Posty: 46
Dołączył: 24 Cze 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Chciałbym sprawdzic jak sie jeździ samochodem na paliwie 98 oktanowym. W tej chwili mam w baku 95 -tkę. Czy moge do niej dolać 98?
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
a masz przełącznik 95 i 98 w aucie który przestawi zapłon?? Jeżeli nie to nie ma to najmniejszego sensu przy seryjnym stopniu sprężania nie odczujesz poprawy chyba że masz turbo wtedy jakieś 2-4% max
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 2235
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Heh dokładnie, ja jezdzilem jakis czas na 98 z Lotosu "dynamic" i nie czuć różnicy, ani zimą ani latem szkoda kasy.
Lać 95 tylko na dobrych stacjach dać te 2-3 grosze więcej na litrze i jezdzic spokojnie :) |
|
Posty: 787
Dołączył: 17 Sie 2010r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
a jakie to są te dobre stacje?
|
|
Posty: 88
Dołączył: 24 Maja 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT a jakie to są te dobre stacje? Np: Statoil, Orlen. |
|
Posty: 8
Dołączył: 16 Maja 2011r. Skąd: St.Wola/Gliwice Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Witam. Nowoczesne sliniki sa tworzone tak aby spalac oba rodzaje paliw (bez specjalnych przelacznikow). Odpowiada za to ECU (sterownik silnika) dobrym przykladem bedzie tu jednostka VW 1.4 16V o kodzie BUD. Silnik ten zostal zaprojektowany do spalania paliwa 98 jednak moze spalac 95 jednak przy stracie na dynamice. Elektronika bierze sygnaly z roznych czujnikow jednaka za spalanie odpowiedniego paliwa odpowiedzialny jest tzw. czujnik spalania stukowego. Wiec nie piszcie ze nie ma zadnej roznicy poniewaz roznice sa kolosalne jak i w mocach tak i dynamice auta nie wspominajac o emisji spalin.
P.S. Z tego co pamietam to faktycznie byl taki przelacznik w starych Oplach. Jednak teraz elektronika silnika robi to automatycznie. |
|
Posty: 1348
Dołączył: 21 Kwie 2010r. Skąd: STALOWA WOLA Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
ee tam
moja stara siena 1.4 ja nalalem V-Power'a to myslalem ze silnik wyskoczy czego nie powiem o innych gownianych paliwach ale roznice czuc tak czy siak, nawet w zonki seicento, jak smigam to se dolewam, bo mnie k... bierze na ten szajs paliwowy |
|
Posty: 8
Dołączył: 16 Maja 2011r. Skąd: St.Wola/Gliwice Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT ee tam moja stara siena 1.4 ja nalalem V-Power\'a to myslalem ze silnik wyskoczy czego nie powiem o innych gownianych paliwach ale roznice czuc tak czy siak, nawet w zonki seicento, jak smigam to se dolewam, bo mnie k... bierze na ten szajs paliwowy Zgodze sie z toba poniewaz u nas nazywa sie to V-Power, a tak naprawde jest to niemiecki Super Premium 98. Co do jakosci naszych paliw nie bede pisal. Wystarczy pojechac na zachod i zatankowac tam a czuc roznice w pracy silnika. Shell jako jedyna firma sprowadza czesc paliw z zachodu ale markuje je jako V-Power, dlatego czujemy roznice w jakosci tego paliwa. |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
skoda rozumiem ze piszesz na podstawie badań na hamowni??
Bo widzisz wiele czasopism i prywatnych firm robiło testy i o ile nie było wtrysku bezpośredniego o czym sam piszesz to mocy nie przybywaoło, baa były przypadki 1-2 % straty "Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 46
Dołączył: 24 Cze 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Witam. Nowoczesne sliniki sa tworzone tak aby spalac oba rodzaje paliw (bez specjalnych przelacznikow). Odpowiada za to ECU (sterownik silnika) dobrym przykladem bedzie tu jednostka VW 1.4 16V o kodzie BUD. Silnik ten zostal zaprojektowany do spalania paliwa 98 jednak moze spalac 95 jednak przy stracie na dynamice. Elektronika bierze sygnaly z roznych czujnikow jednaka za spalanie odpowiedniego paliwa odpowiedzialny jest tzw. czujnik spalania stukowego. Wiec nie piszcie ze nie ma zadnej roznicy poniewaz roznice sa kolosalne jak i w mocach tak i dynamice auta nie wspominajac o emisji spalin. P.S. Z tego co pamietam to faktycznie byl taki przelacznik w starych Oplach. Jednak teraz elektronika silnika robi to automatycznie. Mój samochód to właśnie stary opel astra 1.4 z 1996 roku. Gdzie mam szukać tego przełącznika. Zatankuje 98 oktan i zobaczymy jak asterka śmiga. |
|
Posty: 2235
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Ja mam właśnie Vw Golfa czwórkę 1.4 16V i.. powiem jak jest, pisałem to już nie raz ale napiszę jeszcze raz, że jak wleje PB95 na orlenie albo bliskiej, transmleczu to rano samochód przy odpalaniu kręci i kręci i kręci ale załapie po 5 sekundach, rzecz dzieje się inna gdy wleje na statoilu lub lotosie wtedy samochód odpala od ząbka dosłownie.
A jak wleje na statoilu tej 98 Super.. to różnicy nie czuć no oprócz tej w portfelu bo ta 98 super kosztuje chyba cos kolo 5.35zł/L. Także.. leje ciągle na statoilu ale zwykłe paliwo bo po co przepłacać ? z resztą co pomoże dobre paliwo 12 letniemu samochodowi? nic.. ps. nawet PB98 z Bliskiej nie jest równe PB95 ze statoila. Nie polecam Agatówki. :) |
|
Posty: 1348
Dołączył: 21 Kwie 2010r. Skąd: STALOWA WOLA Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
skoda_serwis_gl
to lekki przyklad n ahuj....m samochodzie Jacek85 brachu nie upieraj sie zalej naprawde viiiii lub viii ale nie nasze sam sie przekonasz .... boni108 w "nigdzie" bujdA bajda ?? StefanS51\ statolil ktos tam tankuje jeszcze ? |
|
Posty: 2235
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Tak owszem, często tam są kolejki i z tego co obserwuje ludzie tankują zazwyczaj ON tam.
I uwierz że nie tankują tam byle jakie samochody, bo statoil jest najdroższą stacją można powiedziec w Stalowej i ludzie nie tankują bo drogo, ale dlatego drogo że paliwo dobre a mi te kilka groszy na litrze różnicy nie robi a mam pewność że paliwo jest bardzo dobre nie jakiś syf. :) |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
z doświadczenia powiem że do zabawki podpinam sonde szerokopasmową - to urzadzenie które podaje skład mieszanki paliwa i powietrza plus przydaje się mierzyć temperature spalin i v power jest super ale temp spalania ma o 20-25 stopni wyższą niż orlenowskie 98 a niestety oznacza to wyższą temp oleju co oznacza i tak niższą moc bo silnik puchnie. A na vervie jest optymalnie, dodam też że kiedyś z musu jechałem na 98 z bliskiej i nie było problemów. Silnik wolnossący o mocy podniesionej o ponad 90% w stosunku do serii więc byle ziane paliwa na gorsze od razu czuć
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 162
Dołączył: 11 Wrz 2010r. Skąd: RNI/RST/RZ Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
sonda taka może i fajna sprawa ale jak masz rejestrator do niej (w co wątpie bo tutaj już tak łatwo nie jest) a nie odczytując tylko chwilowe wartości.... ps. temat mnie troch irytuje i spokoju nie daje, bo jakby faktycznie były osiągi lepsze o 100%, co to "zawody czterosuwów"? przecież jak używasz 95 a od święta zalejesz 98 i nieważne z jakiej stacji to auto nie pofrunie i tak i tak. prędzej bym zrozumiał jakby ktoś się pytał o jakość diesla i ktoś postulował za wprowadzeniem oznaczenia na ON liczby cetanów (zwłaszcza w zimie)co odpowiada za samozapłon.... ale to tylko moja opinia
|
|
Posty: 2235
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Stacja stacji nie równa to jest pewne.
Dlatego mówię, lepiej dać kilka groszy więcej za paliwko i odpalać samochód bez strachu :) |
|