Pozycjonowanie stron to najlepsza metoda promocji w sieci. Jak szybko przynosi efekty?

Image

Czasu nie da się kupić za żadne pieniądze. Mimo tego niektórzy przedsiębiorcy oczekują, że działania marketingowe zaczną przynosić profity zaraz po starcie kampanii. Bardzo dobrym przykładem może być tutaj pozycjonowanie stron internetowych – powszechnie uważane za najbardziej opłacalny sposób kreowania marki i pozyskiwania kolejnych klientów. Jak to możliwe, skoro oczekiwane rezultaty przychodzą zwykle po upływie kilku, kilkunastu miesięcy? Odpowiedzi na to pytanie udzielę eksperci z polskiej agencji ESEO.

Miejsce firmy w rankingach Google przekłada się na jej odbiór wśród konsumentów

Bogactwo zasobów internetu sprawia, że współcześni odbiorcy rzadko kiedy podejmują jakiekolwiek decyzje bez sprawdzenia kilku rzeczy w sieci. Wybory dotyczące wszelkiego rodzaju produktów czy usług nie stanowią tutaj żadnego wyjątku. A że przedsiębiorcy mają o co walczyć, pokazują statystyki: według przedstawicieli ESEO pierwsze miejsce w Google zapewnia ponad 30% udziałów w całym ruchu z wyszukiwarki. Łączny udział witryn z TOP 5 oscyluje już wokół 95%. To ewidentnie pokazuje, że pozycjonowanie stron internetowych dla biznesu powinno mieć na uwadze przede wszystkim realizację długofalowych celów. W końcu perspektywa zwiększenia przychodów nawet o 70% to zbyt wysoka stawka, aby całkowicie zamykać sobie możliwość skorzystania z takiej szansy przez pośpiech i błędy. A tak zwykle kończą się działania nastawione na jak najszybsze efekty.

W procesie pozycjonowania stron internetowych nie ma bezpiecznej drogi na skróty

Google wprowadza coraz to nowe standardy jakości, według których porównuje i klasyfikuje poszczególne witryny. Ogólnym wyznacznikiem ma być enigmatyczna „przydatność strony internetowej dla użytkownika oraz zgodność zawartości z zapytaniem”. Szczegółowe czynniki rankingujące obejmują między innymi:

• jakość contentu (unikalność, czytelną strukturę),

• szybkość ładowania serwisu

• sposób wyświetlania na urządzeniach mobilnych

• liczbę linków prowadzących do domeny z renomowanych, zewnętrznych stron Zwłaszcza ostatni z wymienionych punktów zasługuje na uwagę. Nagły wzrost liczby odnośników, choćby dodanych na zagranicznych forach przez specjalne narzędzie, będzie uznany przez algorytmy za nienaturalny. W takiej sytuacji należy spodziewać się filtra obniżającego miejsce w wynikach wyszukiwania – czyli zmarnowania wcześniejszych wysiłków włożonych w pozycjonowanie firmowej strony internetowej. Czasami lepiej być cierpliwym i konsekwentnie realizować strategię nakreśloną przez zespół fachowców, a na efekty w postaci wzrostu sprzedaży zaczekać kilka miesięcy. Bilans zysków i strat wyjdzie na duży plus.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =