Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?
Coraz więcej firm rozpoczyna sprzedaż swoich produktów oraz usług w przestrzeni internetowej. Nic jednak dziwnego, skoro technologia cały czas idzie do przodu i społeczeństwo wręcz domaga się ułatwiania procesu zakupowego. Dzięki dobrze wypozycjonowanej stronie jesteśmy w stanie dotrzeć do dużej liczby klientów. Jak jednak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego, aby osiągnąć dobre wyniki? Podpowiadamy.
Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?
Zanim przejdziemy do kwestii pozycjonowania produktów lub usług, warto zastanowić się, jak już na samym starcie możemy wspomóc swój biznes w wyświetlaniu się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Przede wszystkim dużo zależy od nazwy sklepu. Intrygujące sformułowania mogą spodobać się klientom, jednak wszystko zmienia się, kiedy do działania wkracza wyszukiwarka. Warto zatem znaleźć taką nazwę, która będzie nam odpowiadała, lecz również będzie powiązana słownie z produktami czy usługami, które mamy w ofercie.
Kolejną kwestią, o którą musimy zadbać, jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Jeśli chodzi o sklep internetowy to powinno być ich naprawdę dużo, a - co istotne - dobrze jest umieszczać frazy typu long tail, czyli tak zwane długie ogony. Są to słowa kluczowe, które zawierają dużo szczegółów. Tak skonstruowane frazy pozwolą na dotarcie do konkretnego klienta, który prawdopodobnie będzie zdecydowany na zakup. Tacy użytkownicy gwarantują zatem wysoki współczynnik konwersji.
Czy analiza sklepu internetowego jest konieczna?
Jeżeli chcemy, aby nasze produkty bądź usługi trafiały do jak najszerszego grona odbiorców, analiza sklepu internetowego jest konieczna. Dobrze jest się w niej skupić na wartościach, jakie prezentuje nasza firma. Zwróćmy szczególną uwagę na takie frazy kluczowe, które dobrze oddadzą charakter biznesu i jasno będą przekazywać klientom, czym się zajmujemy i co możemy im zaoferować. Jeśli z kolei prowadzimy lokalny biznes, warto jest pomyśleć o pozycjonowaniu słów kluczowych w charakterze lokalnym.
Analiza sklepu internetowego powinna również przebiegać pod kątem nazw kategorii oraz produktów, które muszą być zrozumiałe dla każdego klienta, ale również dla wyszukiwarki. Zarówno kategorie, jak i produkty powinny być zgodne z rzeczywistymi markami czy pełnymi nazwami. Im bardziej szczegółowa będzie nazwa produktu, tym łatwiej będzie znaleźć go zdecydowanemu klientom.
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem opłacalnym, ponieważ nawet w pół roku jesteśmy w stanie osiągnąć duży ruch na stronie, dzięki któremu sprzedaż również się zwiększy.
Artykuł powstał przy współpracy z: https://widoczni.com/
Komentarze