Różnice między pozycjonowaniem a reklamami sponsorowanymi. Co wybrać?

Image

SEO i AdWords (obecnie Ads) są frazami odmienianymi przez wszystkie przypadki, zarówno w firmach znajdujących się już jakiś czas na rynku, jak i w zupełnie nowych przedsiębiorstwach. To nic dziwnego: w końcu każde z nich chce szybko znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i tym sposobem przyciągnąć do siebie jak największą liczbę klientów. Czy jednak dla Twojej firmy lepsze będzie pozycjonowanie organiczne, czy płatne reklamy PPC?

Co wyróżnia się w Google, czyli umiejscowienie linków

Na pewno nie raz widziałeś na kilku pierwszych miejscach w wyszukiwarce wyniki oddzielone od innych, posiadające adnotację „reklama”. Dlaczego są tak wysoko? Ich sekret tkwi w wykupieniu tego miejsca przez reklamodawcę. Kampania PPC (pay per click) polega na opłacaniu kliknięć w linki sponsorowane. Odnośniki pochodzące z pozycjonowania organicznego wyświetlają się między płatnymi reklamami i nie są dodatkowo oznaczone. Na każdej stronie jest ich maksymalnie 10. Oprócz linków tekstowych w wynikach wyszukiwania mogą pojawić się mapy, obrazy oraz filmy.

Jak długo będę czekać? Czas, w którym uzyskasz wyniki

Efekty reklamy AdWords (Ads) widoczne są niemal od razu. Doskonale sprawdzają się więc w przypadku biznesów sezonowych, kiedy nie ma dużo czasu na przyciągnięcie do siebie klienta. Zwykle dwie doby wystarczą, by uruchomić płatną kampanię. Natomiast pozycjonowanie stron internetowych, organiczne to proces długofalowy. Budowa sieci linków, ulepszanie kodu i zawartości strony, indeksowanie w wyszukiwarce – to wszystko trwa tygodniami, a nawet miesiącami, lecz ma niezaprzeczalne zalety. Dzięki takim działaniom Twoja strona firmowa będzie widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania nie przez krótki czas, jak w przypadku płatnej reklamy, ale zagości tam na dłużej. Dobrym ruchem jest poproszenie o pomoc w pozycjonowaniu ekspertów, takich jak Inseo. Wykwalifikowani specjaliści będą wiedzieć, co zrobić, żeby Twoja witryna pozostała na pierwszych stronach w Google.

Ile to kosztuje i kiedy trzeba zapłacić za podjęte działania?

Jak już wspomnieliśmy, kampania AdWords jest opłacana tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w link prowadzący do strony. Jeśli zdecydujesz się na tę formę promocji, konieczne będzie wpłacenie z góry określonej kwoty, z której później zostaną pobrane środki za pojedyncze wejście w witrynę. Z kolei fundusze na pozycjonowanie organiczne pozyskiwane są z opłaty abonamentowej i obejmują różnorodne działania, jak pozyskiwanie linków, budowanie treści strony, publikacja artykułów sponsorowanych czy dbanie o aspekty techniczne.

Na którą reklamę w Google się zdecydować? Eksperci zalecają ich połączenie, nawet w przypadku branż działających sezonowo. Współpraca długotrwałego pozycjonowania, gwarantującego wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, z płatną reklamą, którą można wykupić w razie potrzeby, zapewnia nieustanną widoczność.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =