Posty: 33
Dołączył: 6 Lip 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
mam wątpliwości odnośnie ustawienia lusterek na egzaminie.
Egzaminatorzy sprawdzają czy nie ustawia sobie kursant lusterek na linie by dobrze placyk przejechać.. wiadomo że na tych samych lusterkach wyjazd jest na miasto ale to chyba zalezy od kursanta jak mu wygodniej i lepiej z lusterkami a nie problem egzaminatora?może się myle, nie wiem.. mnie uczył instruktor bym ustawiła sobie tak jak mi pasuje, przede wszystkim uczył mnie na łuku bym zwracała uwage na linie i manewrowała. Czy nie powinno być tak ze ustawiasz jak tobie pasuje? tylko oni Ci narzucają ustawienie .. ? |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 221
Dołączył: 21 Gru 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
ustawiAsz sobiE
jak CHCESZ NIKT Ci nic nie bedzie sprawdzal, tobie ma byc wygodnie, a nie jemu. |
|
Posty: 331
Dołączył: 18 Sie 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Czy nie powinno być tak ze ustawiasz jak tobie pasuje? tylko oni Ci narzucają ustawienie .. ? nie. może idąc Twoim myśleniem zaczniemy jeździć jak komu pasuje ? Są pewne optymalne ustawienia szkła lusterka, które zapewniają maksymalną widoczność. I tak się ustawia lusterka, by tę maksymalną widoczność zachować. A to, że Ty nie widzisz w lusterku linii to jest sprawa drugorzędna - na parkingu najwyżej kogoś zarysujesz. Gorzej jak przy wyprzedzaniu nie zauważysz, że masz kogoś za sobą. W lusterku generalnie mamy nie widzieć samochodu swojego - tylko to co jest poza nim. Chyba każdy wie jak swój pojazd wygląda ? Zatem: 1. Bezpieczeństwo 2. Wygoda pomijając, że często pozorna wygoda, to efekt utrwalenia błędnych schematów. Optymalne ustawienie szkła lusterka można by bardzo dokładnie zdefiniować, znając kilka parametrów (samochodu i kierowcy). |
|
Posty: 93
Dołączył: 24 Cze 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Blędem jest nie widzenie swojego auta w lusterku. Jeśli chodzi o peugeouta to trzeba zapamiętać miejsce w lusterku takie aby zawsze w tym samym miejscu była klamka tylnich drzwi. Trzeba sobie horyzont odnaleźć a jeśli chodzi o plac w TBG to dobry jest motyw z klamką w lusterku. Poza tym łuk to można zrobić na pamięć i nie trzeba wcale w lusterka patrzeć bo to straszny banał. Jak nie widzę samochodu swojego chociaż końca to jak ocenię odległość jego od innego auta i czy dam radę wysiąść i otworzyć drzwi?
|
|
Posty: 331
Dołączył: 18 Sie 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Blędem jest nie widzenie swojego auta w lusterku. Jeśli chodzi o peugeouta to trzeba zapamiętać miejsce w lusterku takie aby zawsze w tym samym miejscu była klamka tylnich drzwi. Nie wiesz jak wygląda samochód, klamka ? Wysiądź. Napatrz się, Wsiądź. Ustaw lusterka zgodnie z ich przeznaczeniem. CYTAT Jak nie widzę samochodu swojego chociaż końca to jak ocenię odległość jego od innego auta i czy dam radę wysiąść i otworzyć drzwi? Wyczucie, praktyka. Przy obecnych szkłach asferycznych, najczęściej ustawienie lusterek zupełnie poza obrys nie ma sensu. Jednak nigdy nie ustawiamy ich tak, żeby widzieć klamkę. |
|
Posty: 33
Dołączył: 6 Lip 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
A jednak! SPRAWDZAJĄ .. owszem to jest oczywiste ze powinnismy widziec samochody jadace za nami, to bez dwoch zdan ale chyba logiczne ze poziome znaki tez trzeba miec na uwadze!!
|
|
Posty: 47
Dołączył: 21 Sty 2010r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
http://www.rotrans.home.pl/dane/Manewry.pdf
na str.14 i str 15 jest o lusterkach, ja się tego trzymałam i było ok i tak samo jak tu jest mój instruktor mnie uczył. Powodzenia! |
|
Posty: 47
Dołączył: 21 Sty 2010r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
http://www.rotrans.com.pl/1006/materialy-do-pobrania
tam są też z obsługą rzeczy i inne co się mogą tym co mają wątpliwości przydać |
|