~~Rambo | |
|
|
http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_rzeszow/konsultacje_spoleczne/obwodnica_stalowej_woli_i_niska_stes_etap_i/plan_orientacyjny//index.php?id_item_tree=b93bf7fa974490f32cafd88a9124d62a
http://www.gddki(...)e7cb3fcd http://www.gddki(...)d3a09afc Arcadis Profil Sp. z o.o. Biuro Rzeszów, ul. Chodkiewicza 7, 35-051 Rzeszów, działając w imieniu Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie informuje, że w ramach opracowywanego „Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - Etap I” zamierza przeprowadzić konsultacje społeczne dotyczące przedsięwzięcia pn.: „Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej Nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku od skrzyżowania z ulicą Chopina w Stalowej Woli do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S-19” W związku z powyższym, w dniach od 11.09.2007 do 25.09.2007 w godzinach urzędowania będzie można zapoznać się z opisem inwestycji i planami orientacyjnymi wariantów przebiegu trasy drogi zamieszczonymi na tablicach ogłoszeń w: Urzędzie Miasta w Stalowej Woli, ul. Wolności 7, 37-450 Stalowa Wola, Urzędzie Gminy i Miasta Nisko, Plac Wolności 14, 37-400 Nisko, Urzędzie Gminy Pysznica, ul. Wolności 277, 37-403 Pysznica, Urzędzie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem, ul. Rynek 40, 37-420 Rudnik nad Sanem, W ramach opracowanej dokumentacji proponuje się 4 lokalizacje przebiegu drogi w 10 wariantach. Szczegółowy opis poszczególnych wariantów, cele i zakres inwestycji oraz uwarunkowania środowiskowe są do wglądu w wyżej wymienionych Urzędach oraz na stronie internetowej GDDKiA O/Rzeszów. Wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące przedsięwzięcia, tj. przebiegu wariantów trasy można będzie składać w formie pisemnej do dnia 17.10.2007 r. pocztą na adres: Arcadis Profil Sp. z o.o. Biuro w Rzeszowie ul. Chodkiewicza 7 35-051Rzeszów, przesłać faksem na nr (0-17) 850 19 26, bądź pocztą elektroniczną na adres: rzeszow_(at)_arcadis.pl z dopiskiem „Konsultacje społeczne”. Przesłane, podpisane i zaopatrzone w adres zwrotny, uwagi, wnioski i zastrzeżenia, zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione w opracowywanej dokumentacji. Z przeprowadzonych konsultacji zostanie sporządzony raport, który między innymi, zawierał będzie informację o sposobie uwzględnienia zgłoszonych uwag, wniosków i zastrzeżeń. Raport zostanie podany do wiadomości publicznej. W związku, z tym na złożone wnioski nie będą indywidualnie udzielane odpowiedzi. O miejscu i czasie jego udostępnienia, zainteresowani zostaną powiadomieni na tablicy ogłoszeń w/w Urzędów oraz na stronie internetowej GDDKiA O/Rzeszów. Niniejsze ogłoszenie zastępuje wcześniejsze z dnia 2007-09-06. Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska „Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej Nr 77 Lipnik - Przemyśl na odcinku od skrzyżowania z ulicą Chopina w Stalowej Woli do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S-19” Konsultacje społeczne 1. Prowadzący konsultacje społeczne: Arcadis Profil sp. z o.o. Biuro Rzeszów, ul. Chodkiewicza 7, 35-051 Rzeszów 2. Zleceniodawca konsultacji i inwestor przedsięwzięcia: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów 3. Przedmiot konsultacji: „Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej Nr 77 Lipnik - Przemyśl” Etap dokumentacji: Studium Techniczno–Ekonomiczno–Środowiskowe - Etap I 4. Termin i miejsce konsultacji społecznych: W dniach od 11.09.2007 do 25.09.2007 w Urzędzie Miasta w Stalowej Woli, Urzędzie Gminy i Miasta Niska, Urzędzie Gminy w Pysznicy oraz w Urzędzie Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem w godzinach 7:30-15:00 można zapoznać się z opisami i przebiegami wariantów tras obwodnicy Stalowej Woli i Niska na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowe GDDKiA O/Rzeszów. 5. Termin i adres składania wniosków: Podpisane i zaopatrzone w adres zwrotny, uwagi, wnioski i zastrzeżenia dotyczące przedsięwzięcia, tj. przebiegu wariantów można będzie składać w formie pisemnej do dnia 17.10.2007r. pocztą na adres: : Arcadis Profil Sp. z o.o. Biuro W Rzeszowie ul. Chodkiewicza 7, przekazać faksem na nr (0-17) 850 19 26, bądź pocztą elektroniczną na adres: rzeszow_(at)_arcadis.pl z dopiskiem „Konsultacje społeczne”. 6. Cel konsultacji: Celem prowadzonych konsultacji jest zapoznanie społeczeństwa z wariantami przebiegu obwodnicy Stalowej Woli i Niska oraz uzyskanie opinii lokalnych społeczności w sprawie proponowanych wariantów przebiegu tras. Uwagi wnioski i zastrzeżenia, zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione w wykonywanym opracowaniu. Całość dokumentacji w formie Raportu z konsultacji społecznych zostanie przekazana do Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie do wykorzystania. W związku z tym na złożone wnioski nie będą indywidualnie udzielane odpowiedzi 7. Opis przedsięwzięcia na terenie Gmin. 7.1. Przedmiot i cel zamierzenia inwestycyjnego Przedmiotem niniejszego opracowania jest ustalenie przebiegu budowy obwodnicy miasta Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej Nr 77 Lipnik - Przemyśl. Planowane zamierzenie zlokalizowane jest na terenie województwa podkarpackiego, powiat stalowowolski i niżański, gmina: Stalowa Wola, Nisko, Rudnik i Pysznica i będzie przebiegać po nowym śladzie. Początek projektowanej obwodnicy, będący kontynuacją ulicy Podskarpowej, zlokalizowany jest na skrzyżowaniu z ul. Chopina, a koniec w węzłach drogowych projektowanej drogi ekspresowej S-19. Głównym celem inwestycji jest przejęcie ruchu tranzytowego z drogi krajowej nr 77, a w szczególności ruchu ciężkich samochodów ciężarowych, który obecnie odbywa się ulicami Stalowej Woli i Niska zlokalizowanymi w gęstej zabudowie mieszkaniowej (przez centrum miast). Dodatkowym elementem będzie bezpośrednie skomunikowanie stref przemysłowych Stalowej Woli i Niska z projektowaną obwodnicą z pominięciem ulic miejskich. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu oraz zmniejszy się negatywne oddziaływanie pochodzące od ruchu samochodowego na środowisko (hałas, drgania, zanieczyszczenie środowiska) w miejscowości Stalowa Wola i Nisko. Ponadto biorąc pod uwagę społeczny wymiar inwestycji, należy wspomnieć, że budowa analizowanego odcinka obwodnicy wpłynie na ożywienie rozwoju gospodarczego regionu. 7.2. Parametry techniczne drogi: klasa drogi – GP, prędkość projektowa Vp – 100 km/h dla wariantu 1, Vp – 80 km/h dla pozostałych ilość jezdni – 1-2, skrajnia pionowa drogi 4,70m dopuszczalne obciążenie nawierzchni 115 kN/oś Budowa obwodnicy m. Stalowej Woli i Niska realizowana będzie jedno lub dwu etapowo w zależności od projektowanej drogi ekspresowej S-19. 7.3. Przebieg odcinka i opis wariantów Wariant 1 długości 14.3 km Wariant 1A długości 14.4 km Warianty 1 i 1A na terenie miasta Stalowa Wola odchodzą od siebie (wariant 1 przechodzi centralnie przez ogródki działkowe, natomiast wariant 1A omija je maksymalnie zbliżając się do oczyszczalni). Obydwa warianty łączą się z drogą powiatową nr 1024R (węzeł Podborek). Warianty te różnią się od siebie parametrami łuków poziomych z R=1250m (wariant 1A) do R=2000m (wariant 1). Na terenie gminy Pysznica trasy wariantów kierują się pomiędzy drogą powiatową nr 1019R Zarzecze – Pysznica- Rzeczyca Długa a rzeką San (przechodząc po terenach zalewowych głównie łąki, pola uprawne). Na wysokości m. Kłyżów oba warianty schodzą się przy linii kolejowej na długości około 1km. Następnie rozchodzą się (łącząc się z istniejącą dr krajową NR 19 (węzłem Kudelki) i dochodzą do projektowanej drogi ekspresowej S-19 (węzeł Zapacz). Wariant 2 długości 15.4 km Wariant 2A długości 15.5 km Warianty 2 i 2A na terenie miasta Stalowa Wola pokrywają się. Ruch samochodowy z centrum m. Stalowa Wola i z Gminy Pysznica, włącza się do projektowanej obwodnicy poprzez drogę powiatową nr 1024R (węzeł Czarnieckiego), zaś ruch towarowy z Huty Stalowa Wola dodatkową drogą dojazdową poprzez skrzyżowanie skanalizowane. Dalej trasy wariantów przechodzą estakadą (około 350m) przez teren elektrowni. Następnie łukiem R=750m omijają tereny zielone przy rz. San kierują się w stronę linii kolejowej Stalowa Wola Południe - Zwierzyniec. Na tym odcinku rozchodzą się, wariant 2 biegnie wzdłuż linii kolejowej przechodzi przez rz. San i na wysokości m. Kłyżów łączy się z wariantem 1. Natomiast wariant 2A przechodzi przez linię kolejową i kierując się wzdłuż linii energetycznych omija miasto Nisko. Następnie przebiega wzdłuż rz. San, dochodząc do istniejącej drogi krajowej Nr 19 (węzłem Waldekówka). W zależności od podwariantu projektowana trasa przechodzi przez miejscowość Nowa Wieś (pomiędzy zabudowaniami) i dochodzi do drogi ekspresowej S-19 (węzeł Wolina) lub idąc wzdłuż Sanu łączy się z drogą ekspresową S-19 (węzeł Nowa Wieś). Wariant 3 długości 15.4 km Wariant 3 na terenie miasta Stalowa Wola częściowo pokrywa się z wariantami 2 i 2A. Ruch samochodowy z centrum m. Stalowa Wola i z Gminy Pysznica, włącza się do projektowanej obwodnicy poprzez drogę powiatową nr 1024R (węzeł Czarnieckiego), zaś ruch towarowy z Huty Stalowa Wola i części wschodniej miasta dodatkową drogą dojazdową w „węźle Solidarność”. Na wysokości Osiedla Laskowiaków odchodzi łukiem R=1250m od w/w wariantów, przechodząc estakadą (około 650m) przez teren elektrowni. Następnie łukiem R=2000m omija tereny zielone przy rz. San, przechodzi pomiędzy zabudowaniami dzielnicy Podsanie, kierując się w stronę linii kolejowej Stalowa Wola Południe - Zwierzyniec. Przechodzi przez linię kolejową i kierując się wzdłuż linii energetycznych omija miasto Nisko idąc wzdłuż rz. San, dochodząc do istniejącej drogi krajowej (węzeł Waldekówka). W zależności od podwariantu projektowana trasa przechodzi przez miejscowość Nowa Wieś (pomiędzy zabudowaniami) i dochodzi do drogi ekspresowej S-19 (węzeł Wolina) lub idąc wzdłuż Sanu łączy się z drogą ekspresową S-19 (węzeł Nowa Wieś). Wariant 4 długości 15.3 km, Wariant 4A długości 15.3 km, Wariant 4B długości 14.8 km, Wariant 4C długości 15.2 km, Wariant 4D długości 14.7 km, Warianty 4,4A,4B,4C,4D na terenie miasta Stalowa Wola pokrywają się. Ruch samochodowy z centrum m. Stalowa Wola i z Gminy Pysznica, włącza się do projektowanej obwodnicy poprzez drogę powiatową nr 1024R (węzeł Czarnieckiego). Następnie trasa wariantów przebiega wzdłuż elektrowni i stadionu Sparty przechodząc tunelem pod torami kolejowymi oraz pod ulicami Energetyków i Solidarności. Dalej w „węźle Huta” nastąpi włączenie się ruchu towarowego bezpośrednio z Huty Stalowa Wola. Od tego miejsca warianty rozchodzą się. Warianty 4, 4C i 4D omijają łukiem R=1750m Osiedle Hutników i kierują się w stronę południowo – wschodnią (Puszcza Sandomierska). Wariant 4 biegnie najkrótszą trasą do drogi ekspresowej S-19 (węzeł Nowosielec). Wariant 4C przechodzi w bezpośrednim sąsiedztwie korytarza linii energetycznej a Wariant 4A przebiega po trasie która w najmniejszym stopniu wchodzi w tereny leśne Puszczy Sandomierskiej. Włączenie wariantów 4A i 4D do istniejącej drogi krajowej Nr 19 projektuje się poprzez skrzyżowanie skanalizowane.Warianty 4B i 4C włączają się do istniejącej DK 19 i projektowanej S-19 w „węźle Nowosielec”. 7.4. Powiązania z drogami istniejącymi i obsługa terenów przyległych. Wariant 1 i [1A] : - skrzyżowanie skanalizowane z ulicą Chopina (początek obwodnicy) km 0+000 w układzie lokalnym - most nad rzeką San - 4 przejazdy drogowe (różnopoziomowe): w km 4+100 [4+200] pod drogą powiatową nr 2505R Pysznica - Sudoły, w km 7+210 [7+240] pod drogą gminną nr 4238002 Olszowiec - Rędziny, w km 8+710 [8+750] pod drogą gminną nr 4238003 Zasanie - Kłyżów, w km 10+100 nad drogą powiatową nr 1019R Zarzecze – Pysznica- Rzeczyca Długa, - 3 węzły drogowe: - węzeł „Podborek” w km 3+470 [3+600] z drogą powiatową nr 1042R ulica Czarnieckiego do m. Pysznica, - węzeł „Kudelki” w km 12+960 [13+220] z drogą krajową nr 19, - węzeł „Zapacz” w km 14+300 [14+400] z projektowana drogą ekspresową S-19. Wariant 2 i [2A] : - 2, [4] skrzyżowania skanalizowane z ulicą Chopina (początek obwodnicy) w km 0+000 w układzie lokalnym, w km 3+260 skomunikowanie dojazdu do Huty Stalowa Wola, [w km 8+550 skomunikowanie dojazdu do Zakładu „Tora”], [w km 9+615 z drogą powiatową nr 1053R], - most nad rzeką San, [brak] - estakada dł. około 350m (teren elektrowni) - 1 przejazd drogowy (różnopoziomowy): w km 10+100 nad drogą powiatową nr 1019R Zarzecze – Pysznica- Rzeczyca Długa, [w km 14+790 nad drogą powiatową nr 1058R] - 3 węzły drogowe: -węzeł „Czarnieckiego” w km 2+560 z drogą powiatową nr 1042R ulica Czarnieckiego do m. Pysznica, - węzeł „Kudelki” z drogą krajową nr 19, [węzeł „Waldekówka”] - węzeł „Zapacz” z projektowana drogą ekspresową S-19, [węzeł „Wolina”] Wariantu 3 : - 3 skrzyżowania skanalizowane z ulicą Chopina (początek obwodnicy) w km 0+000 w układzie lokalnym, w km 8+550 skomunikowanie dojazdu do Zakładu „Tora”, w km 9+615 z drogą powiatową nr 1053R, - estakada dł. około 650m (teren elektrowni) - 1 przejazd drogowy (różnopoziomowy): w km 14+790 nad drogą powiatową nr 1058R - 4 węzły drogowe: - węzeł „Czarnieckiego” w km 2+560 z drogą powiatową nr 1042R ulica Czarnieckiego do m. Pysznica, - węzeł „Solidarności” w km 3+400 skomunikowanie dojazdu do Huty Stalowa Wola, - węzeł „Waldekówka” w km 12+475 z drogą krajową nr 19, - węzeł „Wolina” z projektowana drogą ekspresową S-19. Warianty 4,4A,4B,4C,4D : - 2 skrzyżowania skanalizowane (wariant 4,4B,4C): w km 0+000 w układzie lokalnym z ulicą Chopina (początek obwodnicy) w km 10+000 z drogą wojewódzką nr 872 Baranów San. – Majdan Królewski, - 3 skrzyżowania skanalizowane wariant 4A,(4D): w km 15+300 z drogą krajową nr 19, (w km 14+700) - 2 tunele: pod ul. Energetyków pod linią kolejową normalnotorową Stalowa Wola Południe - Zwierzyniec - 1 przejazd drogowy (różnopoziomowy): w km 6+670 nad drogą Chylańską (warianty 4A,4B,4C,4D) - 3 węzły drogowe (4,4B,4C): - węzeł „Czarnieckiego” w km 2+560 z drogą powiatową nr 1042R ulica Czarnieckiego do m. Pysznica, - węzeł „Huta” w km 4+850 skomunikowanie dojazdu do Huty Stalowa Wola, - węzeł „Nowosielec” z projektowana drogą ekspresową S-19, koniec w/w wariantów. - 2 węzły drogowe (4A,4D): - węzeł „Czarnieckiego” w km 2+560 z drogą powiatową nr 1042R ulica Czarnieckiego do m. Pysznica, - węzeł „Huta” w km 4+850 skomunikowanie dojazdu do Huty Stalowa Wola. Dla zapewnienia obsługi terenów przyległych do obwodnicy będą zaprojektowane drogi dojazdowe zapewniające dostęp do drogi publicznej w sąsiedztwie obwodnicy. 7.5. Uwarunkowania środowiskowe Przedstawione warianty przebiegają na przeważającym odcinku w terenie otwartym o charakterze rolniczym (podmiejskim) o stosunkowo niewielkiej zlokalizowanej poprzecznie zabudowie typu zagrodowego. Zbliżenie do zabudowy mieszkaniowej ma miejsce na osiedlu Na Skarpie w Stalowej Woli ( w wariantach 2,3,4 ). Warianty 1,1A,2,2A,3 nie przechodzą przez tereny leśne. Warianty 4,4A,4B,4C,4D w ~60% swojej długości przechodzą skrajem Puszczy Sandomierskiej. Żaden z wariantów nie koliduje z pomnikami przyrody oraz stanowiskami roślin chronionych. Wpływ projektowanej obwodnicy na ludzi: Wszystkie warianty projektowanej obwodnicy omijają centra miast, przebiegając bądź po terenach podmiejskich z luźno rozrzuconą zabudową mieszkalną, bądź przez tereny upraw rolnych, lokalnie nieużytków. Lokalne zbliżenie do zabudowy zwartej występuje przy osiedlu nad Skarpą w Stalowej Woli ( odl. 200-300m). Na obecnym etapie opracowania nie da się jednoznacznie stwierdzić czy proponowane warianty nie spowodują pojedynczych wyburzeń budynków mieszkalnych. Niekorzystny wpływ związany z hałasem i zanieczyszczeniem powietrza będzie występował w w/w miejscach oraz w miejscach przekroczeń istniejących dróg, przy których zlokalizowana jest zabudowa. Projektowana obwodnica poprawi zdecydowanie warunki bytowe mieszkańców centrum miejscowości Stalowa Wola i Niska mieszkających przy istniejącej drodze krajowej Nr 77. Wpływ projektowanej obwodnicy na zwierzęta: Nowa droga dzieląc tereny podmiejskie i rolnicze, zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie miast Stalowa Wola i Nisko, stanowi w niedużym stopniu barierę ekologiczną dla różnych gatunków zwierząt. Wpływ projektowanej obwodnicy na rośliny i gleby Trasa obwodnicy w wariantach 1-3 przebiega na terenie otwartym głównie po terenach zalewowych (łąki i użytki rolne). Warianty 4,4A,4B,4C,4D przechodzą na około 60% długości bezpośrednio przez tereny Puszczy Sandomierskiej. Obszary gleb/gruntów rolnych chronionych występują po trasie Wariantów 1, 1A (gmina Pysznica). Wpływ na wody powierzchniowe i podziemne W obszarze trasy wszystkich wariantów znajdują się Główne Zbiorniki Wód Podziemnych (GZWP – 425 ONO). Wprawdzie drogi nie mogą być uważane za ważne źródło zanieczyszczeń wody, niemniej jednak zawsze należy brać pod uwagę, że szkodliwe substancje przedostające się z różnych źródeł, rozpatrywane łącznie, mogą spowodować przekroczenie wartości dopuszczalnych. W związku z tym konieczne będzie zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń. Wpływ na krajobraz Niweleta drogi będzie dostosowana do istniejącego terenu w związku z czym projektowana droga nie będzie w istotny sposób ingerowała w krajobraz. Wpływ na zabytki i stanowiska archeologiczne Trasy wariantów nie przebiegają bezpośrednio w pobliżu obiektów zabytkowych. Na wysokości Os. Laskowiaków w m. Stalowa Wola na trasie wariantów: 2,2A,3,4,4A,4B,4C,4D znajduje się stanowisko archeologiczne. Z uwagi na możliwość występowania innych stanowisk może być konieczny niezależny program badań i nadzoru archeologicznego. Uwaga: Dodatkowych informacji w sprawie prowadzonych konsultacji i proponowanych wariantów przebiegu obwodnicy udzielać będzie: Arcadis Profil sp. z o.o. Biuro Rzeszów, ul. Chodkiewicza 7, 35-051 Rzeszów tel. (17) 850-19-25, mgr inż. Grzegorz Chmura |
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
|
~~std | |
|
|
tu nie ma co gdybać - wpuscic buldozery juz jutro- przeciez przy ALJP nie da sie juz mieszkac- zamiast drogi widze jakies koryta na jezdni/ moze to jakies zrodelko na gorce wywaliło i płynie srodkiem ALJP
|
|
|
~~DNA | |
|
|
Każdy wariant jest dobry byle jak najszybciej odciążyć również ulicę Poniatowskiego. Przy otwartym oknie nie słyszę własnych myśli ,a smród spalin miesza się z zapachem dobrego obiadu.
|
|
|
~~kolo | |
|
|
Każdy wariant jest dobry tylko trzeba jak najszybciej działac aby rozładowac ruch Tirów (szczególnie z terenów specjalnych stref ekonomicznych) z centrum miast Stalowa Wola i Nisko.....
Trzeba pamiętac jeszcze o jednej sprawie o dokonczeniu budowy obwodnicy Stalowa Wola narazie odcinek od ul. Sandomierskiej do Chopina to jednak za mało(to tylko obwodnica Rozwadowa). |
|
|
~~rambo | |
|
|
wszystko ladnie, pieknie ale ja nie jestem autorem tego postu i nie wiem dlaczego sie ktos podszywa pod moj login
|
|
|
~~xx | |
|
|
Zdecydowanie jestem za wariantem niebieskim(4). Taki bieg obwodnicy pozwoli wszystkim wielotonowcom spokojnie dojechać i wyjechać z terenu huty i pobliskich zakładów. Każde przerzucanie obwodnicy w okolicy działek na drugą stronę Sanu jest poronionym pomysłem, wszystkie TIR-y musiałyby i tak zjechać z obwodnicy i pchać się w miasto. Ponadto obwodnica kończyłaby się za Niskiem w strone Rzeszowa gdzie bardzo dużo osób udaje się do pracy.
|
|
|
~~romek | |
|
|
A czy mozna gdzieś zobaczyć na mapie te planowane trasy obwodnicy Stalowej Woli
|
|
|
~~to ja | |
|
|
Romek tu można zobaczyć plan trasy http://www.gddki(...)9124d62a
|
|
|
~~ckn2 | |
|
|
Zdecydowanie przeciwny jestem wariantowi nr4, ponieważ doprowadzi zamknięcia strzelnicy na Warchołach, a tym samym zamkniecia Jednostki Wojskowej w Nisku i pozbawi pracy kilkaset osób. Wariant nr3 wydaje się być optymalny
|
|
|
Posty: 13
Dołączył: 19 Lip 2007r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
A ja jestem za!! Wariant nr 4 ma kilka wersji i nie koniecznie droga musi prowadzić przez strzelnice. Poza tym łatwiej jest przenieść strzelnice w inne miejsce niż prowadzić obwodnice w sposób poroniony!
I tak na zakończenie, ckn2 czy ty naprawde uważasz że brak strzelnicy spowodowałby zamknięcie JW w Nisku??? Bez jaj!!!!!!! Chyba w wojsku nie byłeś!! |
|
~~leser | |
|
|
"Poza tym łatwiej jest przenieść strzelnice w inne miejsce"
Dobre Bhahaha! Na sam remont tej strzelnicy jeszcze w tym roku ma być wydane kilkaset tysięcy złotych. Nawet nie chce wiedzieć ile kosztowałoby jej przeniesienie, a raczej wybudowanie od nowa. Ponadto znając Zielonych to przykują się do drzew w Puszczy Sandomierskiej i termin oddania obwodnicy oddali się o kilka lat, albo utknie w martwym punkcie. Wariant nr 4 wydaje się być wielce ryzykowny. |
|
|
Posty: 13
Dołączył: 19 Lip 2007r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Kolega leser to chyba nie doczytał cytowanego zdania do końca a wyrwanie kilku wyrazów z kontekstu nie odzwierciedla tego co miałem na myśli.
Jakiś czas temu bywałem dość często na tej strzelnicy i uważam że przydałaby się jej odbudowa a nie tylko remont, kulochwyty były w opłakanym stanie ale to już inny temat. |
|
~~YB2006 | |
|
|
Ja osobiście wybrałbym wariant 1 ponieważ tak naprawdę tylko ten wariant wyprowadza ruch tranzytowy poza miasto, ale dla mieszkańców Stalowej i Niska którzy codziennie kursują pomiędzy dwoma miastami nie rozwiązuje problemu z korkami, bo kto jadąc z Niska do Stalowej lub odwrotnie jechałby przez Pysznicę, Kłyżów, Zarzecze. Więc chyba jedynym optymalnym rozwiązaniem byłby wariant 3, który musiałby byc połączony drogą z terenami Huty. Wtedy ta obwodnica obu miast miałaby sens. Warianty przez las zaraz oprotestują jakieś pseudoekoludki i znów będzie problem. A jeśli kiedyś zostanie wybudowana trasa S74 która podobno ma bignąc za Sanem więc de facto będzie pełnic rolę większej obwodnicy ułatwiając połączenie w kierunku TArnobrzeg, Sandomierz, Kielce w jednym kierunku i poprzez połączenie z S19 w kirunku na Lublin.
|
|
|