Oferty pracy – co powinny zawierać?

Materiał zewnętrzny Image

Dobrze skonstruowane ogłoszenie o pracę to połowa sukcesu – pozwala wyeliminować nieodpowiednich kandydatów i zachęcić do aplikowania osoby o najlepszych kompetencjach. Jak stworzyć idealne ogłoszenie o zatrudnienie? Sprawdź, co powinno znaleźć się w ofercie pracy.

Opis firmy

Nie ma określonego wzoru ogłoszenia o pracę, którego powinni trzymać się wszyscy rekruterzy. W każdej ofercie powinny jednak znaleźć się pewne stałe elementy, które dostarczą niezbędnych informacji kandydatowi. Przede wszystkim więc w ogłoszeniu musi znaleźć się krótki opis przedsiębiorstwa, określający główne obszary działania firmy. Niektóre organizacje w swych ogłoszeniach o pracę nie umieszczają nawet nazwy firmy. To duży błąd, wskazujący na brak profesjonalizmu – kandydat ma przecież prawo wiedzieć, do jakiej firmy aplikuje.

Stanowisko i zakres obowiązków

W ofercie pracy umieszczonej w serwisie ogłoszeniowym, np. na Dryg.pl, musi znaleźć się nazwa stanowiska oraz zakres obowiązków przyszłego pracownika. Dokładne opisanie jego obowiązków może znacznie usprawnić proces rekrutacji. Kandydat dowie się, czym będzie zajmował się w pracy, a tym samym samodzielnie oceni, czy ma wystarczające kwalifikacje lub też, czy w ogóle chce podjąć daną pracę. To również korzystne rozwiązanie z punktu widzenia pracodawcy. W ten sposób rekruter nie będzie musiał przeprowadzać rozmów kwalifikacyjnych, które nie zbliżą go do znalezienia idealnego kandydata.

Wynagrodzenie pracownika

Każdy kandydat chciałby dowiedzieć się, ile będzie zarabiał w nowej firmie. Oferty, które nie zawierają takich informacji, są często ignorowane przez poszukujących pracy. Wiele osób zakłada, że skoro rekruter nie umieszcza, chociażby szacunkowych „widełek” wypłaty, to kwota ta jest bardzo niska. Jeśli jednak nie chcesz umieszczać w ogłoszeniu wiążących informacji z dokładną kwotą wynagrodzenia, wskaż przedział, w którym się ono mieści.

Charakterystyka kandydata do pracy

Ważną kwestią jest też opis idealnego kandydata na dane stanowisko. W tym punkcie precyzyjnie określ wymagania względem przyszłego zatrudnionego. Wskaż np. wymagane doświadczenie, kompetencje, ukończone kursy i znajomość języków obcych kandydata. W ten sposób zawęzisz grono ubiegających się o posadę do osób posiadających oczekiwane cechy i umiejętności. Najważniejsze zalety, które musi posiadać kandydat, umieść na początku, a w dalszej kolejności możesz wskazać cechy mniej istotne.

Benefity dla pracownika

Dla coraz większej liczby pracowników ważne jest nie tylko ich wynagrodzenie, ale również benefity pozapłacowe, jakie czekają na nich w nowym miejscu pracy. Dlatego koniecznie zaznacz w ofercie, że na przyszłego specjalistę czekają np. karta multisport, prywatne ubezpieczenie medyczne, darmowe owoce, dodatek do posiłków albo bony świąteczne. Wskazanie takich informacji jest też korzystne wizerunkowo, ponieważ pozwala stworzyć image pracodawcy, który dba o swój zespół.

Zakończenie ogłoszenia

Na zakończenie zaproś kandydatów do aplikowania i wskaż adres e-mail, na który mogą wysyłać dokumenty. Umieść też informację o ochronie danych osobowych i wspomnij o konieczności umieszczenia stosownej klauzuli w CV.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =