Czy praca w spedycji międzynarodowej się opłaca?

Image

Odpowiedź na pytanie "Czy praca w spedycji międzynarodowej się opłaca?", to dość wieloznaczna odpowiedź, bo warunki ekonomiczne się nieustannie zmieniają. Mowa tu dokładnie o tym, że trasa, która jakieś kilka lat temu przynosiła znaczne zyski obecnie, jeśli chodzi o opłacalność, jest tylko jedną z wielu. Tak się dzieje ze względu na to, że firmy upadają, a popyt na dane towary znacząco spada.

Czy kierowca z biedniejszego kraju na zachodzie zarobi więcej?

Pewne jest to, że w krajach Europy Zachodniej kierowcy sporych aut dostawczych pracują za wyższą stawkę, ale wiele firm działających w Europie Zachodniej traktuje kierowcę ze wschodu jako tego, któremu można dawać mniej. Rzecz jasna prawo staje po stronie takich kierowców, ale nie zmienia to tego, że są oni gorzej opłacani od kierowcy z Francji lub z Niemiec.

Nie w każdych czasach takie podejście jest normą, ale powszechnie kierowcę ze wschodu uznaje się za tego bardziej zdeterminowanego.

Kiedyś mówiło się nawet o tym, że Polak lub Ukrainiec są lepszymi kierowcami, jeśli chodzi o kursy z Berlina do Moskwy, bo lepiej znają realia na takich trasach międzynarodowych i są mniej wymagającymi, jeśli chodzi o wynagrodzenie od typowego Niemca. Realia te może zmienić choćby kryzys ekonomiczny, czyli te gorsze czasy, które nastają co jakieś kilkanaście lat.

Czy spedycja zawsze będzie przynosić zyski?

Transport międzynarodowy, który realizują statki, długie pociągi i spore samochody dostawcze zawsze będzie potrzebnym, bo ludzie chcą otrzymywać towary, które zamówili. Dlatego też zmieniać będzie się jedynie to obłożenie tras, bo firmy upadają ze względu na spadek popytu. Dlatego charakter transportu międzynarodowego się zmienia i to niemal nieustannie.

Wystarczy, że upadnie kilka większych firm wysyłających towary choćby do Kijowa, a konkretne firma zajmująca się transportem musi szukać nowego zleceniodawcy.

W skali globalnej tego typu upadłości i zmiany to nic nowego, ale w skali lokalnej to w pewnym stopniu katastrofa, choć miejsce firmy, która upadła zajmie najprawdopodobniej inna, która będzie oferować ten sam typ towaru taniej i co najważniejsze potrzebna będzie firma transportowa, po to, by dostarczyć ten nowy towar do odbiorców.

Czy cena usługi ma kluczowe znaczenie?

W transporcie międzynarodowym liczy się koszt przewiezienia każdej tony towaru na dystansie stu kilometrów. Z roku na rok nieznacznie koszt ten rośnie, bo ceny paliw też rosną, tylko ze względu na to, że paliwa uzyskuje się z ropy naftowej, a ta z roku na rok jest droższą. Tylko ze względu na to, że koszty wydobycia też rosną. Rzecz jasna na ten koszt usługi ma wpływ także wiele innych czynników, czyli te opłaty za drogi w wielu krajach.

W Unii Europejskiej te opłaty za korzystanie z dróg, takich jak autostrady są unormowane, ale korzystanie z nich i tak kosztuje. Dlatego firmy zajmujące się transportem międzynarodowym zachęcają kierowców do korzystania z tras alternatywnych, po to, by zaoszczędzić, bo klienci oczekują niskiej ceny usługi, choć niska cena i szybki termin realizacji to cele, które nie w każdym przypadku da się ze sobą połączyć.

Więcej informacji znajdziesz na https://pks-sa.com/oferta/spedycja-miedzynarodowa.html

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =