Jak reklamować i wypromować własną restaurację, bistro czy bar?
Restauracja to nie tylko smaczne dania i dobra lokalizacja. Nawet najlepszy punkt na kulinarnej mapie miasta nie odniesie sukcesu, jeśli nie otworzy się na promocję i obecność w internecie. Aby skutecznie przeprowadzić te działania trzeba zaplanować kompleksową strategię, obserwować efekty i stale je doskonalić oraz optymalizować.
Strona WWW - Twoja wizytówka
Jeśli chcemy sprawnie przeprowadzić marketing restauracji, powinniśmy rozpocząć od stworzenia strony internetowej, w której powiemy coś więcej na temat prowadzonej działalności. Strona ta powinna zawierać szereg informacji na temat naszego menu, lokalizacji, wydarzeń, ewentualnych promocji i profilu działalności. Na stronie powinny się też znajdować odnośniki do galerii, opcji zmiany języków, mapy dojazdu, czy link przekierowujący do strony w mediach społecznościowych. Obowiązkowo musimy też podać nasze dane kontaktowe.
Obecność w sieci czyli jak i gdzie się reklamować?
Samo stworzenie strony internetowej to znacznie za mało. Strona przecież musi być jeszcze gdzieś widoczna. Z pewnością przydatna w tym zakresie będzie wizytówka Google Moja Firma, pozwalająca na pokazanie swojej lokalizacji na mapie miasta. Oprócz tego mamy wiele innych możliwości, m.in.:
• obecność na portalach z rezerwacjami jedzenia oraz na portalach społecznościowych,• reklamy w Google ADS, czy Facebook ADS,
• promocje blogerskie,
• pozycjonowanie strony,
• artykuły sponsorowane, w prasie lokalnej i branżowej,
• akcje PR i eventy.
Pozycjonowanie strony - bądź widoczny w Google
Jak wypromować restaurację? Przede wszystkim należy postawić na skuteczne pozycjonowanie założonej strony internetowej. Pozycjonowanie witryny polega optymalizacji serwisu oraz pozyskiwaniu wartościowego linkowania, które podbije naszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to swoista sztuka, która opiera się na wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych w planowaniu i realizacji strategii SEO. Niestety niezbędna jest do tego szeroka wiedza i doświadczenie, a także zaplecze. Często najlepszym rozwiązaniem w zakresie pozycjonowania strony jest wybór sprawdzonej agencji marketingowej, takiej jak Keep Going Group.
Google Ads - efekt natychmiastowy
Dzięki kampaniom Google Ads możliwe jest dotarcie do tysięcy nowych użytkowników i użytkowniczek. Wyjątkowość kampanii w Google polega na tym, że z wyszukiwarki korzysta aż 93 procent Polaków. Dzięki kampanii można szukać nowych klientów lokalnie (co w przypadku restauracji jest szczególnie uzasadnione), a reklama wyświetlana będzie zaraz po jej ustawieniu i zatwierdzeniu. Dobrze skonfigurowana reklama będzie dawała możliwość śledzenia konwersji, takich jak np. połączenia telefoniczne czy dokonanie rezerwacji. Na tej podstawie agencja marketingowa optymalizuje reklamy, zmniejszając ich koszt i poprawiając efektywność.
Dowóz jedzenia - udogodnienie, na które warto postawić
Jak wypromować restaurację? Warto postawić na dowóz jedzenia, realizowany za pomocą specjalistycznych portali internetowych. Rzecz jasna nie chodzi tu wyłącznie o obsługę cateringu, lecz przede wszystkim o zaznaczenie swojej obecności na platformach, z poziomu których można zamówić jedzenie do domu. Takie rozwiązanie może mieć szczególne znaczenie w czasach pandemii COVID-19, kiedy wielu klientów wciąż unika miejsc publicznych, lokali i restauracji. Portali do rezerwacji jest sporo, a o ich skuteczności świadczy fakt, że w 2019 roku skorzystało z nich ponad 20 milionów Polaków.
Promocja lokalna i globalna
Chcąc odnieść sukces w prowadzeniu własnej restauracji, należy ją skutecznie wypromować w mediach lokalnych. Tu jak zawsze sprawdzą się lokalne gazety i radio, choć media te nie cieszą się już aż taką popularnością jak kiedyś.
Jak reklamować i wypromować własną restaurację, bistro czy bar? – Podsumowanie
Skuteczność powyższych działań jest zależna od dwóch czynników: budżetu i kompleksowego wsparcia specjalistów. Ten ostatni czynnik jest realizowany chociażby poprzez wynajęcie agencji marketingowej, która pomoże nam w realizacji wszystkich powyższych kroków. W planie działań uwzględnijmy wszelkie niezbędne kanały, zadbajmy o ich widoczność, a następnie o optymalizację!
Źródło: https://keep-going.pl/agencja-marketingowa/.
Komentarze