Czy wiesz, dlaczego etykietujemy produkty?
Etykietowanie opakowań produktowych stanowi istotny element każdego procesu produkcyjnego. Chociaż sposób oznakowania opakowania nie wpływa na jakość samego wyrobu, etykieta ma ogromną wagę dla klienta – często właśnie dzięki niej może on poznać podstawowe informacje dotyczące danego wyrobu, a przy okazji podjąć decyzję dotyczącą finalnego zakupu danego produktu. Etykiety pełnią rolę nie tylko informacyjną; mają one ogromne znaczenie w kontekście marketingowym. Odpowiednio zaprojektowana, a przy tym atrakcyjna wizualnie etykieta stanowi istotny element prezentacji towaru. Oznacza to, że może ona wzbudzić zainteresowanie klienta, zachęcając go przy tym do lepszego zapoznania się z danym produktem.
Etykietowanie produktów spożywczych – charakterystyka
Etykietowanie oraz informacje zawierane na etykietach różnią się od siebie w zależności od tego, z jakim konkretnie rodzajem produktu mamy do czynienia. W przypadku produktów spożywczych, sposób ich oznaczania jest uregulowany prawnie. Podstawową rzeczą jest ich konkretne oznaczanie, bez wprowadzania potencjalnego klienta w błąd. Nazwy części wyrobów określone są w przepisach, dla innych używa się zwykle nazwy zwyczajowej; w przypadku gdy w nazwie zawarty jest jednocześnie konkretny składnik (np. ciasta z kawałkami orzechów), musi się on znaleźć również w informacji na temat składu produktu wraz z procentowym udziałem. Skład stanowi kolejny obowiązkowy element na etykiecie niemalże każdego produktu spożywczego. Wyjątkiem są tu świeże owoce i warzywa jakie znaleźć można w marketach. Etykietowanie opakowań produktów spożywczych powinno także uwzględniać informacje dotyczące wartości odżywczej konkretnego wyrobu: zawartość tłuszczu, soli, węglowodanów, witamin czy składników odżywczych powinny być przedstawione w formie tekstu lub tabeli (w zależności od typu opakowania). Zdarza się, że podczas etykietowania mogą wystąpić pewnego rodzaju błędy.
• Pierwszy błąd to nieprawidłowe informacje umieszczone na etykiecie produktu. Doskonałym przykładem tego rodzaju pomyłki jest jogurt, który oznakowany jest jako „jogurt truskawkowy” - tymczasem w informacjach o składnie nie ma ani jednej wzmianki o truskawkach.• Drugi błąd związany jest z przebiegiem usługi etykietowania. Rozumie się przez to przypadki, w których etykieta jest niewłaściwie zaaplikowana na opakowaniu – została umieszczona w złym miejscu bądź nie przylega ściśle do opakowania i istnieje ryzyko jego odklejenia.
Gdzie można zamówić etykiety samoprzylepne?
Istnieje wiele miejsc, gdzie można zamówić etykiety samoprzylepne. Współczesna technologia i prawdziwa moc jaką kryje internet daje nam możliwość złożenia zamówienia na etykiety samoprzylepne bez wychodzenia z domu. Taką formę usługi oferuje między innymi firma Grafpress, tworząca etykiety samoprzylepne na zamówienie swoich klientów. To właśnie tam każdy zainteresowany może zaprojektować swoją etykietę od A do Z, począwszy od grafiki, aż po materiał i kształt. Etykiety samoprzylepne znajdują swoje zastosowanie w naprawdę wielu miejscach – dla wielu marek są one nieodłącznym elementem dobrej promocji. Kreatywnie zaprojektowana etykieta produktu, na której dodatkowo wyraźnie widnieje skład i wszelkie potrzebne klientowi informacje jest w stanie przyciągnąć bardzo wiele zainteresowanych osób; warto wykorzystać moc przekazu, jaką może kryć w sobie niewielka naklejka i zacząć realnie na tym zyskiwać.
Komentarze