NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Porady techniczne »
Nowy Temat Odpowiedz
Paliwa 95 - 98 !,
lch
lch
lch
Posty: 94
Dołączył: 18 Gru 2009r.
Skąd: zza kabla
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 18:59  
Cytuj
Witam ostatnio zakupiłem sobie 6 letnie autko marki BMW z silnikiem 2500ccm Benzyna i zastanawiam się co lepiej tankować
czy 95 czy 98 , słyszałem że podobno 98 spala się wolniej niż 95
proszę o pomoc umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 18:59  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 169
Dołączył: 3 Marz 2009r.
Skąd: Stalowa Wola (podkar
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 19:19  
Cytuj
//moderowano
- w czym pomogłeś swoją wypowiedzią ?!!

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1140
Dołączył: 18 Lut 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 19:52  
Cytuj
95 o ile producent w książce serwisowej nie nakazł inaczej

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
lch
lch
lch
Posty: 94
Dołączył: 18 Gru 2009r.
Skąd: zza kabla
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 20:26  
Cytuj
No czytałem..
Nic nie pisze na ten temat że nie można lać 95
A mit na temat wolniejszego spalania się paliwa 98 to prawda?
bo jak wiadomo w Polsce pieniędzy brak i każdy chce zaoszczędzić te parę groszy ;)

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 250
Dołączył: 10 Sty 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 20:43  
Cytuj
Kolego jak czytasz instrukcje jakie paliwo lac to pogratulowac chyba oczywistym jest to ze 98 jest lepsze bo ma wicej oktanow........... dobrze ze nie jezdze bmw

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1140
Dołączył: 18 Lut 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 20:57  
Cytuj
józef ha ha ha dopbry jesteś...
Leże, tia ma więcej oktanów i co? komputer ma wąski zakres poprawy parametrów zapłonu i wtrysku po dodaniu oktanów.
bez strojenia nie ma to najmniejszego sensu.
Kiedys widziałem szereg wykresów kilku aut na pb 95, 98 i specjalnych wtedy vpower i verva.
Za każdym razem robili autoadaptacje silnika i różnica była znikoma, a już napewno nie warta różnicy w cenie paliwa do poprawy osiagów które były marginalne ( 1% )
Niedawno strojony miałem silnik na 98 i przyrost mocy przyejmny mam ale silnik juz nie pojedzie na 95. Kolega amatorsko ściga się w kjs w warszawie bmw i dopóki miał seryjny silnik lał 98, obecnie w związku z podniesionym stopniem sprężania leje 98. Wystarczy lać dobre 95 i tyle chyba że auto ma przełącznik 95-98 oktasnów co jest rzadkością

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 174
Dołączył: 27 Kwie 2009r.
Skąd: UK
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 23:53  
Cytuj
kolego, jeżeli to Ci w czymś pomoze, to mogę podzielić się swoja opinią, jeździłem kilkoma samochodami, na 95 i na 98, szczerze mowiac nigdy nie bylo zadnej wiekszej różnicy, w jednym przypadku odczulem lekki wzrost mocy ale to naprawde niewielki. wiadomo iz 98 ma wiecej oktanów i silnik lepiej i rowniej pracuje. takie jest moje doswiadczenie. pozdrawiam i powodzenia w testowaniu!

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 248
Dołączył: 15 Lis 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 28 Gru 2010r. 23:56  
Cytuj
Tak jak zatankujesz 98 to na baku zrobisz z 10 000 km bo spala sie wolniuuuuuuuuuuuutkoumiechumiech)))))) pozdrowienia dla kierowców beemekumiech))

Pytam się rudy gdzie te cuda?
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
lch
lch
lch
Posty: 94
Dołączył: 18 Gru 2009r.
Skąd: zza kabla
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2010r. 12:45  
Cytuj
Rally dzięki za wypowiedzumiech
Co do Jeżyka to pozdrawiam szczęśliwego posiadacza Lanosa z silnikiem 1,3 + gaz umiech) trzymaj się stary!(zakrętów)

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
lch
lch
lch
Posty: 94
Dołączył: 18 Gru 2009r.
Skąd: zza kabla
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2010r. 12:46  
Cytuj
Rally dzięki za wypowiedzumiech
Co do Jeżyka to pozdrawiam szczęśliwego posiadacza Lanosa z silnikiem 1,3 + gaz umiech) trzymaj się stary!(zakrętów)

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1530
Dołączył: 16 Sty 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2010r. 13:48  
Cytuj
Kiedyś w programie testowali Subaru na benzynie 95 i 98 róznica na wykresach była na korzyść 98 ale dodali ze kierowca na drodze, nie odczuwa tak bardzo owej różnicy. Przy jakości naszych paliw, moze być tak ze na jednej stacji samochód będzie sprawował się lepiej na 95 niz na drugiej przy zatankowaniu 98. Przy sportowych silnikach motocyklowych ,być moze była by odczuwalna różnica przy zatankowaniu dobrego paliwa.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1140
Dołączył: 18 Lut 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 29 Gru 2010r. 14:44  
Cytuj
dodaj że owe subaru miało turbo a komputer w subaru lepiej dostosowuje się do parametrów paliwa

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 14
Dołączył: 29 Gru 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2010r. 15:37  
Cytuj
CYTAT
Rally
Co do Jeżyka to pozdrawiam szczęśliwego posiadacza Lanosa z silnikiem 1,3 + gaz umiech) trzymaj się stary!(zakrętów)


co do lanosow, to sam mialem kilka lat temu lanosa 1,6 16v i musze powiedziec ze 106km przy masie ~1100kg dawalo calkiem przyjemna jazde... ciezko bylo za taka kase znalesc auto z w miare dynamicznym silniczkiem (a raczej stosunkiem mocy do masy) i niezle wyposazone z rocznika ~2000. W kazdym razie milo go wspominam umiech

A co do benzyny... nie kupuje sie auta z 2,5 litorwym pozeraczem paliwa, jesli potem szukasz oszczednosci na benzynie... samo autko pewnie musialo tez sporo kosztowac, w koncu to bmw z 2004r... No ale teraz kombinuj ;)
Pozdrawiam!


edit:
Tak w ogole, to witam wszystkich forumowiczow umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
lch
lch
lch
Posty: 94
Dołączył: 18 Gru 2009r.
Skąd: zza kabla
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2010r. 19:12  
Cytuj
[/cytat]



A co do benzyny... nie kupuje sie auta z 2,5 litorwym pozeraczem paliwa, jesli potem szukasz oszczednosci na benzynie... samo autko pewnie musialo tez sporo kosztowac, w koncu to bmw z 2004r... No ale teraz kombinuj ;)
Pozdrawiam!


[/cytat]
Nie szukam DOSŁOWNIE oszczędności doskonale zdawałem sobie z tego sprawę że będę musiał często zawitać na stację licząc się tez z tym że pokonuje tygodniowo jakieś 600km w tym większość po większych miastach...
słyszałem że podobno 98 spala się wolniej niż 95
Chciałem się upewnić z tym mitem umiech
Polsce pieniędzy brak i każdy chce zaoszczędzić te parę groszy
I to jest akurat prawda że każdy chce ale jak się nie da to się idzie dalej.. do przodu umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 68
Dołączył: 20 Marz 2007r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 30 Gru 2010r. 00:27  
Cytuj
Ktośik dobrze napisał.Różnice w benzynie są wyczuwalne, ale nie mają związku z tym co pisze na dystrybutorze, tzn. czasem na 95 zatankowanym na dobrej stacji, (albo w dobry ich dzień) lepiej ciągnie niż 98 zatankowane na innej stacji. Tak,że nie wiem czy jest sens przepłacać jeśli nie słyszysz spalania stukowego lej 95. Po ostatnich podwyżkach moja "madzia" zapewne długo nie skosztuje 98umiech.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1348
Dołączył: 21 Kwie 2010r.
Skąd: STALOWA WOLA
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 30 Gru 2010r. 00:43  
Cytuj
moze was pogodze umiech
95 norma umiech
98 lepsza norma umiech
98 wzbogacana np shell, kiedys V-power, moze i dzis :0

jazda
95 norma spalanie 10L na 100
98 lepsza norma spalanie 11L /100 ale jaki kop
98 wzbogacana 11 L/100 ale jaki koooooopppp umiech

ps. jak na moja jazde , lubie przycisnac umiech

czy warto ?
osadzcie sami umiech

dostałem kiedys jakis mix od kola niby 105 oktanów umiech
kopniak niesamowity, ale dla przyjemnosci silnik za...... , to odradzam umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5008
Dołączył: 5 Paź 2010r.
Skąd:
Konto zawieszone
ff
Wysłany: 30 Gru 2010r. 01:25  
Cytuj
Zawsze można wyciąc dziurę w podłodze,odpychac się nogami i jechać na Freda Flinstona.

SPRZEDAM BOEING 747 WERSJA SPEC, GARAŻOWANY. MAŁY PRZEBIEG 22,9 MLN.KM. PO PRZEGLĄDZIE WAŻNYM DO 2030 ROKU, WYMIENIONE ZAWIESZENIE, ROZRZĄD SILNIKÓW, KLIMATYZACJA 10-CIO STREFOWA, PRZYCIEMNIANE SZYBY, AIRBAG. NIE BITY. KOLOR BIAŁO- NIEBIESKI Z LOGO "PRESIDENT USA". CENA DO NEGOCJACJI.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
lch
lch
lch
Posty: 94
Dołączył: 18 Gru 2009r.
Skąd: zza kabla
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 30 Gru 2010r. 11:46  
Cytuj
CYTAT
Zawsze można wyciąc dziurę w podłodze,odpychac się nogami i jechać na Freda Flinstona.

Zawsze można ugryźć się w język PRZED pisaniem idiotycznych wypowiedzi;)

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 221
Dołączył: 21 Gru 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 31 Gru 2010r. 17:52  
Cytuj
z tego co slyszalem to różnice są niewielkie w spalaniu miedzy 95 a 98, pozdro

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
RNI
RNI
RNI
Posty: 8
Dołączył: 15 Lut 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 19 Lut 2011r. 20:59  
Cytuj
to auto pojedzie pewnie na 92 oktanach albo i mniej
nie ma sensu lac 98 bo strata pieniedzy
w zaleznosci od silnika na 98 spali ci wiecej a wzrost mocy bedzie mial w glowie(zaloz filtr stozkowy i tez bedzie ci sie wydawalo ze idzie lepiej) i jeszcze taka ciekawostka co do oktanow
czemu kazde auto na gazie jest slabsze skor gaz ma 102 oktany??

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1
Dołączył: 20 Lut 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Lut 2011r. 03:31  
Cytuj
Witam.

Zacznę może od tego, że to teoria, a praktyka na polskich stacjach to... poezja, czasem gorsza, czasem lepsza.

Otóż z Waszej dyskusji nie można wyciągnąć nic konkretnego, blisko, bo blisko, ale jednak mijacie się lekko z prawdą.
Zacznę od pytania autora tematu:

Czy paliwo 95 oktan spala się szybciej?
Tak, paliwo 95 oktan spala się szybciej/gwałtowniej od paliw które posiadają więcej oktan. Żeby zrozumieć dlaczego, trzeba by było zacząć od tego co to jest oktan, skąd i po co? W skrócie oktany powodują odporność na samozapłon (mieszanka paliwowa zapala się bez iskry, jak w diesel'u) przy rosnącym ciśnieniu. Im więcej oktan, tym większe ciśnienie powoduje samozapłon. Poza tym, jeśli paliwo ma mniej oktan to jest bardziej wydajne energetycznie. Oznacza to, ze z tej samej ilości uzyskamy więcej energii. Nie znaczy to jednak, że silnik będzie miał więcej mocy, ponieważ nie tylko to się składa na nią, jeszcze kąt zapłonu i stopień sprężania. W skrócie, chcąc wykorzystać potencjał paliwa o większej liczbie oktanowej, należy zwiększyć stopień sprężania i/lub odpowiednio opóźnić moment zapłonu. I znów, aby zrozumieć, należy liznąć wiedzy na temat działania silnika benzynowego.

Jeżeli chodzi o gaz:
Dlaczego auto nie ma większej mocy, a nawet mniejszą? Otóż tutaj także chodzi o oktany, większa ich liczba powoduje łagodniejsze spalanie, ale i mniejszą wartość energetyczną. Przy dobrze zestrojonej instalacji spadek nie będzie zauważalny.
Czasami nawet można osiągnąć wyższą moc, ale to już są skrajne przypadki, kiedy ingeruje się w kąt zapłonu w taki sposób, że jazda na zwykłych paliwach negatywnie wpływa na silnik (spalanie stukowe).

A teraz praktyka:
W zwykłych samochodach, o ile producent nie zalecił inaczej, stosujemy paliwo 95oktan. Tankowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej powoduje lepszą kulturę pracy więc może się wydawać, że to dla niego lepsze. Ale jeśli auto nie posiada adaptacji na paliwo o wyższej liczbie oktanowej (kiedyś Astry miały pod maską przełącznik, nowsze auta posiadają czujnik jakości paliwa) to w skrajnym przypadku możemy na mocy nawet stracić!
Zdarza się też, że producent zaleca stosowanie 98, ale i 95. W takim przypadku silnik faktycznie może mieć lepsze parametry, ale nie przesadzajmy, dopóki auto nie będzie miało porządnego stopnia sprężania (wtedy nie będzie możliwości tankowania 95), to samo paliwo cudów nie zdziała.

Pozdrawiam,
Piotruś.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 87
Dołączył: 1 Sty 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Lut 2011r. 08:50  
Cytuj
wiec tak ja jezdze na 98 - mondeo 1.8 i wole wlac 98 na bliskiej niz 95 gdzies na miescie - koszty te same bo tam 98 praktycznie w cenie 95 - co do spalania coz jesli auto wazy i ma troche pod maska to kupujac go nie myslisz o oszczednosci 1l na 100 km
pozdr

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1141
Dołączył: 16 Marz 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Lut 2011r. 14:59  
Cytuj
Ja mogę się podzielić własnymi spostrzeżeniami:
Na 98 autko jest zdecydowanie mocniejsze.. Przynajmniej dla takich detalistów jak ja. Dla kogoś innego może to nie robić różnicy, bo w sumie różnica nie wielka, ale dla mnie jest różnica i wolę tankować 98.

Grabież legalna może przejawiać się na tysiąc sposobów, stąd nieskończona liczba jej przejawów: cła, ochrona rynku, dotacje, subwencje, preferencje, progresywny podatek dochodowy, bezpłatna oświata, prawo do pracy, prawo do zysków, prawo do płacy, prawo do opieki społecznej, prawo do środków produkcji, bezpłatny kredyt itd., itd. Wszystkie te przejawy – połączone tym, co dla nich wspólne, czyli usankcjonowaną grabieżą – noszą nazwę socjalizmu.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Porady techniczne »