Usługi HR, które wspomagają w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Materiał zewnętrzny Image

Jak budować wizerunek firmy, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów? Co zrobić, aby ograniczyć rotację pracowników? Jak sprawdzić, czy dana osoba sprawdzi się na stanowisku lidera? To pytania, na które warto poszukać odpowiedzi, jeśli firma ma pozostać konkurencyjna! Usługi HR to nie tylko rekrutacja nowych pracowników i zarządzanie dokumentacją personalną. Specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi dbają także o właściwe dopasowanie kandydatów do profili stanowiskowych, motywację pracowników, a także employer branding. W jaki sposób działają? Sprawdź!

Usługi HR wspierające zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie

• Badania satysfakcji pracowników

Dlaczego warto pytać pracowników o to, co myślą o pracy w organizacji? Przyczyna jest bardzo prozaiczna. Osoby, które są zadowolone z warunków pracy, lepiej wykonują swoje obowiązki. Pracują szybciej i wydajniej, są także mniej narażone na wypalenie zawodowe. Regularne badania satysfakcji pracowników pozwalają lepiej poznać potrzeby zatrudnionych. W ankietach satysfakcji warto poruszyć takie obszary, jak przepływ informacji w firmie, work-life balance, sposób zarządzania, samoocena i rozwój osobisty. Warto zostawić miejsce na indywidualne komentarze pracowników. Aby wyniki były jak najbardziej wiarygodne, należy zapewnić pracownikom pełną anonimowość. Sama ankieta to jednak nie wszystko! Aby wpłynąć na poprawę kluczowych obszarów w firmie, konieczne jest wyciągnięcie właściwych wniosków i opracowanie rekomendacji dla kadry zarządzającej.

• Testy Assessment/Development Centre

Badanie kompetencji miękkich odgrywa kluczową rolę przy wyborze kandydatów na stanowiska menedżerskie. Sesje AC/DC pozwalają skutecznie zweryfikować umiejętności kandydatów, ponieważ bazują na zadaniach symulacyjnych odbywających się w środowisku biznesowym. Kandydaci podchodzą do zadań indywidualnych i grupowych. Są oceniani przez zespół doświadczonych specjalistów, zwanych asesorami. Choć testy AC i DC zajmują więcej czasu niż tradycyjna, dwuetapowa rekrutacja, pozwalają zminimalizować ryzyko wyboru nieodpowiedniego kandydata.

• Marketing rekrutacyjny

Rynek pracownika oznacza jeszcze większą konkurencję między firmami o najlepszych specjalistów. Dlatego każda firma powinna mieć swoją własną strategię marketingową opartą na EVP, czyli Employee Value Proposition – wartości, którą pracodawca może zaoferować swoim pracownikom. Agencje HR pomagają zdefiniować unikalne cechy firmy i w oparciu o nie zaplanować odpowiednie działania promocyjne w różnych kanałach (przede wszystkim w sieci).

• Outplacement

Coraz więcej firm oferuje swoim pracownikom programy aktywizacji zawodowej. Dotyczą one osób, które zakończyły współpracę z daną organizacją. Outplacement to metoda, która pozwala kontrolować proces odchodzenia pracowników z przedsiębiorstwa. Pozytywnie wpływa na nastroje wewnątrz organizacji i pozwala zminimalizować ryzyko utraty pracowników kluczowych dla organizacji.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =