Jak dbać o felgi i opony – kilka przydatnych wskazówek

Materiał zewnętrzny Image

O samochód trzeba dbać - to oczywiste. Korzystając z myjni, zabezpieczamy lakier przed uszkodzeniem. Odkurzając i czyszcząc wnętrze konserwujemy tapicerkę. A co z kołami? Czy koła i felgi nie wymagają naszej uwagi?

Sezonowe zmiany

Jesienią i wczesną wiosną kierowcy tłumnie odwiedzają wulkanizacje. Wymiana opon jest czynnością, na którą decyduje się większość z nas. Nie wszyscy pamiętają jednak o środkach do pielęgnacji opon. Warto ich użyć właśnie przy okazji wymiany opon, bądź całych kół. Środki, o których mowa nadają gumie naturalny wygląd, a z uwagi na hydrofobowość odpychają brud, dzięki czemu opona zostaje czysta na dłużej.

Jak to zrobić?

Środki do pielęgnacji opon występują zwykle w postaci atomizera (spryskiwacza) oraz jako spray. Po spryskaniu opony pamiętajmy, by ją przetrzeć. Jeśli zależy nam na większym błysku, warto zostawić środek na kilka chwil. Jeśli nie – działamy od razu. Do wycierania najlepiej sprawdzi się ściereczka z mikrofibry.

Na jak długo zostaje efekt?

Stosowanie preparatów nabłyszczających do opon przynosi efekt długotrwały. Wiele zależy oczywiście od panujących akurat warunków atmosferycznych, ale nawet przy złej pogodzie powinniśmy liczyć na tygodniową ochronę. W porze suchej skutki pielęgnacji widoczne są nawet cztery razy dłużej. Dobrze zatem pamiętać o zastosowaniu kosmetyku gdy zbliża się wymiana opon. Wskazówka: środki do pielęgnacji i nabłyszczania opon przeznaczone są do kontaktu z gumą. To oznacza, że z powodzeniem możemy używać ich także do konserwacji umytych wcześniej wykładzin samochodowych.

Uwaga! Pamiętajmy, by żadnego ze środków nabłyszczających nie nanosić na bieżnik! Właściwości specyfiku spowodują gorszą przyczepność, która może skończyć się nieszczęściem.

A co z felgami?

Co zrobić, by całe koła odzyskały dany blask? Profesjonalna renowacja felg bywa kosztowna, ale nie zawsze jest jedyną możliwą drogą. Spora część wspomnianych wyżej środków do opon sprawdza się także w kontakcie z felgą. A jeśli chcemy lepszego efektu? Na rynku dostępne są preparaty w sprayu do usuwania powłok lakierniczych. Puszka wystarczy na wszystkie koła. Po spryskaniu odczekajmy ok. 10 minut. Złuszczoną farbę można usunąć wodą pod ciśnieniem, bądź zmywaczem do tarcz hamulcowych. W trudno dostępnych zakamarkach sprawdzi się papier ścierny. Na tak przygotowany (i odtłuszczony) metal kładziemy podkład. Po 5 minutach nakładamy bazę (jedna warstwa wystarczy), lakier bezbarwny (najlepiej trzy warstwy) i felga jak nowa!

Pamiętaj, że...

...aby renowacja felg była udana, nie warto stosować marketowych farb w sprayu. Z pomocą przychodzą mieszalnie lakierów, gdzie dobierzemy profesjonalny podkład, bazę i lakier bezbarwny. Mieszalnie umożliwiają nabijanie w spray, dzięki czemu późniejsze użycie będzie bardzo proste. Jeśli renowacji wymagają wszystkie felgi, wówczas warto zamówić dwie puszki lakieru bezbarwnego, jedną bazy i jedną podkładu. Tak przeprowadzona renowacja felg będzie kosztować niecałe 200 zł. To ponad połowę mniej, niż w warsztacie!

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =