, wyposażenie kuchni 4000 zł, wyposażenie grup w naczynia 1500 zł, odkurzacze- 3 szt. 1500 zł. Oprócz tego dywany, apteczki, materiały biurowe- 30 000 zł- wylicza Bogusława Gdula.

Jak wyjaśnia skarbnik miasta trzeba kupić wszystko, gdy wchodzi się do budynku, w którym są tylko puste mury. Żeby do żłobka mogły być przyjęte dzieci, miasto musi go wyposażyć, a to kosztuje. Stalowowolskie maluszki będą mogły rozpocząć zabawę w pachnącej nowością placówce już niedługo.

Miejski żłobek integracyjny w Stalowej Woli ma kosztować około 4,5 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z programu rządowego "Maluch", który zakłada wsparcie w wysokości 40 tys. zł na każde utworzone miejsce w żłobku. Żłobek będzie posiadał 3 oddziały (rozdział na roczniki: I oddział 0,5- 1 rok - 15 dzieci; 1- 2 lata - 25 dzieci; 2- 3 lata - 25 dzieci). W każdym oddziale może być 2- 3 dzieci niepełnosprawnych. Oddział będzie składać się z sypialni i sali zajęć. Dzieci będą mieć indywidualne szafki. Będzie też „wózkarnia” w strefie wejściowej. W żłobku będzie znajdować się kuchnia zwykła i kuchnia mleczna, pralnia i suszarnia z pomieszczeniami pomocniczymi, zespół pomieszczeń administracyjnych z gabinetem dyrektora, pokojem księgowości, gabinetem logopedy/psychologa, pokojem pielęgniarki, pokojem nauczycielskim, szatnią personelu.

Żłobek wciąż nie ma dyrektora. W wyniku konkursu nie wybrano żadnego spośród trzech kandydatów. Magistrat zdecydował się na oddelegowania osoby kompetentnej na okres czasowy w celu przygotowania placówki do rozruchu i przeprowadzenia rekrutacji do oddziałów. Nowy włodarz żłobka będzie wybierany już po nowym roku.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

Czy ktoś kompetentny został w urzędzie miasta? Czy już wszystkich rozsądnych wyrzucili? Ile miasto zmarnowało pieniędzyna budowę 2 kuchni w żłobku obok szkoły, która również ma już kuchnię z niewykorzystanymi mocami przerobowymi?

No tak, swoich nie wydają, to można rozpuścić na głupoty. A później płacz, bo brakuje w budżecie.

~ciekawy_?

A gdzie mozna podanie zlozyc??

~ciekawy_?

A gdzie mozna podanie zlozyc??

~ciekawy_?

A gdzie mozna podanie zlozyc??

~Hala

@dinn

A kto ci pisiaku bedzie propagandde ogarnial w necie jak nie stalowemiasto?

~Hala

@dinn

A kto ci pisiaku bedzie propagandde ogarnial w necie jak nie stalowemiasto?

~Łał

Heheheh wielkie mi "koszty", to co to bez wyposażenia ma być ten żłobek? Bez pracowników?
O najlepiej bez dzieci także! To ku*wa będzie dopiero Oszczędności!

~z_góry

..."Poza wynagrodzeniami i pochodnymi dla osób, które będą pracować w tym żłobku".... - to ja też tak chcę dostać kasę, zanim zacznę pracować, tylko, że ja nie znam lucka :(

~Most

Kolejna potrzebna inwestycja w mieście zrealizowana. Biję brawo!