Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym – 5 najważniejszych kroków

Materiał zewnętrzny Image

Z roku na rok sprzedaż online rośnie. Coraz więcej osób decyduje się na otworzenie własnego sklepu internetowego. Przedstawiamy kilka zasad, które mają wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych, a tym samym na zwiększenie sprzedaży. Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz przygodę z e-handlem, czy masz już za sobą pewne doświadczenia, warto je poznać.

Z roku na rok sprzedaż online rośnie. Coraz więcej osób decyduje się na otworzenie własnego sklepu internetowego. Przedstawiamy kilka zasad, które mają wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych, a tym samym na zwiększenie sprzedaży. Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz przygodę z e-handlem, czy masz już za sobą pewne doświadczenia, warto je poznać.


Pozycjonowanie stron, czyli SEO

SEO (ang. Serach Engine Optimization) – to proces mający za zadanie zoptymalizować stronę internetową pod kątem wyszukiwarek, głównie Google. Polega to na przygotowaniu strony internetowej w taki sposób, aby zawierała jak najwięcej słów kluczowych stosowanych przez klientów z danej branży. Prościej ujmując, SEO ma sprawić, aby klient wpisujący słowo lub frazę w wyszukiwarkę, trafił do Twojego sklepu.

Witryny znajdujące się najwyżej w wynikach wyszukiwania Google odwiedza najwięcej osób. Efektywne pozycjonowanie sklepów internetowych pod kątem SEO jest zatem jednym z kluczowych elementów wpływających na zwiększenie sprzedaży.


Czytelność i sprawność działania witryny

Każdy klient odwiedzający sklep internetowy powinien móc bez problemu wyszukać interesujący go produkt. Strona musi być przejrzysta i prosta w obsłudze. Dzisiejsi klienci są przyzwyczajeni do szybkiego wczytywania się stron, czy aplikacji. Jeśli te nie będą spełniać ich wymagań, zrezygnują z zakupów i przejdą do konkurencji. Na przestrzeni czasu może to oznaczać dużą stratę finansową.

Szybkość ładowania się strony zależy w dużej mierze od rodzaju oprogramowania sklepu internetowego. Poza tym, znaczącą rolę odgrywają aspekty takie jak wielkość i rozdzielczość grafik, ilość narzędzi i wtyczek wykorzystywanych na stronie.


Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne polega na umieszczeniu na podstronie odnośnika (w formie hiperłącza) do innej podstrony w tej samej witrynie. Ma to zasadnicze znaczenie w dwóch obszarach. Po pierwsze internal linking stworzone jest z myślą o użytkowniku strony, tak aby ułatwić mu poruszanie się po niej. Po drugie tworzy swoistą mapę witryny, po której będą się poruszać roboty Google, a tym samym przyspieszyć indeksowanie podstron. Warto pamiętać, że im więcej linków kierujących do podstrony, tym wyżej znajdzie się ona w hierarchii treści. Oznacza to bezpośredni wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Istnieje kilka miejsc na stronie, gdzie umieszczane są linki wewnętrzne. Oto niektóre z nich:

• menu główne

• menu boczne

• lnki umieszczane w artykule blogowym

• linki w stopce


Zakupy w aplikacji mobilnej

Warto zadbać, aby sklep internetowy posiadał swoją aplikację mobilną. Większość Polaków dokonuje zakupów on-line za pomocą smartfona. Aplikacja pozwala na wyświetlanie powiadomień push, umożliwiających stały kontakt z klientem za pomocą proponowania mu nowych ofert. Dobrze zaprojektowana aplikacja mobilna powinna być prosta i wygodna w obsłudze.

W przypadku małych sklepów internetowych, które nie posiadają wystarczającego budżetu, warto dostosować samą witrynę do urządzeń mobilnych poprzez RWD. Jest to tzw. strona responsywna, która dostosowuje widok witryny do wielkości ekranu smartfona, czy tabletu.


Różne opcje dostawy

Różnorodność form wysyłki ma duży wpływ na finalizowanie transakcji przez kupujących. Załóżmy, że klienta często nie ma w domu i nie chce korzystać z usług kuriera, a zamówić towar do paczkomatu. Udostępnianie kuriera jako jedynej możliwej opcji skutecznie zniechęci go do zakupów na stronie.

Warto rozważyć udostępnienie funkcji przesyłki pobraniowej. Owszem, potrafi to wygenerować dodatkowe koszty w przypadku nieodebrania paczki. Forma ta nie jest jednak zbyt często wybierana ze względu na wysoką cenę, a sam fakt jej zaoferowania sprawia, że firma jest bardziej wiarygodna w oczach konsumenta.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =