Posty: 1563
Dołączył: 30 Cze 2011r. Skąd: Rzeszów Ostrzeżenia: 80% |
|
|
|
Mam pytanie do znawców motoryzacji. Czy jeśli auto ma włączony silnik na postoju, czyli na minimalnych obrotach, to przy włączeniu wielu odbiorników prądu np. klimatyzacji, świateł, radia itd. istnieje możliwość rozładowania się lub zubożenia naładowania akumulatora? Czy też pracujący nawet na małych obrotach silnik skutecznie zabezpieczy zapotrzebowanie na energię?
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 2235
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Przecież po odpaleniu silnika w samochodzie gaśnie ci od razu kontrolka od ładowania akumulatora czyli taki czerwony akumulator co oznacza że masz zapewnione ładowanie.
A to że klima radio itd to nic.. na pewno go w ten sposób nie rozładujesz. :) |
|
Posty: 1738
Dołączył: 26 Lip 2009r. Skąd: RMI Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Jezeli odpalisz auto to musisz miec prad ladowania od 13.8 do 14.4
Na wolnych obrotach prad co ma isc na aku jest przekazywany na odbiorniki, i kontrolka Ci nie zaswieci, a aku bedzie robil sie slabszy. Kolejna sprawa moze padla dioda w alternatorze i kontrolka tez nie zaswieci. Jedni pija bo musza, Ja pije bo lubie, chyba ze tez juz ku.... musze!!!! |
|
Posty: 1554
Dołączył: 18 Sie 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Teoretycznie nie powinien się rozładować. Sprawdź miernikiem napięcie na akumulatorze przy zgaszonym i przy zapalonym silniku, sprawdź też czy po zapaleniu silnika świeci ci się dioda od akumulatora.
|
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
zależy od poboru prądu, zobacz w instrukcje ile amper laduje na luzie twój altek, ile amper jest poboru.
Zaskocze wiele osób ale byłem świadkiem gdy silnik diesla gasł pod długotrwalym obciązeniem fakt raz metr pod wodą ale drugi raz na ortwartym terenie, Więc teoretycznie może zgasnąć "Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 1738
Dołączył: 26 Lip 2009r. Skąd: RMI Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Koles napisz co masz za auto???
Jedni pija bo musza, Ja pije bo lubie, chyba ze tez juz ku.... musze!!!! |
|
Posty: 271
Dołączył: 15 Paź 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Wzrost poboru prądu da większe obciążenie na alternator. Tym samym zwiększy się obciążenie jednostki napędowej, wzrośnie pobór paliwa. Nic się nie rozładuje przy sprawnym samochodzie !
Nie ma znaczenia co to za auto. |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
murena zatem zapraszam i zobaczysz czemu ludzie montują dwa alternatory. Ma to miejsce i w off roadzie i przy car audio bardzo mocnym
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 1554
Dołączył: 18 Sie 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Alternator też ma pewne parametry jeśli je przekroczysz nie da rady doładować akuu co spowoduje jego rozładowanie. Tak jak pisze Jacek offy lub bardzo bogate caraudio poborem prądu przewyższają alternator co powoduje rozładowanie akuu dlatego montowane są dwa alternatory.
|
|
Posty: 271
Dołączył: 15 Paź 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT murena zatem zapraszam i zobaczysz czemu ludzie montują dwa alternatory. Ma to miejsce i w off roadzie i przy car audio bardzo mocnym A tutaj chodzi o to, że parametry alternatora są niewystarczające. I uległ by uszkodzeniu (on lub instalacja). W tedy nie tylko alternator, ale również instalacja wymaga innych przekrojów przewodów. Cudów nie ma, alternator to nie elektrownia i miasta nie zasilimy |
|