Będzie szybciej koleją do Lublina? Podpisano umowę
Dziś (środa, 14 grudnia) w siedzibie Ministerstwa Rozwoju zostały podpisane umowy na dofinansowanie inwestycji na prace na liniach kolejowych 68 i 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów. Umowa ta została podpisana pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a PKP PLK SA. Inwestycja ta wspierana jest ze środków unijnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jak powiedział wicepremier Mateusz Morawiecki, "Inwestycje, które otrzymują dziś dofinansowanie, pokazują zmianę podejścia do wydatkowania środków unijnych w Polsce. Uważamy, że inwestycje w infrastrukturę mają służyć rozwojowi obszarów, na których się znajdują. Mają generować PKB, a nie głównie koszty, jak stadiony i baseny". Wartość inwestycji to blisko 569 mln zł, z czego dofinansowanie od Unii Europejskiej wynosi ponad 393 mln zł. Sumaryczna długość linii kolejowych objętych projektem to ponad 105 km. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2020 r. Przetarg na prace na liniach kolejowych 68 i 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów ogłoszony został przez PLK w Kwietniu tego roku. Jak do tej pory, LK nr 68 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów to niezelektryfikowana (prócz wyjątka w postaci odcinka Lublin – Lublin Zemborzyce i stacji Stalowa Wola Rozwadów, gdzie jest już linią dwutorową i zelektryfikowaną). Z kolei, LK nr 565 jest także linią niezelektryfikowaną. Na podstawie umowy wykonane mają być takie prace jak m. in. budowa sieci trakcyjnej, podniesienie parametrów technicznych linii a także przebudowa istniejących oraz budowa nowych peronów. Pozwolić to ma na osiągnięcie prędkości maksymalnej 100/120 km/h (odcinkowo) z lokalnymi ograniczeniami do 70 km/h. Zwiększy się także przepustowość linii.
Źródła: rynek-kolejowy.pl / dziennikbaltycki.pl / Onet / PAP
Komentarze