Przybliża się realizacja odcinka S19

Image

Ruszył drugi etap przetargu na zaprojektowanie oraz wybudowanie drogi ekspresowej S19 od granicy województw lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska.

Przetarg obejmuje swym zakresem zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła „Lasy Janowskie” do węzła „Nisko Południe” z podziałem na trzy odcinki realizacyjne:

- Zadanie „A” Lasy Janowskie - Zdziary o dł. ok. 9,3 km;

- Zadanie „B” Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. ok. 9 km;

- Zadanie „C” Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. ok. 6 km.

GDDKiA zaprosiła do złożenia ofert 19 wykonawców na odcinki: Lasy Janowskie - Zdziary i Zdziary - Rudnik nad Sanem oraz 20 wykonawców na odcinek Rudnik nad Sanem - Nisko Południe.

Zamawiający przyjął w postępowaniu trzy kryteria oceny ofert: cena, termin realizacji i okres gwarancji jakości. Wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować wykonanie zamówienia w terminie nie krótszym niż 34 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

Inwestycja

Inwestycja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I połowie 2019r. a zakończenie w 2021r. Rzeczywisty koszt budowy będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu.

S19 na Podkarpaciu

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Dwa odcinki S19 są już w użytkowaniu (odc. Stobierna - w. Rzeszów Wschód, odc. w. Rzeszów Zachód - Świlcza) a kolejne dwa (odc. Sokołów Młp.- Stobierna i odc. Świlcza - w. Rzeszów Południe) zostaną oddane do ruchu w II połowie br. Na pozostałych odcinkach prowadzone są prace przygotowawcze (odc. w. Rzeszów Południe-Babica – etap opracowania koncepcji programowej), trwa procedura przetargowa mająca na celu wyłonienie Wykonawców (odc. Lasy Janowskie - Nisko, odc. Nisko - Sokołów Małopolski) oraz trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla ostatniego odcinka S19, Babica – Barwinek (gr. państwa).

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@behemoth
Ale Ty wiesz, że S19 ma być międzynarodową trasą tranzytową z północy na południe kontynentu, a nie dojazdem podrzędnego miasta powiatowego do stolicy województwa?

~iggerich

do wyborca - faktycznie budowanie dróg w miejscach gdzie nie ma to uzasadnienia ekonomicznego czyli ekspresówki za San w lubelskie poskutkuje tym że całe połacie wartościowego ekosystemu zostaną zdewastowane setki hektarów rezerwatu lasy janowskie przepadną a efekt będzie taki że po tej ekspresówce tybylcy będą po wódkę do lublina na żubrach jeżdzić - takie to niestety mamy w polsce realia i pryncypia - sypać publiczny grosz w błoto i bagna zamiast w sensem go wydawać..:(:(:(

~behemoth

@piotr jak dla mnie to ekspresówka powinna iść od Stw przez Rzeszów i dalej na Slowację bo to okno a świat - w kierunku na białoruś czy w lubelskie wysterczyłaby w miarę bita utwardzona droga zaś teren między sanem a bugiem powinien być nasadzony pięknym drzewostanem - czyli zasadniczo Masz sporo racji w tym co piszesz...

manukun

@Piotr
A którędy proponujesz wyznaczyć przebieg drogi ekspresowej, jeśli nie przez Lasy Janowskie?

Niemiec

Dobrze że się zaczęły te przetargi. Bez dobrych dróg nie ma rozwoju gospodarczego i nie ma wzrostu zarobków. Ekologów zachęcam do przeniesienie się w zamojskie. Oczywiście płace tamtejsze dostaną.

~adam

no prezes ma racje

~adam

no prezes ma racje

~prezes

Budowa nowych dróg i autostrad w Polsce,to wyrwanie ludziom,przyrodzie setek hektarów ziemi,w tym lasów.Czy mozna inaczej?Obawiam się,że albo wybierzemy drogi albo przesiadamy się na rower lub furmankę!

wyborca

Czy ktoś konsultował ten projekt ze społeczeństwem? Dlaczego S19 idzie przez Lasy Janowskie?

GDZIE SĄ EKOLODZY??? NA WAKACJACH?

~Piotr

Szkoda tylko mi tej przyrody ile milionów drzew pójdzie pod stihla zdewastowana przyroda! Lasy Janowskie to przyroda nie spotykana tylko to nam zostało! Druga sprawa jest taka że te drogi ekspresowe nie mają sensu ani ładu ani składu ponieważ nie ma żadnego zjazdu ani wjazdu bez pośrednio z danej miejscowości żeby włączyć się w ruch. Przykład jadę do miejscowości Łąka pod Rzeszowem i nie ma zjazdu do tej miejscowości jeśli to samo będzie z obwodnicą dla Stalowej Woli i Niska to mam gdzieś taką inwestycje i jestem przeciwnikiem tej budowy! Proszę tylko o dużą uwagę i sięgnięcie po rozum podczas budowy i nie budowanie dróg bez mózgowo!!!

manukun

@janek - dyżurny funkcjonariusz partyjny
Rozwój gminy Pysznica zaczął się od wybudowania w latach 70. mostu na Sanie. Jak bardzo - wystarczy porównać mapy. Statystyki jasno mówią, że tereny tej gminy należą do elitarnego grona samorządów o dynamicznie wzrastającej liczbie ludności.

Dlaczego o tym piszę? Bo szczyt budownictwa i wykorzystania mostu zaczyna się po 30 latach od jego budowy. Miasto się rozlewa, bo brakuje terenów pod budownictwo. Terenów na kieszeń przeciętnego Kowalskiego, bo na osiedlach działki budowlane osiągają ceny 20 tys/ar

Druga sprawa, to finansowanie mostu. Mieliśmy zapewnione 150 mln zł na budowę mostu i obwodnicy Brandwicy w budżecie województwa. Skoro Nadbereżny twierdzi, że projekt był niepotrzebny, to na co zostaną wydane te pieniądze? Wygląda na to, że to koszt poparcia partii tego karierowicza, bo żaden "nasz" projekt nie zyskał dofinansowania w zamian za rezygnację. Dostaliśmy jakiś ochłap na budowę tunelu, przy czym są to pieniądze z puli kolejowej jako dojazd do sieci TEN-T. A nie zapominajmy, że most na Sanie był łącznikiem z siecią drogową - czyli S74. I tutaj już moja spekulacja, jakoby budowa tego łącznika stanowiła argument do przyspieszenia budowy S74 po drugiej stronie Sanu, przynajmniej na odcinku Zarzecze-Brandwica. Koszt, w związku z budową w szczerym polu i braku dużych obiektów inżynieryjnych byłby podobny do planowanej bieda-obwodnicy z rondami i drogimi estakadami. Ale w zamian łącznikiem miasta z Via Carpathia byłaby droga klasy S zamiast GP.

Tak w ramach ciekawostki - pieniądze z naszego mostu poszły na projekt z listy rezerwowej. Tam na czele są 2 mosty w Mielcu, z czego jeden jest już budowany.

kruger

No patrzcie S74 została wyrzucona z tej grafiki czyżby tez została wyrzucona z programu budowy dróg?
Tak samo jak oferta na obwodnice Stalowej i Niska została znowu przełożona i pewnie nie ostatni.
Dobra zmiana.

~aaaa

w tym kraju to pokutuje jeszcze taka wiara z początku lat 90 XXwieku, zbudujemy piękną autystradę, będzie nią jechał wyczekiwany niczym jakiś mesjasz "enwestor", najlepiej taki Blake Carrington, tak mu się spodoba okolica, że postanowi tu zainwestować

umarly

Naród nie pamięta jak było w przeszłości? Pisiory nigdy nie budowały dróg, wystarczy spojrzeć na ich poczynania w Rządzie przed PO. To dla nich po prostu smutna konieczność. Wolą wydawać pieniądze na prawo i lewo niż inwestować w rozwój państwa czego podstawą jest sieć szybkich połączeń drogowych.

manukun

Dopiero? Pierwotnie drugi etap tegoprzetargu był zaplanowany na wiosnę 2016. Do tej pory zostałby już pewnie rozstrzygnięty i zaczęłyby się prace projektowe. Tymczasem nasi perfekcyjni przedstawiciele pozwolili nie tylko na opóźnienie budowy obwodnicy i via carpathia, ale także na pozbawienie środków na modernizację linii kolejowej do Przeworska. O jeszcze jednej utraconej inwestycji infrastrukturalnej nie piszę celowo, żeby trolla nie karmić.