Reklama w czasach pandemii

Image

Nadejście epidemii COVID-19 spowodowało niespotykaną od wielu lat zapaść gospodarczą. W takim momencie należy reagować bardzo szybko i zdecydowanie by dostosować się do tych dziwnych czasów. Większość średnich i małych firm zaczyna mocno ciąć środki na reklamę i jest to zabieg, który ma ograniczyć koszty funkcjonowania, a może nawet pomóc przetrwać niektórym firmom. Jednak rezygnowanie z jakichkolwiek działań marketingowych może okazać się przysłowiowym „gwoździem do trumny” firm, które zdecydują się na taki krok. Pamiętajmy, że rzadko kiedy reklama przynosi natychmiastowe efekty. W zdecydowanej większości przypadków działania marketingowe spełnią swoją funkcję, jeśli są prowadzone przez odpowiednio długi czas, który sprawi, że nasza marka stanie się rozpoznawalna przez potencjalnych klientów.

Czas pandemii może okazać się dla wielu ogromną okazją, by w umiejętny sposób pokazać się szerszemu gronu odbiorców. Trzeba tylko świadomie dopasować swoje działania do zmieniających się trendów konsumentów. Niestandardowe czasy wymagają niestandardowych rozwiązań, dlatego w momencie, gdy coraz mniej ludzi spaceruje po ulicach naszych miast, ładna witryna sklepowa, czy kolorowy plakat mogą okazać się niewystarczającymi zabiegami, byśmy zostali zauważeni. W dobie szybkiego rozwoju Internetu to właśnie tam skupiają się coraz częściej działania konsumentów. W siłę rosną sklepy internetowe, a reklama w portalach informacyjnych czy społecznościowych ma coraz większą siłę przebicia. Na ich korzyść przemawia możliwość zasięgnięcia informacji czy dokonania zakupów w sposób niewymagający wychodzenia z domu, a co za tym idzie, zmniejszenie ryzyka kontaktu z chorobami.

Wyniki ankiet Effie Awards na temat zachowań konsumentów bardzo trafnie ukazują, że wiosenny lockdown przyspieszył trend konsumentów, czyli wzrost zakupów w Internecie. Bardzo duży odsetek osób, które skorzystały z zakupów online w okresie wiosennym, pozostała przy tej formie również w okresie letnim. Te tendencje wykorzystują duże firmy, które są w pełni świadome działań marketingowych i tego, jak dużo mogą dzięki nim zyskać. Wiele z nich wręcz zwiększa wydatki na reklamę w mediach internetowych, wykorzystując brak zdecydowania konkurencji. Klienci coraz mocniej przywiązują się do znanych im marek, zwracając większą wagę na to, co i od kogo kupują. Dlatego należy pamiętać, że konsument, który zapamięta naszą firmę z reklamy, która poparta zostanie jakością produktu, zostanie przy nas również wtedy, gdy pandemia odejdzie w zapomnienie. Jeśli więc nie chcemy zostać z tyłu za konkurencją lub co gorsza zostać zapomniani przez klientów, nie rezygnujmy z działań marketingowych, tylko w odpowiedni sposób dostosujmy je do naszych celów i możliwości.

Autor : Tomasz Szymczakiewicz

Komentarze

Możliwość komentowania tego artykułu została wyłączona