Co jest istotne w projektowaniu User Experience?

Materiał zewnętrzny Image

U podstaw User Experience leży przede wszystkim poznanie wymagań, potrzeb i ograniczeń potencjalnego użytkownika. W User Experience satysfakcja użytkownika znajduje się na pierwszym miejscu.Realizując UX koniecznie trzeba poznać grupę docelowych użytkowników. Służą temu bardzo różne sposoby. Do tych wykorzystywanych najczęściej zalicza się wywiady i obserwacje. Wielu ważnych informacji dostarczają także testy produktu czy usługi. Zarządzanie produktem to między innymi badanie użyteczności. Można je przeprowadzić na różnych etapach. Zarządzanie produktem polega bowiem na ciągłej analizie i zbieraniu informacji. Dzięki temu dany produkt może być udoskonalany tak, aby stawał się coraz bardziej użyteczny. Projektowanie, które jest zgodne z UX to przede wszystkim dbanie o jakość produktu. Dzięki temu ma on ogromną szansę na to, że zostanie polubiony przez użytkowników. Specjalista UX nie pracuje w oderwaniu od biznesu, ale ściśle z nim współpracuje. Dzięki temu ma duży wpływ na zarządzanie produktem.

Jakie cechy powinien posiadać dobry specjalista UX?

Przede wszystkim powinien on być niedostrzegalny dla użytkownika. Przejrzyste menu, łatwa nawigacja, szybkie ładowanie strony, prawidłowo sformatowane i wartościowe dla użytkownika teksty to cechy, którymi charakteryzuje się dobry UX. Zadaniem specjalistów User Experience jest takie przygotowanie strony www lub aplikacji, aby generowały przyjemne doświadczenia. Projektowanie zorientowane na użytkownika składa się z kilku etapów. Pierwszy to zebranie informacji o potencjalnych użytkownikach i ich celach. W zebraniu informacji o użytkownikach wykorzystywane są kwestionariusze i ankiety. Odbywane są także spotkania z użytkownikami. Kolejny etap to analiza uzyskanych informacji. Na ich podstawie tworzone są sylwetki potencjalnych użytkowników (określa się je mianem person) i scenariusze związane z użytkowaniem strony, aplikacji bądź fizycznego produktu. Następny etap to już projektowanie produktu oraz przeprowadzanie testów z udziałem użytkowników. Testy dostarczają cennych informacji o tym czy produkt spełnia ich oczekiwania i potrzeby.

Projektowanie zorientowane na użytkownika pozwala na stworzenie produkty, który idealnie odpowiada na oczekiwania i potrzeby potencjalnych użytkowników. Celem tego projektowania jest troska o to, aby produkt ten w korzystających z niego osobach wzbudzał tylko pozytywne emocje. Projektowanie zorientowane na użytkownika pomaga pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż.

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z https://ux-pm.pl/

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =