Pokazali, jak zrobić wirtualny escape room

Image
Wirtualny escape room przygotowany przez pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Stalowej Woli zaprezentowany został w branżowym piśmie „Biblioteka Publiczna”. Działania stalowowolskich bibliotekarzy mogą stać się inspiracją dla ich koleżanek i kolegów w innych bibliotekach w Polsce. Pracownicy MBP opisali jak stworzyli escape room „Szlakiem królewskich podróży, czyli tajemnice zamków naszych okolic”.

Pandemia, wpłynęła na każdą sferę działalności człowieka, siłą rzeczy spowodowała również zmiany w funkcjonowaniu bibliotek. Przeniesienie działalności kulturalno-oświatowej do Internetu musiało się odbyć praktycznie z dnia na dzień.

Bibliotekarze stalowowolskiej książnicy już z początkiem obostrzeń podjęli wyzwanie zainteresowania czytelników zajęciami online. Jedną z propozycji stał się wirtualny escape room „Szlakiem królewskich podróży, czyli tajemnice zamków naszych okolic”.

– Przygotowywaliśmy go z założeniem, że będzie to tak naprawdę zabawa dla wszystkich, głównie dla młodzieży i rodziców z dziećmi. Przełożyło się to na poziom trudności zagadek i zawartych podpowiedzi. W oparciu głównie o nasz biblioteczny księgozbiór regionalny, uzupełniając informacje ze stron internetowych muzeów, fundacji czy stowarzyszeń skupiających miłośników małych ojczyzn, powstawała fabuła. Wymyślona historia uczestnika wirtualnej podróży, wraz z giermkiem Gniewkiem, stała się bazą do opracowania zagadek i łamigłówek. Wyprawa do poszczególnych miejsc miała na celu pokazanie pokrótce ich historii, ale przede wszystkim ciekawostek historycznych, geograficznych, architektonicznych – opowiadają twórcy wirtualnej zabawy.

Escape room stał się doskonałą zabawą, a jednocześnie zachęcił czytelników do poszukiwania nowych wiadomości, sięgnięcia po książki czy szukania odpowiednich informacji w innych źródłach.

– Gotową grę poddaliśmy pod ocenę kilku osobom, które nie brały udziału w jej tworzeniu na żadnym etapie. To wskazało nam jakie elementy należy poprawić, co zmienić, ewentualnie usunąć bądź poszerzyć, dowiedzieliśmy się również ile czasu potrzebuje przeciętny uczestnik na ukończenie całości. Gotowy escape room został zamieszczony na stronie biblioteki i jej FB. Link do gry został zamieszczony również na stronie Urzędu Miasta i Muzeum Regionalnego. Do rozpowszechnienia włączyły się także media, za co im dziękujemy – dodają twórcy escape roomu.

Aby dodatkowo uatrakcyjnić swoją propozycję dla czytelników zorganizowano konkurs. Spośród osób, które rozwiązały zadania i poprawnie wypełniły formularz znajdujący się na końcu aplikacji, rozlosowane były 3 nagrody (gry planszowe i puzzle).

Aplikacja jest dostępna i można z niej korzystać cały czas, więc każdy ma możliwość sprawdzenia swoich umiejętności. A dostępna jest pod tym linkiem: https://tiny.pl/7f321

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =