Co trzeba wiedzieć o dropshippingu? Podstawowe informacje
Sprzedaż produktów online to dobry sposób na zarabianie, jeśli tylko odpowiednio zaplanuje się swoje działania i wdroży strategię marketingową. W ostatnich latach popularnością cieszy się dropshipping, który różni się od klasycznych modeli sprzedażowych. Co warto o nim wiedzieć?
Na czym polega dropshipping?
Zanim przejdzie się do szczegółów, powinno się poznać definicję dropshippingu. Ten model biznesowy polega na tym, że sprzedawca uruchamia sklep online (od podstaw lub w ramach abonamentu na wybranej platformie), a następnie udostępnia w nim produkty do zakupu przez klientów. Te jednak nie pochodzą z jego magazynu czy linii produkcyjnej.
Właściciel sklepu nawiązuje współpracę z hurtownikami, którzy zajmują się wytwarzaniem artykułów z wielu kategorii. Jest pośrednikiem pomiędzy nimi a konsumentami i napędza sprzedaż towarów, za których produkcję ani wysyłkę nie odpowiada. Otrzymuje zyski na podstawie indywidualnych ustaleń z producentami. Zarobki zależą od tego, jak wiele towaru uda mu się sprzedać.
Przykładowe kategorie produktów, które można oferować w ramach dropshippingu, to m.in.:
● zabawki dla dzieci;● artykuły motoryzacyjne;
● elektronika i GSM;
● sprzęty sportowe;
● wyroby medyczne;
● artykuły biurowe;
● meble;
● kosmetyki;
● ubrania, buty, akcesoria.
Jak szukać hurtowników do współpracy?
Producentów chętnych na współpracę w ramach dropshippingu można znaleźć w serwisie Sky-Shop. Lista tych oferujących produkty z kategorii elektroniki i GSM znajdują się na stronie internetowej https://sky-shop.pl/integracje-hurtownie-dropshipping/brand/elektronika-i-gsm. To cała masa sprawdzonych, zaufanych firm, których asortyment warto rozważyć.
Żeby jak najlepiej zapoznać się z poszczególnymi hurtownikami, należy wejść w zakładkę każdej firmy i przeczytać krótką charakterystykę przedsiębiorstwa. Wystarczy kliknąć logo konkretnego producenta, by móc dowiedzieć się m.in. od kiedy działa i w czym się specjalizuje.
Nieco niżej znajdują się wszelkie instrukcje dotyczące integracji systemu sprzedażowego z systemem magazynowym danego hurtownika. Do funkcji modułu integracji należą m.in.:
● ustawienie częstotliwości aktualizacji stanów magazynowych w sklepie;● ustalanie osobnych marż na kategorie i na producentów, a także marży głównej;
● wstawianie na stronę sklepu wszelkich danych dotyczących produktów, łącznie z opisami i zdjęciami;
● dopasowanie form i zasad dostaw.
Na stronie Sky-Shop można zobaczyć, jak wyglądają, np. listy hurtowni w trakcje aktualizacji, widok wiązania kategorii hurtowni z kategoriami w sklepie i wiele więcej. Każdy etap łączenia systemów jest zarówno opisany, jak i przedstawiony na zrzutach ekranu. Dzięki temu nawet początkująca osoba w branży poradzi sobie z konfiguracją.
Dodatkowo na witrynie znajdują się filmiki, które szczegółowo wyjaśniają poszczególne procesy. To nie tylko przydatne narzędzie w poszukiwaniu hurtowników, ale i kompleksowa baza wiedzy dla wszystkich sprzedawców w modelu dropshippingu. Producenci z kategorii elektroniki i GSM proponują takie artykuły jak m.in.:
● etui do telefonów;● kable;
● słuchawki;
● głośniki;
● domofony i wiele więcej.
Dropshipping jako forma wejścia do e-commerce
Dropshipping można traktować zarówno jako docelowy biznes swojego życia, jak i sposób na wejście do branży handlu internetowego i zapoznanie się z nią. Odpowiednio wypromowany sklep z artykułami od hurtowników przynosi ogromne zyski, ale niektórzy wykorzystują taką sprzedaż do przetestowania swoich zdolności w e-commerce.
Dropshipping to biznes, który nie wymaga dużej inwestycji. Sztuką jest odpowiednia strategia marketingowa i umiejętność stworzenia zachęcającego asortymentu. To dobry sposób na zorientowanie się zarówno w działaniach marketingowych, jak i procesach sprzedażowych. Osoby zaczynające od dropshippingu mogą w dalszym etapie rozwoju kariery uruchomić własną linię produkcyjną i zbudować markę z historią i autorskimi towarami.
Doświadczenie w modelu pośredniczenia między klientem a hurtownikiem pozwala zdobyć sporo niezbędnego doświadczenia. Daje szansę obserwowania rynku i poznawania zachowań konsumentów. W ten sposób można sprawdzić, jak zarządza się sklepem online i jaką odpowiedzialność to ze sobą niesie.
Ogromną zaletą rozpoczynania przygody z e-commerce za pomocą dropshippingu jest brak konieczności magazynowania produktów. To zniesienie jednego z trudniejszych i kosztowniejszych obowiązków zwykłych sprzedawców. Nie trzeba utrzymywać magazynu ani jego pracowników, a nawet martwić się niewyprzedanymi artykułami. Wszystkim tym zajmuje się producent.
Poza tym sprzedawca dropshippingowy ma szeroki wybór w kwestii rodzaju artykułów do sklepu. Przebiera pomiędzy przeróżnymi kategoriami i eksperymentować z tworzeniem indywidualnej oferty. Dzięki temu dowiaduje się, w jakiej sprzedaży czuje się najlepiej.
To może mu pomóc w dalszym rozwijaniu działalności i tworzeniu swoich towarów. Cennym doświadczeniem jest również obserwowanie zachowań klientów i zwracanie uwagi na ich opinie. Wysoka jakość obsługi to klucz do zadowolenia konsumentów.
Minusy dropshippingu – o czym należy pamiętać?
Trzeba zdawać sobie sprawę, że w sprzedaży dropshippingowej handlowiec nie ma pełnej kontroli nad jakością produktów, jakie oferuje. Zdaje się na hurtownika, z którym nawiązuje współpracę. Z tego powodu niezwykle ważna jest ostrożność w wybieraniu producentów i dobry research.
W ramach tego modelu biznesowego sprzedawca uzyskuje niższą marżę od tej, jaką otrzymałby w ramach własnej działalności produkcyjnej. Musi dzielić zyski z hurtownikiem, który tworzy towary. Czasami dość skomplikowana okazuje się procedura obsługi zwrotów od konsumentów. Niekiedy hurtownik nie zajmuje się odsyłanymi towarami i to sprzedawca musi przejąć ten obowiązek, co wymusza na nim tymczasowe przechowywanie produktów. Ta kwestia zależy jednak od indywidualnych ustaleń.
Dropshipping to nowoczesny model sprzedażowy, który można traktować jako sposób wejścia do branży e-commerce. Pozwala również zagościć w biznesie na dłużej i cieszyć się satysfakcjonującymi zyskami z e-handlu.
Komentarze