Czy wiesz, dlaczego etykietujemy produkty?

Materiał zewnętrzny Image

Etykietowanie opakowań produktowych stanowi istotny element każdego procesu produkcyjnego. Chociaż sposób oznakowania opakowania nie wpływa na jakość samego wyrobu, etykieta ma ogromną wagę dla klienta – często właśnie dzięki niej może on poznać podstawowe informacje dotyczące danego wyrobu, a przy okazji podjąć decyzję dotyczącą finalnego zakupu danego produktu. Etykiety pełnią rolę nie tylko informacyjną; mają one ogromne znaczenie w kontekście marketingowym. Odpowiednio zaprojektowana, a przy tym atrakcyjna wizualnie etykieta stanowi istotny element prezentacji towaru. Oznacza to, że może ona wzbudzić zainteresowanie klienta, zachęcając go przy tym do lepszego zapoznania się z danym produktem.

Etykietowanie produktów spożywczych – charakterystyka

Etykietowanie oraz informacje zawierane na etykietach różnią się od siebie w zależności od tego, z jakim konkretnie rodzajem produktu mamy do czynienia. W przypadku produktów spożywczych, sposób ich oznaczania jest uregulowany prawnie. Podstawową rzeczą jest ich konkretne oznaczanie, bez wprowadzania potencjalnego klienta w błąd. Nazwy części wyrobów określone są w przepisach, dla innych używa się zwykle nazwy zwyczajowej; w przypadku gdy w nazwie zawarty jest jednocześnie konkretny składnik (np. ciasta z kawałkami orzechów), musi się on znaleźć również w informacji na temat składu produktu wraz z procentowym udziałem. Skład stanowi kolejny obowiązkowy element na etykiecie niemalże każdego produktu spożywczego. Wyjątkiem są tu świeże owoce i warzywa jakie znaleźć można w marketach. Etykietowanie opakowań produktów spożywczych powinno także uwzględniać informacje dotyczące wartości odżywczej konkretnego wyrobu: zawartość tłuszczu, soli, węglowodanów, witamin czy składników odżywczych powinny być przedstawione w formie tekstu lub tabeli (w zależności od typu opakowania). Zdarza się, że podczas etykietowania mogą wystąpić pewnego rodzaju błędy.

Pierwszy błąd to nieprawidłowe informacje umieszczone na etykiecie produktu. Doskonałym przykładem tego rodzaju pomyłki jest jogurt, który oznakowany jest jako „jogurt truskawkowy” - tymczasem w informacjach o składnie nie ma ani jednej wzmianki o truskawkach.
Drugi błąd związany jest z przebiegiem usługi etykietowania. Rozumie się przez to przypadki, w których etykieta jest niewłaściwie zaaplikowana na opakowaniu – została umieszczona w złym miejscu bądź nie przylega ściśle do opakowania i istnieje ryzyko jego odklejenia.

Gdzie można zamówić etykiety samoprzylepne?

Istnieje wiele miejsc, gdzie można zamówić etykiety samoprzylepne. Współczesna technologia i prawdziwa moc jaką kryje internet daje nam możliwość złożenia zamówienia na etykiety samoprzylepne bez wychodzenia z domu. Taką formę usługi oferuje między innymi firma Grafpress, tworząca etykiety samoprzylepne na zamówienie swoich klientów. To właśnie tam każdy zainteresowany może zaprojektować swoją etykietę od A do Z, począwszy od grafiki, aż po materiał i kształt. Etykiety samoprzylepne znajdują swoje zastosowanie w naprawdę wielu miejscach – dla wielu marek są one nieodłącznym elementem dobrej promocji. Kreatywnie zaprojektowana etykieta produktu, na której dodatkowo wyraźnie widnieje skład i wszelkie potrzebne klientowi informacje jest w stanie przyciągnąć bardzo wiele zainteresowanych osób; warto wykorzystać moc przekazu, jaką może kryć w sobie niewielka naklejka i zacząć realnie na tym zyskiwać.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =