NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Rozmowy na każdy temat. »
Nowy Temat Odpowiedz
Proszę o poradę - sprzedaż działki gminie,
Posty: 27
Dołączył: 4 Wrz 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Paź 2009r. 12:23  
Cytuj
Mam pewien dylemat, bo nie jestem prawnikiem, a w Ustawie o gospodarce nieruchomościami nie mogę odnaleźć swojej sytuacji. Chodzi o to, że zgodziłem się(zgoda wyrażona ustnie przed urzędnikiem gminy) na wykup mojej działki przez gminę pod budowę drogi. Czekałem na ofertę cenową, a tu nagle odkryłem, że na mojej działce droga już została zbudowana, mimo że żadnej umowy sprzedaży nie podpisałem. Czy gmina miała prawo zagospodarować moją działkę, mimo że jeszcze jej nie wykupiła? Czy są na to jakieś przepisy i czy w takim przypadku można starać się o odszkodowanie? Może ktoś miał podobną sytuację i orientuje się, o co w tym chodzi? (Gmina upiera się, że działa zgodnie z przepisami prawa, ale w pokrętny sposób odmawia mi wskazania konkretnych paragrafów).

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Paź 2009r. 12:23  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2083
Dołączył: 26 Cze 2007r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Paź 2009r. 13:24  
Cytuj
Pisz na forumprawne.org. Tam dostaniesz więcej konkretnych odpowiedzi.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 27
Dołączył: 4 Wrz 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Paź 2009r. 13:31  
Cytuj
Zadałem to pytanie jak na razie na trzech portalach z poradami prawnymi (w tym forumprawne.org) i nikt jak do tej pory nie odpowiedział. Może jest jakieś proste rozwiązanie tego problemu, dlatego odwlekam wizytę - kosztowną - u radcy prawnego.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5011
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Paź 2009r. 13:40  
Cytuj
nie miała prawa.
masz prawo do odszkodowania.
Na śląsku rodzina miała taki problem bo przez pole im drogę do obwodnicy puścili i była fajna kasa