Pokolenie X w działaniach marketingowych - komunikuj się, mając świadomość, jak żyje pokolenie X

Image

Trafne określenie grup docelowych to podstawa w tworzeniu komunikacji marki oraz wszelkich kampanii marketingowych. W ostatnich latach coraz większe znaczenie zdobywa tworzenie komunikacji z pokoleniem X. Jest to bardzo duża grupa konsumentów, którzy przez długi czas byli pomijani we wszelkich badaniach i reklamach. Co trzeba wiedzieć o polskim pokoleniu X?

1. Kim jest przedstawiciel pokolenia X?

2. Co jest ważne dla pokolenia X?

3. Jak komunikować się skuteczniej, czyli słów kilka o strategii

Strategia marketingu pozwala osiągnąć określony cel w sposób znacznie efektywniejszy i generujący mniejsze koszty. Jeżeli agencja marketingowa przygotuje zestaw przemyślanych działań, jej klient z pewnością powiększy swoje zyski oraz uzyska stałe grono zadowolonych klientów. Od pewnego czasu w planowaniu strategii marketingowej mówi się o pokoleniu X. Przez długi czas było ono pomijane przez specjalistów od sprzedaży, jednak dziś to właśnie pokolenie X jest celem wielu nowych kampanii. Dowiedz się więcej o przedstawicielach Iksów w Polsce.

Kim jest przedstawiciel pokolenia X?

Marketingowcy przez lata traktowali pokolenie X jako jedną wielką niewiadomą. Pomijano je w badaniach, uznawano, że tworzenie kampanii dla tej grupy jest mało opłacalne i sądzono, że pokolenie X jest pewnikiem w kontekście grupy docelowej. Przyczyn takiego stanu rzeczy upatruje się w trudności definiowania cech pokolenia X.

Opisując pokolenie X na stronie Harbingers.io, trudno posłużyć się jedynie prostym schematem. Generacja X nie należy do baby boomers ani do millenialsów. Należą do niej osoby, które urodziły się pomiędzy rokiem 1965 a 1985. Cechą wspólną dla całego pokolenia z tego okresu jest przywiązanie do tradycyjnych mediów oraz łatwe przyzwyczajanie się do korzystania z nowych technologii. Co ciekawe, większość przedstawicieli generacji X wyróżnia się sporą nonszalancją.

Co jest ważne dla pokolenia X?

Aby lepiej zrozumieć sposób, w jaki powinno się komunikować z pokoleniem X, powinno się poznać sposób myślenia tej grupy. Całą generację ukształtował poprzedni ustrój. Polskie pokolenie X wychowywało się i przeżywało młodość w czasie, który cechowała niepewność jutra. Strajki, obalenie komunizmu, wybuch w Czarnobylu, a także wiele innych wydarzeń sprawiły, że ta grupa silnie dzieli społeczeństwo ze względu na status majątku. Według większości przedstawicieli pokolenia X status rodziny zależy od statusu jej posiadania. Im więcej rzeczy ma rodzina, tym większa jest jej wartość.

Pokolenie X jest tradycyjne, dlatego ważną rolę gra dla niego trwałość, która dotyczy również kupowanych produktów. Dla większości osób należących do tej generacji istotna jest ponadczasowość, możliwość przekazywania rzeczy z pokolenia na pokolenie oraz wysoka jakość.

Jak komunikować się skuteczniej, czyli słów kilka o strategii

Ze względu na to, że w czasach młodości Iksów reklama w Polsce zaczynała się rozwijać, trudniej jest im odróżnić realny przekaz od mało uczciwych chwytów marketingowych. Wszystko to sprawia, że pokolenie X jest znacznie podatniejsze na reklamę niż generacja millenialsów. Jednocześnie powinno się pamiętać, że ta generacja unika rzeczy nietrwałych, niesolidnych i służących do jednorazowego użytku. Z tego powodu w działaniach marketingowych powinno się uwzględniać sporo nawiązań do generacją X będzie znacznie skuteczniejsza.

Więcej o komunikowaniu się z przedstawicielami pokolenia X dowiesz się od specjalistów. Takich zatrudnia między innymi Agencja Interaktywna Harbingers.io - warto nawiązać z nią kontakt.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =