Bardzo wiele klubów sportowych podjęło współpracę

Image
Polska piłka nożna potrzebuje wsparcia finansowego, co do tego nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Wśród sponsorów klubów i dyscyplin sportowych szczególnie aktywni są legalni bukmacherzy, którzy w ostatnim czasie podpisują bardzo wiele umów sponsoringowych. Lista klubów i rozgrywek wspieranych finansowo przez legalnych bukmacherów działających na polskim rynku jest bardzo długa. Zdarza się, że jedna firma sponsoruje kilka lub nawet więcej drużyn, wśród których często zdarzają się zespoły z tej samej ligi. Przyjrzyjmy się, jak wygląda współpraca pomiędzy legalnymi bukmacherami a polskimi klubami i organizatorami rozgrywek sportowych. Sponsoring sportu – to się opłaca Prowadzenie klubu sportowego i organizowanie rozgrywek sportowych to inwestycje wymagające dużych nakładów, zarówno jeśli chodzi o poświęcony czas, jak i środki finansowe, które trzeba zaangażować w realizację danego przedsięwzięcia. Stąd konieczność pozyskania zewnętrznego źródła finansowania, przede wszystkim od sponsorów. Bez nich nie tylko największe marki na świecie, ale również mniejsze kluby nie miałyby szans na przetrwanie i jakikolwiek sukces Sponsoring jest jednak na tyle korzystną formą współpracy, że przynosi korzyści obu stronom – nie tylko wspieranym drużynom i rozgrywkom, ale również sponsorowi, dla którego finansowanie sportu to realna inwestycja dająca wymierne zyski. Okazuje się ona szczególnie atrakcyjna dla firm bukmacherskich, które właśnie wśród kibiców poszukują swoich potencjalnych klientów. Nietrudno przecież dojść do wniosku, że osoby interesujące się sportem często również obstawiają wyniki meczów, dlatego bukmacherom bardzo zależy na dotarciu do nich. Poprzez sponsorowanie sportu bukmacherzy mogą wypromować swoją markę w gronie milionów kibiców. Najważniejsze mecze w najwyższych klasach rozgrywkowych najpopularniejszych dyscyplin, jak piłka nożna, żużel czy siatkówka, przyciągają dziesiątki, setki tysięcy fanów, a w pośredni sposób, np. poprzez transmisje telewizyjne czy wzmianki w programach informacyjnych, mogą trafić nawet do milionów odbiorców. Nic dziwnego, że bukmacherzy często wybierają tę formę promocji. Przykłady udanej współpracy sponsorskiej Przykładów na udaną współpracę pomiędzy bukmacherami a drużynami sportowymi, organizatorami rozgrywek sportowych czy nawet związkami reprezentującymi poszczególne dyscypliny jest bardzo dużo zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Na naszym krajowym podwórku od lat na polu sponsoringu działa np. firma STS, która jest rozpoznawalna m.in. jako sponsor męskiej reprezentacji Polski w piłce nożnej. Bukmacher ten wspiera ponadto wiele drużyn, głównie z piłkarskiej Ekstraklasy, jak Korona Kielce, Lech Poznań, Górnik Zabrze czy Cracovia Kraków. Firma została również głównym sponsorem Jagiellonii Białystok – więcej na ten temat możemy przeczytać na Ekstraklasa.tv.,/p> Kolejnym przykładem może być Totolotek, który znany jest jako sponsor piłkarskiego Pucharu Polski. Oprócz tego współpracuje z Lechią Gdańsk i koszykarską sekcją Legii Warszawa. Z kolei firma Fortuna słynie z tego, że jej logo widnieje na koszulkach piłkarzy Legii Warszawa. Ponadto Fortuna wykłada pieniądze na rozgrywki I ligi piłkarskiej (firma została sponsorem tytularnym 1 Ligi) oraz wspiera indywidualnie liczne drużyny, jak np. GKS Katowice, TS Podbeskidzie, Zagłębie Sosnowiec, Stal Mielec czy Miedź Legnica. Również stosunkowo młoda marka na rynku – LV Bet – dała się poznać z hojnej pomocy finansowej dla polskiego sportu, sponsorując m.in. Piasta Gliwice, Wisłę Płock, Arkę Gdynia, Wisłę Kraków czy Widzew Łódź. Inny popularny w Polsce bukmacher – Milenium – obecnie sponsoruje Zagłębie Lubin, jednak w przeszłości był także sponsorem koszykarskiej ekstraklasy mężczyzn. Na większą skalę działa firma Forbet, wspierając żużlowe drużyny Włókniarza Częstochowa, Wybrzeża Gdańsk i Stali Rzeszów oraz piłkarskie sekcje Śląska Wrocław, GKS-u Tychy, Stomilu Olsztyn, Odry Opole, Radomiaka Radom, ŁKS-u Łódź, Motoru Lublin, KSZO Ostrowiec Świętokrzyski i Sokołu Ostróda. Jak widać, sponsorowanie polskiego sportu to działalność zakrojona na bardzo szeroką skalę wśród legalnych bukmacherów. Jest oczywiste, że gdyby nie przynosiła im profitów, nie korzystaliby z niej w tak dużym stopniu. Co najważniejsze, sponsoring zapewnia zyski też drużynom i organizatorom rozgrywek. Wszystko to potwierdza, że sponsoring sportu to rodzaj współpracy, z której obie strony powinny być w równym stopniu zadowolone. Sponsoring? Tylko dla legalnych bukmacherów! Możliwość angażowania się w sponsorowanie sportu zarezerwowana jest wyłącznie dla legalnych bukmacherów, których lista dostępna jest na WygranaOnline.com. Oczywiście wszystkie wspomniane powyżej firmy bukmacherskie są w Polsce legalne, a więc mogą zgodnie z prawem sponsorować polski sport. Numery polskich zezwoleń, które zostały wydane tym firmom to odpowiednio: „Star - Typ Sport Zakłady Wzajemne Sp. z o.o.” - SC/12/7251/11-6/KLE/2011/5540/12, „TOTOLOTEK S.A.” - AG/9/7251/8/LBU/2012/2013/RD61485, „FORTUNA online zakłady bukmacherskie Sp. z o.o.” - SC/12/7251/10/WKC/11-12/5565, „LV BET Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o.” - PS4.6831.9.2016.EQK, „Milenium Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o.” - SC/12/7251/17-7/ARP/BMB/2011/BMI9-10599, „forBET Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o.” - PS4.6831.10.2016.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =